* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Crossing Yangtze in Shanghai

စာေရးသူ © MyMetro |

ယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ၾကာေအာင္ ႀကီးမားတဲ့ အရွိန္အဟုန္ တစ္ခုနဲ႔အတူ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာေနတဲ့ ရွန္ဟဲၿမိဳ႕ႀကီးအတြက္ ေနာက္ထပ္ ေျမေနရာ လြတ္ေတြဟာ အၿမဲလိုလို လိုအပ္ေနဆဲပါ။ မီဂါစီးတီး လို႔ေတာင္ ေခၚရတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရ သန္း ၂၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ လာမယ့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ျပဳလုပ္မယ့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျပပြဲႀကီး World expo 2010 ကိုလည္း အဲဒီ မီထ႐ိုပိုလစ္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ လက္ခံက်င္းပမွာပါတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ရွန္ဟဲၿမိဳ႕ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း ျပပြဲႀကီး မတိုင္မီမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြကို အဆင့္ျမွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါတယ္။

အဲဒီထဲကမွ ထင္ရွားတဲ့ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုကေတာ့ ရွန္ဟဲၿမိဳ႕ ပူေဒါင္(Pudong) ဘက္ကမ္းကေန ခ်ဳံမင္(chongming) ကၽြန္းအထိ ဆက္သြယ္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပူေဒါင္ ဘက္ကမ္းကေန ခ်န္ဇင္း(Changxing) ကၽြန္းအထိကို ခ်န္ဇင္ ျမစ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္ကေန ျဖတ္ၿပီး ဥမင္ႀကီးႏွစ္ခုနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ခ်န္ဇင္းကၽြန္းကမွ ခ်ဳံမင္ကၽြန္းမႀကီးဆီကို တံတားနဲ႔ ဆက္သြယ္မွာျဖစ္ၿပီး ထိုကၽြန္းမ်ားမွာ ေနထိုင္တဲ့ လူဦးေရ ၆ သိန္းေက်ာ္ကို ရွန္ဟဲ မီထ႐ိုပိုလီတန္ ဧရိယာႀကီးနဲ႔ ဆက္စပ္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ခရီးသည္မ်ားဟာ ရွန္ဟဲဘက္ျခမ္းကို ေရာက္ဖို႔ ကူးတို႔ဖယ္ရီမ်ားကို အားထားေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ယခုေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ ခ်န္ဇင္း ျမစ္ကူးဥမင္ႀကီး ႏွစ္ခုဟာ အရြယ္အစားအားျဖင့္ လက္ရွိ ကမာၻေပၚမွာ အႀကီးဆံုး ဥမင္ႀကီးမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အလ်ား(အရွည္)ကေတာ့ ၇.၄၇ ကီလိုမီတာ ရွိၿပီး ႏွစ္လႊာ(ႏွစ္ထပ္) ဥမင္အမ်ဳိးအစားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚထပ္မွာ သံုးလမ္းသြား ကားလမ္းအျဖစ္ ထားရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး ေအာက္ထပ္ကေတာ့ ဥမင္ႀကံခုိင္ေရးနဲ႔ အျခားလံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္ကာ ေနာက္တခ်ိန္မွာ ေျမေအာက္ရထားလမ္းပိုင္း အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ရွန္ဟဲၿမိဳ႕ တည္ရွိရာ ယန္ဇီျမစ္ေၾကာင္းဟာလည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အလုပ္အမ်ားဆံုးေသာ ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုေဖာက္လုပ္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြဟာ ျမစ္တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို မထိခိုက္ေစဖို႔က အဓိကက်တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ Submerged tube method (ျမစ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္သို႔ အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီး ဥမင္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ခ်၍ တပ္ဆင္သည့္ နည္းလမး္) နဲ႔ တံတားထိုးျဖတ္ေက်ာ္မည့္ နည္းလမ္းတို႔ထက္ Mechanized tunneling ေခၚ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ေအာက္မွ TBM machine မ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳ တူးေဖာ္မည့္ နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ေစခဲ့သည့္ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရးမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Shield ႏွစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိ ကမာၻေပၚမွာ အရြယ္အစား အႀကီးဆံုး Mixshield ေတြျဖစ္ၿပီး ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ Herrenknecht ကုမၸဏီက ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ အခ်င္း ၁၅.၄၃ မီတာ ရွိတဲ့ ဒီစက္ေတြဟာ လက္ရွိကမာၻ႔ TBM ေစ်းကြက္ထဲမွာ အရြယ္အစား အႀကီးဆံုးမွာယူျခင္း ခံရတဲ့ စက္မ်ားျဖစ္တယ္လို႔လဲ သိရပါတယ္။ စက္ရဲ႕ အဓိက အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ Cutting wheel, main drive, process technology နဲ႔ jacking stations စတာေတြကို ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ၊ ရွဝါႏုၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ Herrenknecht စက္႐ုံမွာ ထုတ္လုပ္ၿပီး က်န္အစိတ္အပိုင္း မ်ားကိုေတာ့ ရွန္ဟဲ ဥမင္အင္ဂ်င္နီယာ ကုမၸဏီ လီမိတတ္ (STEC) မွာပဲ Herrenknecht ကုမၸဏီရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ အၿပီးသတ္ ထုတ္လုပ္ တပ္ဆင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ပထမဥမင္ကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥမင္လုပ္ငန္းခြင္ေနရာ ေျမေအာက္ ၂၆ မီတာ အနက္ကေန စတင္ တူးေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယ ဥမင္ကိုေတာ့ ဒီဇင္ဘာလကုန္မွာ ပထမဥမင္ ရဲ႕ အလယ္ဗဟိုမွ ၂၃ မီတာ အကြာကေန တူးေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဥမင္ႏွစ္ခုစလံုးဟာ ယန္ဇီျမစ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္ အနက္ ၆၅ မီတာကေန တူးေဖာ္ေနၿပီး ေျမေအာက္ေရ အနက္ ၄၇ မီတာေအာက္မွာ ဥမင္လုပ္ငန္းကို သက္ေရာက္လာတဲ့ ေရဖိအားကတာ့ အျမင့္ဆံုး ၆.၅ ဘား ထိရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ (အဆုိပါ Mixshields မ်ားကို အေသးစိတ္ေလ့လာခ်င္ရင္ေတာ့ Herrenknecht ကုမၸဏီ ဝဘ္ဆိုက္မွာ ဝင္ေရာက္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။)

ဥမင္ရဲ႕ Lining အမ်ဳိးအစား ကေတာ့ Reinforced concrete lining segment မ်ား ျဖစ္ၿပီး ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ရာ လုပ္ငန္းခြင္ အထိ segments မ်ား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ ဥမင္ထဲမွ တူးၿပီး ေျမစာမ်ား သယ္ထုတ္ေရး အတြက္ ပူေဒါင္ (Pudong) ဆိပ္ကမ္း မွတဆင့္ ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ ဥမင္ႏွစ္ခုစာ အတြက္ Lining segment rings ေပါင္း စုစုေပါင္း ၇၅၀၀ ကို တပ္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ၿပီး ring တစ္ခုရဲ႕ အေလးခ်ိန္ဟာ ၁၆ တန္အထိရွိပါတယ္။ ဒီဥမင္ႏွစ္ခု တူးေဖာ္ေရးကေန တူးၿပီးေျမစာ ၂.၇ သန္း ကုဗမီတာ ထြက္ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ပထမ ဥမင္ကိုေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ Titan TBM ကေတာ့ ယန္ဇီကၽြန္းေပၚမွာ ရွိတဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ shaft ကို လာမယ့္ႏွစ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အကုန္မွာ ေရာက္ရွိႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ အဆိုပါ ပေရာဂ်က္ သတင္းမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး www.herrenknecht.com မွ ပေရာဂ်က္မ်ား က႑တြင္လည္းေကာင္း၊ သတင္းမ်ား က႑တြင္ လည္းေကာင္း ဝင္ေရာက္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.