* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

View image
ရန္
ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ရဲ႕အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားနဲ႔အတူ ေျပာင္းေရႊ႕ အေျခခ်ေနထိုင္မႈ မ်ားလာတဲ့အတြက္ လူဦးေရ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာတာကို ႏွစ္အလိုက္ လူဦးေရ တိုးတက္မႈ ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ ယခုလက္ရွိ ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားအရ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္မွာ လူဦးေရ ၅ သန္းနီးပါးရွိၿပီး လာမည့္ ႏွစ္ ၂၀ အတြင္းမွာ ေနာက္ထပ္ လူဦးေရ ၁၀ သန္းနီးပါး တိုးပြားလာမည္ဟုလည္း ပညာရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ အာရွရဲ႕ မီထ႐ုိပိုလစ္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ ပါ၀င္လာမယ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ ၂၁ ရာစု အာရွၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားကြန္ယက္ မွာပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႔၀င္ၿမိဳ႕ေတာ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕အပါအ၀င္ ဘန္ေကာက္၊ ေဒလီ၊ ဟႏြိဳင္း၊ ဂ်ကာတာ၊ ကြာလာလမ္ပူ၊ စကၤာပူ၊ မနီလာ၊ ဆိုးလ္၊ တိုင္ေပ၊ တိုက်ဳိ၊ စတဲ့ အာရွၿမိဳ႕ႀကီး ၁၁ ၿမိဳ႕ၾကားမွာ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးရာ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ကူညီေထာက္ပံမႈနဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ျပႆနာရပ္မ်ားကို ပူေပါင္းေျဖရွင္းၾကဖို႔ အဆိုပါအဖြဲ႔ကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္က ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕မွာ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုလည္း အျခားၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား နည္းတူ ေခတ္မွီဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါမယ္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ေခတ္မွီၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အျခားၿပိဳင္ဘက္ အာဆီယံၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားနည္းတူ ၿမိဳ႕ျပက႑ကို အဆင့္ျမင့္တင္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ တိုးပြားလာတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ လူဦးေရေၾကာင့္ ၿမိဳ႕သစ္မ်ား၊ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ား ျပဳလုပ္လာရတဲ့နည္းတူ တဖက္မွာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအပိုင္းကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင့္ျမင့္တင္ဖို႔ upgrade လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားၾကရပါေတာ့မယ္။ ထိုေၾကာင့္လည္း တေျဖးေျဖး ျပန္႔ကားထြက္လာေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ဧရိယာအတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ လ်င္ျမန္လြယ္ကူလာေရးဟာ အေရးေပး စဥ္းစားရမယ့္ ျပႆနာတစ္ခု အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ ဒါဟာ ၿမိဳေတာ္ရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူ ျပဳေနတဲ့ အဓိကအခ်က္ တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အျခားလူမႈေရး က႑မ်ားနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈ အဆင့္အတန္းကိုပါ ေဖာ္ညႊန္းေနတဲ့ အခ်က္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ဟာ အျခားေသာ ျပည္နယ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားၾကား ဆက္သြယ္မႈ ကြန္ယက္မ်ားနဲ႔ ပံုစံခ်င္း၊ သေဘာသဘာ၀ခ်င္း မတူညီပါဘူး။ ၿမိဳ႕ျပပို႔ေဆာင္ေရးဟာ ၿမိဳ႕ေနလူထုရဲ႕ ေနစဥ္လႈပ္ရွားမႈ ပံုစံနဲ႔ တထပ္တည္းက်ေနပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ႐ုံးဆင္း၊႐ုံးတက္၊ အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ စတဲ့လူမႈျဖစ္စဥ္မ်ားဟာ စီးပြားေရးယႏၱရား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္တာမို႔လို႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာမယ့္ ဆံုးရႈံးမႈမ်ားဟာ တန္ဖိုးႀကီးမားလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ယေန႔ကမာၻ႕ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားမွာ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကို အေလးေပးၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က ေျမေအာက္ရထား (ထိုင္းအေခၚ rot fai fah) ကိုစတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္ေျပးဆြဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ယခင္က ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ျမစ္ကူး ပို႔ေဆာင္ေရးတို႔ကိုသာ မွီခိုေနရမႈကို MRT လို႔ေခၚတဲ့ Mass rapid transit ေပၚကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သည္အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားဟာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ လမ္းမမ်ားေပၚမွာ တေမ့တေမာ ထိုင္ေစာင့္မေနရေတာ့ဘဲ မိမိတို႔ အလုပ္ခြင္ကို လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ သက္ေတာင့္သက္သာ သြားလာႏုိင္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ပို႔ေဆာင္ေရး ယႏၱရားဟာလည္း ပိုမိုသြက္လက္ ျမန္ဆန္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တဖက္ကၾကည့္လွ်င္လည္း မီထရုိတည္ေဆာက္လုိက္တဲ့ အတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကိုလည္း အေတာ္အတန္ ေလ်ာ့ခ်လိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ယခုေလာေလာဆယ္ အဓိက လိုင္း ၂ လိုင္းသာရွိေသးတဲ့ ဘန္ေကာက္ မီထရုိဟာ တစ္နာရီကို ခရီးသည္ ၄ ေသာင္းပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ၿပီး တစ္ေန႕ကို ခရီးသည္ ၄ သိန္းနီးပါး ပို႔ေဆာင္ေပးေနပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးလည္း ေျမေအာက္ရထားလိုင္း၊ ေကာင္းကင္ ရထားလိုင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိပါတယ္။ အဆိုပါ လုိင္း ၂ လိုင္းရဲ႕ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂.၇၅ ဘီလီယံရွိပါတယ္။ အခုလို ကုန္က်စရိတ္ ႀကီးမားေပမဲ့ ရရွိလာမယ့္ အက်ဳိးဆက္ဟာ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးက႑မွာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အလွည့္အေျပာင္းႀကီး ျဖစ္တာေၾကာင့္ ထိုင္းအစိုးရက ေနာက္ထပ္ ထုိင္းဘတ္ေငြ ၇ ဘီလီယံ ထပ္မံရင္းႏွီးႁမႈပ္ႏွံၿပီး စီမံကိန္းမ်ားကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

View image
View image


ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေနာင္ျဖစ္လာမည့္ အေျခအေနမ်ားကို တြက္ဆၿပီး မိမိတို႔ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား တနည္းအားျဖင့္ General capital plan ကို ေရးဆြဲထားႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဧရိယာအတြင္းမွာ ဗိသုကာဆိုင္ရာနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားကို ေနာင္ ၁၅ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ေဖာ္ေဆာင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔တကြ ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္ ေရးဆြဲထားမွသာ ရင္ဆိုင္လာရမယ့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို အလြယ္တကူ ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ယခုလတ္တေလာ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္မွာ ႀကံဳေတြ႕စ ျပဳလာၿပီျဖစ္တဲ့ အေျခအေနမ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း Creativity ကို စိန္ေခၚေနၿပီဆိုတာ အခု Metropolitan နဲ႔ Electric Traction ေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႔ လက္ခံၾကရပါမယ္။ ဒီျပႆနာကို တစ္ေန႔ မလြဲမေသြ ေျဖရွင္းၾကရမွာပါ။ ကိုယ္နဲ႔ လက္လွမ္းမမွီတဲ့ ကိစၥမ်ားကို အသာထား၊ မိမိတို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ နည္းပညာပိုင္းကေန ဒီျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတာ ႀကိဳတင္ေတြးဆ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ မိမိတို႔ သင္ၾကားေနတဲ့ အဆင့္ျမင့္ ပညာရပ္ေတြကို လက္ေတြ႕က်က် အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ မိမိတို႔ လက္ရွိေရးသား ေနၾကရတဲ့ ဘြဲ႕ယူစာတမ္း၊ project စာတမ္းမ်ားမွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ အေနအထားမ်ားကို ေလ့လာ သုေတသနျပဳလုပ္ၿပီး ေရးသားထားႏိုင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဒီလိုစီမံကိန္းမ်ဳိးကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား စတဲ့ လူအရင္းအျမစ္မ်ားနဲ႔ ေငြေၾကး၊ နည္းပညာပိုင္းက အစ ျပည့္စံုဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ တရစ္ခ်င္း၊ တဆင့္ခ်င္း ျပဳလုပ္သြားရမယ့္ အေျခအေနမို႔ မိမိတို႔ က်ရာက႑ကေန အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားထားၾကဖို႔ လိုအပ္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္း ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။

Related Posts
Transport Problem in Yangon
One of the Great Challenges for Tunnel Construction
ဖတ္လိုက္ရေသာ သတင္းႏွစ္ပုဒ္

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.