စ
ကၤာပူၿမိဳ႕ရဲ႕ ေမာင္းသူမဲ့ ေျမေအာက္ရထား (Mass Rapid Transit) ကြန္ယက္ကို ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ဖို႔ စကၤာပူအစိုးရက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က အတည္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ယခုဆိုရင္ Circle Line လို႔ေခၚတဲ့ အဝိုင္းပတ္လိုင္းကုိ အျခားေသာ Radial Lines မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ေဖာက္လုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ လာမည့္ႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာ ၃၃ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ဘူတာ႐ုံ ၂၆ ခုပါဝင္တဲ့ ယခု Circle Line ဟာ စတုတၳေျမာက္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းအျဖစ္ စကၤာပူ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း ကြန္ယက္ထဲကို ပါဝင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဝိုင္းပတ္လမ္း တစ္ခုလံုးကို အပိုင္း ငါးပိုင္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနၿပီး ကနဦး လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ ၅.၂ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ Dhoby Ghaut, Museum, Convention Centre, Millennia, Nicoll Highway and Stadium Boulevard လမ္းပိုင္းကို လာမယ့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ထဲမွာ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
Circle Line ေဖာက္လုပ္ေရး အပိုင္း ငါးပိုင္းကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။
ယခု Circle Line ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းထဲမွာ Herrenknecht tunnel boring machines ၁၁ လံုးနဲ႔ အသံုးျပဳ ေဖာက္လုပ္ေနၿပီး လုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးစီးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ၎စက္မ်ားဟာ စကၤာပူရဲ႕ ေျမေအာက္မွာ စုစုေပါင္း ၂၄ ကီလိုမီတာအထိ တိုးဝင္တူးေဖာ္ၿပီးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အဆိုပါ ကုမၸဏီဝဘ္ဆိုက္မွ သိရွိရပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွ သတင္းမ်ားအရ စက္သံုးလံုးမွာ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးသြားၿပီး ျဖစ္ၿပီး၊ တူးစက္ ငါးလံုးမွာ လက္ရွိတူးေဖာ္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ က်န္သံုးလံုးမွာ စကၤာပူ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲတြင္ တပ္ဆင္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။
စုေဆာင္းရရွိတဲ့ ဥမင္တူးေဖာ္စက္မ်ားနဲ႔ ဥမင္ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေအာက္မွာ တပါတည္း တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
Circle Line ေဖာက္လုပ္ေရး အပိုင္း ငါးပိုင္းကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။
- Stage 1: Dhoby Ghaut, Bras Basah (Museum), Esplanade (Convention Centre), Promenade (Millenia), Nicoll Highway, Stadium Boulevard
- Stage 2: Mountbatten (Old Airport Road), Dakota (Tanjong Katong), Paya Lebar, MacPherson, Tai Seng (Upper Paya Lebar) – (2007/08 ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္း)
- Stage 3: Bartley, Serangoon, Lorong Chuan, Bishan, Marymount – (2008/09 ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္း)
- Stage 4: Botanic Garden (Adam), Farrer Road, Holland Village, Buona Vista, one-north, Kent Ridge (NUH) – (2010 ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္း)
- Stage 5: Pasir Panjang, Labrador Park (Alexandra), Telok Blangah, HarbourFront – (2010 ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္း)
ယခု Circle Line ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းထဲမွာ Herrenknecht tunnel boring machines ၁၁ လံုးနဲ႔ အသံုးျပဳ ေဖာက္လုပ္ေနၿပီး လုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးစီးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ၎စက္မ်ားဟာ စကၤာပူရဲ႕ ေျမေအာက္မွာ စုစုေပါင္း ၂၄ ကီလိုမီတာအထိ တိုးဝင္တူးေဖာ္ၿပီးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အဆိုပါ ကုမၸဏီဝဘ္ဆိုက္မွ သိရွိရပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွ သတင္းမ်ားအရ စက္သံုးလံုးမွာ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးသြားၿပီး ျဖစ္ၿပီး၊ တူးစက္ ငါးလံုးမွာ လက္ရွိတူးေဖာ္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ က်န္သံုးလံုးမွာ စကၤာပူ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲတြင္ တပ္ဆင္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။
စုေဆာင္းရရွိတဲ့ ဥမင္တူးေဖာ္စက္မ်ားနဲ႔ ဥမင္ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေအာက္မွာ တပါတည္း တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ုျမန္ျမန္ၿပီးမွပါပဲ.. ႏို႔မို႔ဆိုရင္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အဲဒီ့ Circle လိုင္းေတြနားကေန ဘတ္စ္က ျဖတ္ျဖတ္ေနရတာ.. ခရီးေႏွာင့္ေႏွးတယ္..
ဒါနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီးေတာ့ စင္ကာပူရဲ႕ MRT (Mass Rapid Transit) ဘက္လွည့္လာတာလဲ.. စင္ကာပူကို ဓါတ္က်ေနတာလား..
WAI PHYO AUNG KO THI YIN PYAW PAY PAR PH CALL PAR LO........