က
တည္ေဆာက္ၿပီး ကမာၻ႔အရွည္ဆံုး ဥမင္မ်ား
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | မီတာ(မိုင္) | အမ်ဳိးအစား | ခုႏွစ္ |
ဆိုင္ကန္(Seikan) | ဆုဂါ႐ုေရလက္ၾကား၊ဂ်ပန္ | ၅၃၈၅၀ (၃၃.၅) | ရထား | |
ေရလက္ၾကားဥမင္(Channel) | အဂၤလိပ္ေရလက္ၾကား၊ အဂၤလန္-ျပင္သစ္ | ၄၉၉၄၀ (၃၁.၁) | ရထား | |
၃၄၅၇၇ (၂၁.၅) | ရထား | |||
(Iwate-Ichinohe) | ၂၅၈၁၀ (၁၆.၀) | ရထား | ||
(Lærdal) | ၂၄၅၁၀ (၁၅.၂) | ကားလမ္း | ||
ဒိုင္ရွီမိဇု(Daishimizu) | မီကုနီ ေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၂၂၂၂၁ (၁၃.၈) | ရထား | |
၀ူေရွာင္လင္ (Wushaoling) | ဝူေ၀၊ တ႐ုတ္ | ၂၁၀၅၀ (၁၃.၁) | ရထား | |
ဆင္ပလြန္(Simplon) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ - အီတလီ | ၁၉၈၀၃ (၁၂.၃) | ရထား | |
ဗီယင္နာ(Vereina) | ကေလာ့စတားစ္-ဆာဂလီယန္း၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၉၀၅၈ (၁၁.၈) | ရထား | |
ရွင္ကန္မြန္(Shin Kanmon) | ကန္မြန္းေရလက္ၾကား၊ ဂ်ပန္ | ၁၈၇၁၃ (၁၁.၆) | ရထား | |
အာပင္ႏိုင္း(Apennine) | ဘိုေလာ့ဂ္နာ-ဖေလာ္ရင့္၊ အီတလီ | ၁၈၅၀၇ (၁၁.၅) | ရထား | |
ကြီလင္ ၁-၂(Qinling I-II) | ကြီလင္ေတာင္တန္း၊ တ႐ုတ္ | ၁၈၄၅၇ (၁၁.၅) | ရထား | |
ေဇာင္နန္ရွမ္း(Zhongnanshan) | ၁၈၀၄၀ (၁၁.၃) | ရထား | ||
ဂို႔သ္ဟတ္(Gotthard Road tunnel) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၆၉၁၈ (၁၀.၂) | ကားလမ္း | |
ေရာ့ကိုး(Rokkô) | ေရာ့ကိုးေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၁၆၂၅၀ (၁၀.၁) | ရထား | |
ဖာကာ(Furka) | အန္ဒါမတ္-ဘရစ္ဂ္၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၅၄၄၂ (၉.၆) | ရထား | |
ဟာ႐ုနာ(Haruna) | ဂန္မာခ႐ိုင္၊ ဂ်ပန္ | ၁၅၃၅၀ (၉.၅) | ရထား | |
ဆီဗီရာေမာစကီး(Severomuyskiv) | ဘိုင္ကာေရကန္ ပတ္လမ္း၊ ႐ုရွား | ၁၅၃၄၃ (၉.၅) | ရထား | |
ဂိုရီဂါမိုင္း(Gorigamine) | တကာဆာကီ-နာဂါႏို၊ ဂ်ပန္ | ၁၅၁၇၅ (၉.၄) | ရထား | |
မြန္တီ ဆန္တိုမာဂို (Monte Santomarco) | ပါအိုလာ-ကိုဆန္ဇာ၊ အီတလီ | ၁၅၀၄၀ (၉.၃) | ရထား | |
ဂို႔သ္ဟတ္(Gotthard Rail tunnel) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၅၀၀၃ (၉.၃) | ရထား | |
နာကာယာမာ(Nakayama) | နာကာယာမာ၊ ဟြန္း႐ႈး၊ ဂ်ပန္ | ၁၄၈၅၇ (၉.၂) | ရထား | |
ေမာင့္မက္ေဒၚနယ္ (Mount Macdonald) | ေရာ္ဂ်ာပါ့စ္၊ဂေလစီယာ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္၊ ကေနဒါ | ၁၄၇၂၃ (၉.၁) | ရထား | |
ေလာ့ရွဘတ္(Lötschberg) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၄၆၁၂ (၉.၁) | ရထား | |
႐ိုမီရစ္စေပါ့တန္ (Romeriksporten) | အိုစလို - ဂါဒါမိုရမ္းေလဆိပ္၊ ေနာ္ေ၀ | ၁၄၅၈၀ (၉.၁) | ရထား | |
ဒါယာအိုရွင္း(Davaoshan) | နန္လင္းေတာင္တန္း၊ တ႐ုတ္ | ၁၄၂၉၄ (၈.၉) | ရထား | |
အဲလ္ဘတ္(Arlberg) | အဲလ္ပ္(စ္)၊ ၾသစႀတီးယား | ၁၃၉၇၂ (၈.၇) | ရထား | |
ဟိုကု႐ိကူး(Hokuriku) | ဂ်ပန္ကမ္း႐ိုးတန္း | ၁၃၈၇၀ (၈.၆) | ရထား | |
ဖရဲဂ်စ္(ေမာင့္ဆီးနစ္)(Fre’jus-Mont Cenis) | အဲလ္ပ္(စ္)၊ ျပင္သစ္-အီတလီ | ၁၃၆၃၆ (၈.၄) | ရထား | |
ရွင္ ရွိမိဇု(Shin Shimizu) | မီကူနီေတာင္မ်ား၊ ဂ်ပန္ | ၁၃၅၀၀ (၈.၄) | ရထား | |
ဟက္ဇ္ ျမစ္ဥမင္(Hex River) | ေတာင္အာဖရိက | ၁၃၄၀၀ (၈.၃) | ရထား | |
ဆစ္စီလီယာ(Sciliar) | ၁၃၁၅၉ (၈.၂) | ရထား | ||
ရွဴရွန္း(Hsuehshan) | တိုင္ေပ - ရီလန္း၊ ထိုင္၀မ္ | ၁၂၉၄၂ (၈.၀) | ကားလမ္း |
ေဆာက္လုပ္ဆဲ အရွည္ဆံုး ဥမင္မ်ား
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | မီတာ(မိုင္) | အမ်ဳိးအစား | ၿပီးစီးမည့္ႏွစ္ |
ဂို႔သ္ဟတ္(Gotthard Base Tunnel) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၇.၀၇၂(၃၅.၅) | ရထား | ၂၀၁၅ |
ဂြာဒါရာမာ(Guadarrama) | စပိန္ | ၂၈.၃၇ (၁၇.၆) | ရထား | ၂၀၀၇ |
ဟက္ကိုဒါ(Hakkoda) | ဟက္ကိုဒါေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၂၆.၄ (၁၆.၅) | ရထား | ၂၀၁၀ |
ပါဂ်ာရတ္စ္(Pajares) | စပိန္ | ၂၄.၆ (၁၅.၃) | ရထား | ၂၀၁၁ |
အိုင္ယားမား(Iyama) | ဟိုကူရိကို၊ ဂ်ပန္ | ၂၂.၂၅ (၁၃.၈) | ရထား | ၂၀၁၃ |
ဗာဂလီယာ(Vaglia) | ဘိုေလာ့ဂ္နာ- ဖီရန္ဇီ၊ အီတလီ | ၁၈.၇၁ (၁၁.၆) | ရထား | ၂၀၀၈ |
မာမာေရး(Marmaray) | အစၥတန္ဘူ၊ တူရကီ | ၁၃.၆ (၈.၄) | ရထား | ၂၀၀၉ |
ဆာဗီယို(Savio) | ဟယ္ဆင္းကီး- ကီရာဗာ၊ ဖင္လန္ | ၁၃.၅ (၈.၄) | ရထား | ၂၀၀၈ |
လိုင္ဇာ၀ါနာေ၀ါ(Lainzer Wienerwald) | အေနာက္ဗီယင္နာ၊ ၾသစႀတီးယား | ၁၃.၃၅ (၈.၃) | ရထား | ၂၀၁၅ |
အရွည္ဆံုး ေက်ာက္သားဥမင္(Longest continuous rock tunnel)
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | ကီလိုမီတာ(မိုင္) | ၿပီးစီးႏွစ္ |
ပိုင္ေဂ်ာနီးေရသြယ္ဥမင္(Päijänne Water Tunnel) | ဖင္လန္ေတာင္ပိုင္း၊ ဖင္လန္ | ၁၂၀ (၇၄.၆) | ၁၉၈၂ |
ဘိုလ္မန္းေရသြယ္ဥမင္(Bolmen Water Tunnel) | က႐ိုႏိုဘတ္/စကာနီရား၊ ဆြီဒင္ | ၈၂ (၅၁) | ၁၉၈၇ |
Rapid transit တြင္မပါေသာ ရထားလမ္းဥမင္မ်ား
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | ကီလိုမီတာ(မိုင္) | ၿပီးစီးသည့္ႏွစ္ |
ဆိုင္ကန္(Seikan) | ဆုဂါ႐ုေရလက္ၾကား၊ဂ်ပန္ | ၅၃.၉ (၃၃.၅) | ၁၉၈၈ |
ေရလက္ၾကားဥမင္(Channel) | အဂၤလိပ္ေရလက္ၾကား | ၅၀.၀ (၃၁.၃) | ၁၉၉၄ |
အိုင္၀ါတဲ-အိုင္ခ်ီနီဟီ(Iwate-Ichinohe) | ၂၅.၈ (၁၆.၃) | ၂၀၀၂ | |
ဒိုင္ရွီမိဇု (Daishimizu) | မီကုနီ ေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၂၂.၂ (၁၃.၈) | ၁၉၈၂ |
၀ူေရွာင္လင္(Wushaoling) | ဝူေ၀၊ တ႐ုတ္ | ၂၀.၀၅(၁၂.၄) | ၂၀၀၆ |
ဆင္ပလြန္(အမႊာဥမင္)(Simplon-two tubes) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္-အီတလီ | ၁၉.၈ (၁၂.၃) | ၁၉၀၆/၁၉၂၂ |
ဗီယင္နာ(Vereina) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၉.၁ (၁၁.၈) | ၁၉၉၉ |
ရွင္ကန္မြန္(Shin Kanmon) | ကန္မြန္းေရလက္ၾကား၊ ဂ်ပန္ | ၁၈.၇ (၁၁.၆) | ၁၉၇၅ |
အာပင္ႏိုင္း(Apennine) | အာပင္ႏိုင္းေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၁၈.၅ (၁၁.၅) | ၁၉၃၄ |
ကြီလင္ ၁-၂(Qinling I-II) | ကြီလင္ေတာင္တန္း၊ တ႐ုတ္ | ၁၈.၅ (၁၁.၅) | ၂၀၀၂ |
ေရာ့ကိုး(Rokkô) | ေရာ့ကိုးေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၁၆.၃ (၁၀.၁) | ၁၉၇၂ |
ဖာကာ(Furka base) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၅.၄ (၉.၆) | ၁၉၈၂ |
ဟာ႐ုနာ(Haruna) | ဂန္မာခ႐ိုင္၊ ဂ်ပန္ | ၁၅.၄ (၉.၅) | ၁၉၈၂ |
ဆီဗီရာေမာစကီး(Severomuyskiv) | ဘိုင္ကာေရကန္ ပတ္လမ္း၊ ႐ုရွား | ၁၅.၃ (၉.၅) | ၂၀၀၁ |
ဂိုရီဂါမိုင္း (Gorigamine) | အာကိုင္ရွိေတာင္တန္း၊ ဂ်ပန္ | ၁၅.၂ (၉.၄) | ၁၉၉၇ |
မြန္တီ ဆန္တိုမာဂို(Monte Santomarco) | ဆီလီယာေတာင္တန္း၊ အီတလီ | ၁၅.၀ (၉.၃) | ၁၉၈၇ |
ဂို႔သ္ဟတ္(ရထား)(Gotthard Rail) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၅.၀ (၉.၃) | ၁၈၈၂ |
နာကာယာမာ(Nakayama) | နာကာယာမာ၊ ဟြန္း႐ႈး၊ ဂ်ပန္ | ၁၄.၉ (၉.၂) | ၁၉၈၂ |
ေလာ့ရွဘတ္(Lötschberg) | အဲလ္ပ္(စ)၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၄.၆ (၉.၁) | ၁၉၁၃ |
ေမာင့္မက္ေဒၚနယ္(Mount Macdonald) | ေရာ္ဂ်ာပါ့စ္၊ ကေနဒါ | ၁၄.၆ (၉.၁) | ၁၉၈၉ |
႐ိုမီရစ္စေပါ့တန္(Romeriksporten) | အို႔စ္မာကာ၊ ေနာ္ေ၀ | ၁၄.၆ (၉.၁) | ၁၉၉၉ |
ဒါယာအိုရွင္း(Dayaoshan) | နန္လင္းေတာင္တန္း၊ တ႐ုတ္ | ၁၄.၃ (၈.၉) | ၁၉၈၇ |
ဟိုကု႐ိကူး(Hokuriku) | ဖူကုအိ ခ႐ိုင္၊ ဂ်ပန္ | ၁၃.၉ (၈.၆) | ၁၉၆၂ |
ဖရဲဂ်ပ္စ္(Fre’jus) | ေမာင့္ဆီးနစ္၊ ျပင္သစ္ | ၁၃.၅ (၈.၄) | ၁၈၇၁ |
ရွင္ ရွိမိဇု (Shin Shimizu) | မီကူနီေတာင္မ်ား၊ ဂ်ပန္ | ၁၃.၅ (၈.၄) | ၁၉၆၇ |
ဟက္ဇ္ျမစ္ ဥမင္ (Hex River) | ေတာင္အာဖရိက | ၁၃.၄ (၈.၃) | ၁၉၈၉ |
ဆစ္စီလီယာ (Sciliar) | ဆစ္စီလီယာ၊ အီတလီ | ၁၃.၂ (၈.၂) | ၁၉၉၃ |
မီထ႐ိုဥမင္မ်ား (Metro/Subway)
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | ကီလိုမီတာ(မိုင္) | ၿပီးစီးသည့္ႏွစ္ |
ဆယ္ရ္ပူခါ-တီမီရာဇာဗ္စကားယား (Serpukhovsko-Timiryazevskaya line) | ေမာ္စကို မီထ႐ို၊ ႐ုရွား | ၄၁.၅ (၂၅.၇) | ၁၉၈၃-၂၀၀၂ |
ကာလုရွကာ-ရီးရွစကားယား(Kaluzhsko-Rizhskaya line) | ေမာ္စကို မီထ႐ို၊ ႐ုရွား | ၃၇.၆ (၂၃.၄) | ၁၉၅၈-၁၉၉၀ |
ဇာမာ့စ္ကဘာရီးယာ့စ္စကားယား (Zamoskvoretskaya Line) | ေမာ္စကို မီထ႐ို၊ ႐ုရွား | ၃၆.၉ (၂၂.၉) | ၁၉၃၈-၁၉၈၅ |
ယူ-၇ (U7) | စပန္ဒို - ႐ုေဒါ၊ ဘာလင္၊ ဂ်ာမနီ | ၃၁.၈ (၁၉.၇) | ၁၉၂၄-၁၉၈၄ |
မာ့စေကာ့ဗ္ကာ-ပီထ႐ိုဂရတ္စကားယား (Moskovsko-Petrogradskaya Line) | စိန္႔ပီတာစဘတ္၊ ႐ုရွား | ၃၀.၁ (၁၈.၇) | ၁၉၆၁-၂၀၀၆ |
ေျမာက္ဘက္လိုင္း (Northern Line) | ေမာ္ဒန္-ဘဏ္-အေရွ႕ဖင့္ခ်္ေလ၊ လန္ဒန္၊ ယူေက | ၂၇.၈ (၁၇.၂) | ၁၈၉၀-၁၉၄၀ |
ဘီလိုင္း (Line B) | ရာ့ခ်္စကာ ဇာဟရာဒါ-ဟာရ္ကာ၊ ပရာ့ဂ္၊ ခ်က္ | ၁၈.၀ (၁၁.၀) | ၁၉၈၅-၁၉၉၈ |
အမွတ္ ၄ လိုင္း (Line 4) | ဘာစီလိုနာ၊ စပိန္ | ၁၆.၇ (၁၀.၄) | ၁၉၂၆-၁၉၉၉ |
အမွတ္ ၃ လိုင္း (Line 3) | ဘာစီလိုနာ၊ စပိန္ | ၁၆.၆ (၁၀.၃) | ၁၉၂၄-၂၀၀၁ |
အျပာလိုင္း (Blue Line) | ခန္စထရာဂါးဒင္-ဟ႐ူစတာ၊ စေတာ့ခ္ဟုမ္း၊ ဆြီဒင္ | ၁၄.၃ (၈.၈) | ၁၉၇၅-၁၉၇၇ |
အမွတ္ ၂ လိုင္း (Line 2) | ဘာစီလိုနာ၊ စပိန္ | ၁၃.၁ (၈.၁) | ၁၉၈၅-၁၉၉၇ |
ကားလမ္းဥမင္မ်ား
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | မီတာ(မိုင္) | ၿပီးစီးႏွစ္ |
လာအဲဒါ (Lærdal) | လာအဲဒါ-ေအာလန္း ေနာ္ေ၀ | ၂၄၅၁၀ (၁၅.၂) | ၂၀၀၀ |
ေဇာင္နန္ရွမ္း (Zhongnanshan) | ေဇာင္နန္ရွမ္း၊ တ႐ုတ္ | ၁၈၀၄၀ (၁၁.၂) | ၂၀၀၇ |
စိန္႔ ဂို႔သ္ဟတ္ (St.Gotthard) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၁၆၉၁၈ (၁၀.၅) | ၁၉၈၀ |
အဲလ္ဘတ္ (Arlberg) | ၾသစႀတီးယား | ၁၃၉၇၂ (၈.၇) | ၁၉၇၉ |
႐ွဴးရွန္း (Hsuehshan) | ထိုင္၀မ္ | ၁၂၉၄၁ (၈.၀) | ၂၀၀၆ |
ဖရဲဂ်ပ္စ္ (Fre’jus) | ျပင္သစ္ - အီတလီ | ၁၂၈၉၅ (၈.၀) | ၁၉၈၀ |
ေမာင့္ဘလန္႔စ္ (Mt.Blanc) | ျပင္သစ္ - အီတလီ | ၁၁၆၁၁ (၇.၂) | ၁၉၆၅ |
ဂုဒ္ဗန္ဂန္ (Gudvangen) | ေနာ္ေ၀ | ၁၁၄၂၈ (၇.၁) | ၁၉၉၁ |
ဖို႔လ္ဂဖန္း (Folgefonn) | ေနာ္ေ၀ | ၁၁၁၅၀ (၆.၉) | ၂၀၀၁ |
ကာနက္ဆု (Kanetsu) | ဂ်ပန္ | ၁၁၀၅၅ (၆.၉) | ၁၉၈၅ - ၁၉၉၁ |
ဂရန္းဆက္ဆို (Gran Sasso) | အီတလီ | ၁၀၁၇၆ (၆.၃) | ၁၉၈၄ - ၁၉၉၅ |
ပလာဘုတ္ရွ္ (Plabutsch) | ၾသစႀတီးယား | ၉၉၁၉ (၆.၂) | ၁၉၈၇ - ၂၀၀၄ |
တိုက်ဳိေဘး-အကြာလိုင္း (Tokyo Bay Aqua-Line) | တိုက်ဳိ၊ ဂ်ပန္ | ၉၅၇၆ (၅.၉) | ၁၉၉၇ |
ဆီးလစ္ဘာ့ဂ္ (Seelisberg) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၉၂၉၂ (၅.၈) | ၁၉၈၀ |
ေဘာ့တ္႐ႈိင္းဒါး (Botnsheiðar) | အိုက္စလန္ | ၉၁၂၀ (၅.၆) | ၁၉၉၅ |
အီနာဆန္ (Enasan) | ဂ်ပန္ | ၈၆၄၆ (၅.၄) | ၁၉၇၅ - ၁၉၈၅ |
ဆြန္ေပ့ါတ္ (Somport) | ျပင္သစ္ - စပိန္ | ၈၆၀၈ (၅.၃) | ၂၀၀၃ |
ေကာ့ဗ္ဂ်ဲလတ္ (Korgfjellet) | ေနာ္ေ၀ | ၈၅၆၈ (၅.၃) | ၂၀၀၅ |
ဂလိန္နမ္း (Gleinalm) | ၾသစႀတီးယား | ၈၃၂၀ (၅.၂) | ၁၉၇၈ |
ဘူေလာင္ကြင္း (Bulongqing) | တ႐ုတ္ | ၈၁၀၀ (၅.၀) | ၂၀၀၃ |
စတိုင္ဂန္ (Steigen) | ေနာ္ေ၀ | ၈၀၇၉ (၅.၀) | ၁၉၉၀ |
ဆန္႔အန္တိုနီယို ေမာရစ္မိုနီ (Sant’ Antonio Morignone) | အီတလီ | ၇၉၆၀ (၄.၉) | ၂၀၀၀ |
ဘြန္လာ့ဖ္ေဂ်ာ့ (Bømlafjord) | ေနာ္ေ၀ | ၇၉၃၁ (၄.၉) | ၂၀၀၀ |
ရန္းစတိန္းဖ္ (Rennsteig) | ဂ်ာမနီ | ၇၉၁၆ (၄.၉) | ၂၀၀၃ |
ကာရာ၀မ္ကန္(Karawanken) | ၾသစႀတီးယား-စလိုေဗးနီးယား | ၇၈၆၄ (၄.၉) | ၁၉၉၁ |
စဗာတီဆန္(Svartisen) | ေနာ္ေ၀ | ၇၆၁၅ (၄.၈) | ၁၉၈၇ |
ဟိြဳင္အန္ဂါ (Høyanger) | ေနာ္ေ၀ | ၇၅၄၃ (၄.၇) | ၁၉၈၂ |
ေဗာလဗစ္ခ္ (Vallavik) | ေနာ္ေ၀ | ၇၅၁၀ (၄.၈) | ၁၉၈၅ |
အာကရာေဂ်ာ့ဒ္ (Åkrafjord) | ေနာ္ေ၀ | ၇၄၀၀ (၄.၆) | ၂၀၀၀ |
အိုစလိုဖ္ေဂ်ာ့ဒ္(Oslofjord) | ေနာ္ေ၀ | ၇၃၉၀ (၄.၆) | ၂၀၀၀ |
ရွင္ကိုဘီ (Shinkobe) | ဂ်ပန္ | ၇၁၇၅ (၄.၅) | ၁၉၈၈ |
လန္ဒက္ခ္ (Landeck) | ၾသစႀတီးယား | ၆၉၅၅ (၄.၃) | ၂၀၀၀ |
ေနာ့ဒ္ကပ္ (Nordkapp) | ေနာ္ေ၀ | ၆၈၇၅ (၄.၃) | ၁၉၉၉ |
ေမာရစ္လီမိုင္းယား (Maurice Lemaire) | ျပင္သစ္ | ၆၈၇၂ (၄.၃) | ၁၉၇၆ |
ဖ႐ူဒယ္ (Frudal) | ေနာ္ေ၀ | ၆၇၅၈ (၄.၂) | ၁၉၉၅ |
ဖန္ဒါ (Fänder) | ၾသစႀတီးယား | ၆၇၁၈ (၄.၂) | ၁၉၈၀ |
ကာရီဆာက (Karisaka) | ဂ်ပန္ | ၆၆၂၅ (၄.၂) | ၁၉၉၈ |
ဖို႔ဒ္နက္စ္ (Fodnes) | ေနာ္ေ၀ | ၆၆၀၄ (၄.၁) | ၁၉၉၅ |
၀က္စတာခ်ီဒယ္ (Westerschelde) | နယ္သာလန္ | ၆၆၀၀ (၄.၁) | ၂၀၀၃ |
ဆန္ဘာနာဒီႏို (San Bernardino) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၆၅၉၆ (၄.၁) | ၁၉၆၇ |
အင့္ဖ္ေဂ်ာ့ဒ္ (Innfjord) | ေနာ္ေ၀ | ၆၅၉၄ (၄.၁) | ၁၉၉၁ |
တာရြန္း (Tauern) | ၾသစႀတီးယား | ၆၄၀၁ (၄.၀) | ၁၉၇၅ - ၂၀၀၃ |
ဖဂ်ာအဲလန္း (Fjærland) | ေနာ္ေ၀ | ၆၃၉၇ (၄.၀) | ၁၉၈၆ |
ဟီဂို (Higo) | ဂ်ပန္ | ၆၃၄၀ (၃.၉) | ၁၉၈၉ - ၁၉၉၉ |
အမွတ္ ၁ ဥမင္ (Tunnel 11) | ကိုလံဘီယာ | ၆၃၃၀ (၃.၉) | |
ႏိုဒိုယာတန္နယ္လင္း (Norðoyatunnilin) | ဖာ႐ိုးကၽြန္းစု | ၆၃၀၀ (၃.၉) | ၂၀၀၆ |
ကာကူတို (Kakuto) | ဂ်ပန္ | ၆၂၅၅ (၃.၉) | ၁၉၉၅ |
ဟိြဳင္ဗန္ပါ့စ္ (Haûi Vaân Pass) | ဗီယက္နမ္ | ၆၂၄၇ (၃.၉) | ၂၀၀၄ |
စိန္႔ဘားနက္(ေတာင္) (Grand St. Bernard) | အီတလီ | ၆၁၅၀ (၃.၈) | |
ေနာက္စ္ဒါ (Naustdal) | ေနာ္ေ၀ | ၅၉၇၀ (၃.၇) | ၁၉၉၅ |
ေအာ့က္ဆန္ဒါ (Øksendal) | ေနာ္ေ၀ | ၅၉၆၅ (၃.၇) | ၂၀၀၀ |
ဂူအင္ဇာ (Guinza) | အီတလီ | ၅၉၆၀ (၃.၇) | ၂၀၀၄ |
ဖာ့စ္က႐ုဂ်ာဒါဂြန္ (Fáskrúðsfjarðargöng) | အိုက္စလန္ | ၅၈၉၄ (၃.၆) | ၂၀၀၅ |
ဟာကာမာဂိုရွီ (Hakamagoshi) | ဂ်ပန္ | ၅၉၃၂ (၃.၇) | ၂၀၀၀ |
ဘုဖ္ေဂ်ာ့ဒ္ (Byfjord) | ေနာ္ေ၀ | ၅၈၇၅ (၃.၆) | ၁၉၉၂ |
တိုဆန္ (Tosen) | ေနာ္ေ၀ | ၅၈၅၇ (၃.၆) | ၁၉၈၆ |
ဂရင္းစိန္႔ဘားနက္ (Grand St.Bernard) | အီတလီ-ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၈၅၄ (၃.၆) | ၁၉၆၄ |
စထရန္ဂန္ (Strengen) | ၾသစႀတီးယား | ၅၈၅၁ (၃.၆) | ၂၀၀၅ |
စိန္႔ဘားနက္(ေတာင္)Pretunnel Grand St.Bernard) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၈၅၀ (၃.၆) | |
မာလကာပီလာ (Mala Kapela) | ခ႐ိုေအးရွား | ၅၇၈၀ (၃.၆) | ၂၀၀၅ |
ဟြာဂ်ာဒါဂြန္(Hvalfjarðargöng) | အိုက္စလန္ | ၅၇၇၀ (၃.၆) | ၁၉၉၈ |
ကီရန္ဇာ (Kerenzer) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၇၆၀ (၃.၆) | ၁၉၈၆ |
ဟြာကယ္လီ (Haukeli) | ေနာ္ေ၀ | ၅၆၈၂ (၃.၆) | ၁၉၆၈ |
စဗက္တီေရာ့ခ္ (Sveti Rok) | ခ႐ိုေအးရွား | ၅၆၈၂ (၃.၆) | ၂၀၀၃ |
ဟီထရာ (Hitra) | ေနာ္ေ၀ | ၅၆၄၅ (၃.၅) | ၁၉၉၄ |
ဟန္နာ (Hanna) | ဂ်ပန္ | ၅၅၇၈ (၃.၅) | ၁၉၉၇ |
ေကာလ္ဆိုရာ (Kallsoyar) | ဖာ႐ိုးကၽြန္းစု | ၅၅၂၆ (၃.၄) | ၁၉၈၅ |
မက္ပို-ေမာရက္တီနာ (Mappo-Morettina) | လိုကာႏို၊ ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၅၁၈ (၃.၄) | ၁၉၉၆ |
ေဘာ့စ္ရက္ခ္ (Bosruck) | ၾသစႀတီးယား | ၅၅၀၀ (၃.၄) | ၁၉၈၃ |
ကတ္ရွ္ဘတ္ (Katschberg) | ၾသစႀတီးယား | ၅၄၃၉ (၃.၄) | ၁၉၇၅ - ၂၀၀၇ |
ကန္ပူဇန္ (Kanpuzan) | ဂ်ပန္ | ၅၄၃၂ (၃.၄) | ၁၉၉၉ |
ဆိုဇီနာ (Sozina) | ဆားဗီးယား | ၅၄၀၀ (၃.၄) | ၂၀၀၅ |
အမွတ္ ၁၁ ဥမင္ (Tunnel 11) | ကိုလံဘီယာ | ၅၃၇၀ (၃.၃) | |
ဖ႐ိုယာ (Frøya) | ေနာ္ေ၀ | ၅၃၀၅ (၃.၃) | ၂၀၀၀ |
ဖဲလ္ဘတ္ေအာရမ္း (Felbertauern) | ၾသစႀတီးယား | ၅၃၀၄ (၃.၃) | ၁၉၆၇ |
ဒါဖန္ရာကိုး (Dafengyakou) | တ႐ုတ္ | ၅၃၀၀ (၃.၃) | ၂၀၀၃ |
ဟက္ဂြာ (Heggur) | ေနာ္ေ၀ | ၅၂၇၇ (၃.၃) | ၁၉၈၄ |
ဆဲလ္စ္ (Cels) | အီတလီ | ၅၂၄၅ (၃.၃) | ၁၉၉၂ |
ဆက္ခ်္ဆဲလ္ (Sachseln) | ဆြစ္ဇာလန္ | ၅၁၉၁ (၃.၂) | ၁၉၉၇ |
အဲလ္ဖြန္ဆို (Alfonson XIII Tunnel) | စပိန္ | ၅၂၄၀ (၃.၃) | ၁၉၈၄ |
ဂ်ဴအန္ကားလို႔စ္ (Juan Carlos I Tunnel) | စပိန္ | ၅၂၃၀ (၃.၂) | ၂၀၀၇ |
စမစ္တန္း (Scmitten) | ၾသစႀတီးယား | ၅၁၁၁ (၃.၂) | ၁၉၉၆ |
ယန္ဂ်ီအန္ (Yuanjiang) | တ႐ုတ္ | ၅၁၀၀ (၃.၂) | ၂၀၀၃ |
ေရာ့ပ္ပန္း (Roppen) | ၾသစႀတီးယား | ၅၀၉၅ (၃.၂) | ၁၉၉၀ |
ဖရက္ဖ္ေဂ်ာ့ဒ္ (Freijord) | ေနာ္ေ၀ | ၅၀၈၆ (၃.၂) | ၁၉၉၂ |
အူစကာ (Učka) | ခ႐ိုေအးရွား | ၅၀၆၂ (၃.၁) | ၁၉၈၁ |
ဖလမ္ဂ်ာ (Flenja) | ေနာ္ေ၀ | ၅၀၅၃ (၃.၁) | ၁၉၈၆ |
ဒယ္လ္ကာဒီ (del Cadi) | စပိန္ | ၅၀၂၆ (၃.၁) | ၁၉၈၄ |
ဖလန္ဂ်ာ (Flenja) | စပိန္ | ၅၀၁၃ (၃.၁) | |
ပိုဇန္ႏို ( Pozzano) | အီတလီ | ၅၀၀၀ (၃.၁) | ၁၉၈၉ - ၂၀၀၅ |
ဘရန္နီစကို (Branisko) | စလိုဗက္ကီးယား | ၄၉၇၅ | ၂၀၀၃ |
ေဆာက္လုပ္ဆဲ ကားလမ္းဥမင္မ်ား
ဥမင္အမည္ | တည္ေနရာ | အလ်ား(မီတာ/မိုင္) | ၿပီးစီးမည့္ႏွစ္ |
ဟီဒါ (Hida) | ဂ်ပန္ | ၁၀၇၅၀ (၆.၇) | ၂၀၁၀ |
အေရွ႕လီတန္နယ္ (Le tunnel Est) | ဗာေဆးလက္စ္၊ ျပင္သစ္ | ၁၀၀၀၀ (၆.၂) | ၂၀၀၇ |
႐ို႕တန္ (Rohtang) | အိႏၵိယ | ၈၉၀၀ (၅.၅) | ၂၀၁၂ |
ဗာရီယန္တီ (Variante di Valico) | အီတလီ | ၈၇၀၃ (၅.၄) | ၂၀၀၉ |
စီခၽြမ္-တိဗက္ (Sichuan-Tibet) | တ႐ုတ္ | ၈၆၆၀ (၅.၄) | |
KPE | စကၤာပူ | ၈၆၆၀ (၅.၄) | ၂၀၀၇ |
အိက္ဆန္ (Eiksund) | ေနာ္ေ၀ | ၇၇၆၅ (၄.၈) | ၂၀၀၇ |
ဆိုဒါးလ္စ္ (Sørdals) | ေနာ္ေ၀ | ၆၄၀၀ (၄.၀) | ၂၀၀၇ |
ခ်န္ဆု (Chang Su) | ေတာင္ကိုးရီးယား | ၆၄၃၀ (၄.၀) |
ခ်င္ကာပူက ဖတ္ရတဲ့ စာရင္းထဲ လံုး၀မပါလို့ စိတ္ဓါတ္က်သြားတုန္း ေအာက္ဆံုးမွာ ေဆာက္လုပ္ဆဲ ကားလမ္းအရွည္ျကီးပါတာေတြ ့ေတာ့ ၀မ္းသာသြားတယ္ း)
ဒါနဲ့ ခ်င္ကာပူမွာ Nicole Highway collapse အေျကာင္း ဖတ္ဘူးလား ။ ဖတ္ျကည့္ပါလား... it was a high profile case. A lot of civil engineers and supervisors had to go to court. I was telling my mum then that I am glad to be electronics engineer hehe... At least, electronics appliances wont collapse on people.
တကယ္ေတာ္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ တေယာက္ျဖစ္ဖို့ဆိုတာ အစစအရာရာကိုစဥ္းစားတတ္ရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ လူ့ေလာကရဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆီးေပးေနတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ ျမိဳ႔ျပအင္ဂ်င္နီယာေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ၀န္တေယာက္ရဲ့ေဆးထိုးမွူအမွားဟာ လူတေယာက္ကိုသာ ေသေစႏိုင္ေပမဲ့ အင္ဂ်င္နီယာတေယာက္ရဲ့အမွားဟာ လူေပါင္းမ်ားစြာကိုေသေစႏိုင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာတေယာက္ရဲ့ ဆံုးမစကားက အဲဒီလို အမွားေတြမျဖစ္ေအာင္ ညႊန္ျပခဲ့တာပါ။
အဲဒီလိုပါပဲ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြဖန္တီးမွူဟာ အေျခခံအက်ဆံုး လုပ္ေဆာင္မွုပိုင္းက ့ျမိဳ့ျပေတြျဖစ္ပီး တိုးတက္ဖန္တီး ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးေနတာက က်န္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးေသာ အင္ဂ်င္နီယာတိုင္း သူ့ေနရာနဲ့သူ တန္ဖိုးရိွၾကပါတယ္။
အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကို မဖန္တီးခဲ့ရင္ တိုးတက္မွူဆိုတာေတြကို ေက်ာ္ပီး မဖန္တီးႏိုင္ပါဘူး။