* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Pipe Roof Method in Tunnel construction

စာေရးသူ © မိုးေပါက္ |

Pipe-roof နည္းလမ္းဟာ Pipe-jacking နဲ႔ Microtunneling method ေတြကို အေျခခံၿပီးေတာ့ တုိးတက္လာတဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ ေျမေအာက္ Underpass ေတြမွာ အရြယ္အစားႀကီးမားတဲ့ Arch ေတြ၊ စက္ဝိုင္းပံု၊ စတုရန္းပံု နဲ႔ ေထာင့္မွန္ စတုဂံပံု ဥမင္ေတြကို တူးေဖာ္ ႏုိင္ပါတယ္။
ဒီနည္းကို အဓိက အသံုးမ်ားတဲ့ ေနရာေတြကေတာ့ အေဝးေျပး ကားလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပေဒသ လူအသြားအလာမ်ားတဲ့ ေနရာမ်ား၊ လမ္းမ်ားေအာက္မွာ Underpass ဥမင္ တည္ေဆာက္ လုိတဲ့အခါ အသံုးမ်ားပါတယ္။ ၎ေနရာမ်ားရဲ႕ သြားလာမႈကို ထိခိုက္ျခင္း မရွိေစဘဲ ဥမင္တူးေဖာ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒါ႔အျပင္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းဥမင္လိုင္းမ်ား (Metro-line) တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အေပၚ/ေအာက္ျဖတ္တဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း ဒီနည္းလမ္းကို အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ဒီနည္းကိုအသံုးျပဳလို႔ ရရွိလာႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကေတာ့ ဥမင္တူးေဖာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကားလမ္းမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ားကို ပိတ္ထားရန္မလုိဘဲ အသံုးျပဳႏုိင္တဲ့အတြက္ နဂိုမူလ လမ္းေၾကာင္းမ်ားရဲ႕ သြားလာလႈပ္ရွားမႈကို အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႔အျပင္ Settlement အနည္းဆုံး (မေျပာပေလာက္ေသာ ပမာဏ) သာျဖစ္ေစပါတယ္။ တည္ေဆာက္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကေတာ့ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးစြာ ပိုက္မ်ားကို ထိုးထည့္ဖို႔အတြက္ ပိုက္စၿပီး ထည့္သြင္းမယ့္ ေနရာနဲ႔ ပိုက္ထြက္္လာမယ့္ တျခားတဘက္မွ ေနရာတုိ႔ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ပိုက္မ်ားကို ထမ္းထားမယ့္ Beam မ်ားကို တပ္ဆင္ရပါမယ္။


ပုိက္မ်ားကို ေျမႀကီးအတြင္းသို႔ ထိုးသြင္းဖို႔အတြက္ ပိုက္ စထည့္သြင္းတဲ့ဘက္မွာ Hydraulic စက္ႀကီးမ်ားကို Placement လုပ္ရပါမယ္။


အားလံုးျပင္ဆင္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ပုိက္မ်ားကို လုိအပ္တဲ့ Force နဲ႕ Hydraulic စက္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ေျမႀကီးထဲကို ထိုးသြင္းရပါမယ္။


ပိုက္မ်ားကိုတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုအၾကားမွာ Interlock မ်ားနဲ႔ထားရွိၿပီးေတာ့ ဆက္ထားရပါတယ္။ ပိုက္မ်ားကို ေျမႀကီးအတြင္းကို ထဲ့သြင္းရာမွာ လြဲေခ်ာ္မႈမရွိေစဖို႔နဲ႔ အဲ့ဒီပိုက္ဆက္မ်ားၾကားကေန ေျမမ်ား Settlement မျဖစ္ေစဖုိ႔ပါ။

ေရစိမ့္ေျမမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဆုိပါက အဆုိပါ ပုိက္ဆက္မ်ားအၾကားမွ ေရမ်ား စိမ့္ဝင္လာျခင္း မရွိေစရန္ အတြက္ ေရမဝင္ေအာင္တားဆီးႏုိင္တဲ့ Cement paste မ်ားနဲ႔ ပိတ္ထားဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။

ပိုက္မ်ားအားလံုးကို လုိခ်င္ေသာ ဒီဇိုင္း ရရွိေအာင္ ထည့္သြင္းၿပီးစီးသြားပါက အဆုိပါ ပိုက္မ်ားအတြင္း သံခ်ီ သံေကြးမ်ားကို တပ္ဆင္ၿပီး ကြန္ကရစ္မ်ားကို သြန္းေလာင္းပါတယ္။



အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ ပိုက္မ်ား စတင္ထည့္သြင္းရာဘက္နဲ႔ အျခားတစ္ဘက္မွ မုဒ္ဦးေတြမွာ သံခ်ည္သံေကြး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကြန္ကရစ္မ်ား သြန္းေလာင္းပါတယ္။



အားလံုးျပင္ဆင္ ၿပီးစီးသြားတဲ့အခါမွာ ေျမတူးျခင္းအလုပ္ကို စတင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျမတူးျခင္းလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္း အပိုင္းလုိက္တူးေဖာ္ၿပီး လုိအပ္တဲ့ ေဒါက္တုိင္မ်ားကုိ ထပ္မံျပဳလုပ္ရပါတယ္။



ေျမတူးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္စဥ္အတြင္း ဥမင္ပိုမုိခုိင္ခံေစဖို႔အတြက္ ဥမင္ရဲ႕အေပၚ မ်က္ႏွာျပင္မွာ Horizontal Beam မ်ားကို ထပ္မံတပ္ဆင္ပါတယ္။


အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ ဥမင္အတြင္းမွာ သြားလာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လုိအပ္ေသာ အေခ်ာသတ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။





အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာကေတာ့ Pipe Roof Method နဲ႕ ဥမင္တည္ေဆာက္ပံုထဲက အပိုင္းတစ္ပိုင္းကုိ ျမင္သာေအာင္ တင္ျပေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ project ဟာ မီးရထားလမ္း ေအာက္မွာရွိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းျဖတ္ဥမင္ အတြက္ ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရဲ႕ ယာဥ္အသြားအလာ ထူထပ္တဲ့ လမ္းမ်ားမွာ လမ္းျဖတ္ကူးဖို႔အတြက္ ဆုိရင္ လူကူးကုန္းေက်ာ္ တံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္မယ့္အစား ဒီနည္းလမ္းနဲ႔ underpass မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ အသံုးျပဳျခင္းဟာ အလြန္သင့္ေလ်ာ္ ေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

လူကူးဂံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားဟာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားရဲ႕ ျမင္ကြင္းကို ရႈပ္ေထြးေစပါတယ္။ ဂံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို တက္ရတဲ့အတြက္ လမ္းကူးမယ့္သူအတြက္ မအီမသာျဖစ္ရပါတယ္။ အခ်ိန္လည္း ပိုေပးရပါတယ္။ သြားလာေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားရဲ႕ အျမင့္နဲ႔လဲ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိလာပါတယ္။ လမ္းနဲ႔ အလြန္နီးကပ္ေနတဲ့ အခ်ဳိ႕လူေနအိမ္မ်ားအတြက္ လမ္းကူးဂံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားဟာ အေႏွာင့္အယွက္တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။

Underpass မ်ားကိုထားရွိျခင္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ျမင္ကြင္းကို ရွင္းလင္းေစပါတယ္။ လမ္းကူးသူအတြက္လည္း လြယ္ကူ သက္သာေစပါတယ္။ ေျပာစရာရွိတာက ေရစီး(Drainage)စနစ္ပါ။ ဒါကလည္း Underpass အတြင္းကို ေရအလြယ္တကူ မဝင္ေစဖုိ႔အတြက္ အဆင္းအတက္ အဝင္ေပါက္မ်ားကို ေနရာ အျမင့္တစ္ခုမွာထားရွိျခင္း၊ ဥမင္အတြင္း ေရစီးေျမာင္းငယ္မ်ား ထားရွိျခင္း၊ ေရမ်ားစုပ္ထုတ္ရန္ လုိအပ္ပါက စက္မ်ားျဖင့္ စုပ္ထုတ္ျခင္းမ်ားနဲ႔ ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္။

Pipe roof method ကို အသံုးျပဳျခင္းဟာ အလြန္ ရိုးစင္းလြယ္ကူၿပီးေတာ့ ကုန္က်စရိတ္လည္း သက္သာ ေစပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ တည္ေဆာက္တဲ့ အခ်ိန္ကာလလည္း တိုေတာင္းပါတယ္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ယေန႔ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရဲ႕ လမ္းျဖတ္ကူးေနရာမ်ား၊ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းျဖတ္ေက်ာ္ေနရာမ်ား၊ interchange မ်ားမွာ ၎နည္းလမ္းကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိတာကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Related Posts
Pipe Jacking method ျဖင့္ ဥမင္တူးေဖာ္ျခင္း

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
1 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Emily January 6, 2008 at 5:21 PM  

    အဖိုးတန္ပို႔စ္ တခုပါ သူငယ္ခ်င္း။ အားေပးလ်က္ပါ။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.