ေဘ
ဂ်င္းၿမိဳ႕လယ္ကို ျဖတ္သြားတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ျခမ္းနဲ႔ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ မီထ႐ိုပိုလီတန္ လိုင္းသစ္ကို ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထဲမွာ ဖြင့္လွစ္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ လိုင္းသစ္ရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရာႏႈန္းျပည့္ ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ေနာက္ဆံုး ဘူတာတစ္ခုရဲ႕ အတြင္းပိုင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို အၿပီးသတ္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားစမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းကို လာမယ့္ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုပါ လိုင္းသစ္ဟာ ၂၇.၆ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး စတုတၳေျမာက္ အ၀ိုင္းပတ္ ကားလမ္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ပိုင္း တိုင္ပင္ေဇာင္း (Taipingzhuaung) ဘူတာမွ စတင္ကာ ၿမိဳ႕လယ္ကို ျဖတ္ၿပီး ၎ကားလမ္းရဲ႕ ေတာင္ဘက္ပိုင္း မွာရွိတဲ့ ဆန္ဂ်ီအာေဇာင္း (Sunjiazhuang) ဘူတာမွာ အဆံုးသတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုင္းသစ္မွာ ဘူတာေပါင္း ၂၂ ခု ပါ၀င္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလိုင္းသစ္ရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းက စတင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး လိုင္းသစ္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္က်စရိတ္ ယြမ္ ၁၂ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅၅ ဘီလီယံ) ရွိပါတယ္။ လိုင္းသစ္ တစ္ခုလံုးမွာ ေနာက္ဆံုးေပၚ အဆင့္ျမင့္ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳ ထားေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ ရထားတြဲ တစ္တြဲခ်င္းစီ မွာလည္း ႐ုပ္ျမင္သံၾကားစက္ တစ္ခုစီ တပ္ဆင္ ေပးထားအံုးမွာ ျဖစ္ၿပီး လာမယ့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အိုလံပစ္ အားကစား ပြဲေတာ္မွ အစီအစဥ္မ်ားကို ရထားစီးရင္း ၾကည့္႐ႈႏိုင္ေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားလိုင္း လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးစက္ (Transmitter) မ်ား တပ္ဆင္ထားမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ကိုေတာ့ တစ္နာရီ ၈၀ ကီလိုမီတာႏႈန္း နဲ႔ ေျပးဆြဲေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ မီထ႐ိုပိုလီတန္ရဲ႕ စုစုေပါင္း အရွည္ဟာ ၉၅ ကီလိုမီတာကို ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေဘဂ်င္းအိုလံပစ္ စတင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေျပးဆြဲမယ့္ မီထ႐ိုလိုင္းမ်ားရဲ႕ အရွည္ဟာ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ထပ္မံ တိုးလာမွာျဖစ္ကာ မီထ႐ိုပိုလီတန္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ အရွည္ဟာလည္း ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ေက်ာ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မီထ႐ုိပိုလီတန္ တစ္ခုလံုး တိုးခဲ်႕ဖို႔အတြက္ ယြမ္ ၆၃.၈ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈.၃ ဘီလီယံ) ကို က်ခံသံုးစြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္မွာ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ မီထ႐ုိပိုလီတန္ဟာ လိုင္းေပါင္း ၁၉ လိုင္းနဲ႔ စုစုေပါင္း အရွည္ ၅၆၁.၅ ကီလိုမီတာ အထိရွိလာမွာ ျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႔ အႀကီးဆံုး မီထ႐ိုပိုလီတန္ ကြန္ယက္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္လာမည္ဟု သိရိွရေၾကာင္းပါ။ (ref: Rustunnel)
မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ား -
ပရင့္ထုတ္ရန္
ယခုလိုင္းသစ္ရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းက စတင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး လိုင္းသစ္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္က်စရိတ္ ယြမ္ ၁၂ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅၅ ဘီလီယံ) ရွိပါတယ္။ လိုင္းသစ္ တစ္ခုလံုးမွာ ေနာက္ဆံုးေပၚ အဆင့္ျမင့္ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳ ထားေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ ရထားတြဲ တစ္တြဲခ်င္းစီ မွာလည္း ႐ုပ္ျမင္သံၾကားစက္ တစ္ခုစီ တပ္ဆင္ ေပးထားအံုးမွာ ျဖစ္ၿပီး လာမယ့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အိုလံပစ္ အားကစား ပြဲေတာ္မွ အစီအစဥ္မ်ားကို ရထားစီးရင္း ၾကည့္႐ႈႏိုင္ေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားလိုင္း လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးစက္ (Transmitter) မ်ား တပ္ဆင္ထားမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ကိုေတာ့ တစ္နာရီ ၈၀ ကီလိုမီတာႏႈန္း နဲ႔ ေျပးဆြဲေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ မီထ႐ိုပိုလီတန္ရဲ႕ စုစုေပါင္း အရွည္ဟာ ၉၅ ကီလိုမီတာကို ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေဘဂ်င္းအိုလံပစ္ စတင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေျပးဆြဲမယ့္ မီထ႐ိုလိုင္းမ်ားရဲ႕ အရွည္ဟာ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ထပ္မံ တိုးလာမွာျဖစ္ကာ မီထ႐ိုပိုလီတန္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ အရွည္ဟာလည္း ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ေက်ာ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မီထ႐ုိပိုလီတန္ တစ္ခုလံုး တိုးခဲ်႕ဖို႔အတြက္ ယြမ္ ၆၃.၈ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈.၃ ဘီလီယံ) ကို က်ခံသံုးစြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္မွာ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ မီထ႐ုိပိုလီတန္ဟာ လိုင္းေပါင္း ၁၉ လိုင္းနဲ႔ စုစုေပါင္း အရွည္ ၅၆၁.၅ ကီလိုမီတာ အထိရွိလာမွာ ျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႔ အႀကီးဆံုး မီထ႐ိုပိုလီတန္ ကြန္ယက္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္လာမည္ဟု သိရိွရေၾကာင္းပါ။ (ref: Rustunnel)
မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ား -
- London Metro – 414 km (381 stations)
- New York Metro – 368 km (468 stations)
- Moscow Metro – 278.3 km (172 stations)
- Tokyo Metro – 183.3 km (165 stations)
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld