ေျမ
ေအာက္ဥမင္မ်ားတြင္ ၎အတြင္းရွိ constructions မ်ားႏွင့္ ဥမင္ေရရွည္ တည္တံ့မႈအတြက္ ဥမင္အတြင္းသို႕ ေရစိမ့္၀င္မႈ မရွိေစရန္ ထိန္းသိမ္းမႈမွာ လြန္စြာ အေရးပါလွသည္။ ဥမင္အတြင္း ေရစိမ့္၀င္ျခင္းကို္ နည္းလမ္း (၂) မ်ိဳးျဖင့္ ကာကြယ္ ႏိုင္သည္။
ပထမနည္းလမ္းမွာ ဥမင္တစ္ခုလံုးကို အတြင္း ေရတားလႊာ (water proofing layer) အျပည့္ တပ္ဆင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယနည္းလမ္းမွာ ဥမင္ အေပၚ၌ ရွိေနေသာ ေျမေအာက္ေရလႊာအား ဥမင္တည္ရွိေနေသာ (level) ထက္ နိမ့္က်ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရစိမ္႔၀င္မႈ မရွိေအာင္္ ေအာက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္ - ဥမင္ lining အတြက္ အသံုးျပဳေသာ concrete ကို အရည္အေသြး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ concrete အမ်ိဳးအစားကို သံုးျခင္းျဖင့္လညး္ေကာင္း၊ lining ၏ အထူကို တိုးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ concrete ၏ mix design တြင္ chemical မ်ားကို ထည္ျဖည့္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ lining တည္ေဆာက္ၿပီီးေနာက္ lining ႏွင့္ ေျမႀကီးၾကား ေနရာမ်ားကို (water proofing asphalt concrete) မႈတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ water proofing layer တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားတြင္ ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရတားလႊာ တပ္ဆင္ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ ၎နည္းလမ္းကို ဥမင္အတြင္းရွိ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္သည့္ အခါႏွင့္ ဥမင္ အတြင္းရွိ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားကို အထူးထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ေသာ ဥမင္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ - ေလထုစိုထိုင္းမႈ ျမင့္မားျခင္းကို ခြင့္မျပဳေသာ၊ ဥမင္အတြင္း ပစၥည္းကိရိယာမ်ားအား သံေခ်းတက္ျခင္းကို ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသာ ေျမေအာက္ ဘူတာရုံကဲ့သို႔ေသာ ဥမင္မ်ားျဖစ္သည္။ ေရတားလႊာ ဒီဇိုင္းလုပ္ေဆာင္ရာ၌ အေရးႀကီီးေသာ အခ်က္မ်ားမွာ (၁)ၾကာရွည္ခိုင္ခံ့မႈ၊ (၂)အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းႏိုင္မႈ ႏွင့္ (၃)ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေစမႈ တို႔ျဖစ္သည္။
ေရတားလႊာ (water proofing layer) အား ဥမင္ lining ၏ အတြင္းဘက္ သို႕မဟုတ္ အျပင္ဘက္၌ တပ္ဆင္ႏိုင္ပါသည္။ ေရတားလႊာကို ဥမင္ lining ၏ အျပင္ဘက္တြင္ တပ္ဆင္ရာတြင္ ၎သည္ ေျမေအာက္ေရႏွင့္ ေျမႀကီးဖိအားဒဏ္ကို ခံရသည္။ မာျခင္းအဆင့္ ျမင့္မားေသာ ေက်ာက္ေျမမ်ဳိးတြင္ တည္ေဆာက္ေသာ ဥမင္မ်ား၌ ညီညာေသာ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ concrete အလႊာေနျဖင့္ ဥမင္ lining ႏွင့္ ဥမင္ေျမသားအၾကားတြင္ အျပင္ဘက္ ေရတားလႊာကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ အထူးသျဖင့္ ၎ေရတားလႊာ အမ်ိဳးအစားသည္ ဥမင္ေျမသား ကြန္တို line တေလွ်ာက္ lining မတပ္ဆင္မီ အျပင္ဘက္ အကာေနႏွင့္ ပိုမိုအသံုး၀င္သည္။
အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာကို ဥမင္ lining အတြင္းဘက္ မ်က္ႏွာျပင္တေလွ်ာက္ lining ၏ေအာက္အလႊာ အျဖစ္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎ေရတားလႊာသည္ ဥမင္ lining ကို စိမ့္၍ ၀င္လာေသာ ေရ၏ ဖိအားဒဏ္ကိုသာ ခံရသည္။ ေရတားလႊာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည့္အနက္ အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာ အမ်ိဳးအစားကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ တပ္ဆင္ရာ၌ လြယ္ကူၿပီး ေရစိမ့္၀င္မႈကိုလည္း ပို၍ ေကာင္းမြန္စြာ ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာသည္ ေရကို ဥမင္ အတြင္းဘက္မွ ကာကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဥမင္ lining ၏ concrete သည္ ေရ၏ ဖိအားဒါဏ္ကို တိုက္ရုိက္ ခံရသည္ကို သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ၿပီး ၎ concrete အား ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ ဤအခ်က္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ေရတားလႊာအတြက္ အသံုးျပဳေသာ material type ႏွစ္မ်ဳိးရွိေပသည္။ ၄င္းတို႔မွာ rigid material type ႏွင့္ flexible material type တို႔ျဖစ္သည္။ rigid material type ေရတားလႊာသည္ ေရစိမ့္မ၀င္ႏိုင္ေသာ concrete plaster တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ ၄င္းအထူမွာ (၄၀) မီလီမီတာခန္႔ ရွိၿပီး lining ၏မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ compress-air နည္းျဖင့္ မႈတ္ၿပီး တပ္ဆင္သည္။
ေရဖိအား 0.5MPa ထက္မပိုေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေရတားလႊာကို reinforced မပါေသာ သာမန္ shrinkage နည္းေသာ concrete အေနျဖင့္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ ေရဖိအား 0.5MPa ထက္ပိုမ်ားေသာ ေနရာမ်ားတြင္မူ reinforced concrete အားအသံုးျပဳရသည္။
Flexible material type ရွိေသာ ေရတားလႊာမ်ိဳးကို ရႈပ္ေထြးေသာ ေျမမ်က္ႏွာ သြင္ျပင္ အေျခအေနႏွင့္ ေရဖိအား 1.5MPa ထက္မ်ားေသာ အေနထားမ်ဳိးတြင္ bitumen paste အေပၚတြင္ water proofing material (၂) လႊာမွ (၄) လႊာအထိ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ Flexible material type ရွိေသာ ေရတားလႊာသည္ ၄င္း၏ေအာက္မွ concrete အခြံမာျဖင့္ ထပ္မံဆင့္ပိုး ထားျခင္းျဖင့္ ေျမႏွင့္ ေရဖိအား အတြက္ အားျဖည့္ ထားသည္။ ဤအေျခအေန တြင္ concrete lining သည္ ေျမဖိအား pressure ကိုသာခံရသည္။
Flexible material type ေရတားလႊာသည္ ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရစိမ့္၀င္မႈမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ျပီး ၊ ဥမင္၏ contour ပ်က္ယြင္းေသာအခါတြင္လည္း flexibility ရွိျခင္းေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ပ်က္စီးမသြားဘဲ ေရကုိ ဆက္လက္ ကာကြယ္ထားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎ကို အသံုးျပဳရာတြင္ ၄င္း၏ေအာက္မွ ေနာက္ထပ္ concrete အလႊာတစ္ခု ထပ္မံတည္ေဆာက္ရၿပီီး ၎ေၾကာင့္ ဥမင္၏ ထုထည္ ပိုမိုလာႏိုင္သည္ျဖစ္၍ ကုန္က်စရိတ္ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမည္ျဖစ္သည္။
ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရစိမ္႔၀င္မႈ မရွိေအာင္္ ေအာက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္ - ဥမင္ lining အတြက္ အသံုးျပဳေသာ concrete ကို အရည္အေသြး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ concrete အမ်ိဳးအစားကို သံုးျခင္းျဖင့္လညး္ေကာင္း၊ lining ၏ အထူကို တိုးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ concrete ၏ mix design တြင္ chemical မ်ားကို ထည္ျဖည့္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ lining တည္ေဆာက္ၿပီီးေနာက္ lining ႏွင့္ ေျမႀကီးၾကား ေနရာမ်ားကို (water proofing asphalt concrete) မႈတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ water proofing layer တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားတြင္ ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရတားလႊာ တပ္ဆင္ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ ၎နည္းလမ္းကို ဥမင္အတြင္းရွိ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္သည့္ အခါႏွင့္ ဥမင္ အတြင္းရွိ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားကို အထူးထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ေသာ ဥမင္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ - ေလထုစိုထိုင္းမႈ ျမင့္မားျခင္းကို ခြင့္မျပဳေသာ၊ ဥမင္အတြင္း ပစၥည္းကိရိယာမ်ားအား သံေခ်းတက္ျခင္းကို ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသာ ေျမေအာက္ ဘူတာရုံကဲ့သို႔ေသာ ဥမင္မ်ားျဖစ္သည္။ ေရတားလႊာ ဒီဇိုင္းလုပ္ေဆာင္ရာ၌ အေရးႀကီီးေသာ အခ်က္မ်ားမွာ (၁)ၾကာရွည္ခိုင္ခံ့မႈ၊ (၂)အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းႏိုင္မႈ ႏွင့္ (၃)ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေစမႈ တို႔ျဖစ္သည္။
ေရတားလႊာ (water proofing layer) အား ဥမင္ lining ၏ အတြင္းဘက္ သို႕မဟုတ္ အျပင္ဘက္၌ တပ္ဆင္ႏိုင္ပါသည္။ ေရတားလႊာကို ဥမင္ lining ၏ အျပင္ဘက္တြင္ တပ္ဆင္ရာတြင္ ၎သည္ ေျမေအာက္ေရႏွင့္ ေျမႀကီးဖိအားဒဏ္ကို ခံရသည္။ မာျခင္းအဆင့္ ျမင့္မားေသာ ေက်ာက္ေျမမ်ဳိးတြင္ တည္ေဆာက္ေသာ ဥမင္မ်ား၌ ညီညာေသာ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ concrete အလႊာေနျဖင့္ ဥမင္ lining ႏွင့္ ဥမင္ေျမသားအၾကားတြင္ အျပင္ဘက္ ေရတားလႊာကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ အထူးသျဖင့္ ၎ေရတားလႊာ အမ်ိဳးအစားသည္ ဥမင္ေျမသား ကြန္တို line တေလွ်ာက္ lining မတပ္ဆင္မီ အျပင္ဘက္ အကာေနႏွင့္ ပိုမိုအသံုး၀င္သည္။
အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာကို ဥမင္ lining အတြင္းဘက္ မ်က္ႏွာျပင္တေလွ်ာက္ lining ၏ေအာက္အလႊာ အျဖစ္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎ေရတားလႊာသည္ ဥမင္ lining ကို စိမ့္၍ ၀င္လာေသာ ေရ၏ ဖိအားဒဏ္ကိုသာ ခံရသည္။ ေရတားလႊာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည့္အနက္ အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာ အမ်ိဳးအစားကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ တပ္ဆင္ရာ၌ လြယ္ကူၿပီး ေရစိမ့္၀င္မႈကိုလည္း ပို၍ ေကာင္းမြန္စြာ ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အတြင္းဘက္ ေရတားလႊာသည္ ေရကို ဥမင္ အတြင္းဘက္မွ ကာကြယ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဥမင္ lining ၏ concrete သည္ ေရ၏ ဖိအားဒါဏ္ကို တိုက္ရုိက္ ခံရသည္ကို သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ၿပီး ၎ concrete အား ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ ဤအခ်က္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ေရတားလႊာအတြက္ အသံုးျပဳေသာ material type ႏွစ္မ်ဳိးရွိေပသည္။ ၄င္းတို႔မွာ rigid material type ႏွင့္ flexible material type တို႔ျဖစ္သည္။ rigid material type ေရတားလႊာသည္ ေရစိမ့္မ၀င္ႏိုင္ေသာ concrete plaster တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ ၄င္းအထူမွာ (၄၀) မီလီမီတာခန္႔ ရွိၿပီး lining ၏မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ compress-air နည္းျဖင့္ မႈတ္ၿပီး တပ္ဆင္သည္။
ေရဖိအား 0.5MPa ထက္မပိုေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေရတားလႊာကို reinforced မပါေသာ သာမန္ shrinkage နည္းေသာ concrete အေနျဖင့္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ ေရဖိအား 0.5MPa ထက္ပိုမ်ားေသာ ေနရာမ်ားတြင္မူ reinforced concrete အားအသံုးျပဳရသည္။
Flexible material type ရွိေသာ ေရတားလႊာမ်ိဳးကို ရႈပ္ေထြးေသာ ေျမမ်က္ႏွာ သြင္ျပင္ အေျခအေနႏွင့္ ေရဖိအား 1.5MPa ထက္မ်ားေသာ အေနထားမ်ဳိးတြင္ bitumen paste အေပၚတြင္ water proofing material (၂) လႊာမွ (၄) လႊာအထိ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည္။ Flexible material type ရွိေသာ ေရတားလႊာသည္ ၄င္း၏ေအာက္မွ concrete အခြံမာျဖင့္ ထပ္မံဆင့္ပိုး ထားျခင္းျဖင့္ ေျမႏွင့္ ေရဖိအား အတြက္ အားျဖည့္ ထားသည္။ ဤအေျခအေန တြင္ concrete lining သည္ ေျမဖိအား pressure ကိုသာခံရသည္။
Flexible material type ေရတားလႊာသည္ ဥမင္တစ္ခုလံုးကို ေရစိမ့္၀င္မႈမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ျပီး ၊ ဥမင္၏ contour ပ်က္ယြင္းေသာအခါတြင္လည္း flexibility ရွိျခင္းေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ပ်က္စီးမသြားဘဲ ေရကုိ ဆက္လက္ ကာကြယ္ထားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎ကို အသံုးျပဳရာတြင္ ၄င္း၏ေအာက္မွ ေနာက္ထပ္ concrete အလႊာတစ္ခု ထပ္မံတည္ေဆာက္ရၿပီီး ၎ေၾကာင့္ ဥမင္၏ ထုထည္ ပိုမိုလာႏိုင္သည္ျဖစ္၍ ကုန္က်စရိတ္ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမည္ျဖစ္သည္။
Related Posts
Waterproofing System in Subway
ပရင့္ထုတ္ရန္
ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆိုပါတယ္ သူငယ္ခ်င္း။ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ပိုစ့္မ်ားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။
thanks for sharing!