* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

အီရတ္ႏိုင္ငံ၊ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃ ဘီလီယံတန္ မီထ႐ို စီမံကိန္းကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္ပမွ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး ၈ ခုကို ဆန္ကာတင္စာရင္း တင္သြင္းထားေၾကာင္း သိရသည္။ ၎စီမံကိန္းသည္ စစ္ဒဏ္ကို ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ခံစားခဲ့ရၿပီး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနသည့္ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈ တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္သည္။

ၿဗိတိသွ် အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ အႀကံေပး ကုမၸဏီ (British engineering consultancy firm WS Atkins (ATKW.L) ႏွင့္ အေမရိကန္မွ U.S. project management company Versar (VSR.A) ကုမၸဏီတို႔သည္လည္း အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ေဈးၿပိဳင္ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားကို စီမံကိန္း၏ အႀကံေပးအဖြဲ႔ျဖစ္ေသာ French engineering group Systra ထံသို႔ တင္သြင္းၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၢဒက္ျမဴနီစပါယ္ မီဒီယာ႐ုံးမွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

က်န္ကုမၸဏီ ၆ ခုမွာ အဂၤလိပ္ကုမၸဏီမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ a consortium of British project managers Halcrow Group၊ Mott MacDonald ႏွင့္ Arup၊ ဂ်ာမန္ကုမၸဏီ Dorsch၊ ဖင္လန္ကုမၸဏီ Finnish engineering and consulting group Poyry (POY1V.HE)၊ အီတလီမွ Torno and IECMB ႏွင့္ အေမရိကန္မွ Parsons Brinckerhoff ကုမၸဏီတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ 

ယခုတည္ေဆာက္မည့္ မီထ႐ိုလိုင္းသည္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို ခံစားေနရေသာ ဘဂၢဒက္လမ္းမမ်ား၏ ျပႆနာကို ႀကီးမားေသာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မီဒီယာ႐ုံး၏ ေၾကျငာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အေမရိကန္တို႔ အီရတ္ကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က က်ဴးေက်ာ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း တိုးပြားလာခဲ့ေသာ ယာဥ္စီးေရေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ တက္စီမ်ားေပၚတြင္သာ မွီခိုေနရသည္ျဖစ္ရာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ဝန္းတြင္ရွိေသာ လံုၿခံဳေရးဂိတ္မ်ားတြင္ စီတန္း အစစ္ခံရမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း ခရီးတိုေလးမ်ားကိုပင္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ စီးနင္း သြားလာၾကရသည္။

ေျမေအာက္ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားကတည္းက စတင္ေရးဆြဲခဲ့ေသာ္လည္း အီရန္-အီရတ္ စစ္ပြဲႏွင့္ ျပည္ပ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ေရႊ႕ဆိုင္းထားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ရာ အကယ္၍သာ ဤစီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးစီးပါက စစ္ေဘးဒဏ္သင့္ ႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေသာ မီထ႐ို စီမံကိန္းတစ္ခု ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ 

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္မွစ၍ အီရတ္တြင္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား တစ္စတစ္စ က်ဆင္းလာခဲ့ျခင္းကလည္း ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ စစ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခြင့္ေပးရန္ အီရတ္အစိုးရကို အခြင့္အလမ္း ရေစခဲ့သည္။ 

ပထမဆံုး မီထ႐ိုလိုင္းသည္ ၂၁ ကီလိုမီတာ (၁၃ မိုင္) ရွည္လ်ားၿပီး ဘူတာ႐ုံ ၂၁ ပါဝင္မည္ျဖစ္ကာ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕လယ္ al-Mesbah အရပ္မွ စတင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဆိုပါလိုင္းသည္ မီထ႐ို လိုင္းခြဲငယ္ ၂ ခုအျဖစ္ ထပ္မံခြဲသြားမည္ ျဖစ္သည္။ လိုင္းငယ္ တစ္ခုသည္ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ အေနာက္ပိုင္း Weshash တြင္ အဆံုးသတ္မည္ ျဖစ္ၿပီး က်န္လုိင္းငယ္တစ္ခုမွာ အေနာက္ေတာင္ဘက္ရွိ Bayaa ဧရိယာကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ 

ဒုတိယေျမာက္ မီထ႐ိုလိုင္းမွာ ၁၈ ကီလိုမီတာ (၁၁.၂ မိုင္) ရွည္လ်ားၿပီး ဘူတာ႐ံု ၂၀ ပါရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုလိုင္းသည္ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ Sadr City ခ႐ိုင္မွ စတင္ကာ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕လယ္ကို ျဖတ္၍ ေျမာက္ပိုင္းရွိ Adhamiya ဧရိယာတြင္ အဆံုးသတ္မည္ ျဖစ္သည္။

Ref: Reuters

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
8 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Anonymous June 1, 2010 at 11:42 AM  

    ေအာ္၊ အီရတ္ေတာင္ ျပာပံုက ထလာဘီ ...
    တိုနိုင္ငံမွာေတာ့ ျပာပံုထဲ ပိုပိုတိုး၀င္ေနေလေတာ့၊ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ မက္ထရိုဆိုတာျမင္ရပါ့မလဲ ... ဒီတသက္မွီပါေတာ့မလား ...

  2. MyMetro June 2, 2010 at 1:25 AM  

    လူတစ္သက္ မေျပာနဲ႔၊ ဘုရားသခင္ေတာင္ ငိုသြားမယ္...။ သူေတာင္ မွီမွာမဟုတ္ဘူး...း)

  3. mg July 16, 2010 at 4:50 PM  

    ၿမန္မာနုိင္ငံမွာေရာ Metro ေဆာက္လုိ႔ရမယ္႔အေၿခေနရွိပါသလား?ေဆာက္လုိ႔ရနုိင္တယ္ဆုိရင္ ယေန႔ခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင္႔ မေဆာက္ေသးတာလဲ?လူေၾကာင္႔လား ေငြေၾကာင္႔လား နည္းပညာေၾကာင္႔လား ဘာအခက္ေတြရွိေနပါသလဲ?သိရွိရင္ ေၿပာၿပေစလုိပါသည္

  4. MyMetro July 17, 2010 at 2:23 PM  

    ျမန္မာျပည္မွာလဲ Metro ေဆာက္လုိ႔ရမယ့္ အေျခအေနရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီေန႔ထိမေဆာက္ေသးတာလဲဆိုရင္ တျခားႏိုင္ငံေတြလို သယ္/ပုိ႔ျပႆနာ အရမ္းမဆိုးေသးလို႔ အေရးတႀကီး မစဥ္းစားၾကေသးတာပါ။ လူအရင္းျမစ္၊ ေငြနဲ႔ နည္းပညာ သံုးခုလံုး ရွိေနရင္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးအႀကီးဆံုး ေငြရွိရင္ က်န္တဲ့ႏွစ္ခုမရွိလည္း သူမ်ားကိုေခၚၿပီး ေဆာက္ခုိင္းလည္း ရတာပါပဲ။

  5. Anonymous August 26, 2010 at 1:24 PM  

    ျမန္မာျပည္မွာ Metro မေျပာနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံကိုေတာင္ ဝယ္ႏိုင္တယ္... အားလုံးျပည့္စံုၿပီးသား... ကုိယ့္အိမ္မွာေတာင္ ဘာလိုတယ္၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတာကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိတယ္။ ဒါေတြေျပာရင္ ေဒါေတြပါလာလိမ့္မယ္... Metro ေဆာက္ႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္... စဥ္းစား~~~~ စဥ္းစား....

  6. Unknown July 16, 2011 at 10:02 PM  

    ျမန္မာျပည္မွာ မက္ထရိုေဆာက္ဘို႔ထက္....ေက်ာင္းသားေတြ စာက်က္ဘို႔
    လွ်ပ္စစ္မီးပံုမွန္ေပးဘို႔ အယင္ႀကိဳးစား...ဒီေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔
    ယွဥ္ႏိုင္ဘီ...အဆင့္အတန္းျမင့္လာဘီဆိုမွ....သူတို႔အားနဲ႔ မက္ထရိုလုပ္မယ္..
    ဒီအခ်ိန္မွာ သစ္ေတာေတြ တြင္းထြက္ေတြ အကုန္ကုန္လို႔..ေငြျပတ္ေနေလာက္ဘီ.

  7. Wai Min November 11, 2011 at 4:12 AM  

    မ်ွေ၀ေပးတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..ဒါေတြကိုအျပင္မွာ.တကူးတက ဖတ္ရဖို့
    မလြယ္ပါဘူး...က်ြန္ေတာ့္အတြက္တန္ဖိုးအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္

  8. Wai Min November 11, 2011 at 4:14 AM  

    PS.ဒီ.ေဆာင္းပါးတစ္ခုတည္းအတြက္ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္.ဆိုဒ္တစ္ခုလံုးအတြက္ေျပာတာပါ

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.