ေျမေအာက္ဥမင္မ်ား ေဖာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ အဘယ္မွ်ခက္ခဲသည္၊ တစ္ေန႔ကို ဘယ္ေလာက္ တူးႏိုင္သည္ကို ယခင္ပို႔စ္မ်ားမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ ယေန႔ ဥမင္တူးေဖာ္မႈမွာ တစ္ေန႔တာ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္မႈ စံခ်ိန္သစ္ကို ေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္။ ဒီစီမံကိန္းက စပိန္ႏိုင္ငံ၊ ဘာစီလိုနာၿမိဳ႕ မီထရုိပိုလီတန္ရဲ႕ လိုင္းအမွတ္ ၉ ကို တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္တဲ့ စီမံကိန္းပါ။ အသံုးျပဳတဲ့ tunneling machine ကေတာ့ NFM Technologies (Wirth group) ကထုတ္လုပ္တဲ့ shield ပါ။ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ တေန႔ကို အခ်ိန္ဆိုင္း ၂ ဆိုင္းနဲ႕ေဖာက္ပါတယ္။
တေန႔တာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈကေတာ့ ၃၉ မီတာျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း concrete lining ring ၂၂ ခုတပ္ဆင္ၿပီးစီးပါတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္ျမန္တဲ့ႏႈန္းထားပါ။ lining ring တစ္ခုဟာ ဗ်က္ ၁.၇၅ မီတာက်ယ္ပါတယ္၊ segment 8 ခုပါရွိပါတယ္။ ပံုမွန္အရြယ္အစားပါပဲ။ ဥမင္ရဲ႕ အခ်င္းကေတာ့ ၁၁.၉၅ မီတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္အရြယ္အစားကေတာ့ ပံုမွန္ရထားလမ္း ဥမင္ေတြထက္စာရင္ အေတာ္ႀကီးပါတယ္။
ဒီလိုစံခ်ိန္သစ္ကို ရရွိခဲ့တာဟာ တိုးတက္ျမင့္မားလာတဲ့ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရးနည္းပညာနဲ႕ စီမံကိန္းကိုဦးေဆာင္တဲ့ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒါ့အျပင္ စီမံကိန္းမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ အျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြ အခ်င္းခ်င္းတက္တက္ႂကြႂကြပါ၀င္ခဲ့တာဟာလည္း အဓိကအခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းကိုေတာ့ NFM tunneling shield machine ကိုအသံုးျပဳၿပီး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔က စတင္ခဲ့ တာပါ။ အခုအခ်ိန္မွာ စီမံကိန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနပါၿပီ။ စုစုေပါင္း ဥမင္အလ်ား ၄၂၆၉ မီတာရွိ ပါတယ္။
NFM Technologies group ဟာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ကုမၼဏီ ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ အဓိက ကုမၼဏီႀကီး ၄ ခုရွိပါတယ္။ ကေနဒါႏိုင္ငံက Lovat ၊ ဂ်ာမဏီ ႏိုင္ငံက Herrenknecht ၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ NFM (Wirth) နဲ႕ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Mitsubishi တို႕ပါ။ ကုမၼဏီအားလံုးဟာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနတဲ့ ကုမၼဏီမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ေျမအမ်ဳိးအစား ကိုလိုက္ၿပီး အသံုးျပဳရတဲ့ နည္းလမ္း၊ စက္ပစၥည္းမ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားပါတယ္။ မိမိတို႔ ေဖာက္လုပ္မဲ့ ေနရာေဒသနဲ႕ကိုက္ညီတဲ့ စက္ပစၥည္းကို ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခု သံုးသပ္မိတာရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး ရထားလမ္းဥမင္ကို ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားပါၿပီ။ ပံုေတာင္ဥမင္ပါ။ သတင္းစာဖတ္သူေတြ ထိုသတင္းကို ဖတ္မိလိုက္ၾကမွာပါ။ ႏိုင္ငံအတြက္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဥမင္ေဖာက္ ပညာရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုလို႔ ေျပာ လို႔ရပါတယ္။ ဥမင္အလ်ားက ၁.၈ ကီလိုမီတာ ပဲရွည္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ကို ၁၀ ႏွစ္ၾကာေအာင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေဖာက္လုပ္တဲ့နည္းကလည္း ေက်ာက္ေတာင္မွာ မိုင္းခြဲၿပီးေဖာက္တဲ့နည္းပါ။ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ ေစ်းအသက္သာဆံုးနည္းလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ နည္းပညာ၊ ပညာရွင္၊ အရင္းအႏွီး နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ေဖာက္ယူခဲ့ရပါတယ္။ အခုလက္ရွိ နည္းပညာနဲ႔ tunneling shield machine ကို သံုးၿပီး ေဖာက္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ဆုံး ၂ ႏွစ္ပဲၾကာပါမယ္။
ဒီေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့နည္းပညာေတြနဲ႔ စက္ပစၥည္းမ်ားကို သင္ၾကားေနၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့သူမ်ား အေနနဲ႔ ပိုၿပီးႀကိဳးစားၾကဖို႔လိုလာပါၿပီ။ ဒီပို႔စ္ကေတာ့ အခုလက္ရွိ အေကာင္အတည္ေဖာ္ေနတဲ့ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားကရရွိလာတဲ့ သတင္းမ်ားကို သိရွိေလ့လာႏိုင္ ေစရန္တင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္လည္း အလ်င္းသင့္သလို ေရးသားသြားပါမယ္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
တေန႔တာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈကေတာ့ ၃၉ မီတာျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း concrete lining ring ၂၂ ခုတပ္ဆင္ၿပီးစီးပါတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္ျမန္တဲ့ႏႈန္းထားပါ။ lining ring တစ္ခုဟာ ဗ်က္ ၁.၇၅ မီတာက်ယ္ပါတယ္၊ segment 8 ခုပါရွိပါတယ္။ ပံုမွန္အရြယ္အစားပါပဲ။ ဥမင္ရဲ႕ အခ်င္းကေတာ့ ၁၁.၉၅ မီတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္အရြယ္အစားကေတာ့ ပံုမွန္ရထားလမ္း ဥမင္ေတြထက္စာရင္ အေတာ္ႀကီးပါတယ္။
ဒီလိုစံခ်ိန္သစ္ကို ရရွိခဲ့တာဟာ တိုးတက္ျမင့္မားလာတဲ့ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရးနည္းပညာနဲ႕ စီမံကိန္းကိုဦးေဆာင္တဲ့ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒါ့အျပင္ စီမံကိန္းမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ အျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြ အခ်င္းခ်င္းတက္တက္ႂကြႂကြပါ၀င္ခဲ့တာဟာလည္း အဓိကအခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းကိုေတာ့ NFM tunneling shield machine ကိုအသံုးျပဳၿပီး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔က စတင္ခဲ့ တာပါ။ အခုအခ်ိန္မွာ စီမံကိန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနပါၿပီ။ စုစုေပါင္း ဥမင္အလ်ား ၄၂၆၉ မီတာရွိ ပါတယ္။
NFM Technologies group ဟာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ကုမၼဏီ ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ အဓိက ကုမၼဏီႀကီး ၄ ခုရွိပါတယ္။ ကေနဒါႏိုင္ငံက Lovat ၊ ဂ်ာမဏီ ႏိုင္ငံက Herrenknecht ၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ NFM (Wirth) နဲ႕ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Mitsubishi တို႕ပါ။ ကုမၼဏီအားလံုးဟာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနတဲ့ ကုမၼဏီမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ေျမအမ်ဳိးအစား ကိုလိုက္ၿပီး အသံုးျပဳရတဲ့ နည္းလမ္း၊ စက္ပစၥည္းမ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားပါတယ္။ မိမိတို႔ ေဖာက္လုပ္မဲ့ ေနရာေဒသနဲ႕ကိုက္ညီတဲ့ စက္ပစၥည္းကို ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခု သံုးသပ္မိတာရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး ရထားလမ္းဥမင္ကို ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားပါၿပီ။ ပံုေတာင္ဥမင္ပါ။ သတင္းစာဖတ္သူေတြ ထိုသတင္းကို ဖတ္မိလိုက္ၾကမွာပါ။ ႏိုင္ငံအတြက္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဥမင္ေဖာက္ ပညာရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုလို႔ ေျပာ လို႔ရပါတယ္။ ဥမင္အလ်ားက ၁.၈ ကီလိုမီတာ ပဲရွည္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ကို ၁၀ ႏွစ္ၾကာေအာင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေဖာက္လုပ္တဲ့နည္းကလည္း ေက်ာက္ေတာင္မွာ မိုင္းခြဲၿပီးေဖာက္တဲ့နည္းပါ။ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ ေစ်းအသက္သာဆံုးနည္းလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ နည္းပညာ၊ ပညာရွင္၊ အရင္းအႏွီး နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ေဖာက္ယူခဲ့ရပါတယ္။ အခုလက္ရွိ နည္းပညာနဲ႔ tunneling shield machine ကို သံုးၿပီး ေဖာက္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ဆုံး ၂ ႏွစ္ပဲၾကာပါမယ္။
ဒီေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ဥမင္ေဖာက္လုပ္တဲ့နည္းပညာေတြနဲ႔ စက္ပစၥည္းမ်ားကို သင္ၾကားေနၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့သူမ်ား အေနနဲ႔ ပိုၿပီးႀကိဳးစားၾကဖို႔လိုလာပါၿပီ။ ဒီပို႔စ္ကေတာ့ အခုလက္ရွိ အေကာင္အတည္ေဖာ္ေနတဲ့ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားကရရွိလာတဲ့ သတင္းမ်ားကို သိရွိေလ့လာႏိုင္ ေစရန္တင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္လည္း အလ်င္းသင့္သလို ေရးသားသြားပါမယ္။
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld