မိုင္းခြဲနည္းလမ္းျဖင့္ ဥမင္ ေဆာက္လုပ္ စဥ္တြင္ လုပ္သားမ်ား အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္း ရန္ႏွင့္ ပံုမွန္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ရန္ အေရးအႀကီးဆံုး လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ လုပ္ငန္း တစ္ရပ္မွာ ဥမင္ အတြင္း အပူခ်ိန္ႏွင့္ ေလထု စိုထိုင္းမႈ ပံုမွန္ ျဖစ္ေပၚေစရန္ ေလဝင္ ေလထြက္စနစ္ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ေျမေအာက္ ဥမင္အတြင္း ရွိရမည့္ ေလထုတြင္ ေအာက္စီဂ်င္ ၂၀% ႏႈန္းထက္ မနည္းေစဘဲ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုဒ္ ဓာတ္ေငြ႕ ၀.၅% ထက္ပိုမမ်ား ေစရန္ လုိအပ္ ေပသည္။ ထို႕အျပင္ ေျမေအာက္ ဥမင္အတြင္း ေဆာင္းရာသီတြင္ အပူခ်ိန္မွာ (+၂) ဒီဂရီ ထက္မေလ်ာ႔နည္း ေစရန္ႏွင့္ ေႏြရာသီတြင္ (၂၅) ဒီဂရီထက္ မမ်ားေစရန္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ ေပသည္။
အေရးႀကီးေသာ အႏၱရာယ္ တစ္ခုမွာ မီသိန္း (Methane) ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထြက္ေပၚ လာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ မိုုင္းခြဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ျခင္းေၾကာင့္ ေပါက္ကြဲရာမွ ထြက္ေပၚ လာေသာ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ပါဝင္မႈ ပမာဏမွာ ၅-၆% မွ ၁၄-၁၆% အထိ ပါဝင္ တတ္သည္။ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ ပါဝင္မႈ ပမာဏမွာ ၁% ထက္ပိုမမ်ား သင့္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ မုိင္းခြဲသည့္ အခ်ိန္တြင္ လုပ္သား မ်ားသည္ ဥမင္ အတြင္းမွ ထြက္၍ ဥမင္အတြင္းမွ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ပါဝင္မႈ ပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးခ်ိန္မွသာ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ သင့္ေပသည္။
ဓာတ္ေငြ႕ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္ အတြက္ ဥမင္ အတြင္း၌ ရွိေသာ ေလထုတြင္ ေအာက္စီဂ်င္၊ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုဒ္ ဓာတ္ေငြ႕၊ ကာဗြန္နစ္ အက္ဆစ္ ႏွင့္ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ ပါဝင္မႈမ်ားကို စမ္းသပ္သုေသသန ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ သုေသသန ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရက္သတၱပတ္ ကုိ တစ္ႀကိမ္ထက္ မနည္း ျပဳလုပ္သင့္ေပသည္။
မိုင္းခြဲမႈ ျပဳလုပ္ ေနစဥ္ႏွင့္ ဥမင္ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ ေနစဥ္ ဥမင္ အတြင္းရွိ လုပ္သားတိုင္းအား သန္႕စင္ေသာ ေလပမာဏကို တစ္မိနစ္လွ်င္ ၆ ကုဗ မီတာႏႈန္း ေပး ရမည္ ျဖစ္သည္။
မိုင္းခြဲရာမွ ထြက္ေပၚလာေသာ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစေသာ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား၏ ပမာဏမွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ လူကို အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစေသာ ကာဗြန္ မုိေနာက္ဆိုဒ္ ပမာဏႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ ေလ့လာ စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားအရ ေျမေအာက္ ဥမင္ အတြင္း မိုင္းခြဲရာတြင္ ယမ္း တစ္ကီလုိဂရမ္ အသံုးျပဳခြဲလွ်င္ ကာဗြန္ မိုေနာက္ဆိုဒ္ (၄၀) လီတာ ထြက္ရွိေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေျမေအာက္ ဘူတာ ဥမင္ႏွင့္ ရထားလမ္း ဥမင္မ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ဥမင္တူး လုပ္သားမ်ား အႏၱရာယ္ ကင္းေဝးေစရန္ အတြက္ ဥမင္စတင္ တူးရာတြင္ မိုင္းခြဲၿပီး ထြက္ေပၚလာမည့္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ ဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏကို တိက်စြာ တိုင္းတာ မွတ္သားရမည္ ျဖစ္သည္။
ဥမင္အတြင္း၌ စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ားကို အသံုးျပဳရာတြင္ ၎တို႔မွ ထြက္ေပၚ လာမည့္ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို ဓာတ္ျပယ္ သြားေစရန္ လိုအပ္ေသာ Filter မ်ားကို အသံုးျပဳ ရမည္။ ထို႔အျပင္ မိုင္းခြဲၿပီးေသာအခါ ထြက္ရွိလာမည့္ ေျမမ်ားကို ဖယ္ရွားရာတြင္ မလိုအပ္ေသာ စက္ ယႏၱရားႀကီးမ်ားကို လံုးဝ စက္ ရပ္တန္႔ထား ရမည္ ျဖစ္သည္။
ဥမင္အတြင္း၌ အသံုးျပဳေသာ စက္ ယႏၱရားႀကီးမ်ား မွလည္း အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစ ႏုိင္ေသာ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထြက္႐ွိ တတ္ပါသည္။ ဥမင္ အတြင္း ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ဥမင္ အတြင္းရွိ ေလထုတြင္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ ဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏကို ခြင့္ျပဳႏုိင္ေသာ ပမာဏ အထိ ေလ်ာ့ခ်ေပးရန္ လုိေပသည္။
ဥမင္ အတြင္း မိုင္းခြဲၿပီးေသာအခါ လုပ္သားမ်ားကို ဥမင္ အတြင္းသို႔ ခ်က္ျခင္း မဝင္ေစဘဲ အႏၱရာယ္ ရွိေသာ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထြက္သြား ေစရန္ ေလဝင္ ေလထြက္က္ို ဦးစြာ ျပဳလုပ္ေပးရမည္။ အျပင္ဘက္တြင္ (၁၅)မိနစ္ အနည္းဆံုး ေစာင့္ဆိုင္း ၿပီးမွသာ ဥမင္ အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုအခ်ိန္၌ ဥမင္ အတြင္း ကာဗြန္ မိုေနာက္ဆိုဒ္ ပမာဏမွာ (၀.၀၀၈)% ရွိရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ၎ပမာဏသည္ ေလထုအတြင္း ပံုမွန္ရွိေသာ ပမာဏ (၀.၀၀၁၆)% ထက္ (၅)ဆ ပိုမ်ား ေနေပေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳ လုပ္သားမ်ား လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ဝင္ေရာက္စဥ္ အတြင္း ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ ရာတြင္ မိုင္းခြဲၿပီးစဥ္ ေပးေသာ ေလဝင္ ေလထြက္ ပမာဏ၏ (၆၀)% ထက္ မေလ်ာ့နည္း ေစရန္ သတိျပဳ၍ လုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
Related Posts
ေျမေအာက္ရထားဘူတာႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ား၏ ေလဝင္ေလထြက္ စနစ္ (Tunnel Ventilation System)
ဥမင္မ်ားသည္ တိုေတာင္းပါက သို႔မဟုတ္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္သည့္ ေဒါင္လိုက္ ဥမင္ ငယ္မ်ား၊ ဆင္ေျခေလွ်ာ ဥမင္ငယ္မ်ား ရွိပါက သဘာဝအတိုင္း ထားရွိကာ ေလဝင္ ေလထြက္ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ ပါသည္။
5
ထင္ျမင္ခ်က္၊
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld
CITY DIRECTORY FROM METRO BITS
Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.
ဗဟုသုတ မ်ားစြာရတဲ့ ပို႔စ္ပါ..။ ဖတ္ရတာ ရွင္းလင္း လြယ္ကူလွၿပီး နားလည္ သေဘာေပါက္ လြယ္ပါတယ္။ ပို႔စ္အတြက္ အမ်ားႀကီး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ပို႔စ္မ်ားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ ဖတ္႐ႈေနပါ့မယ္။
The MyMetroworld
how could u guys wil build Metro in Myanmar?? But really give me alot of info from this :). If u wanna build Metro in myanmar, everything must change.car road and buildings foundation.. alot alot.so plz dont try to do this in myanmar :).
ဟုတ္ကဲ့ပါ ခင္ဗ်ာ။ လူႀကီးမင္းရဲ႕ အျမင္ကို မွတ္သားထားပါ့မယ္။ မလုပ္နဲ႔ဆို မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ :P
လူႀကီးမင္း သိလုိေသာ အခ်က္မ်ားကို Events ထဲက လတ္တေလာ ေမးခြန္းမ်ား http://mymetroworld.blogspot.com/2007/06/blog-post_12.html ဆိုတ့ဲ ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ အဆင္ေျပလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ လာေရာက္ဖတ္႐ႈသြားတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။
tks for sharing this.