ဒီ
ပို႔စ္မွာေတာ့ ေျမေအာက္ ဥမင္ေဆာက္လုပ္ေရး က႑မွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ နည္းပညာ အသစ္ အေၾကာင္း ကို မိတ္ဆက္တင္ျပ သြားပါမယ္။ ဒီနည္းပညာကို ေျမေအာက္ အနက္ေပ မမ်ားတဲ့ ဥမင္မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ဥမင္မ်ား၊ ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံမ်ားနဲ႔ အျခား ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ အသံုးျပဳပါတယ္။ အဆိုပါ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေဆာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ အဓိက ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ ေျမေအာက္ေရစီးေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ေပၚေဒသ မ်ားမွာ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားကို ေဖာက္ထြင္းရတဲ့ ဥမင္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရာမွာ ထိုျပႆနာဟာ အေရးမႀကီးေပမဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားတည္ရွိရာ ျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္မ်ား၊ ျမစ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္တည္ရွိေနတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ရင္ေတာ့ ေျမေအာက္ အနက္ေပ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာ ေျမေအာက္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေလ့ရွိပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ထက္ အျမင့္ေပ အနည္းငယ္မွာ တည္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားမွာ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့အခါမွာ ဒီျပႆနာကို အဓိကထားၿပီး စဥ္းစားၾကရပါတယ္။ ဒီေန႔ အခ်ိန္အခါ မွာေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာမ်ား တိုးတက္လာတဲ့ အတြက္ ေျမေအာက္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ားကို ရင္ဆိုင္ရာမွာ မိမိတို႔ရဲ႕ ရွိၿပီးသား နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
မိမိတို႔ရဲ႕ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေရမ်ားစိမ့္၀င္ လာမယ့္ေဘးက ကာကြယ္တဲ့နည္းလမ္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့ အထဲက အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုကို တင္ျပသြားပါမယ္။ အဲဒီ နည္းလမ္းကေတာ့ Diaphragm walls method ဆိုတဲ့ နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ဘူတာ ျဖစ္ေစ၊ အျခား ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု ျဖစ္ေစ ေဆာက္လုပ္မယ့္ ေနရာရဲ႕ ေဘးတဖက္ တခ်က္ကေန အရံအတား သေဘာမ်ဳိး အျဖစ္ ေျမသားနံရံ တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့ နည္းျဖစ္ပါတယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းကေတာ့ Clay mortar ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတရံမွာေတာ့ Reinforced concrete ကို အသံုးျပဳပါတယ္။ နံရံကို တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ ၀.၅ မီတာမွာ ၀.၈ မီတာ အထူ၊ မီတာ ၃၀ အနက္ ရွိတဲ့ အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီးသား နံရံမ်ား သို႔မဟုတ္ အဆိုပါေနရာမွာပဲ တခါတည္း တည္ေဆာက္ တဲ့နည္းကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ထိုနည္းလမ္းဟာ ေဆာက္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မ်ား အတြင္းကို ေရမ်ားစိမ့္မ၀င္ ေစရန္ ကာကြယ္ေပးသလို လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေျမႀကီးမ်ား ၿပိဳမက် ေစဖို႔ကိုလည္း ထိန္းေပး ထားပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ အသင့္ျပဳလုပ္ ၿပီးသားနံရံ precast monolithic walls ေတြကိုပဲ ျပဳလုပ္ အသံုးျပဳၾက ပါတယ္။ ပိုၿပီးလုပ္ငန္းျမန္ဆန္လို႔ပါ။
ေဆာက္လုပ္ပံုကေတာ့ ပထမဦးစြာ Diaphragm walls ထည့္မယ့္ေနရာမွာ အရင္ဆံုး ေျမာင္းတူးၿပီးေတာ့ အသင့္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ wall block ေတြကို ထည့္သြင္းပါတယ္။ wall blocks ေတြၾကားမွာ monolithic concrete ကိုေလာင္းထည့္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၎ Diaphragm walls ကို ေဆာက္လုပ္ၿပီး သြားေတာ့မွ အလယ္ကေျမႀကီးကို တူးထုတ္ၿပီး မိမိတို႔ မူလ အေဆာက္ အအံုရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို စတင္လုပ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ Diaphragm walls ေတြဟာ ေျမႀကီးက သက္ေရာက္လာမယ့္ Horizontal stress ေတြအျပင္ ေရေၾကာင့္ျဖစ္လာမယ့္ loading ေတြကိုပါထမ္းရပါတယ္။ Wall block တစ္ခုရဲ႕ ပံုစံကေတာ့ အလ်ား၊အနံ ၆၀၀ မီလီမီတာ ပတ္လည္ အနားႏွစ္ဖက္က စက္၀ုိင္းျခမ္းပံုစံ တစ္ဖက္အခံုး၊ တစ္ဖက္အခြက္ပံုစံု(pic.1) အတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အနက္ကေတာ့ ေျမေအာက္ေရ အနက္ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ၂၁ မီတာအထိ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး wall block တစ္ခုရဲ႕ အေလးခ်ိန္ကေတာ့ ၁၅ တန္မွ ၂၀ တန္အထိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ၿပီး စီမံကိန္းမ်ားမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ wall block မ်ားဟာ bending moment ကို 750 kN.m ႏွင့္ ေဒါင္လိုက္ ၀န္အား ၂၅၀၀ kN.m အထိခံႏိုင္ရည္ရွိၿပီး ႐ိုး႐ိုး monolithic wall ထက္ ခံႏိုင္၀န္ႏႈန္း ၄၀ မွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုပါတယ္။ Concrete ရဲ႕ ခံႏုိင္၀န္အားအတြက္ B-22 မွ B-30 အမ်ဳိးအစားကို အသံုးျပဳပါတယ္။ wall blocks မ်ားထည့္ဖို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ၃ မီတာမွာ ၆ မီတာအထိ ေျမာင္းအရွည္လိုက္ တူးေဖာ္ၿပီး အဲဒီေျမာင္းထဲကို wall block ၂ ခုမွ ၅ ခုအထိ တၿပိဳင္နက္ ထည့္သြင္းပါတယ္။ block ေတြရဲ႕ၾကားထဲကို အထက္မွ တင္ျပခဲ့တဲ့ Clay mortar သို႔မဟုတ္ monolithic concrete ကိုေလာင္းထည့္ၿပီး block ေတြကို ဆက္စပ္ေပးထားတဲ့ ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။
Diaphragm wall segment တစ္ခုအတြက္ block ေတြကို ထည့္တဲ့ အခါမွာ ပထမဆံုး အဆင့္က သံကူကြန္ကရစ္ block ေတြကို အရင္ထည့္ၿပီးေတာ့ တစ္ခုေက်ာ္ၾကားထဲမွာ ရုိးရိုး block ေတြကို ထည့္သြင္းပါတယ္။ ဒုတိယ အဆင့္မွာေတာ့block ေတြရဲ႕ၾကားထဲမွာ Concrete mixture သို႔မဟုတ္ cement mortar ကိုတည့္ၿပီး ဆက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ Diaphragm wall segment ကို ေဆာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ပထမအဆင့္မွာ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ ႐ုိး႐ိုး block ကို ျပန္ထုတ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ တဆင့္အတြက္ ဆက္လက္အသံုးျပဳပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီ block ေတြကို ျပန္လည္ အသံုးျပဳတာလည္း ရွိသလုိ ျပန္မသံုးေတာ့ဘဲ ျမဳွပ္ထားတာလည္း ရွိတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ ၎ block ေတြကို ျပန္ထုတ္လိုက္လို႔ လြတ္သြားတဲ့ ေနရာမွာ သံခ်ီသံေကြးမ်ား တပ္ဆင္ၿပီး ကြန္ကရစ္ေလာင္းထည့္ပါတယ္။ ဒီနည္းအတိုင္း လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ Diaphragm walls ကို ေဆာက္လုပ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာကို ၁၉၉၂/၁၉၉၃ ခုႏွစ္က ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ မီထ႐ို ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္မွာ စတင္ စမ္းသပ္ အသံုးျပဳခဲ့ ပါတယ္။ အခု ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ နည္းျဖစ္ပါတယ္။
႐ိုး႐ိုး monolithic concrete walls ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာမွာ ပိုမို လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ ရွိျခင္း၊ ၎ Diaphragm walls မ်ားႏွင့္ တျခားေသာ အေဆာက္အအံု အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဆက္စပ္ထိန္းခ်ဳပ္ရာတြင္ လြယ္ကူျခင္း၊ လံုး၀ ေျမေအာက္ေရကို တားဆီးေပးႏိုင္သည့္ အျပင္ အျခားေသာ ေျမေအာက္ မေတာ္တဆမႈမ်ားမွလည္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္ျခင္း၊ နံရံမ်ား တပ္ဆင္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေဘးေျမၾကီး၏ ၀န္အားကို ထမ္းႏိုင္ျခင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား အသံုးျပဳရမႈ ကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း ႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား နည္းပါးျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္ ကာလကိုလည္း ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုေတာင္းသြားေစပါတယ္။
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာမွာ ေတြ႔ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကေတာ့ တူးေဖာ္ထားတဲ့ ေျမာင္းထဲကုိ wall block မ်ား ထည့္သြင္း တပ္ဆင္ရာမွာ တိက်မႈလိုအပ္ျခင္းနဲ႔ သံခ်ီသံေကြး လုပ္ငန္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ အနက္ေပ မ်ားတဲ့ အခါမွာ wall block မ်ားၾကားထဲကို Concrete ေလာင္းထည့္ဖို႔ ခက္ခဲတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က Diaphragm walls ေတြၾကားမွာ water proof လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ polymer material ေတြကို သံုးစြဲရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ Diaphragm walls ေတြဟာ ႐ိုး႐ိုး monolithic walls ေတြထက္ ေဆာက္လုပ္ေရး စံႏႈန္းမ်ားအရ သာလြန္ ေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ရၿပီး လုပ္ငန္းကိုလည္း ပိုမို အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ပို႔စ္ကို ဒီမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
မိမိတို႔ရဲ႕ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေရမ်ားစိမ့္၀င္ လာမယ့္ေဘးက ကာကြယ္တဲ့နည္းလမ္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့ အထဲက အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုကို တင္ျပသြားပါမယ္။ အဲဒီ နည္းလမ္းကေတာ့ Diaphragm walls method ဆိုတဲ့ နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ဘူတာ ျဖစ္ေစ၊ အျခား ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု ျဖစ္ေစ ေဆာက္လုပ္မယ့္ ေနရာရဲ႕ ေဘးတဖက္ တခ်က္ကေန အရံအတား သေဘာမ်ဳိး အျဖစ္ ေျမသားနံရံ တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့ နည္းျဖစ္ပါတယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းကေတာ့ Clay mortar ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတရံမွာေတာ့ Reinforced concrete ကို အသံုးျပဳပါတယ္။ နံရံကို တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ ၀.၅ မီတာမွာ ၀.၈ မီတာ အထူ၊ မီတာ ၃၀ အနက္ ရွိတဲ့ အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီးသား နံရံမ်ား သို႔မဟုတ္ အဆိုပါေနရာမွာပဲ တခါတည္း တည္ေဆာက္ တဲ့နည္းကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ထိုနည္းလမ္းဟာ ေဆာက္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မ်ား အတြင္းကို ေရမ်ားစိမ့္မ၀င္ ေစရန္ ကာကြယ္ေပးသလို လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေျမႀကီးမ်ား ၿပိဳမက် ေစဖို႔ကိုလည္း ထိန္းေပး ထားပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ အသင့္ျပဳလုပ္ ၿပီးသားနံရံ precast monolithic walls ေတြကိုပဲ ျပဳလုပ္ အသံုးျပဳၾက ပါတယ္။ ပိုၿပီးလုပ္ငန္းျမန္ဆန္လို႔ပါ။
ေဆာက္လုပ္ပံုကေတာ့ ပထမဦးစြာ Diaphragm walls ထည့္မယ့္ေနရာမွာ အရင္ဆံုး ေျမာင္းတူးၿပီးေတာ့ အသင့္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ wall block ေတြကို ထည့္သြင္းပါတယ္။ wall blocks ေတြၾကားမွာ monolithic concrete ကိုေလာင္းထည့္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၎ Diaphragm walls ကို ေဆာက္လုပ္ၿပီး သြားေတာ့မွ အလယ္ကေျမႀကီးကို တူးထုတ္ၿပီး မိမိတို႔ မူလ အေဆာက္ အအံုရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို စတင္လုပ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ Diaphragm walls ေတြဟာ ေျမႀကီးက သက္ေရာက္လာမယ့္ Horizontal stress ေတြအျပင္ ေရေၾကာင့္ျဖစ္လာမယ့္ loading ေတြကိုပါထမ္းရပါတယ္။ Wall block တစ္ခုရဲ႕ ပံုစံကေတာ့ အလ်ား၊အနံ ၆၀၀ မီလီမီတာ ပတ္လည္ အနားႏွစ္ဖက္က စက္၀ုိင္းျခမ္းပံုစံ တစ္ဖက္အခံုး၊ တစ္ဖက္အခြက္ပံုစံု(pic.1) အတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အနက္ကေတာ့ ေျမေအာက္ေရ အနက္ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ၂၁ မီတာအထိ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး wall block တစ္ခုရဲ႕ အေလးခ်ိန္ကေတာ့ ၁၅ တန္မွ ၂၀ တန္အထိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ၿပီး စီမံကိန္းမ်ားမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ wall block မ်ားဟာ bending moment ကို 750 kN.m ႏွင့္ ေဒါင္လိုက္ ၀န္အား ၂၅၀၀ kN.m အထိခံႏိုင္ရည္ရွိၿပီး ႐ိုး႐ိုး monolithic wall ထက္ ခံႏိုင္၀န္ႏႈန္း ၄၀ မွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုပါတယ္။ Concrete ရဲ႕ ခံႏုိင္၀န္အားအတြက္ B-22 မွ B-30 အမ်ဳိးအစားကို အသံုးျပဳပါတယ္။ wall blocks မ်ားထည့္ဖို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ၃ မီတာမွာ ၆ မီတာအထိ ေျမာင္းအရွည္လိုက္ တူးေဖာ္ၿပီး အဲဒီေျမာင္းထဲကို wall block ၂ ခုမွ ၅ ခုအထိ တၿပိဳင္နက္ ထည့္သြင္းပါတယ္။ block ေတြရဲ႕ၾကားထဲကို အထက္မွ တင္ျပခဲ့တဲ့ Clay mortar သို႔မဟုတ္ monolithic concrete ကိုေလာင္းထည့္ၿပီး block ေတြကို ဆက္စပ္ေပးထားတဲ့ ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။
Diaphragm wall segment တစ္ခုအတြက္ block ေတြကို ထည့္တဲ့ အခါမွာ ပထမဆံုး အဆင့္က သံကူကြန္ကရစ္ block ေတြကို အရင္ထည့္ၿပီးေတာ့ တစ္ခုေက်ာ္ၾကားထဲမွာ ရုိးရိုး block ေတြကို ထည့္သြင္းပါတယ္။ ဒုတိယ အဆင့္မွာေတာ့block ေတြရဲ႕ၾကားထဲမွာ Concrete mixture သို႔မဟုတ္ cement mortar ကိုတည့္ၿပီး ဆက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ Diaphragm wall segment ကို ေဆာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ပထမအဆင့္မွာ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ ႐ုိး႐ိုး block ကို ျပန္ထုတ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ တဆင့္အတြက္ ဆက္လက္အသံုးျပဳပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီ block ေတြကို ျပန္လည္ အသံုးျပဳတာလည္း ရွိသလုိ ျပန္မသံုးေတာ့ဘဲ ျမဳွပ္ထားတာလည္း ရွိတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ ၎ block ေတြကို ျပန္ထုတ္လိုက္လို႔ လြတ္သြားတဲ့ ေနရာမွာ သံခ်ီသံေကြးမ်ား တပ္ဆင္ၿပီး ကြန္ကရစ္ေလာင္းထည့္ပါတယ္။ ဒီနည္းအတိုင္း လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ Diaphragm walls ကို ေဆာက္လုပ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာကို ၁၉၉၂/၁၉၉၃ ခုႏွစ္က ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ မီထ႐ို ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္မွာ စတင္ စမ္းသပ္ အသံုးျပဳခဲ့ ပါတယ္။ အခု ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ နည္းျဖစ္ပါတယ္။
႐ိုး႐ိုး monolithic concrete walls ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာမွာ ပိုမို လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ ရွိျခင္း၊ ၎ Diaphragm walls မ်ားႏွင့္ တျခားေသာ အေဆာက္အအံု အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဆက္စပ္ထိန္းခ်ဳပ္ရာတြင္ လြယ္ကူျခင္း၊ လံုး၀ ေျမေအာက္ေရကို တားဆီးေပးႏိုင္သည့္ အျပင္ အျခားေသာ ေျမေအာက္ မေတာ္တဆမႈမ်ားမွလည္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္ျခင္း၊ နံရံမ်ား တပ္ဆင္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေဘးေျမၾကီး၏ ၀န္အားကို ထမ္းႏိုင္ျခင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား အသံုးျပဳရမႈ ကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း ႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား နည္းပါးျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္ ကာလကိုလည္း ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုေတာင္းသြားေစပါတယ္။
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာမွာ ေတြ႔ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကေတာ့ တူးေဖာ္ထားတဲ့ ေျမာင္းထဲကုိ wall block မ်ား ထည့္သြင္း တပ္ဆင္ရာမွာ တိက်မႈလိုအပ္ျခင္းနဲ႔ သံခ်ီသံေကြး လုပ္ငန္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ အနက္ေပ မ်ားတဲ့ အခါမွာ wall block မ်ားၾကားထဲကို Concrete ေလာင္းထည့္ဖို႔ ခက္ခဲတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က Diaphragm walls ေတြၾကားမွာ water proof လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ polymer material ေတြကို သံုးစြဲရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ Diaphragm walls ေတြဟာ ႐ိုး႐ိုး monolithic walls ေတြထက္ ေဆာက္လုပ္ေရး စံႏႈန္းမ်ားအရ သာလြန္ ေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ရၿပီး လုပ္ငန္းကိုလည္း ပိုမို အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ပို႔စ္ကို ဒီမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
Related Posts
Soil-concrete အလႊာ ဖန္တီးျခင္း
ပရင့္ထုတ္ရန္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတြ့ခဲ့ဘူးတဲ့ diaphragram wall အေၾကာင္းတင္ျပပါမယ္..
clay motor အစား plastic motor ကိုသံုးပါသည္.နည္းပညာမွာ ,ယိုးဒယားဂ်ပန္ ဆက္စပ္ျဖစ္ပါသည္။ အေပါက္မ်ားကို တေပါက္ေက်ာ္
hydraulic clamp shell ျဖင့္ ေျမၾကီးတူး၍ plastic cement grouting ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထိုနည္းသည္ အမွန္တကယ္ ေရတားစီးႏိုင္စြမ္းရိွပါသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာနည္းပညာတရပ္ျဖစ္ပါသည္။
@The MyMetroworld
D wall အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ သိိခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်။ တဆိတ္ေလာက္ ပိုမိုရွင္းၿပေပးေစခ်င္ပါတယ္။
1. http://www.lta.gov.sg/projects/images/DW%20Final.pdf
2. http://www.lta.gov.sg/projects/images/DW%20Final%20(inside).pdf
Construction of Sheet Pile Wall
1. http://www.lta.gov.sg/projects/images/SPW%20Final.pdf
2. http://www.lta.gov.sg/projects/images/SPW%20Final%20(inside).pdf
Construction of Secant Pile Wall
http://www.lta.gov.sg/projects/images/Secant%20Final.pdf
Construction of Contiguous Bored Pile Wall
http://www.lta.gov.sg/projects/images/CBP%20Final.pdf
Diaphragm Wall Construction
http://www.dublinporttunnel.ie/about/building/pdf/cut_and_cover_sections.pdf
http://www.google.com/images?q=tbn:yhbm1Yw9S7rqRM::www.bachy-soletanche.com.sg/processes/processimages/DiaphragmWallConstruction.gif
http://environment.uwe.ac.uk/geocal/ucp/diaphragm.htm