* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Reliability of Metropolitan

စာေရးသူ © Khunthixa |

M

etro အတြင္းတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ရထားမ်ားအတြက္ reliability ျဖစ္ျခင္း ၊ safety ျဖစ္ျခင္းမ်ားသည္ အဓိကအားျဖင့္ ရထားဘီးသည္ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုတြင္ ပါဝင္သည္။ ရထားမ်ား၏ ခရီးသည္တင္ေဆာင္ႏုိင္မႈ loading ေပၚမူတည္၍လည္းေကာင္း၊ ရထားစထြက္ခ်ိန္တြင္ traction motors မ်ား၏ ႐ုန္းအားမွျဖစ္ေပၚလာေသာ draft force မ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ရထားခုတ္ေမာင္းစဥ္ သံလမ္းႏွင့္ ရထားဘီးမ်ားအၾကားတြင္ ႐ွိတတ္ေသာ မာေၾကာသည္႕ အမိႈက္သ႐ုိက္ (သဲမႈန္႕၊ သံမႈန္႕၊ သံတိုသံစ၊ ေက်ာက္စရစ္ခဲ) မ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ accident တစ္ခုခုေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ break ဖမ္းစဥ္ႏွင့္ station အဝင္မ်ားတြင္ break ဖမ္းစဥ္အခါမ်ားေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ရထားဘီးတြင္ ပြတ္စားျခင္း၊ ခ်ဳိင့္ခြက္မ်ားျဖစ္ေပၚျခင္း၊ ရထားဘီး အနားေစာင္းမ်ားသည္ (curve rail မ်ားတြင္ ေကြ႕ဖန္မ်ားလာေသာအခါ ) သံလမ္းႏွင့္ ပြတ္တိုက္မႈ မ်ားလာၿပီး အနားေစာင္းမ်ား ပါးလာသည္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ မ်ားေၾကာင့္ ရထားဘီးေခ်ာ္ျခင္း၊ speed မ်ားပါက တိမ္းေမွာက္ျခင္းမ်ား အထိပင္ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါသည္။

၎ process တြင္ ရထားဘီး၏ မ်က္ႏွာျပင္ သံလမ္းႏွင့္ အစဥ္ ထိေတြ႕ ေနေသာ အပိုင္း (rolling parts) ႏွင့္ ရထားဘီး အနားေစာင္း (wheel trims) မ်ား၏ ၾကံ႕ခိုင္မႈ ေပၚတြင္ မူတည္သည္။ ဒီေနရာမွာ ယခင္က ရထားမ်ား စတင္ ေပၚတဲ့ အခ်ိန္ တုန္းက ရထားဘီး မ်ားကို solid type ပံုစံ မ်ဳိးအသံုး ျပဳခဲ့ ၾကသည္။ Solid type ဆိုသည္မွာ ရထားဘီး ႏွစ္ဘီး axle ႏွင့္ တြဲလွ်က္ ရထားဘီး တစ္ခုလံုး မွာလည္း solid type ျဖစ္သည္။ ဘီးႏွင့္ axle ကို အေသ တပ္ဆင္ ထားသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုကဲ့သို႕ solid type wheels မ်ားကို ေရ႐ွည္ သံုးစြဲ လာၾကေသာ အခါ ရထားဘီး မ်ားအား ျပန္လည္ ျပဳျပင္ ေသာအခါ solid type wheels မ်ားသည္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ စရိတ္ ႀကီးမားျခင္း၊ ျပဳျပင္ရာတြင္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ျခင္း တို႕ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရထားဘီး မ်ားကို အျပင္ အေပၚ ယံ(rolling parts) တေလွ်ာက္ အခြံစြပ္၍ အသံုးျပဳ လာၾကသည္။ (ဥပမာ အားျဖင့္ လွည္းဘီးတြင္ သံေခြ- ေခြ သကဲ့သို႕ လည္းေကာင္း၊ ကားတာယာ ကဲ့သို႕ လည္းေကာင္း ျဖစ္သည္။) ထိုကဲ့သို႕ အေပၚယံ အခြံကို ရထားဘီး တြင္စြပ္၍ တပ္ဆင္ ျခင္းျဖင့္ ရထားဘီးမ်ား ျပန္လည္ ျပဳျပင္ ရာတြင္ ၎အေပၚမွ စြပ္ထားေသာ အခြံ ကိုသာ ျဖဳတ္၍ ျပဳျပင္ မြန္းမံၿပီး ျပန္လည္ တပ္ဆင္ျခင္း၊ အသင့္ ႐ွိၿပီးေသာ အခြံ ကိုတပ္ဆင္ ျခင္းျဖင့္ ကုန္က် စရိတ္ သက္သာ သည့္အျပင္၊ အခ်ိန္ကုန္လည္း သက္သာ ေစသည္။ ယခင္ solid type wheels မ်ားသည္ ဘီး တစ္ခုလံုး သံထည္ခ်ည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ ရာတြင္ ပြန္းစား ထားေသာ Rolling parts ေနရာႏွင့္ wheel trims မ်ားကို ခုတ္စားျခင္း ျပဳလုပ္ၿပီး mold ျပန္ေလာင္းကာ ယခင္ ရထားဘီး standard အတိုင္း grinding machines, milling machines မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ ပံုေဖာ္ ခုတ္စား ရမည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ solid type ကို အသံုးျပဳျခင္း ထက္ ဘီးအခြံကို စြပ္၍ အသံုးျပဳ ျခင္းက အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ ပင္ပန္းမႈ သက္သာ ေစသည္။ ထိုဘီး အခြံကို wheel wear ဟုပင္ အလြယ္ ေခၚေဝၚ သံုးစြဲ ၾကသည္။

အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္ Metro အတြင္းတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ရထားမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ short inspection, detail inspection, maintenance ႏွင့္ အႀကီးစား ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္သြားရမည္ျဖစ္သည္။ short inspection မ်ားကို Engineer မ်ားႏွင့္ Mechanic မ်ားမွ ခဏအတြင္း စစ္ေဆးႏုိင္သည္။ Detail inspection မ်ားကိုေတာ့ Engineer မ်ား၊ Mechanic မ်ားႏွင့္ skill workers မ်ားျဖင့္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆး ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ႕ သို႕ အေသးစိတ္ စစ္ေဆး၍ ရ႐ွိေသာ result မ်ားေပၚမူတည္၍ ဤရထားဘီးကို ဆက္လက္ အသုံးျပဳသင့္၊ မျပဳသင့္ကို ဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္၍ အသံုးမျပဳ သင့္ေတာ့ေသာ Rail wheels မ်ားကို ျပဳျပင္ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ လုံးဝ အသံုးျပဳ၍ မရေတာ့ေသာ ဘီးမ်ားကို အရည္ က်ဳိ၍ wheels အသစ္မ်ား ျပန္လည္ ထုတ္လုပ္ ျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

Technical Service for Rail Wheels

Technical service or Repair inspection

ဝင္ရန္ (သို႕) ျပဳျပင္ရန္

Period for inspection or Repair inspection ဝင္ရန္ (သို႕) ျပဳျပင္ရန္ ကာလ အပိုင္းအျခား

ရထားဘီး မ်ားအား အေသးစား စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ျခင္း(ရထား ရပ္ေနစဥ္ အတြင္း)

ရထား ခုတ္ေမာင္းၿပီး နာရီ (၂၀) ခန္႕ အၾကာ

ရထားဘီး rolling part ကို စစ္ေဆးျခင္း

၃၀±၅ x၁၀km ခုတ္ေမာင္း ၿပီးအၾကာ။

ရထားဘီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ၊ လည္ပတ္ႏုိင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား(turning parts of rail wheel) အား စစ္ေဆးျခင္း

လိုအပ္လွ်င္

ရထားဘီး ဝင္႐ုိး တဖက္ တခ်က္ တြင္႐ိွေသာ Box ႏွင့္ ရထားဘီး ဝင္႐ိုးအား short inspection ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ ဝင္႐ိုးအား ultrasound ျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း

၉၀±၁၀ x၁၀km

ပံုမွန္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆးျခင္းမ်ား

လုိအပ္လွ်င္

ရထားဘီး အနားေစာင္း (trim) မ်ားအား စစ္ေဆးျခင္း

၃၅၀±၂၀ x၁၀km

ရထားဘီး၏ ကိုယ္ထည္ (solid) တစ္ခုလုံးအား စစ္ေဆးျခင္း

၄၈၀±၂၀ x၁၀km

အထက္ပါ Technical service မ်ားသည္ international standard မ်ားတြင္ inspection ျပဳလုပ္ သည့္အတိုင္း ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ရထားဘီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ လည္ပတ္ႏုိင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား (turning parts of wheel) အား စစ္ေဆးျခင္းသည္ ရထားဘီးတြင္ သံလမ္းႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ အပိုင္းတေလွ်ာက္ ႐ွိမ်က္ႏွာျပင္တြင္ သတ္မွတ္ခြင့္ ျပဳထားေသာ Geometrical feature (parameter) စံခ်ိန္ စံညႊန္း ညီညြတ္ မႈမ႐ိွပါက ၎စစ္ေဆး မႈကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ ရမည္ ျဖစ္သည္။

ပုံမွန္အေသးစိတ္ စစ္ေဆးျခင္းမွာ ကီလိုမီတာ ၁၀၀၀၀၀(၁၀၀x၁၀km) ခုတ္ေမာင္း ၿပီးေနာက္ ရထားဘီးကို ရထားမွ ျဖတ္ယူကာ Machines အကူအညီျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း(သို႔) ရထားဘီးမ်ားအား အသံုးမျပဳဘဲ သိမ္းဆည္းထားျပီး ၁၂ လ အၾကာတြင္ ျပန္လည္ ထုတ္ယူ၍ စစ္ေဆးျခင္း မ်ားကို ျပဳလုပ္ သြားရမည္။ ပံုမွန္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆးျခင္း မ်ားကို ေအာက္ပါ အတိုင္း ျပဳလုပ္ သြားရမည္ ျဖစ္သည္။

ရထားတြဲမ်ားမွ ျဖတ္ယူလာေသာ ရထားဘီးမ်ားကို သန္႔စင္မႈ မျပဳလုပ္မီ Material strength က်မႈ ႐ွိမ႐ွိ၊ ဘီးႏွင့္ ဝင္႐ုိး ထိစပ္ေနေသာ စံခ်ိန္ စံညႊန္း ကြာဟမႈ ႐ွိမ႐ိွ၊ ထို႕အျပင္ အက္ေၾကာင္းမ်ား၊ ရထားဘီး(axial box) ႏွင့္ reduction gear box တို႕မွ ထြက္လာေသာ၊ လြင့္စင္လာေသာ Lubricant အစအနမ်ား ႐ွိမ႐ွိ ကိုဦးစြာ စစ္ေဆး ရမည္ ျဖစ္သည္။ ရထားဘီး အတြဲမ်ား (ရထားဘီးသည္ ဝင္႐ိုးႏွင့္ ဆက္လွ်က္ ဘီးတစ္စံု ျဖစ္သည္။ ရထားဘီး တစ္စံုတြင္ 2 wheels ပါ႐ွိသည္။) ကို alkali solution မ်ား၊ washing solution မ်ား၊ ေရပူကို အသံုးျပဳ၍ ေဆးေၾကာ သန္႕စင္စက္ မ်ားျဖင့္ ေဆးေၾကာ ရပါသည္။ ရထားဘီး အတြဲမ်ားကို ေဆးေၾကာ သန္႕စင္ၿပီး ပါက အျပစ္အနာ အဆာ စစ္ေဆးေသာ Machine မ်ားတြင္ အတြင္းပိုင္း မျမင္ႏိုင္ေသာ အပိုင္းမ်ားတြင္ အက္ကြဲေၾကာင္းမ်ာ ႐ိွမ႐ိွ၊ အျပစ္ အနာအဆာမ်ား ႐ွိမ႐ိွကို ultrasound နည္းျဖင့္ စစ္ေဆး မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ရပါမည္။ သို႕မွသာ Mechanical damage မ်ားကို ေလ်ာ့နည္း ေစမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အတြင္းပိုင္း(Material အတြင္းပိုင္း) ပ်က္စီးမႈ မ်ားသည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႕ အတြင္းပိုင္း အနာအဆာ မ်ား႐ိွ ေနပါက operating time အတြင္းတြင္ pinion မ်ား က်ဳိးပဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပၚကာ reduction gear ကို ပ်က္စီးေစျခင္း၊ ႏွင့္ အျခား ဆိုးက်ဳိး မ်ားကို ျဖစ္ေပၚ ေစႏုိင္သည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ -

Ø ရထားဘီး နဲ႕တြဲလ်က္ reduction gear pinion မ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း၊

Ø Reduction gear casing ကို စစ္ေဆးျခင္း၊

Ø Axial box မ်ား႐ိွ suspension cylinder မ်ား၊ springs မ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း၊

Pinion wheels မ်ား၏ မ်က္ႏွာျပင္မ်ား၊ pinion အသြား မ်ားတြင္ crack မ်ား ႐ွိမ႐ွိ၊ ပြတ္စား ျခင္းမ်ား ႐ိွမ႐ွိ၊ အက်ဳိး အပဲ့ သံတိုသံစ မ်ား႐ွိမ႐ွိ၊ pinion teeth ၏ cone surface part မ်ား ပ်က္စီး ေနျခင္း ႐ွိမ႐ိွ မ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္ စစ္ေဆး ရမည္ ျဖစ္သည္။ Wheel axel ကို ultrasound နည္းျဖင့္ အတြင္း ပိုင္းတြင္ အျပစ္ အနာအဆာ မ်ား႐ွိမ႐ွိ၊ အက္ေၾကာင္းမ်ား ႐ွိမ႐ွိကို စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ စစ္ေဆးရာတြင္ အတြင္းပိုင္းတြင္ အျပစ္ အနာ အဆာမ်ား ေတြ႕႐ွိပါက အျပင္ပိုင္းမွ အမွတ္ အသားမ်ား ျပဳလုပ္ထား ရမည္ ျဖစ္သည္။

ရထားဘီး၏ standard geometrical features မ်ားကို တိုင္းတာ ရာတြင္-

Ø ရထားဘီး၏ rolling part ႏွင့္ wheel rig ကို တိုင္းတာျခင္း

Ø Reduction gear casing ႏွင့္ axle box casing မ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း တို႕ ျဖစ္သည္။

ပံုမွန္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆးျခင္း (သို႕) Full inspection ဝင္ျခင္း မ်ားကို -

Ø ရထား ခုတ္ေမာင္းမႈ Running time ျပည့္ ေသာအခါ တြင္လည္းေကာင္း

Ø Forming (သို႕) repairing ျပဳလုပ္ ၿပီးေသာ အခါတြင္ လည္းေကာင္း

Ø Wheel rig မ်ားအား reforming ျပဳလုပ္ ၿပီးေသာ အခါတြင္ လည္းေကာင္း

Repairing ျပဳလုပ္ ၿပီးေသာ ရထားဘီး ေပၚမွ မေသခ်ာ၊ မသဲကြဲေသာ အမွတ္ အသားမ်ား၊ ျပန္လည္ အက္ကြဲမည့္ အရိပ္ လကၡဏာ မ်ားကို စနစ္တက် တိတိက်က် စစ္ေဆး ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ လမ္းေခ်ာ္ျခင္း၊ accident damage တစ္ခုခု ျဖစ္ၿပီးေသာ အခါတြင္ လည္းေကာင္း၊ ရထားဘီးတြင္ 1mm (မီလီမီတာ) ထက္႐ွည္ေသာ အနာအဆာ ေတြ႕႐ွိလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း ထပ္မံ စစ္ေဆး ရမည္ ျဖစ္သည္။

ရထား ခုတ္ေမာင္း ေနစဥ္ အႏၱရာယ္ ကင္း႐ွင္းမႈ ျဖစ္ေပၚေစရန္ ေအာက္ပါ အေၾကာင္း အရာမ်ားက မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္။

Ø ရထားဘီး၏ rolling part တေလွ်ာက္တြင္ အျပစ္ အနာ အဆာ ျဖစ္ေပၚမႈ ပမာဏ

Ø Wheel trim မ်ား၏ အထူ(thickness) ပမာဏ အတိုင္းအတာ မ်ားေပၚတြင္ မ်ားစြာ မႈတည္ ေနသည္။ ၎ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပမာဏ မ်ားကို control parameter အေနျဖင့္ တြက္ခ်က္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသည္။ ထိုကဲ့သို႕ control parameters မ်ားကို ရ႐ွိရန္ research မ်ားမွ ရယူ ရမည္ ျဖစ္သည္။

ရထားဘီးမ်ား၏ rolling parts မ်ားမွ အျပစ္အနာ အဆာမ်ား၊ wheel trim အထူအပါး မ်ားကို measuring machines မ်ားျဖင့္ တုိင္းတာ ရ႐ွိမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ control parameter မ်ားကို Metro line ႏွစ္ခုတြင္ ေျပးဆြဲ ေနေသာ ရထား line ႏွစ္ခု ႏွင့္ ရထား သိုေလွာင္ ျပင္ဆင္႐ုံ (၂) ခုမွ ရယူသည္။ ၎ရထားလိုင္း ၂ ခုမွာ (straight line) ေျပးဆြဲ ေနေသာ ရထားလိုင္း ႏွင့္ အဝိုင္းပတ္(circle line) ေျပးဆြဲေသာ လိုင္းျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ ၎ရထားလိုင္း ႏွစ္ခုအား ေ႐ြးခ်ယ္၍ research ျပဳလုပ္ ရျခင္းမွာ ရထား Bogies မ်ားတြင္ ရထားဘီး ႏွင့္ Bogies ခ်ိတ္ဆက္ ရာတြင္ type ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၎ type ႏွစ္မ်ိဳးမွာ suspension type ႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ Leaf suspension ႏွင့္ spring suspension အမ်ိဳးအစား ႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ Control parameters မ်ားကို measuring machines ျဖင့္ တိုင္းတာ ရ႐ွိသည္။

Measuring machine တြင္ ရထားဘီး၏ rolling parts ကို တိုင္းတာရန္ vertical needle(ရထားဘီး rolling part တေလွ်ာက္ အျပစ္ အနာ အဆာ မ်ားကို sensor မွ တိုင္းတာသည္)။ ရထားဘီး၏ wheel trim thickness ကို တိုင္းတာရန္ horizontal needle, ရထားဘီးကို တိုင္းတာစဥ္ အံဝင္ ခြင္က် ျဖစ္ေစရန္ ႏွင့္ fix ျဖစ္ေန ေစရန္ အတြက္ roller ႏွင့္ angle ထိမ္းေပးေသာ block တို႕ ပါဝင္သည္။

ရထားဘီး၏ Reliability ကို estimate ျပဳလုပ္ ရာတြင္ ပထမ ဦးဆံုး အေနျဖင့္ wheel rolling part မွရ႐ွိေသာ control parameters မ်ားကို calculate ျပဳလုပ္ ႏုိင္ရန္ reliability exponent (သို႕) reliability numbers မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ရမည္။

တိုင္းတာ ရ႐ွိ လာေသာ control parameter မ်ားကို realization parameter table တြင္ ထည့္သြင္း၍ ဇယား၏ row,column အေရအတြက္ မ်ားကို formula မ်ား အသုံးျပဳ၍ ႐ွာေဖြ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဇယားမွ ရ႐ွိလာေသာ control parameters မ်ားကို probability theories မ်ားအရ random variable မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ တြက္ခ်က္ ရမည္ ျဖစ္သည္။

တြက္ခ်က္ရာတြင္ -

Ø Normal distribution law (Gauss’s law)

Ø Mathematical expectation value mx*

Ø Root mean square value σx* မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစား တြက္ခ်က္သည္။


ရထားဘီး၏ Reliability ကို တြက္ခ်က္ရန္ ရယူရမည့္ control parameters မ်ားကို standard technical condition မ်ား၊ standard sizes မ်ားေပၚ မူတည္၍ ရယူ ရမည္ ျဖစ္သည္။

Control parameters မ်ားကို -

Ø ရထားဘီး၏ rolling part

Ø Wheel rig thickness

Ø Wheel slider

Ø Thickness wear (ရထားဘီး အစြပ္၏ အထူ အပါး)

Ø ရထားဘီး(၂) ဘီး၏ inner side ႏွစ္ခု အကြာ အေဝး ႏွင့္

Ø Wheel diameter တို႕ မွ တိုင္းတာ ရယူသည္။

တိုင္းတာ၍ ရ႐ွိလာေသာ control parameters မ်ားကို install instruction (သတ္မွတ္ ထားေသာ စံခ်ိန္ စံညႊန္း) မ်ားႏွင့္ compare လုပ္ရမည္။ ထိုသို႕ compare ျပဳလုပ္ ရာမွ ရ႐ွိ လာေသာ Results ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္၍ ဆက္လက္၍ အသံုးျပဳရန္ သင့္မသင့္ ဆံုးျဖတ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။

Reliability ျဖစ္ျခင္း၊ Safety ျဖစ္ျခင္း၊ Level ကိုမ်ားေသာအားျဖင့္ ၉၀ % သို႔မဟုတ္၊ ၉၀% ထက္ပိုလြန္၍ ရယူရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျပည့္အ၀ Safety ျဖစ္ျခင္းက ပိုမိုသာလြန္ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္းကို စာဖတ္သူတို႔လည္း ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ နားလည္မည္ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတိုင္း Control parameters မ်ားကို ရထားလိုင္း (Radial line ႏွင့္ အ၀ိုင္းပတ္လိုင္း) ႏွစ္လိုင္းမွ ရယူျခင္းမွာ Radial line တြင္ေျပးဆြဲေသာ ရထားလိုင္းသည္ အေျဖာင့္အတိုင္း ေျပးဆြဲရသျဖင့္ Wheel rolling parts တေလွ်ာက္တြင္ အျပစ္အနာအဆာ ျဖစ္ေပၚမႈ ပိုမိုမ်ားျပားၿပီး Wheel rig ပါးသြားျခင္းမွာ အနည္းငယ္သာ ျဖစ္ေပၚသည္။ အ၀ိုင္းပတ္ လိုင္းတြင္ ေျပးဆြဲေသာ ရထားတြင္ Wheel rolling parts ႏွင့္ wheel rig တြင္ အျပစ္အနာအဆာ ျဖစ္ေပၚမႈ ပိုမိုမ်ားျပားႏိုင္သည္။ ထို႔အျပင္ ရထားဘီးတြင္ ၀န္တင္ေဆာင္မႈ Loading မ်ားပါက အျပစ္အနာအဆာ မ်ားကို ပိုမိုျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ Loading မ်ားျခင္း၊ Curve way မ်ားတြင္ ခုတ္ေမာင္းမႈမွ အျပစ္အနာအဆာမ်ား ျဖစ္ေပၚမႈကို ျပန္လည္ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ရထား Bogies ႏွင့္ Rail wheel ကို ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ Suspension type မ်ား၊ ရထားတြဲ တစ္တြဲႏွင့္ တတြဲ ခ်ိတ္ဆက္ေပးေသာ Joint type မ်ား၊ Vibration ေလ်ာ့ခ်ေပးေသာ Damper type မ်ား၊ ရထားဘီး Bogies ႏွင့္ Frame ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ type မ်ားေပၚတြင္ မူတည္သည္။ Bogies ႏွင့္ Rail wheel ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ Suspension type အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည့္အနက္ Spring type suspension (spindle type suspension) ကို ပိုမို၍ အသံုးမ်ားၾကသည္။ Spindle type suspension သည္ ရထားဘီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္ ဘီး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္၌ spring အထိုင္ရွိၿပီး အျခားတစ္ဖက္တြင္ Damper တစ္ခုတပ္ဆင္ထားသည္။ Damper တပ္ဆင္ထားျခင္းမွာ Spring vibration ကို ေလ်ာ့ခ်ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို Suspension type မ်ဳိးတပ္ဆင္ထားေသာ ရထားတြဲတြင္ လိုက္ပါစီးနင္းေသာ ခရီးသည္မ်ား အတြက္ Leaf type suspension တပ္ဆင္ထားေသာ ရထားတြဲကို စီးနင္းေသာ ခရီးသည္ထက္ Motion sickness ပိုမိုေလ်ာ့နည္းႏိုင္သည္။

သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ၏ အဓိက အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္မွာ လိုက္ပါစီးနင္းေသာ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ လိုရာခရီးကို ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ ေရွာက္ရွိႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈကိုလည္း ယခုထက္ပို၍ အဆင့္ျမင့္တင္ႏိုင္ရန္ ဤေဆာင္းပါးက မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.