ယ
ေန႔ေခတ္ ၿမိဳ႕မ်ားၾကား ေျပးဆြဲေနေသာ ေခတ္မီရထားမ်ားႏွင့္ ျမန္ႏႈန္းျမွင့္ ရထားမ်ား၏ ကြာျခားခ်က္မွာ ရထားထြက္ခါစ၌ သတ္မွတ္ Power ႏွင့္ လက္ေတြ႔၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Power တို႔၏ ျမင့္မားေသာ ျပင္းအားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္ကပင္ Electrical Equipment မ်ား၏ မီးေဘးအႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ ျဖစ္သည္။ အတိအက်ေျပာရလွ်င္ လွ်ပ္စစ္ရထား ထြက္ခါစႏွင့္ အရွိန္ယူ ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္၌ Electrical traction equipment မ်ားသည္ သာမန္ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ၁.၁ ဆမွ ၂.၂ ဆအထိ Overload ဝန္ပိုဆြဲရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ Electrical equipment မ်ား ဝန္ပိုဆြဲရျခင္းႏွင့္ အပူခ်ိန္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈ မျဖစ္ေစေရး အတြက္ မီးေဘးအႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေရးနည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြႀကံဆရန္ လိုအပ္လာသည္။ Traction electrical equipment မ်ားႏွင့္ ၎တို႔အား ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို ဝန္ပို (overload) ဒဏ္ခံႏိုင္ရန္ စီမံထားေသာ္လည္း Power circuits မ်ား၌ Traction motor မ်ား၏ Collector ၌ မီးဝိုင္းေပၚျခင္း၊ High voltage power cable မ်ား၏ လွ်ပ္ကာ ပစၥည္းမ်ား ေပါက္ျခင္း၊ ရထားကိုယ္ထည္တြင္းရွိ Power circuits မ်ား short circuits ျဖစ္ျခင္းတို႔ကဲ့သို႔ေသာ အေရးေပၚအေျခအေနမ်ား ေပၚေပါက္လာႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ အေရးေပၚ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ မီးေဘးအႏၱရာယ္ အေျခအေနမ်ားမွာ Traction motor မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေသာ circuits မ်ားတြင္သာ ေပၚေပါက္ႏိုင္သည္ သာမက၊ လွ်ပ္စစ္ရထား၏ အျခား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေသာ Auxiliary circuits မ်ားတြင္လည္း ေပၚေပါက္ႏိုင္သည္။ ထို Circuits မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္း အမ်ားစုမွာ High voltage တြင္ အလုပ္လုပ္သည္။
အေၾကာင္းရင္းမွာ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေသာ ကြန္ယက္ခြဲမ်ား လြန္စြာမ်ားျပားျခင္း၊ လူစီးတြဲ အိမ္တြင္း၌ ဗို႔အား ၃၀၀၀ ရွိေသာ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ား သြယ္တန္းထားရွိျခင္း၊ ဗို႔အားျမင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ထားရွိျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ေထာက္႐ႈ၍ ယင္းျပႆနာမ်ား၏ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရရွိပါသည္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
သို႔ေသာ္ အေရးေပၚ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ မီးေဘးအႏၱရာယ္ အေျခအေနမ်ားမွာ Traction motor မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေသာ circuits မ်ားတြင္သာ ေပၚေပါက္ႏိုင္သည္ သာမက၊ လွ်ပ္စစ္ရထား၏ အျခား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေသာ Auxiliary circuits မ်ားတြင္လည္း ေပၚေပါက္ႏိုင္သည္။ ထို Circuits မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္း အမ်ားစုမွာ High voltage တြင္ အလုပ္လုပ္သည္။
အေၾကာင္းရင္းမွာ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေသာ ကြန္ယက္ခြဲမ်ား လြန္စြာမ်ားျပားျခင္း၊ လူစီးတြဲ အိမ္တြင္း၌ ဗို႔အား ၃၀၀၀ ရွိေသာ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ား သြယ္တန္းထားရွိျခင္း၊ ဗို႔အားျမင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ထားရွိျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ေထာက္႐ႈ၍ ယင္းျပႆနာမ်ား၏ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရရွိပါသည္။
- လူစီးတြဲ အတြင္းရွိ Electrical equipment ကို လံုးဝ ဖယ္ထုတ္ျခင္း (မီးအလင္းေပးျခင္းမွ အပ)၊
- လွ်ပ္စစ္ရထား၏ အျခား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေသာ Auxiliary circuits မ်ားမွ Electromechanical converter မ်ားေနရာ၌ semiconductor converters of electrical energy (Independent converters, impulse converters) စသည့္ Static Converters မ်ားကို အစားထိုး အသံုးျပဳသင့္သည္။
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld