ေျမ
ေအာက္ဥမင္ ရထားလမ္း မ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ မီထရုိ ဘူတာမ်ားကို တည္ေဆာက္ ရာတြင္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမည့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ တစ္ခုမွာ ေလဝင္ ေလထြက္ ပံုမွန္ လည္ပတ္ ႏုိင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕အတြက္ ဥမင္လမ္းမ်ားႏွင့္ ဘူတာမ်ား ေဆာက္လုပ္စဥ္ အတြင္း ၎တို႕ အတြင္းသို႕ ေလအဝင္ အထြက္ ပံုမွန္ ရရွိေရး အတြက္ ျပဳလုပ္ရန္ တၿပိဳင္နက္ထဲ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရေပမည္။ သို႕မွသာ ဥမင္လမ္းမ်ားအတြင္း အပူခ်ိန္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုဒ္ ဓါတ္ေငြ႕ မ်ားျပားလာမႈ၊ ဖုန္႕မႈန္႕ႏွင့္ စိုထိုင္းမႈမ်ား မ်ားျပားလာမႈ စသည့္တို႕ကို ခြင့္ျပဳထားသည့္ ပမာဏထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္း မရွိေစရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
မီထရို ဥမင္လမ္းမ်ား အတြင္း ေလဝင္ေလထြက္ ေကာင္းမြန္ေစရန္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ဥမင္လမ္းမ်ား၏ အတိုအရွည္ႏွင့္ မီထရို ဥမင္မ်ားအတြင္း လိုအပ္ေသာ ေလပမာဏ အေပၚမူတည္၍ Ventilation-Tunnel ႏွင့္ Ventilation Control-Room မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ Ventilation Control-Room မ်ားကို မီထရိုဘူတာ အားလံုးတြင္ တစ္ခုစီထားရွိၿပီး၊ Ventilation-Tunnel & Control-Room မ်ားကို ဘူတာႏွစ္ခု အၾကား ဥမင္လမ္းမ်ား၏ အလယ္တြင္ ထားရွိရေပသည္။
ထို႕အျပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ရာသီဥတု အပူခ်ိန္ကို လိုက္၍ ဥမင္မ်ားႏွင့္ ဘူတာမ်ား အတြင္းသို႕ ေလအဝင္ အထြက္ကို ခြဲျခား၍ ျပဳလုပ္ပါသည္။ အပူခ်ိန္ သုညဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ ေအာက္ ေလ်ာ႔နည္းၿပီး အလြန္ေအးေသာ ေဒသရွိ မီထရို ဥမင္လမ္းမ်ားတြင္ ေဆာင္းရာသီအပိုင္းႏွင့္ ေႏြရာသီ အပိုင္းဟူ၍ ခြဲျခားျပဳလုပ္ပါသည္။
ေဆာင္းရာသီအတြင္း ဥမင္လမ္း မ်ား၏ အလယ္တြင္ ရွိေသာ Ventilation-Machine မ်ားသည္ ျပင္ပမွေလကို စုပ္ယူ၍ မီထရို ဘူတာတြင္ရွိေသာ Ventilation- Machine မ်ားသည္ ေလကိုအျပင္သို႔ စုပ္ထုတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ ထားျခင္းေၾကာင့္ ေဆာင္းရာသီတြင္ မီထရို ဘူတာမ်ား အတြင္း ေႏြးေထြးေသာ ေလမ်ားကို ေျမေပၚပိုင္းထက္ ပို၍ ရရွိေပသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ အေျခခံအားျဖင့္ ရထားမ်ား၏ ေရႊ႕လ်ားသြားလာ ျခင္းေၾကာင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားရွိ ေလထုကို ပြတ္တိုက္ရာမွ အပူစြမ္းအင္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာကာ ေလထုကို ပူေႏြးသြားေစျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ၄င္းျဖစ္စဥ္ ကဲ့သို႔ပင္ ေႏြရာသီအတြင္း၌ ဥမင္လမ္းမ်ား၏ အလယ္တြင္ရွိေသာ Ventilation-Machine မ်ားသည္ ျပင္ပသို႔ ေလကို စုပ္ထုတ္၍ မီထရို ဘူတာတြင္ရွိေသာ Ventilation-Machineမ်ားသည္ ေလကို အျပင္မွအတြင္းသို႔ စုပ္ယူပါသည္။
အပူခ်ိန္ သုညဒီဂရီထက္ ျမင့္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္မူ ေဆာင္းႏွင့္ ေႏြရာသီ ႏွစ္ခုစလံုးတြင္ မီထရိုဘူတာမွ ေလကိုုစုပ္ယူ၍ ဥမင္လမ္းအလယ္မွ ေလကိုအျပင္သို႔ စုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မီထရိုဘူတာတစ္ခုမွ ေလကိုုစုပ္ယူ၍ အျခား မီထရိုဘူတာတစ္ခုမွ ေလကို စုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေလအဝင္အထြက္ကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
ဥမင္လမ္းမ်ားသို႔ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျပင္ပမွပံုမွန္ေလမ်ားကို သန္႔စင္စရာ မလိုဘဲ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ျပင္ပမွေလမ်ားကို ရယူရာတြင္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ စိမ္းလန္းေသာ သစ္ေတာအုပ္ငယ္မ်ား၊ ပန္းျခံမ်ား၊ ပန္းဥယ်ာဥ္မ်ားမွ စုစည္းရယူလွ်င္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။ ပူျပင္း ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေဒသရွိ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေလမ်ားကို စိုစြတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ မီထရို ဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ား အတြင္းသို႔ ထည့္သြင္းရေပမည္။
မီထရိုဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေလစုပ္စက္ႀကီးမ်ား၊ ေလမႈတ္စက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္၍ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔အတြင္းသို႔ ေလမ်ားကို ထည့္သြင္းရာတြင္ ထည့္သြင္းမည့္ ေလမ်ားကို သန္႔စင္ရန္ လိုအပ္ပါက ဇကာ (Filter) မ်ားကို တပ္ဆင္၍ သန္႔စင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ပါသည္။
မီထရိုဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားအတြင္း ထည့္သြင္းမည့္ ေလပမာဏကို တြက္ခ်က္ရာတြင္ ဥမင္မ်ားအတြင္း ေလထု၏ အပူခ်ိန္ပမာဏ၊ ေလထုပ်ံ႕ႏွံ႕ႏႈန္း ပမာဏႏွင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစေသာ ဓါတ္ေငြ႕မ်ား ေပၚထြက္လာမႈ ပမာဏ စသည္တို႕ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၎အျပင္ ေလစုပ္စက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေလမႈတ္စက္ႀကီး မ်ားကိုေရြးခ်ယ္ရာတြင္ လံုေလာက္ေသာ ပမာဏကိုေပးႏုိင္ၿပီး အသံက်ယ္ေလာင္ ဆူညံမႈနည္းေသာ စက္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ဥမင္လမ္းမ်ားကို ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အဓိက ပါဝင္ေသာ အစိတ္အပိုင္း မ်ားမွာ (၁) ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္ အဦးငယ္ (Ventilation- Kiosk)၊ (၂) ၎ႏွင့္ ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ ခန္းကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ဥမင္၊ (၃) ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room)၊ (၄) ၎ႏွင့္ ရထား ဥမင္လမ္းကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ဥမင္ စသည္တို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ရထားဥမင္ လမ္းမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို လိုက္၍ ေဒါင္လိုက္ ဥမင္ (Vertical-Shaft) မ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခေလွ်ာဥမင္ (Inclined-Shaft) မ်ားကို ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ၾကရပါမည္။
ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦးငယ္ (Ventilation-Kiosk) မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ေလးေထာင့္ပံုစံ၊ ဆဌဂံပံုစံ၊ အဌဂံပံုစံ စသည္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ၎ပံုစံမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ရထားဥမင္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားအတြင္း လိုအပ္ေသာ ေလထုပမာဏ အေပၚမူတည္၍ တြက္ခ်က္ ေဆာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔အတူ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ မီထရိုဘူတာမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို မူတည္၍ ေလဝင္ေလထြက္ ဥမင္မ်ား (ေထာင္လိုက္ဥမင္မ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခေလွ်ာဥမင္မ်ား) ျဖင့္လည္းေကာင္း (သို႕မဟုတ္) မီထရိုဘူတာမ်ား အတြင္းသို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ စက္ေလွကားဥမင္၏ ေအာက္ပိုင္းမွ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါသည္။
ေျမအနက္တိမ္ေသာ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ ပါဝင္ရမည့္ အပိုင္းမ်ားမွာ (၁) ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦးငယ္ (Ventilation-Kiosk)၊ (၂) ၎ႏွင့္ ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္းကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ဥမင္၊ (၃) ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) စသည္တို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) ကို ထားရွိရာတြင္ မီထရိုဘူတာမ်ားသို႔ ဝင္ထြက္မည့္ အၿပိဳင္ရထားဥမင္လမ္း ႏွစ္ခုၾကားႏွင့္ မီထရိုဘူတာ ဆံုေသာေနရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေျမေအာက္မီထရို ဘူတာမ်ား၏ ဝင္ေပါက္ဝ အလယ္တြင္ လည္းေကာင္း ထားရွိႏုိင္ပါသည္။
ေျမေအာက္အနက္ မ်ားေသာ မီထရို ဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ ပံုစံႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ျပဳလုပ္ ႏုိင္ပါသည္။ ပထမ အမ်ိဳးအစားမွာ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္မည့္ ေဒါင္လိုက္ ဥမင္ကို ရထား ဥမင္လမ္း ႏွစ္ခုအၾကား အထိ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ၎မွ တဆင့္ ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) ကို ဥမင္ျဖင့္ ဆက္သြယ္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမေအာက္ ဘူတာ၏ လူသြား စႀကၤန္ ၏ ေအာက္ဘက္ရွိ ေျမာင္းမ်ားမွ တဆင့္ ဘူတာ အတြင္းသို႔ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားမွာ ေျမေအာက္ ဘူတာႏွင့္ ေျမေပၚဘူတာ ႏွစ္ခုကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ဆင္ေျခေလွ်ာ စက္ေလွကား၏ ေအာက္ဘက္ရွိ ေျမာင္းမ်ားမွ တဆင့္ အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ေလကိုစုပ္ယူရာတြင္ ေျမေပၚဘူတာ၏နံရံရွိ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ တဆင့္ စုစည္းရယူပါသည္။
ယခုတင္ျပ ေဆြးေႏြးထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ေျမေအာက္ဥမင္ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ မီထရိုဘူတာမ်ားကို ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ စဥ္းစားရမည့္ အေျခခံအခ်က္မ်ားႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အဓိကထား၍ ေဆြးေႏြး တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရွ႕ဆက္လက္၍လည္း ေျမေအာက္ဥမင္ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ယေန႔လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ေလဝင္ေလထြက္ စနစ္မ်ားကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးသြားပါမည္။
ထို႕အျပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ရာသီဥတု အပူခ်ိန္ကို လိုက္၍ ဥမင္မ်ားႏွင့္ ဘူတာမ်ား အတြင္းသို႕ ေလအဝင္ အထြက္ကို ခြဲျခား၍ ျပဳလုပ္ပါသည္။ အပူခ်ိန္ သုညဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ ေအာက္ ေလ်ာ႔နည္းၿပီး အလြန္ေအးေသာ ေဒသရွိ မီထရို ဥမင္လမ္းမ်ားတြင္ ေဆာင္းရာသီအပိုင္းႏွင့္ ေႏြရာသီ အပိုင္းဟူ၍ ခြဲျခားျပဳလုပ္ပါသည္။
ေဆာင္းရာသီအတြင္း ဥမင္လမ္း မ်ား၏ အလယ္တြင္ ရွိေသာ Ventilation-Machine မ်ားသည္ ျပင္ပမွေလကို စုပ္ယူ၍ မီထရို ဘူတာတြင္ရွိေသာ Ventilation- Machine မ်ားသည္ ေလကိုအျပင္သို႔ စုပ္ထုတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ ထားျခင္းေၾကာင့္ ေဆာင္းရာသီတြင္ မီထရို ဘူတာမ်ား အတြင္း ေႏြးေထြးေသာ ေလမ်ားကို ေျမေပၚပိုင္းထက္ ပို၍ ရရွိေပသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ အေျခခံအားျဖင့္ ရထားမ်ား၏ ေရႊ႕လ်ားသြားလာ ျခင္းေၾကာင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားရွိ ေလထုကို ပြတ္တိုက္ရာမွ အပူစြမ္းအင္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာကာ ေလထုကို ပူေႏြးသြားေစျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ၄င္းျဖစ္စဥ္ ကဲ့သို႔ပင္ ေႏြရာသီအတြင္း၌ ဥမင္လမ္းမ်ား၏ အလယ္တြင္ရွိေသာ Ventilation-Machine မ်ားသည္ ျပင္ပသို႔ ေလကို စုပ္ထုတ္၍ မီထရို ဘူတာတြင္ရွိေသာ Ventilation-Machineမ်ားသည္ ေလကို အျပင္မွအတြင္းသို႔ စုပ္ယူပါသည္။
အပူခ်ိန္ သုညဒီဂရီထက္ ျမင့္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္မူ ေဆာင္းႏွင့္ ေႏြရာသီ ႏွစ္ခုစလံုးတြင္ မီထရိုဘူတာမွ ေလကိုုစုပ္ယူ၍ ဥမင္လမ္းအလယ္မွ ေလကိုအျပင္သို႔ စုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မီထရိုဘူတာတစ္ခုမွ ေလကိုုစုပ္ယူ၍ အျခား မီထရိုဘူတာတစ္ခုမွ ေလကို စုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေလအဝင္အထြက္ကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
ဥမင္လမ္းမ်ားသို႔ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျပင္ပမွပံုမွန္ေလမ်ားကို သန္႔စင္စရာ မလိုဘဲ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ျပင္ပမွေလမ်ားကို ရယူရာတြင္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ စိမ္းလန္းေသာ သစ္ေတာအုပ္ငယ္မ်ား၊ ပန္းျခံမ်ား၊ ပန္းဥယ်ာဥ္မ်ားမွ စုစည္းရယူလွ်င္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။ ပူျပင္း ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေဒသရွိ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေလမ်ားကို စိုစြတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ မီထရို ဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ား အတြင္းသို႔ ထည့္သြင္းရေပမည္။
မီထရိုဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေလစုပ္စက္ႀကီးမ်ား၊ ေလမႈတ္စက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္၍ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔အတြင္းသို႔ ေလမ်ားကို ထည့္သြင္းရာတြင္ ထည့္သြင္းမည့္ ေလမ်ားကို သန္႔စင္ရန္ လိုအပ္ပါက ဇကာ (Filter) မ်ားကို တပ္ဆင္၍ သန္႔စင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ပါသည္။
မီထရိုဘူတာမ်ားႏွင့္ ဥမင္လမ္းမ်ားအတြင္း ထည့္သြင္းမည့္ ေလပမာဏကို တြက္ခ်က္ရာတြင္ ဥမင္မ်ားအတြင္း ေလထု၏ အပူခ်ိန္ပမာဏ၊ ေလထုပ်ံ႕ႏွံ႕ႏႈန္း ပမာဏႏွင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစေသာ ဓါတ္ေငြ႕မ်ား ေပၚထြက္လာမႈ ပမာဏ စသည္တို႕ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၎အျပင္ ေလစုပ္စက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေလမႈတ္စက္ႀကီး မ်ားကိုေရြးခ်ယ္ရာတြင္ လံုေလာက္ေသာ ပမာဏကိုေပးႏုိင္ၿပီး အသံက်ယ္ေလာင္ ဆူညံမႈနည္းေသာ စက္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ဥမင္လမ္းမ်ားကို ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အဓိက ပါဝင္ေသာ အစိတ္အပိုင္း မ်ားမွာ (၁) ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္ အဦးငယ္ (Ventilation- Kiosk)၊ (၂) ၎ႏွင့္ ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ ခန္းကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ဥမင္၊ (၃) ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room)၊ (၄) ၎ႏွင့္ ရထား ဥမင္လမ္းကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ဥမင္ စသည္တို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ရထားဥမင္ လမ္းမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို လိုက္၍ ေဒါင္လိုက္ ဥမင္ (Vertical-Shaft) မ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခေလွ်ာဥမင္ (Inclined-Shaft) မ်ားကို ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ၾကရပါမည္။
ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦးငယ္ (Ventilation-Kiosk) မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ေလးေထာင့္ပံုစံ၊ ဆဌဂံပံုစံ၊ အဌဂံပံုစံ စသည္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ၎ပံုစံမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ရထားဥမင္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားအတြင္း လိုအပ္ေသာ ေလထုပမာဏ အေပၚမူတည္၍ တြက္ခ်က္ ေဆာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔အတူ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ မီထရိုဘူတာမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို မူတည္၍ ေလဝင္ေလထြက္ ဥမင္မ်ား (ေထာင္လိုက္ဥမင္မ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခေလွ်ာဥမင္မ်ား) ျဖင့္လည္းေကာင္း (သို႕မဟုတ္) မီထရိုဘူတာမ်ား အတြင္းသို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ စက္ေလွကားဥမင္၏ ေအာက္ပိုင္းမွ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါသည္။
ေျမအနက္တိမ္ေသာ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ ပါဝင္ရမည့္ အပိုင္းမ်ားမွာ (၁) ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ေပးမည့္ ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦးငယ္ (Ventilation-Kiosk)၊ (၂) ၎ႏွင့္ ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္းကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ဥမင္၊ (၃) ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) စသည္တို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ေလဝင္ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) ကို ထားရွိရာတြင္ မီထရိုဘူတာမ်ားသို႔ ဝင္ထြက္မည့္ အၿပိဳင္ရထားဥမင္လမ္း ႏွစ္ခုၾကားႏွင့္ မီထရိုဘူတာ ဆံုေသာေနရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေျမေအာက္မီထရို ဘူတာမ်ား၏ ဝင္ေပါက္ဝ အလယ္တြင္ လည္းေကာင္း ထားရွိႏုိင္ပါသည္။
ေျမေအာက္အနက္ မ်ားေသာ မီထရို ဘူတာမ်ားတြင္ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာ၌ ပံုစံႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ျပဳလုပ္ ႏုိင္ပါသည္။ ပထမ အမ်ိဳးအစားမွာ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္မည့္ ေဒါင္လိုက္ ဥမင္ကို ရထား ဥမင္လမ္း ႏွစ္ခုအၾကား အထိ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ၎မွ တဆင့္ ေလဝင္ ေလထြက္ ထိန္းခ်ုဳပ္ခန္း (Control-Room) ကို ဥမင္ျဖင့္ ဆက္သြယ္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမေအာက္ ဘူတာ၏ လူသြား စႀကၤန္ ၏ ေအာက္ဘက္ရွိ ေျမာင္းမ်ားမွ တဆင့္ ဘူတာ အတြင္းသို႔ ေလဝင္ ေလထြက္ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားမွာ ေျမေအာက္ ဘူတာႏွင့္ ေျမေပၚဘူတာ ႏွစ္ခုကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ဆင္ေျခေလွ်ာ စက္ေလွကား၏ ေအာက္ဘက္ရွိ ေျမာင္းမ်ားမွ တဆင့္ အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ေလကိုစုပ္ယူရာတြင္ ေျမေပၚဘူတာ၏နံရံရွိ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ တဆင့္ စုစည္းရယူပါသည္။
ယခုတင္ျပ ေဆြးေႏြးထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ေျမေအာက္ဥမင္ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ မီထရိုဘူတာမ်ားကို ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ စဥ္းစားရမည့္ အေျခခံအခ်က္မ်ားႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အဓိကထား၍ ေဆြးေႏြး တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရွ႕ဆက္လက္၍လည္း ေျမေအာက္ဥမင္ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ မီထရိုဘူတာမ်ားတြင္ ယေန႔လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ေလဝင္ေလထြက္ စနစ္မ်ားကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးသြားပါမည္။
Related Posts
ဥမင္တည္ေဆာက္စဥ္ ေလဝင္ေလထြက္စနစ္ (မိုင္းခြဲေဖာက္လုပ္ျခင္းနည္း)
ပရင့္ထုတ္ရန္
CHEERS !
Tunnel Ventilation System နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားထားသည္မွာ အလြန္ရွင္းလင္း ေကာင္းမြန္ပါသည္။ နားလည္ သေဘာေပါက္လည္း လြယ္ပါသည္။ ပို႔စ္အတြက္ အလြန္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။ အဓိက အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဒတာေလးႏွင့္တကြ အေသးစိတ္ ေရးသားေပးပါက ပိုမိုေကာင္းမြန္မည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ဥပမာ။ ေျမေအာက္ရထား ဥမင္အတြင္း တစ္နာရီလွ်င္ ပ်မ္းမွ် ရထားအစီးေရ ၂၀ (အသြားအျပန္ ရထားအစံု ၂၀) ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Heat-generation ကို ေလ်ာ့နည္းေစရန္ အတြက္ ဥမင္ အတြင္း ထုတ္လႊတ္ေပးရမည့္ ေလထု၏ အလ်င္ velocity မွာ အမ်ားဆံုး 11 m/s ရွိပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အေသးစိတ္ ေဒတာမ်ားအျပင္ Ventilation tunnel ဒီဇိုင္းႏွင့္ တြက္ခ်က္ပံု၊ အေကာက္အယူမ်ားကိုပါ ေလ့လာသြားႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟုလည္း ထင္ပါသည္။ Ventilation system ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေနာက္ထပ္ ပို႔စ္မ်ားကို စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္.....
ေလးစားစြာျဖင့္
AMH
ေကာင္းတယ္... သယ္ခ်င္း ... ဆက္ေရးပါ ထာ၀ရ အားေပးေနမယ္ .. ေနာက္ပို႕စ္ေတြ ထက္ဖတ္ခ်င္တယ္ ဗ်ိဳ႔ :D
ko thiha bar lote lote kg mhar par :). thi chin tar twae taw taw myar myar thi kwint ya par tal di topic ko read ya tar :). myanmar lo ma type tat lo burglish type htar tar sorry par nor :P