ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရွိၿပီးျဖစ္တဲ့ ေျမေအာက္ဥမင္ အမ်ားစုရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ေတြဟာ အ၀ိုင္းပံု၊ စက္၀ိုင္းျခမ္း ပံုသ႑ာန္နဲ႔ ျမင္းခြာပံုသ႑ာန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါ ေဖာ္ျပမွာကေတာ့ ေထာင့္မွန္စတုဂံ ပံုသ႑ာန္ရွိတဲ့ ဥမင္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးေထာင့္ပံုရွိတဲ့ ဥမင္ေတြဟာ ဧရိယာ အက်ယ္အ၀န္းကို အသံုးျပဳႏိုင္မႈေပၚ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စက္၀ိုင္းပံုဥမင္ေတြထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေပမဲ့ ေျမေအာက္မွာ ေဆာက္လုပ္ရ ခက္ခဲတာေၾကာင့္ ၎ကို အသံုးျပဳတာ နည္းပါးပါတယ္။ အရြယ္အစား ႀကီးမားတဲ့ ေျမေအာက္ဥမင္ ေဖာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ အဆင္မေျပေပမဲ့ အရြယ္အစား ေသးငယ္တဲ့ ဥမင္ေတြ(ဥပမာ- ကားလမ္းျဖတ္ လူကူးဥမင္မ်ား၊ ေရေပးေ၀ေရး ဥမင္မ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးမ်ားအတြက္ ဥမင္မ်ားနဲ႔ တျခား အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ ဥမင္မ်ားမွာေတာ့ ဒီေလးေထာင့္ ဥမင္ေတြကို အသံုးျပဳဖို႔ သင့္ေတာ္ပါတယ္။
အဆိုပါ ေလးေထာင့္ဥမင္ေတြကို ေဖာက္လုပ္တဲ့အခါမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းစနစ္ကေတာ့ အရင္ပို႔စ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ Pipe jacking နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္ရဲ႕ ဧရိယာေသးငယ္တဲ့ အတြက္ ဒီနည္းကို အသံုးျပဳဖို႔ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ Pipe jacking နည္းကို သံုးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ဧရိယာလည္း မ်ားမ်ားစားစား မယူပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာအတြင္းမွာ လုပ္ကိုင္ရမယ့္ ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ဒီနည္းလမ္းဟာ အဆင္ေျပတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့တဲ့ ေလးေထာင့္ပုံသ႑ာန္ ဥမင္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ Tunnel lining အတြက္ ကြန္ကရစ္ ကို အသံုးျပဳထားၿပီး ႀကိဳတင္သြန္းေလာင္း ကြန္ကရစ္ Precast concrete block မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ Lining segment မ်ားကို Launch shaft ထဲမွာပဲ တပ္ဆင္ၿပီး Hydraulic jacks မ်ားက ေရွ႕ကိုတြန္းပို႔ေပးပါတယ္။ ဥမင္တူးေဖာ္ရာမွာ အဓိက အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ပါရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေရွ႕က ေျမႀကီးကို တူးထုတ္မယ့္ အပိုင္းနဲ႔ ၎ေျမတူး ကိရိယာမ်ားနဲ႔ က်န္ ဥမင္အစိတ္အပိုင္းမ်ား အားလံုးေရွ႕ကို တြန္းပို႔တဲ့ အပိုင္းပါပဲ။ ဒီလို တြန္းပို႔ဖို႔အတြက္ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ အတိုင္း Hydraulic jacks မ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ေျမႀကီးကို တူးထုတ္ဖို႔အတြက္ လက္တံပါ ေျမတူးစက္မ်ားကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ဥမင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ တည္ၿငိမ္မႈရွိေစဖို႔ တူးေဖာ္တဲ့ Casing အပိုင္းကို ေဒါင္လုိက္နံရံမ်ား အသံုးျပဳၿပီး ပင့္ေထာက္ထားပါတယ္။ တူးၿပီးသား ေျမစာေတြကို ထံုးစံအတိုင္း Conveyor belt နဲ႔ သယ္ထုတ္ပါတယ္။ တူးေဖာ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကေတာ့ Pipe jacking method အတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ဒီဥမင္ေတြကို လူကူးဥမင္မ်ား တည္ေဆာက္ရာမွာ အသံုးျပဳပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ကာလ တိုေတာင္းၿပီး နည္းပညာပိုင္းအရ အခက္အခဲ နည္းပါးတာကလည္း အသံုးျပဳရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တၿပိဳင္တည္းမွာ ဥမင္လုပ္ငန္း ႏွစ္ခု၊ သံုးခု လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ဥမင္မ်ားမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Lining segment တစ္ခုရဲ႕ အတိုင္းအတာ ေတြကေတာ့ အလ်ား၊အနံ ၂.၅ မီတာစီရွိၿပီး ၃.၆ မီတာအရွည္ရွိပါတယ္။ အဆိုပါ အတိုင္းအတာမ်ားဟာ လုပ္ငန္းသဘာ၀အရ ေျပာင္းလဲမႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အလြန္မာေက်ာေသာ ေျမ၊ ေရစိမ့္၀င္မႈမ်ားတဲ့ ေျမအမ်ိဳးအစားေတြမွာ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ရာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဥမင္ အလ်ားရွည္လ်ားလြန္းရင္လည္း ေနာက္ကေန တြန္းပို႔ေပးတဲ့ Hydraulic jacks မ်ားမွာ ျပႆနာရွိႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ယာဥ္အသြားအလာ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ကားလမ္းမ်ား၊ ရထားလမ္းျဖတ္ေက်ာ္ရာ ေနရာမ်ားမွာ ေျမေအာက္မွ ဤကဲ့သို႔ ေလးေထာင့္ဥမင္မ်ား ေဖာက္လုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ယာဥ္သြားလာမႈကိုလည္း ရပ္တန္႔စရာမလိုပဲ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားလည္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ လမ္းျဖတ္ကူးႏိုင္တဲ့ အတြက္ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာမ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရင္းနိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့တဲ့ ေလးေထာင့္ပုံသ႑ာန္ ဥမင္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ Tunnel lining အတြက္ ကြန္ကရစ္ ကို အသံုးျပဳထားၿပီး ႀကိဳတင္သြန္းေလာင္း ကြန္ကရစ္ Precast concrete block မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ Lining segment မ်ားကို Launch shaft ထဲမွာပဲ တပ္ဆင္ၿပီး Hydraulic jacks မ်ားက ေရွ႕ကိုတြန္းပို႔ေပးပါတယ္။ ဥမင္တူးေဖာ္ရာမွာ အဓိက အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ပါရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေရွ႕က ေျမႀကီးကို တူးထုတ္မယ့္ အပိုင္းနဲ႔ ၎ေျမတူး ကိရိယာမ်ားနဲ႔ က်န္ ဥမင္အစိတ္အပိုင္းမ်ား အားလံုးေရွ႕ကို တြန္းပို႔တဲ့ အပိုင္းပါပဲ။ ဒီလို တြန္းပို႔ဖို႔အတြက္ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ အတိုင္း Hydraulic jacks မ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ေျမႀကီးကို တူးထုတ္ဖို႔အတြက္ လက္တံပါ ေျမတူးစက္မ်ားကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ဥမင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ တည္ၿငိမ္မႈရွိေစဖို႔ တူးေဖာ္တဲ့ Casing အပိုင္းကို ေဒါင္လုိက္နံရံမ်ား အသံုးျပဳၿပီး ပင့္ေထာက္ထားပါတယ္။ တူးၿပီးသား ေျမစာေတြကို ထံုးစံအတိုင္း Conveyor belt နဲ႔ သယ္ထုတ္ပါတယ္။ တူးေဖာ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကေတာ့ Pipe jacking method အတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ဒီဥမင္ေတြကို လူကူးဥမင္မ်ား တည္ေဆာက္ရာမွာ အသံုးျပဳပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ကာလ တိုေတာင္းၿပီး နည္းပညာပိုင္းအရ အခက္အခဲ နည္းပါးတာကလည္း အသံုးျပဳရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တၿပိဳင္တည္းမွာ ဥမင္လုပ္ငန္း ႏွစ္ခု၊ သံုးခု လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ဥမင္မ်ားမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Lining segment တစ္ခုရဲ႕ အတိုင္းအတာ ေတြကေတာ့ အလ်ား၊အနံ ၂.၅ မီတာစီရွိၿပီး ၃.၆ မီတာအရွည္ရွိပါတယ္။ အဆိုပါ အတိုင္းအတာမ်ားဟာ လုပ္ငန္းသဘာ၀အရ ေျပာင္းလဲမႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အလြန္မာေက်ာေသာ ေျမ၊ ေရစိမ့္၀င္မႈမ်ားတဲ့ ေျမအမ်ိဳးအစားေတြမွာ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ရာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဥမင္ အလ်ားရွည္လ်ားလြန္းရင္လည္း ေနာက္ကေန တြန္းပို႔ေပးတဲ့ Hydraulic jacks မ်ားမွာ ျပႆနာရွိႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ယာဥ္အသြားအလာ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ကားလမ္းမ်ား၊ ရထားလမ္းျဖတ္ေက်ာ္ရာ ေနရာမ်ားမွာ ေျမေအာက္မွ ဤကဲ့သို႔ ေလးေထာင့္ဥမင္မ်ား ေဖာက္လုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ယာဥ္သြားလာမႈကိုလည္း ရပ္တန္႔စရာမလိုပဲ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားလည္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ လမ္းျဖတ္ကူးႏိုင္တဲ့ အတြက္ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာမ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရင္းနိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
က်ေနာ္ ၾကိဳးစားျပီး ဖတ္ၾကည့္ျပီး ေလ့လာပါ့မယ္။ ေျမေအာက္ဥမင္ေတြကို က်ေနာ္ စကၤာပူေရာက္ကတည္းက စိတ္၀င္စားပါတယ္။
ေလာကၾကီးမွာဗ်ာ.. ကိုယ္စိတ္၀င္စားသမွ်သာ ေလ့လာရရင္ အသက္သာ ေသသြားမယ္။ ကုန္မွာ မဟုတ္ဘူးေနာ့္. ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္ရာ ကၽြမ္းက်င္ရာနဲ႔ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ကမၻာၾကီးကို အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ ကူညီပြင့္ေပးၾကတာ ေကာင္းပါတယ္။ ရုရွားမွာ စာသင္ေနတယ္ထင္တယ္ေနာ္.. က်ေနာ္ အျမဲ လာဖတ္ျပီး ေလ့လာပါမယ္။
ေတြ႔ရတာ ၀မ္းသာတယ္ဗ်ာ
Your not so bad.Try again.