ဒီ
ဥမင္အေၾကာင္းကို အရင္တည္းက ေရးဖို႔ပါပဲ။ ေခတ္သစ္ ကမာၻ႔အံ့ဖြယ္ ၇ ခုတည္းမွာ ပါ၀င္သလို ဥမင္ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ရွည္လ်ားတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းလည္း ရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုကေန ဘယ္လို စေရးရမလဲ မသိတာေၾကာင့္ ေရးဖို႔ လက္တြန္႔ေနခဲ့တာပါ။ အခု မဂ်စ္တူးက ႂကြက္တြင္းထဲမွာ ကားေမာင္းခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဒီဥမင္ အေၾကာင္းကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ရွာေဖြေရးသားလိုက္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဥမင္က ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းၿပီး သြားလို႔ မရပါဘူး။ ကားကို ရထားေပၚတင္ၿပီးသာ ျဖတ္ကူးလို႔ ရပါတယ္။

၁၈၀၂ ခုႏွစ္မွာ ျပင္သစ္ အင္ဂ်င္နီယာ အဲလ္ဘတ္ မက္သယူးက ပထမဆံုးဥမင္ ဒီဇိုင္းကို ေရးဆြဲၿပီး နပိုလီယံကို တင္ျပခဲ့ပါတယ္။









ဒါေလာက္ဆိုရင္ ယူ႐ိုဥမင္အေၾကာင္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး စံုစံုလင္လင္ သိရွိသြားမွာပါ။ မရွင္းလင္းသည္မ်ားကိုလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ေျဖၾကားသြားပါမယ္။
ဆက္လက္ေလ့လာရန္။ Challenges, Solutions and Reality in TBMs for Channel Tunnel

ခုလိုေရးေပးတာ ေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္ ။ ဗီဒီယိုေတြျကည့္လိုက္ရတာလည္း အရမ္းေကာင္းတယ္ ။
ေသခ်ာေအာင္ တခုေမးဦးမယ္... Is euro tunnel built under the sea bed? So it means the tunnel is surrounded by rocks, doesnt it?
For atlantic tunnel that they are planning to build, would it be within the sea-level (coz they mentioned they plan to anchor the tunnel to sea bed)?
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အနည္းငယ္ ရွင္းျပပါမယ္။ ဥမင္ဆိုတာနဲ႔ ေျမေအာက္မွာ ေဖာက္ၾကတာပါပဲ။ ျမစ္ကူး၊ ေခ်ာင္းကူး၊ ပင္လယ္ကူး စတဲ့ ဥမင္ေတြလည္း ေျမေအာက္မွာပဲ ေဖာက္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေျမေအာက္ထဲကို တုိး၀င္ေလေလ၊ ရထားက ေျမေပၚကို ျပန္ထြက္ဖို႔ Gradient လို႔ေခၚတဲ့ slope မ်ားေလေလပါပဲ။ ဒါကိုေလွ်ာ့မယ္ ဆိုရင္ ဥမင္ကို ရွည္ရွည္တူးရပါမယ္။ ျမစ္တို႔၊ ေခ်ာင္းတို႔၊ ပင္လယ္တို႔မွာက်ေတာ့ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္က မူလကုန္းေျမရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ထက္ကို အမ်ားႀကီး နိမ့္တာ ျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ ေအာက္မွာမွ ဥမင္ ေဖာက္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ေျမေပၚကို ျပန္ထြက္ဖို႔ ဥမင္အလ်ားကို ရွည္ရွည္ တူးရေတာ့ပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ေျမေအာက္ကို နက္ေလေလ၊ ဖိအားကလည္း မ်ားေလေလ ျဖစ္ေတာ့ တတ္ႏိုင္သမွ် ေျမမ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ အနီးဆံုးထားၿပီး stable ျဖစ္တဲ့ ေနရာမွာ တည္ေဆာက္ ၾကပါတယ္။ ေရေအာက္ဥမင္မ်ား ေဆာက္ရာမွာလည္း ဒီသေဘာတရားပါပဲ။ ျမစ္ေၾကာင္း၊ သေဘာၤသြားလာမႈ (navigation) ကို ထိခိုက္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမွာဆိုရင္ ဥမင္ေတြကို ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ရဲ႕ေအာက္ (under sea bed) ေအာက္မွာ တည္ေဆာက္ၾကၿပီး အဲလို အေျခအေနေတြ ေလ်ာ့ပါးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေရေအာက္ထဲမွာပဲ support တစ္ခုခံၿပီး တံတား ( bridge-tunnel) ပံုစံနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဥမင္ကို water tight ျဖစ္ေအာင္၊ ေရထဲမွာ ေဗာေလာ ေပၚေနေအာင္ ထားၿပီး Anchor ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆြဲထားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက စဥ္းစားထားၾကပါတယ္။ Floating tunnel ေတြလို႔လဲ ေခၚၾကပါတယ္။ floating tunnels ေတြဟာ ေျမေအာက္ကို သိပ္အနက္ႀကီး မ၀င္ရေတာ့တဲ့ အတြက္ ဥမင္အလ်ားလည္း တိုေတာင္းၿပီး ေျမေပၚကို ျပန္ထြက္ဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ဥမင္ေတြအတြက္လည္း Gradient နည္းနည္းနဲ႔ တူးႏိုင္ပါတယ္။ စရိတ္လည္း သက္သာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ သမိုင္းမွာ ဒါမ်ဳိးေဆာက္ခဲ့တာ မေတြ႔ဘူးပါဘူး။ ၾကမ္းျပင္ေအာက္ ေျမလႊာမွာပဲ တူးတာ မ်ားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမႈအားနည္းလို႔ မသိတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီသီအိုရီေတြ၊ Construction method ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရထဲမွာ ေဗာေလာ ေမ်ာေနမယ့္ ေရေမ်ာဥမင္ေတြဟာ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ ျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္၊ Safety ျဖစ္၊ မျဖစ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ ေျမေအာက္၊ ေရေအာက္ေတြထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ဘယ္သူမွာလည္း အလံုးစံု မသိႏိုင္ပါဘူး။ ခန္႔မွန္းႏိုင္တာ ေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ အခု အတၱလန္တစ္ ဥမင္ကလည္း ေရထဲမွာပဲ တံတားပံုစံမ်ဳိး လုပ္ၿပီး Maglev ရထားေတြ ေျပးဖို႔ propose လုပ္ထားတာပဲ ရွိပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္လာ၊ မလာေတာ့ နည္းပညာ အေျခအေန အရပဲ၊ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျဖတာ မဟုတ္ရင္၊ သေဘာမက် ေသးရင္လည္း ထပ္ေမးပါ။ အခုလို ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ေမးျမန္းတာကိုလည္း ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ၀မ္းလည္းသာပါတယ္။ ေနာက္လည္း ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးပါလို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။”
ကိုေအာင္ေမာ္ဟိန္း.. ခုလို ရွင္းျပလို့ နားလည္သြားျပီး အဲဒီ gradient ကိစၥကို အရင္က သတိမထားမိဘူး ။
floating tunnel ေတြက သိပ္စိတ္၀င္စားဖို့ ေကာင္းတာပဲ ။ ေနာက္ အဲဒီဟာေတြအေျကာင္း ဖတ္မိရင္ ေရးပါဦး း) စာေတြ ့နဲ့ ဒီေလာက္ျပန္ေရးနိုင္တာ ေတာ္လွပါျပီ ။ ကြ်န္မဆို လက္ေတြ ့အလုပ္၀င္မွ concept ေတာ္၂မ်ား၂ကို ေသခ်ာ ခေရေစ့တြင္းက် နားလည္တာ ။ ေက်ာင္းတုန္းကေတာ့ အီေကြးရွင္းေတြ က်က္ျပီး ပုစၦာေတြေျဖျပီး စာေမးပြဲအမွတ္ေကာင္းဖုိ့ပဲ လုပ္ခဲ့တာ ။