* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

EPB Tunneling Machine

စာေရးသူ © MyMetro |


View imageView image

ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့အခါမွာ ေျမအမ်ဳိးအစားကို လိုက္ၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳရတဲ့ Tunnel boring machine(TBM) အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ ဥမင္တူးေဖာ္ေနစဥ္မွာ ေျမၿပိဳမက်ဖို႔ပါပဲ။ စက္ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ မိမိတို႔ တူးေဖာ္မယ့္ေဒသရဲ႕ ေျမအမ်ဳိးအစားကို ေသေသခ်ာခ်ာစမ္းသပ္ၿပီး သင့္ေတာ္မယ့္စက္ကို အသံုးျပဳဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တူးေဖာ္ေနတဲ့ဥမင္ မ်က္ႏွာျပင္ မၿပိဳက်ဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳေနတဲ့ စက္အမ်ဳိးအစားကို ၄ မ်ဳိးခြဲလို႔ရပါတယ္။ ပထမအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ဥမင္မ်က္ႏွာျပင္ကို သိပ္ခဲေစဖို႔အတြက္ အရည္ တစ္မ်ိဳးမ်ဳိးကိုဦးစြာ ထည့္သြင္းၿပီးမွ လြန္သြားစက္(သို႔) Cutter assembly တစ္ခုခုနဲ႔ ေျမသားကို တူးထုတ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယနည္းကေတာ့ တူးေဖာ္ၿပီးတဲ့ ေျမသားနဲ႔ပဲ ဥမင္မ်က္ႏွာျပင္ကို ထိန္းသိမ္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယနည္းကေတာ့ ေလဖိအားနည္း မ်က္ႏွာျပင္ကို တည္ၿငိမ္မႈရေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးနည္းကေတာ့ Combine machine မ်ားနဲ႔ ေျမသားကို ထိန္းသိမ္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ Earth Pressure Balance Shield ဆိုတဲ့ ဥမင္မ်က္ႏွာျပင္ကို ေျမသားနဲ႔ပဲ ျပန္ထိန္းညိွတဲ့ စက္အမ်ဳိးအစားအေၾကာင္းကို တင္ျပသြားမွာပါ။ ဒီစက္အမ်ဳိးအစားကို ထပ္ၿပီး ေျမသားသက္သက္နဲ႔ ထိန္းညိွတဲ့ နည္း၊ ေျမသားထဲကို Clay paste ေရာေႏွာထည့္သြင္းၿပီး ဥမင္မ်က္ႏွာျပင္ရဲ႕ stability ကိုထိန္းတဲ့နည္းနဲ႔ scum paste တစ္ခုခုေရာေႏွာ ထည့္သြင္းရတဲ့ နည္းဆိုၿပီး ၃ မ်ဳိးထပ္ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။ Shield ကိုတည္ေဆာက္ ထားပံုကေတာ့ အသံုးျပဳမဲ့နည္းကိုလိုက္ၿပီး အနည္းငယ္သာ ကြဲျပားေပမယ့္ ပံုစံျခင္းကေတာ့ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ စက္ရဲ႕ေရွ႕ပိုင္းမွာ Cutters ေတြပါတဲ့ wheel အဝိုင္းၾကီးရွိၿပီး၊ သူ႔ကိုထိန္းေၾကာင္း ေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့ စက္ကို Shield casing ထဲမွာတပ္ဆင္ထားပါတယ္။ စက္ေရွ႕ကို ေရြ႕လ်ားဖို႔အတြက္ ဟိုက္ဒေရာလစ္ ဆလင္ဒါေတြကို တပ္ဆင္ ထားပါတယ္။ Casing ရဲ႕ တူးေဖာ္တဲ့ အပိုင္းနဲ႔ စက္ကို ေမာင္းႏွင္တဲ့ ေနရာေတြကို ေရလံုတဲ့ diaphragm နဲ႔ကာကြယ္ထားပါတယ္။ တူးၿပီးသား ေျမစာေတြကို လြန္သြားဒလက္ (screw conveyor) နဲ႔ ေျမေပၚကို ပို႔မယ့္ Conveyor belt ေပၚကို ပို႔ေပးပါတယ္။ စက္ရဲ႕ေနာက္ပိုင္း အခန္းမွာေတာ့ ဥမင္နံရံ lining segments ေတြကို တပ္ဆင္ေပးမယ့္ erector ကိုတပ္ဆင္ထားပါတယ္။

စက္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ပံုကေတာ့ Cutting wheel ကတူးထုတ္လိုက္တဲ့ ေျမစာေတြဟာ Cutting wheel ေနာက္ဖက္မွာရွိတဲ့ Cantledge chamber ထဲကိုေရာက္ၿပီး Clay paste သို႔မဟုတ္ ေျမသားသက္သက္နဲ႔ပဲ ပထမဦးစြာ ဥမင္မ်က္ႏွာျပင္ကို တြန္းကန္ထားၿပီးေတာ့ ေျမသားနဲ႔ စက္တို႔ရဲ႕ stability ကိုထိန္းထားပါတယ္။ ေနာက္ တဆင့္အေနနဲ႔ တူးၿပီးသား ေျမစာေတြကို Screw conveyor နဲ႔တဆင့္သယ္ယူၿပီး ေျမေပၚကို သယ္ပို႔မယ့္ conveyor belt ေပၚကို ပို႔ေပးပါတယ္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ Shield တစ္ခုလံုးကို ေရွ႕ကိုေရာက္ေအာင္ ဟုိက္ဒေရာလစ္ ဆလင္ဒါေတြနဲ႔ တြန္းပို႔ေပးပါတယ္။ Shield တစ္ခုလံုးေရွ႕ကို ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ လြတ္သြားတဲ့ေနရာမွာ lining segment ေတြကို Erector ရဲ႕အကူအညီနဲ႔ တပ္ဆင္ပါတယ္။ lining segment ေတြကေတာ့ Cast iron (သို႔) reinforce concrete ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဤစက္အမ်ဳိးအစားနဲ႔ တူးေဖာ္ႏိုင္တဲ့ ေျမအမ်ဳိးအစားမ်ားကေတာ့ ရႊံ႕ေျမ၊ သဲအနည္းငယ္ ေရာစပ္ပါ၀င္ၿပီး စိုထိုင္းဆမ်ားတဲ့ ရႊံ႕ေျမမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔တူးေဖာ္မႈမ်ားအရ အထက္ပါေျမအမ်ဳိးအစားမ်ား အပါအ၀င္ ရႊံ႕ေက်ာက္လႊာမ်ားအထိပါ အဆိုပါစက္ကို အသံုးျပဳႏိုင္ တယ္လို႔သိရပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.