* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

ၿပီး

ခဲ့တဲ့ အဂၤါေန႔ (၃.၄.၂၀၀၇) က ျပင္သစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ လွ်ပ္စစ္ရထား ျဖစ္တဲ့ TGV train ဟာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္က အျခားျပင္သစ္ အျမန္ရထားျဖစ္တဲ့ AGV train ကတင္ထားခဲ့တဲ့ အျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ ၃၂၀ မိုင္ (၅၁၅.၃ ကီလိုမီတာ) ကို တစ္နာရီ အျမန္ႏႈန္း ၃၅၇.၂ မိုင္(၅၇၄.၈ ကီလိုမီတာ) နဲ႔ ႐ုိက္ခ်ဳိးၿပီး စံခ်ိန္အသစ္ ထပ္မံ တင္လိုက္ပါတယ္။

က်ည္ဆန္ရထားလို႔ ေခၚၾကတဲ့ ေငြမွင္ေရာင္နဲ႔ အနက္ေရာင္ ေရာစပ္ျခယ္ထားတဲ့ TGV (train a grande vitesse) အျမန္ရထားမွာ ျမင္းေကာင္ေရ ၂၅၀၀၀ အား အင္ဂ်င္နဲ႔ အထူး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ရထားဘီးမ်ား ပါရွိၿပီး ႏွစ္ထပ္ရထားတြဲ ၃ တြဲ ပါရွိပါတယ္။ ဂ်က္ေလယာဥ္ တစ္စီးပမာ အသံျမည္ဟီးၿပီး ရထားေခါင္းေပၚမွာ လွ်ပ္စစ္မီးပြင့္မ်ား တျဖတ္ျဖတ္ လက္ေနကာ ရထားေနာက္ၿမီးမွာ ဖုန္မႈန္႔တန္းရွည္ႀကီးကို ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ TGV ရထားဟာ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ခ်ဳံ႕ျပစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္ လို႔လည္း အဆိုပါရထား စမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္မႈကို ၾကည့္႐ႈခဲ့ရ သူတို႔က ဆိုၾကပါတယ္။ TGV ရထားစမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္ပံုကို ႐ုိက္ကူး ထားတဲ့ ဗီဒီယိုကို ေအာက္မွာ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။


TGV ရထားဟာ လွ်ပ္စစ္ရထားမ်ားထဲမွာ ကမာၻ႕အျမန္ဆံုး စံခ်ိန္ကို ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ Maglev train (mangnetic levitation train) စံခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ တစ္နာရီ ၃၆၁ မိုင္( ၅၈၁ ကီလိုမီတာ)ႏႈန္းကိုေတာ့ မခ်ဳိးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ Maglev ရထားမ်ားဟာ တည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုမ်ားျပားၿပီး ေယဘူယ်အားျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းတို မ်ား၌သာ ေျပးဆြဲႏိုင္ကာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးသား ရထားလမ္းမ်ားနဲ႔လည္း မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး။

ဒီ TGV ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ားကို ျပင္သစ္ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Alstom ကတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ Alstom ကုမၸဏီဟာ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံက Siemens၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Hitachi တို႔နဲ႔ အၿပိဳင္ ကမာၻ႔ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ရဲ႕ ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ေ၀စုကို ရရွိထားပါတယ္။

အဆိုပါ TGV ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထား ေမာင္းႏွင္ျပပြဲဟာ မီရထားက႑ကို အဆင့္ျမင့္တင္ေနတဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယ ေစ်းကြက္အတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ယေန႔ကမာၻ႕ရထား ေစ်းကြက္မွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ အႀကီးမားဆံုး ေစ်းကြက္ႀကီးျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ၎တို႔ရဲ႕ မီးရထားက႑ကို ျမွင့္တင္ဖို႔အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီလ်ံခန္႔ သံုးစြဲလ်က္ရွိပါတယ္။ ယခုလက္ရွိမွာ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္နဲ႔ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕ေတာ္ အၾကား ခရီးၾကာခ်ိန္ ၉ နာရီကို ၅ နာရီအျဖစ္ အစားထိုး ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖုိ႔ High-speed ရထားလိုင္းကို ေဖာက္လုပ္ေနပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီလ ၁၈ ရက္ေန႔က တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုး က်ည္ဆန္ရထားကို ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕ကေန ဆူက်ဳိးၿမိဳ႕အထိ တစ္နာရီ ၁၅၅ မိုင္ႏႈန္း (၂၅၀ ကီလိုမီတာ) နဲ႔ စတင္ ေျပးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း High-speed ရထားလိုင္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ဖို႔ ရွိပါတယ္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံကလည္း လက္ရွိျပည္တြင္း ရထားလိုင္း ကြန္ယက္မ်ားကို High-speed train network အျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္။ ယခု TGV ရထားကို တီထြင္သူတို႔က ယခုရရွိခဲ့တဲ့ စံခ်ိန္ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ စံခ်ိန္ကိုရရွိဖို႔ စမ္းသပ္မႈေတြ ထပ္မံျပဳလုပ္ ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အနာဂတ္ကာလမွာ နည္းပညာေတြ တိုးတက္ ျမင့္မားလာမႈ နဲ႔အတူ ကမာၻ႔ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းဟာလည္း အံ့ခမန္း တိုးတက္လာဖို႔ ရွိပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
2 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Chan Mya Soe April 27, 2007 at 7:22 AM  

    ဗဟုသုတ တကယ္ရတယ္ .. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ :)

  2. ဝန္ခံခ်က္... May 18, 2010 at 1:31 PM  

    ဗဟုသုတရပါတယ္။ေက်ဇူးတင္ပါတယ္။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.