06 March 2011

Longest rail-tunnels in South-East Asia

အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အရွည္ဆံုးျဖစ္လာမည့္ ေဒသအေခၚ ဘီရာပစ္ (Berapit) အမႊာရထားလမ္းဥမင္မ်ားကို မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၂.၂ ကီလိုမီတာစီ ရွည္လ်ားသည့္ အဆိုပါဥမင္မ်ားကို သမား႐ိုးက်တူးေဖာ္နည္း ျဖစ္သည့္ Drilling and blasting method ကို အသံုးျပဳကာ Sandvik DT820-SC ဥမင္တူး jumbos မ်ားျဖင့္ တူးေဖာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အမႊာဥမင္မ်ားမွ လက္ဝဲဘက္ ဥမင္တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး လက္ယာဘက္ဥမင္ကို တစ္လတိတိအၾကာ ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔တြင္ တူးေဖာ္ၿပီးစီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ ၅၅ ရက္ ေစာကာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ဥမင္မ်ားမွာ မေလးရွားႏိုင္ငံ Ipoh-Padang Besar လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္း စီမံကိန္း၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျဖစ္ၿပီး ထိုစီမံကိန္းကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ၿပီးစီးရန္ လ်ာထားသည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္းဂံုးေက်ာ္ ၆၅ ခု၊ ကားလမ္းတံတား ၈ စင္း၊ ျမစ္ကူးတံတား ၇၅ စင္းႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လူကူးတံတား ၄၃ စင္းလည္း ပါဝင္သည္။

ဥမင္မ်ားကို တူးေဖာ္ရာတြင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ Sandvik DT820-SC jumbo တူးေဖာ္ေရးစက္မ်ားတြင္ ဟိုက္ဒေရာလစ္ လက္တံ ၂ ခုပါဝင္ၿပီး စက္ေမာင္းႏွင္ခန္းႏွင့္ လြန္သြားတည္ေနရာႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းကို ထိန္းေၾကာင္းေပးႏိုင္သည့္ TCAD instrumentation မ်ားအသံုးျပဳထားသည္ဟု သိရသည္။ ဥမင္မ်ား၏ ဝင္ေပါက္မ်ားမွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ၆၅ မီတာတြင္တည္ရွိၿပီး ဥမင္မ်ား၏ ေလွ်ာေစာက္ (gradient) မွာ ၂၅ မီတာရွိသည္။ အျမင့္ ၈ မီတာ၊ အက်ယ္ ၇ မီတာႏွင့္ မ်က္ႏွာဝဧရိယာ ၅၀ မွ ၆၀ စတုရန္းမီတာရွိေသာ ဥမင္ႏွစ္ခု၏ စုစုေပါင္းအရွည္မွာ ၄၄၈၂ မီတာ ရွည္လ်ားသည္။ Drilling and blasting နည္းျဖင့္ တူးေဖာ္ရာတြင္ ဥမင္တူးလုပ္ငန္းအပိုင္းတစ္ခုအတြက္ ျဖတ္ပိုင္းပံု ဥမင္မ်က္ႏွာစာတစ္ခုတြင္ အေပါက္ေပါင္း ၇၀ မွ ၉၀ ထိကို ၄.၉ မီတာအရွည္ထိ တူးခဲ့ရသည္။ ထို Jumbo စက္မ်ားသည္ သိပ္သည္းဆ ၂.၄-၂.၆ ရွိေသာ ႏွမ္းဖတ္ေက်ာက္သားထုကို တစ္မိနစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ် ၁.၅ မီတာမွ ၂ မီတာထိ ေဖာက္ထြင္းႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ ဥမင္တူးရာတြင္ ၁၀ နာရီ အလုပ္ဆိုင္း ႏွစ္ဆိုင္းျဖင့္ မရပ္မနားတူးေဖာ္ခဲ့ၿပီး ယမ္းေဖာက္ခြဲမႈစက္ဝန္း (Blast cycle) မွာ ၁.၅ ျဖင့္ ANFO explosive cartridges မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယမ္းေဖာက္ခြဲတစ္ခုတြင္ ေရွ႕သုိ႔ ဥမင္တူးႏႈန္းမွာ ၃.၈ မီတာမွ ၄ မီတာထိရွိၿပီး အျမင့္ဆံုးတူးေဖာ္ႏႈန္းမွာ တစ္လအတြင္း ၅၁၆ မီတာထိသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဥမင္တေလွ်ာက္ ၃၅၀ မီတာစီ ကြာေဝးေသာ ျဖတ္လမ္း ၉ ခုထည့္သြင္းထားၿပီး ၎တို႔မွာ ၃၀-၃၅ စတုရန္းမီတာစီ က်ယ္ဝန္းသည္။ အကြာအေဝး ၃၀၀ မီတာမွ ၃၅၀ မီတာ တူးၿပီးသည့္အခါတိုင္း လြန္သြားမ်ားကို rebore ျပန္လည္ ျပဳလုပ္ေပးရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ဥမင္ႏွစ္ခုမွာ တူးထုတ္လိုက္ေသာ ေက်ာက္ႏွင့္ ေျမသားတန္ခ်ိန္မွာ ၁.၃၂ သန္းရွိၿပီး ဥမင္တူးေဖာ္ရက္ ၁၀၃၂ ရက္တြင္ လုပ္သားေပါင္း ၂၄၀ ဦးျဖင့္ တူးေဖာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရပါသည္။