ေျမ
ေအာက္ဘူတာႏွင့္ ရထားလမ္း ဥမင္မ်ားကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ ေရတားလႊာ (waterproofing) မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစား ၾကရမည္။ ေျမေအာက္ ရထားဘူတာႏွင့္ ရထားလမ္း ဥမင္မ်ားသည္ ၎တို႔ အထက္ရွိ ေျမႀကီးႏွင့္ အေဆာက္အဦးမ်ား၏ Loadအျပင္ ေျမႀကီး အတြင္းရွိ ေျမေအာက္ေရ၏ ဖိအားဒဏ္ (Ground water pressure) မ်ားကို ခံရေပသည္။ ထိုေျမေအာက္ေရ ဖိအားေၾကာင့္ ဥမင္အတြင္းသို႔ ေရမ်ား စိမ့္ဝင္ စီးဆင္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေပသည္။
ေရမ်ား ဥမင္ အတြင္းသို႔ စိမ့္ဝင္လာျခင္းသည္ ဥမင္မ်ား၏ ဝန္အားခံႏုိင္မႈကို က်ဆင္းေစၿပီး ၿပိဳပ်က္သည္အထိ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစပါသည္။ ထိုသုိ႔မျဖစ္ေစရန္ ဥမင္မ်ား စတင္ တူးေသာအခါတြင္ ေျမေအာက္ ေရမ်ား ဥမင္အတြင္း စိမ့္ဝင္ျခင္း မရွိေစရန္ ျပဳလုပ္ၾကရပါသည္။ ေရတားလႊာမ်ားသည္ ဥမင္မ်ား အတြင္းသို႔ ေရမဝင္ေစရန္ အတြက္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္ပါသည္။ေရတားလႊာမ်ားကို အသံုးျပဳရာတြင္ ဥမင္၏ဒီဇိုင္း တြက္ခ်က္မႈ အေပၚမူတည္၍ (၃)မ်ိဳးခြဲျခားၿပီး အသံုးျပဳ ႏိုင္ပါသည္။
ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ Grouting ျပဳလုပ္ထားေသာ ေျမသားနံရံတြင္ တပ္ဆင္ျခင္း မျပဳဘဲ ကြန္ကရစ္ အနားသတ္လႊာ (Monolithic-concrete Linging) ၾကားတြင္ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။တတိယ အမ်ိဳးအစားမွာ Lining-Segmentမ်ား (သို႔မဟုတ္) ကြန္ကရစ္ အနားသတ္လႊာ (Monolithic-concrete Linging) ဥမင္အတြင္း တပ္ဆင္ ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ ေရတားလႊာမ်ားကို တပ္ဆင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ တပ္ဆင္ရာတြင္ ေရတားလႊာ တပ္ဆင္ ၿပီးေသာအခါ ဥမင္အတြင္း နံရံပါးအလႊာကို ထပ္မံျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။
ပထမႏွင့္ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစား တို႔တြင္ Lining- Segmentမ်ား (သို႔မဟုတ္) ကြန္ကရစ္ အနားသတ္လႊာ (Monolithic-concrete Linging) သည္ ေျမေအာက္ေရ ဖိအားဒဏ္ (Ground Water Pressure) ကို တိုက္႐ုိက္ ခံရၿပီး တတိယ အမ်ိဳးအစားမွာ ေျမေအာက္ေရ ဖိအားဒဏ္ (Ground Water Pressure) ကို တိုက္႐ိုက္ ခံရျခင္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားတို႔ကို သုံးရာတြင္ Lining-Segmentမ်ား (သို႔မဟုတ္) ကြန္ကရစ္
အနားသတ္လႊာ (Monolithic -concrete Linging) မ်ားသည္ တတိယ အမ်ိဳးအစား Lining-Segment မ်ား (သို႔မဟုတ္) ကြန္ကရစ္ အနားသတ္လႊာ (Monolithic-concrete Linging) မ်ားထက္ ပိုမို၍ ထူထပ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ေရတားလႊာမ်ားကို ထည့္သြင္း တပ္ဆင္ရာ၌ လိုအပ္ခ်က္ ခံႏိုင္စြမ္းေပၚ မူတည္၍ ေရတားလႊာမ်ား၏ အထူပမာဏကို တြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေရတားလႊာမ်ားကို တပ္ဆင္ရာ၌လည္း ေရတားလႊာ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုဆက္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္လည္း ေရစိမ့္ဝင္ျခင္း မရွိေစရန္ ဂရုတစိုက္ ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ Related Posts
ေျမေအာက္ဥမင္ႏွင့္ ေရစိမ့္၀င္ျခင္းအႏၱရာယ္










ဒီပို႔ကို ဖတ္ၿပီး ေရေအာက္ထဲမွာ အိမ္ေဆာက္ၿပီးေနခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတယ္။ အိမ္ေဆာက္ရင္ေရာ Water Proofting System ကိုသံုးလို႔ရလား။ ရတယ္ဆို Design လုပ္ေပးေနာ္။ း)
ဓနိမိုး၊ ထရံကာ၊ ပ်ဥ္ကာ အိမ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီနည္းနဲ႔ water proof လုပ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကြန္ကရစ္နံရံမွာ ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္လို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ အလံုပိတ္ ျဖစ္ဖို႔လိုတာေပါ့။
အိမ္ေတြ ၊ ဟုိတယ္ေတြမွာလဲ waterproofing လုပ္ၾကပါတယ္ ။ ဥပမာ-ဟိုတယ္ အေပၚထပ္မွာ ေရကူးကန္ငယ္ေလးေတြ ထားတာ ၊ အိမ္မွာ ေရခ်ဳိးကန္ ေရမစိမ့္ေအာင္ လုပ္တာမ်ဳိးေတြေပါ့ ။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အေသးစိတ္ သိခ်င္ရင္ေတာ့ zyh ကိုေမးပါ ။ သူအကုန္ သိတယ္ ။
ေရတားတာ အလံုပိတ္လိုက္ပါက ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားရိွလာႏိုင္ပါသည္။
တားဆီးႏိုင္ေပမဲ့ အနည္းငယ္ ယိုစိမ့္မွုရိွႏိုင္ပါသည္။
က်ေနာ္ Japan ႏိုင္ငၤ၏dam ေအာက္ေျခ gullary ထဲ၀င္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေအးစိမ့္ေနမွူက ေရကိုအလံုပိတ္ေအာင္မတားႏိုင္ပါ တားလ်ွင္လည္းအႏၱရာယ္ရိွပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ tunnelေဘးတဖက္တခ်က္ဆီတြင္ ေရဆီးေျမာင္;ထည့္ေပးရပါသည္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဥမင္ေတြမွာ ေရကိုလံုးဝမဝင္ေအာင္ တားဆီးလို႔မရႏုိင္ပါဘူး။အခ်ိန္ၾကာလာတာန႔ဲအမွ် Waterproofing လုပ္ထားေပမယ့္ ေရရွည္မွာ ေရယိုစိမ့္မႈ ျဖစ္ေပၚႏုိင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ ဥမင္အတြင္းမွာလည္း drainage system အတြက္စဥ္းစားရပါတယ္။ ဒါအျပင္ လုိအပ္ရင္လည္း Ground water level ကို ဥမင္Level ထက္ ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီး ဥမင္ငယ္မ်ားနဲ႔ ေရစီးေျမာင္းမ်ားကို ဥမင္အျပင္ဘက္ တစ္ေလွ်ာက္မွာသီးသန္႔ ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။ ဒီအပိုင္းဟာ က်ယ္ျပန္႔တဲ့အတြက္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ႔မယ္။ ေဆြးေႏြးမႈကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။