ေျမ
ေပၚ Transportation Road မ်ား၏ ယာဥ္စီးဆင္း မႈမွ ထြက္ေပၚ လာေသာ ဆူညံမႈႏွင့္ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုဒ္ (CO2) အခိုးအေငြ႕ မ်ားသည္ ၿမိဳ႕ျပေလထုႏွင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ (Environment) ကို အဓိက ညစ္ညမ္း ေစေသာ အရာမ်ားအျဖစ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား (Megapolis) တြင္ ေတြ႔ရသည္။
ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ယာဥ္စီးဆင္းမႈ ပမာဏႏွစ္စဥ္ ႀကီးထြားလာျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားျပားလာျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပ၏ ဧရိယာမ်ားကို ယာဥ္မ်ား ရပ္တန္႔ရန္ အတြက္ ေနရာေပးရျခင္း၊ ယာဥ္မ်ားမွထြက္ေသာ အခိုးအေငြ႕ မ်ားေၾကာင့္ ေလထုညစ္ညမ္းေစျခင္း ႏွင့္ ဆူညံသံမ်ား၊ အလားတူ ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ မေတာ္တဆ ထိခိုက္ေသဆံုးမႈမ်ား ႀကီးထြားလာျခင္းတို႔သည္ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ (Transportation System) အား ေျမေအာက္သို႔ ေရာက္ရွိေစျခင္း (Moving Traffic Underground) ၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
Transportation System မ်ားကို ေျမေအာက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းျဖင့္ Airpolution ႏွင့္ Noise ပမာဏကို ထိေရာက္စြာ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ ေပသည္။ ထို႔အျပင္ ယာဥ္မ်ား ရပ္နားထား ျခင္းေၾကာင့္ ေပးရေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အဖိုးတန္ ေနရာမ်ားကိုလည္း အျခားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားအတြက္ အသံုးျပဳလာ ႏုိင္ေပသည္။ အလားတူပင္ Underground Network System ကို တိုးခ်ဲ႕ရာတြင္လည္း ေျမေပၚရွိ အဖိုးတန္ ေျမေနရာမ်ား ထိခိုက္ျခင္း မရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေပသည္။
ထို႔အတူ Recreation Center (သာဓက အားျဖင့္ - ကမ္းေျခ) မ်ားတြင္ ရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေျမေပၚဧရိယာသည္ သဘာဝအတိုင္း လြတ္လပ္စြာ တည္ရွိေနရန္ လိုအပ္သည္။ ၎ေနရာမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ျပ System (သာဓကအားျဖင့္- Water Supply, Cable-Line , Gas Pipe-line, Oil Pipe-line, Sewage System) လည္ပတ္မႈရွိရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းလမ္းမွာ ၎တို႔အား ေျမေအာက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ Underground Space အား အျခားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား အတြက္ အသံုးျပဳေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ Export & Inport လုပ္ရာၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ဂိုေဒါင္ႀကီးမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း (အသား၊ ငါး ႏွင့္ ေလာင္စာဆီမ်ား သိုေလွာင္ရန္)၊ ေျမေအာက္ ကစားကြင္းမ်ား၊ ေရကူးကန္မ်ား (၎တို႔ကို ပံုမွန္ကာလ အတြင္း Public အတြက္ အသံုးျပဳၿပီး စစ္ကာလအတြင္း ဗံုးခုိက်င္းမ်ား အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္) စသည္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳ လာၾကသည္။ အလားတူပင္ Electric Transformer မ်ား၊ Operating Center မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ Technical Center မ်ားကိုလည္း ေျမေအာက္တြင္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳလ်က္ ရွိၾကသည္။
Underground Space အား အသံုးျပဳမႈ သက္တမ္းသည္ ေျမေပၚ Structure မ်ား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ မ်ားစြာ ေနာက္က်လ်က္ ရွိေပသည္။ တိုးတက္လာေသာ Underground Structure Construction နည္းပညာ မ်ားေၾကာင့္ ယခုေခတ္တြင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ား၌ Underground Structure Planning စီမံကိန္းမ်ားကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္း စဥ္းစား လာၾကေပသည္။ Tunneling ႏွင့္ Metropolitan ဘာသာရပ္ကို ေလ့လာ ေနၾကေသာ လူငယ္ မ်ိဳးဆက္မ်ား အေနႏွင့္ အေတြးအေခၚသစ္၊ အျမင္သစ္မ်ား ရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးသား တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ထို႔အတူ Recreation Center (သာဓက အားျဖင့္ - ကမ္းေျခ) မ်ားတြင္ ရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေျမေပၚဧရိယာသည္ သဘာဝအတိုင္း လြတ္လပ္စြာ တည္ရွိေနရန္ လိုအပ္သည္။ ၎ေနရာမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ျပ System (သာဓကအားျဖင့္- Water Supply, Cable-Line , Gas Pipe-line, Oil Pipe-line, Sewage System) လည္ပတ္မႈရွိရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းလမ္းမွာ ၎တို႔အား ေျမေအာက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ Underground Space အား အျခားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား အတြက္ အသံုးျပဳေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ Export & Inport လုပ္ရာၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ဂိုေဒါင္ႀကီးမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း (အသား၊ ငါး ႏွင့္ ေလာင္စာဆီမ်ား သိုေလွာင္ရန္)၊ ေျမေအာက္ ကစားကြင္းမ်ား၊ ေရကူးကန္မ်ား (၎တို႔ကို ပံုမွန္ကာလ အတြင္း Public အတြက္ အသံုးျပဳၿပီး စစ္ကာလအတြင္း ဗံုးခုိက်င္းမ်ား အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္) စသည္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳ လာၾကသည္။ အလားတူပင္ Electric Transformer မ်ား၊ Operating Center မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ Technical Center မ်ားကိုလည္း ေျမေအာက္တြင္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳလ်က္ ရွိၾကသည္။
Underground Space အား အသံုးျပဳမႈ သက္တမ္းသည္ ေျမေပၚ Structure မ်ား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ မ်ားစြာ ေနာက္က်လ်က္ ရွိေပသည္။ တိုးတက္လာေသာ Underground Structure Construction နည္းပညာ မ်ားေၾကာင့္ ယခုေခတ္တြင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ား၌ Underground Structure Planning စီမံကိန္းမ်ားကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္း စဥ္းစား လာၾကေပသည္။ Tunneling ႏွင့္ Metropolitan ဘာသာရပ္ကို ေလ့လာ ေနၾကေသာ လူငယ္ မ်ိဳးဆက္မ်ား အေနႏွင့္ အေတြးအေခၚသစ္၊ အျမင္သစ္မ်ား ရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးသား တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
Congratulation Ottersenator!!!. Thanks for ur post and looking forward more posts.
@The MyMetroworld
ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္တင္မယ့္ Post မ်ားကိုလည္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္...
ဘာေႀကာင့္ underground structure planning ကုိ အသံုးျပဳႀကလဲဆိုတာ အခုမွပဲရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေတာ့တယ္ဗ်ိဳ႕ ...အားထုတ္မွုအတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ သူငယ္ခ်င္း
အကိုေရ.. ရန္ကုန္မွာ Underground Planning ေတြလုပ္ေတာ့မယ္ဆို သတိထားေနာ္။ ေျမေအာက္က အင္တာနက္ေကဘယ္ ၾကိဳးေတြ ထိခိုက္ကုန္မယ္ ... း)
ဂြတ္တယ္... ဗ်ိဳ႕။ အေရးအသား ၊ အေတြးအေခၚေတြပါ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိဘူး။ ဗဟုသုတ ရတယ္။ ေနာက္ထပ္ .. ေနာက္ထပ္ ပိုစ့္ေတြကို အားေပးခ်င္ေသးတယ္ ...။
transformer and operation center ေတြက ေျမေအာက္မွာထားရတယ္ဆိုတာ လိုအပ္တဲ့ head ရမွ လ်ွပ္စစ္ထုတ္ႏိုင္တာပါ။ ေနာက္တခ်က္ ေျမေအာက္မွာ transportation လုပ္ျခင္းျဖင့္ flood ကိုလည္းကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။
ျငင္းခုန္တာမဟုတ္ပါ. ေဆြးေႏြးတင္ျပတာပါ
ေဆြးေႏြးမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
Now I can see ur posts in blogspot.com .I admire ur effort. I wonder how u can manage to get the time to post these.
Anyway, i'm happy to read urs.
Have a wonderful success!