ေရွးယခင္ ကတည္းက ေရေအာက္ ဥမင္မ်ား ကိုတည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကသည္။ ပထမဆံုး ေရေအာက္ဥမင္ကို ေအဒီ ၂၁၈၀ ခုႏွစ္က ေဘဘီလံု ၿမိဳ႕တြင္ အဲဖရိတ္ ျမစ္ကိုျဖတ္၍ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး မီတာ ၉၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည္။ ယ ေန႔ေခတ္တြင္ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ေရး နည္းပညာမ်ား တိုးတက္လာမႈ ႏွင့္အတူ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကိုလည္း တိုးတက္ ေဖာက္လုပ္ လာၾကသည္။ ယေန႔ အထင္ရွားဆံုး ဥမင္မွာ ယူရုိဥမင္ ဟုေခၚေသာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပင္သစ္ကို ဆက္သြယ္ထားသည့္ ၃၁ မိုင္ ရွည္လ်ားသည့္ ေရေအာက္ ဥမင္ျဖစ္သည္။ ဥမင္၏ ၂၃ မိုင္ ရွည္လ်ားေသာ အပိုင္းမွာ ေရေအာက္တြင္ ရွိသည္။ ၁၉၈၇ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔တြင္ အဂၤလိပ္ ဘက္ကမ္းမွာ စတင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၄ ေမလ ၆ ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့သည္။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ အလားတူ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကို တိုးတက္ တည္ေဆာက္ လ်က္ရွိသည္။
ျမစ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာတြင္ တံတားမ်ားထက္ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ေဖာက္လုပ္ ရျခင္းမွာ တံတားမ်ားသည္ ဥမင္မ်ားထက္ ေဆာက္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာျခင္း ႏွင့္ေဆာက္လုပ္ေရး ကာလ တိုေတာင္းမႈ ရွိေသာ္လည္း ျမစ္ျပင္က်ယ္ပါက ခ်ဥ္းကပ္တံတားကို ပိုမို ရွည္လ်ားစြာ ေဖာက္လုပ္ရျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပ ဧရိယာအတြင္း တံတား၏ ေနရာယူမႈ ပိုမို မ်ားျပားျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပ၏ ဗိသုကာ ဆိုင္ရာအျမင္ အေပၚ ထိခိုက္ ေစႏိုင္ျခင္း၊ ျမစ္အတြင္း ေရေၾကာင္း သြားလာမႈကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ တံတားမ်ားသည္ ေန႕၊ည အၿမဲ အသံုးမျပဳႏိုင္ျခင္း၊ အစဥ္မျပတ္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ ျပဳလုပ္ေနရျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ဥမင္မ်ားသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကာလ ၾကာျမင့္၍ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားေသာ္လည္း ျမစ္ေၾကာင္း သြားလာမႈကို ေႏွာင့္ယွက္မႈ မရွိျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပ၏ဗိသုကာ ဆိုင္ရာႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုင္ရာ အေနအထား တို႔ကို မထိခိုက္ျခင္း၊ ေျမေအာက္တြင္ တည္ရွိ ေနျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပ ဧရိယာအတြင္း ေနရာယူမႈ မရွိျခင္း စသည့္ အားသာခ်က္မ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဥမင္မ်ားအတြင္း ေလ၀င္ ေလထြက္ စနစ္၊ လွ်ပ္စစ္မီးစနစ္၊ ေရဆိုးထုတ္ စနစ္မ်ားကိုမူ အၿမဲတေစ ျပဳလုပ္ေပးဖို႔ လိုသည္။
ေရေအာက္ ဥမင္မ်ား ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ နည္းလမ္း ၃ မ်ဳိးရွိသည္။ ပထမနည္းမွာ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း သေဘၤာက်င္း မ်ားကဲ့သို႔ ေဒါက္ (Dock) မ်ား အရင္ဆံုး ေဆာက္ၿပီး ေရကိုစုပ္ထုပ္၍ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ေဆာက္လုပ္ေသာ နည္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယနည္းမွာ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ေအာက္မွာ လြန္သြားစက္ shield ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးနည္းမွာ ေျမေပၚတြင္ အရင္ဆံုး ဥမင္၏ ကိုယ္ထည္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ၿပီးမွ ေရေအာက္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ေနရာကို ခ်ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္နည္းျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည္နည္း ဟူေသာ ျပႆနာကို ျမစ္၏အက်ယ္၊ ေရအနက္၊ မိမိ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ နည္းပညာ၊ ဘူမိ အေနအထားမ်ား စသည္တို႔ကို အေျခခံ၍ ေရြးခ်ယ္ ၾကသည္။
ယေန႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရး နည္းပညာမ်ား၊ စက္ယႏၱရားမ်ား တိုးတက္ လာသည္ႏွင့္ အမွ် ေရေအာက္ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ပိုမိုအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ လူသားတို႔၏ အစြမ္းျဖင့္ သဘာ၀ အတားအဆီးမ်ားကို ေက်ာ္လႊား လာႏိုင္ၾကသည္။ မျဖစ္ႏုိင္သည္မ်ားသည္ မိမိတို႔ မ်က္စိ ေရွ႕မွာတင္ပင္ အံ့မခန္း ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္။ ေရေအာက္ ဥမင္ဒီဇိုင္းမ်ား၊ နည္းပညာ မ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ ေလ့လာ စမ္းသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အနာဂတ္၏ ဥမင္ႏွင့္ မီထရုိပိုလီတန္ ပညာရွင္မ်ား အေနျဖင့္ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနေသာ နည္းပညာ အေျခအေနမ်ား၊ အနာဂတ္ အလားအလာမ်ားကို မ်က္ေျခ မပ်က္ေစဘဲ မိမိတို႔ တတ္စြမ္းသမွ် ေလ့လာ အားထုတ္၍ ဖန္တီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကၿပီး “ က်င့္၀တ္၊ တီထြင္၊ စြမ္းအားရွင္ ” ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ကိုင္ထား၍ ေခတ္မွီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ တတပ္တအား ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ၾကပါေစ ေၾကာင္း ရည္ရြယ္ ေရးသား လိုက္ရပါသည္။
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld