ၿမိဳ႕
ေတာ္ရန္ကုန္မွာ ယခုလက္ရွိေျပးဆြဲေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းမ်ားနဲ႔ ခရီးသည္ ဦးေရ အခ်ိဳးဟာ မညီမွ်ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခုေနာက္ပိုင္း ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ မွာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒါဟာ အခုမွျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္တည္းက ၿမိဳ႕ေနလူထု အၿမဲတမ္း ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျပႆနာပါ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑ကို upgrade လုပ္သင့္တာ ၾကာပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့လည္း တာ၀န္ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ ဒါကိုေျဖရွင္းဖို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် နည္းလမ္းေပါင္းစံုုနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕မွာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕မႈ ျဖစ္မလာပါဘူး။ ဟိုးအရင္တုန္းက ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ခရုပတ္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စနစ္ဆိုတဲ့ စီမံခ်က္ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုထိ အဲဒီစနစ္ဟာ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာခဲ့ပါဘူး။
လူဦးေရ ၅ သန္းေက်ာ္ ၆ သန္းနီးပါးရွိတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ ယခုလက္ရွိ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္း ၁၂ လိုင္း၊ ယာဥ္စီးေရေပါင္း ၆၀၀၀ ေက်ာ္ဟာ အလြန္နည္းပါးလြန္း ေနပါတယ္။ ဒါထက္ပိုဆိုးတာက ယာဥ္စီးနင္းခေတြ ႀကီးျမင့္လြန္းတာပါပဲ။ ေစ်းႏႈန္းျမင့္ယူၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈ ေကာင္းေကာင္းေပးတဲ့ ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းေတြ အခုအခါမွာ ေပၚလာေပမဲ့ အမ်ားစုေသာ ျပည္သူေတြကေတာ့ ရုိးရုိးယာဥ္လိုင္း ေတြအေပၚ မွီခိုေနရဆဲပါ။ အခုလက္ရွိ ေျပးဆြဲေနတဲ့ CNG ဓာတ္ေငြ႕ယာဥ္ေတြရွိေပမဲ့ အျပည့္အ၀ ၀န္ေဆာင္မႈ မေပးႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ယာဥ္စီးေရတိုး တက္ေျပးဆြဲမယ္ ဆိုရင္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈေတြ ယာဥ္စည္းကမ္း ျပႆနာေတြက ပိုလာဦးမွာပါ။ ဒီေတာ့ လက္ရွိၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းဖို႕က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္တစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ပါပဲ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အဓိက သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးဟာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အေပၚမွာ မီွခိုေနတာကို ေျပာင္းလဲပစ္ရပါမယ္။
ကမာၻ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ အဓိက သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး စနစ္ဟာ ေျမေအာက္ရထား (metropolitan)ပါ။ လူအေျမာက္အမ်ားကို တၿပိဳင္တည္း သယ္ယူပို႕ေဆာင္ ေပးႏိုင္တဲ့ mass rapid transit စနစ္ဟာ ေျမေအာက္ရထား တစ္ခုတည္းမွာပဲရွိပါတယ္။ ေဒသတြင္း အျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလိုျပႆနာေတြကို ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ၿပီး ျဖစ္လို႔ အခုဆိုရင္ မိမိတို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ကို အဆင့္ျမင့္တင္ ၿပီးၾကပါၿပီ။ အာဆီယံ မီထရုိပိုလီတန္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ယေန႕ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းဖို႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ metropolitan တစ္ခု မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ဒါဟာလုပ္ကို လုပ္သြားရမယ့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အဆင့္ျမင့္တင္ေရး စီမံကိန္းတစ္ခုပါ။ ကြန္ယက္တစ္ခုလံုးကို တည္ေဆာက္ဖို႔ အထိေတာ့ မလိုေသးပါဘူး။ အဓိက လိုင္း ၂ လိုင္းေလာက္ ေဆာက္ႏိုင္ရင္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထားကို ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖည့္ဆည္း ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ခရီးသည္ စီးဆင္းမႈ အေနအထား (passenger flow) ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ယခု downtown လို႔ ေခၚတဲ့ ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္ကို တျခား အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕နယ္ေတြက လာၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ လိုင္း ၁ လိုင္း၊ အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ လိုင္း ၁ လိုင္း ေလာက္ ဦးစြာ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္ကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ လိုက္ရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး က႑အတြက္ ေတာ္ေတာ္ၿပီး ျပည့္စံုၿပီလို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အေျပာမ်ားၾကတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အေရွ႕ဘက္မွာ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း၊ အေနာက္ဖက္မွာ လိႈင္ျမစ္၊ ေတာင္ဖက္မွာ ရန္ကုန္ျမစ္တို႔ အျပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ အတြင္းမွာလည္း ေခ်ာင္းငယ္၊ ေျမာင္းငယ္မ်ားက ျဖတ္သန္း စီးဆင္းေနတဲ့ အတြက္ ေျမေအာက္ေရ အနက္ေပ ျမင့္တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဒီေတာ့ ေျမေအာက္မွာ ေရစပ္စပ္နဲ႔မို႔လို႔ ေျမေအာက္ရထား ေဖာက္ဖို႔ အဆင္ေျပပါ့ မလားလို႔ ထင္ျမင္ ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေရွ႕မွာ ကမာၻေပၚမွာ မီထရုိပိုလီတန္ေတြ အမ်ားႀကီးေဆာက္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကမာၻေပၚမွာ မီထရုိပိုလီတန္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ယခုလက္ရွိေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ေျမေအာက္ရထားလမ္း စီမံကိန္းေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္မွာ တည္ထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ နည္းပညာေတြနဲ႔ ေျမေအာက္ေရေလာက္ကိုတင္ မဟုတ္ပဲ ေရေအာက္မွာပါ ဥမင္ေတြ တည္ေဆာက္ ေနၾကတာ ျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေျမေအာက္ရထား မေဆာက္ႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္က metropolitan သမားမို႕ဒီလိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကိုလည္း တာ၀န္ရွိသူူေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႕ သိျမင္ၾကမွာပါ။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနအရ လတ္တေလာမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိေနတုန္းပဲဆိုတာ လက္ခံရပါမယ္။ စီးပြားေရး အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အေနနဲ႔ ဒီလိုစီမံကိန္းမ်ဳိးကို ခဏခ်င္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္လို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို႔ နည္းပညာက အစ အဖက္ဖက္က ေနာက္က်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ဳိးမွာ ဒါကိုလုပ္ဖို႔ဆိုတာ ဧရာမစီမံကိန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပႏိုင္ငံမ်ားက ေငြေၾကး၊ နည္းပညာ အကူအညီေပးလာရင္ေတာ့ တမဟုတ္ခ်င္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိတြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ ေျမေအာက္ရထားလမ္း တစ္မီတာ (ကြန္ကရစ္နံရံ)ကို ကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ေသာင္း(စက္ပစၥည္းစရိတ္မ်ားမပါ) ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကီလိုမီတာ ေျမာက္ျမားစြာ ရွည္လ်ားတဲ့ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းေတြ၊ ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံေတြကို ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ေဒၚလာ ဘီလီလ်ံ ေျမာက္ျမားစြာ ကုန္က်ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းဟာ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ဘူးလို႔ ထင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မီထရုိပိုလီတန္တစ္ခု ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားပါ။ ေျမေအာက္ထဲမွာ ရွိေနမယ့္ ဥမင္ေတြ၊ ဘူတာရံုေတြ အတြက္ ၊ ေျပးဆြဲမယ့္ ရထားေတြအတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား မ်ားစြာလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ယေန႔ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းေတြၿပီးရင္ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ မီထရုိပိုလီတန္ကလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကဖို႔၊ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း အႀကံျပဳၾက၊ စဥ္းစားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ metropolitan ဘာသာရပ္ကို အထူးျပဳ သင္ၾကားေနၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳတင္စဥ္းစား ထားၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ လူဦးေရ၊ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ပထ၀ီ အေနအထားနဲ႔ အျခားအခ်က္အလက္မ်ား ေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာ နည္းလမ္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ ႀကံဆထားၾကဖို႕ တိုက္တြန္းေရး သားလိုက္ပါတယ္။ (ဒီအေၾကာင္းကို အရင္ကလည္း ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပို႔စ္တင္ၿပီးခါမွ မွားၿပီး ဖ်က္လိုက္မိလို႔ အသစ္ျပန္ေရး လိုက္တာပါ။)
ကမာၻ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ အဓိက သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး စနစ္ဟာ ေျမေအာက္ရထား (metropolitan)ပါ။ လူအေျမာက္အမ်ားကို တၿပိဳင္တည္း သယ္ယူပို႕ေဆာင္ ေပးႏိုင္တဲ့ mass rapid transit စနစ္ဟာ ေျမေအာက္ရထား တစ္ခုတည္းမွာပဲရွိပါတယ္။ ေဒသတြင္း အျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလိုျပႆနာေတြကို ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ၿပီး ျဖစ္လို႔ အခုဆိုရင္ မိမိတို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ကို အဆင့္ျမင့္တင္ ၿပီးၾကပါၿပီ။ အာဆီယံ မီထရုိပိုလီတန္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ယေန႕ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းဖို႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ metropolitan တစ္ခု မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ဒါဟာလုပ္ကို လုပ္သြားရမယ့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အဆင့္ျမင့္တင္ေရး စီမံကိန္းတစ္ခုပါ။ ကြန္ယက္တစ္ခုလံုးကို တည္ေဆာက္ဖို႔ အထိေတာ့ မလိုေသးပါဘူး။ အဓိက လိုင္း ၂ လိုင္းေလာက္ ေဆာက္ႏိုင္ရင္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထားကို ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖည့္ဆည္း ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ခရီးသည္ စီးဆင္းမႈ အေနအထား (passenger flow) ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ယခု downtown လို႔ ေခၚတဲ့ ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္ကို တျခား အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕နယ္ေတြက လာၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ လိုင္း ၁ လိုင္း၊ အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ လိုင္း ၁ လိုင္း ေလာက္ ဦးစြာ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္ကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ လိုက္ရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး က႑အတြက္ ေတာ္ေတာ္ၿပီး ျပည့္စံုၿပီလို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အေျပာမ်ားၾကတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အေရွ႕ဘက္မွာ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း၊ အေနာက္ဖက္မွာ လိႈင္ျမစ္၊ ေတာင္ဖက္မွာ ရန္ကုန္ျမစ္တို႔ အျပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ အတြင္းမွာလည္း ေခ်ာင္းငယ္၊ ေျမာင္းငယ္မ်ားက ျဖတ္သန္း စီးဆင္းေနတဲ့ အတြက္ ေျမေအာက္ေရ အနက္ေပ ျမင့္တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဒီေတာ့ ေျမေအာက္မွာ ေရစပ္စပ္နဲ႔မို႔လို႔ ေျမေအာက္ရထား ေဖာက္ဖို႔ အဆင္ေျပပါ့ မလားလို႔ ထင္ျမင္ ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေရွ႕မွာ ကမာၻေပၚမွာ မီထရုိပိုလီတန္ေတြ အမ်ားႀကီးေဆာက္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကမာၻေပၚမွာ မီထရုိပိုလီတန္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ယခုလက္ရွိေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ေျမေအာက္ရထားလမ္း စီမံကိန္းေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္မွာ တည္ထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ နည္းပညာေတြနဲ႔ ေျမေအာက္ေရေလာက္ကိုတင္ မဟုတ္ပဲ ေရေအာက္မွာပါ ဥမင္ေတြ တည္ေဆာက္ ေနၾကတာ ျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေျမေအာက္ရထား မေဆာက္ႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္က metropolitan သမားမို႕ဒီလိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကိုလည္း တာ၀န္ရွိသူူေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႕ သိျမင္ၾကမွာပါ။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနအရ လတ္တေလာမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိေနတုန္းပဲဆိုတာ လက္ခံရပါမယ္။ စီးပြားေရး အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အေနနဲ႔ ဒီလိုစီမံကိန္းမ်ဳိးကို ခဏခ်င္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္လို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို႔ နည္းပညာက အစ အဖက္ဖက္က ေနာက္က်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ဳိးမွာ ဒါကိုလုပ္ဖို႔ဆိုတာ ဧရာမစီမံကိန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပႏိုင္ငံမ်ားက ေငြေၾကး၊ နည္းပညာ အကူအညီေပးလာရင္ေတာ့ တမဟုတ္ခ်င္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိတြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ ေျမေအာက္ရထားလမ္း တစ္မီတာ (ကြန္ကရစ္နံရံ)ကို ကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ေသာင္း(စက္ပစၥည္းစရိတ္မ်ားမပါ) ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကီလိုမီတာ ေျမာက္ျမားစြာ ရွည္လ်ားတဲ့ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းေတြ၊ ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံေတြကို ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ေဒၚလာ ဘီလီလ်ံ ေျမာက္ျမားစြာ ကုန္က်ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းဟာ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ဘူးလို႔ ထင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မီထရုိပိုလီတန္တစ္ခု ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားပါ။ ေျမေအာက္ထဲမွာ ရွိေနမယ့္ ဥမင္ေတြ၊ ဘူတာရံုေတြ အတြက္ ၊ ေျပးဆြဲမယ့္ ရထားေတြအတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား မ်ားစြာလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ယေန႔ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းေတြၿပီးရင္ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ မီထရုိပိုလီတန္ကလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကဖို႔၊ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း အႀကံျပဳၾက၊ စဥ္းစားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ metropolitan ဘာသာရပ္ကို အထူးျပဳ သင္ၾကားေနၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳတင္စဥ္းစား ထားၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ လူဦးေရ၊ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ပထ၀ီ အေနအထားနဲ႔ အျခားအခ်က္အလက္မ်ား ေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာ နည္းလမ္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ ႀကံဆထားၾကဖို႕ တိုက္တြန္းေရး သားလိုက္ပါတယ္။ (ဒီအေၾကာင္းကို အရင္ကလည္း ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပို႔စ္တင္ၿပီးခါမွ မွားၿပီး ဖ်က္လိုက္မိလို႔ အသစ္ျပန္ေရး လိုက္တာပါ။)
ပရင့္ထုတ္ရန္
ေျမေအာက္ဘူတာမ်ားအျပင္ မိုးပ်ံ၂ထပ္တံတားမ်ားကလည္း အဆင္ေျပေစႏိုင္မည္ဟုထင္ပါသည္။
@The MyMetroworld
ေျမေအာက္ကို မိုးပ်ံ ထက္ ပို သေဘာက်တယ္ ဗ် :)