* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Soil-concrete အလႊာ ဖန္တီးျခင္း

စာေရးသူ © MyMetro |

ေျမ

ေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ား(ဥမင္၊ ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံႏွင့္ အျခား underground complex မ်ား) ေဆာက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ အၿမဲတမ္း ရင္ဆိုင္ရေလ့ရွိတဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုကေတာ့ ေျမေအာက္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကိုလည္း ယခင္ပို႔စ္မ်ားမွာ အေတာ္အသင့္ ေရးသားေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို စိမ့္၀င္လာမယ့္ ေျမေအာက္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ားကို ကာကြယ္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ျပသြားပါမယ္။

ေျမေအာက္အနက္ေပမမ်ားတဲ့ အေဆာက္အအံုမ်ား၊ ေျမျပင္နဲ႔ ကပ္လ်က္နီးပါးမွာ တည္ရွိတဲ့ ေျမေအာက္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တူးေဖာ္တဲ့အခါမွာ ေျမေအာက္ေရကို ကာကြယ္ဖို႔ Diaphragm wall ေဆာက္လုပ္အသံုးျပဳပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Diaphragm wall ဟာ မိမိတို႔ တူးေဖာ္ထားတဲ့ Shaft ထဲကို ေဘးပတ္ပတ္လည္က ေရမ်ားစိမ့္မ၀င္လာေအာင္၊ ေရစိမ့္၀င္မႈမ်ားၿပီး ေျမၿပိဳက်မႈ မျဖစ္ေအာင္ပဲ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ Diaphragm walls မ်ားရဲ႕ အနက္ဟာ ေျမေအာက္ေရ တည္ရွိတဲ့ level ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး တူးေဖာ္ ေဆာက္လုပ္ထားတာမို႔လုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေရမ်ားအလြယ္တကူ မ၀င္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕ေသာ အေျခအေနမ်ားမွာ ေျမေအာက္လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ ၾကမ္းျပင္ကေန ေရမ်ား စိမ့္ထြက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ယခင္က ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ပတ္လည္ကေန က်င္းငယ္မ်ားတူးၿပီး ေျမေအာက္ေရ ႏွိမ့္ခ်(ေလ်ာ့က်)ေစတဲ့ နည္းကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ဒီနည္းဟာလည္း ရာႏႈန္းျပည့္ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ ယေန႔အခါမွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္မွာ နဂို႐ုိး႐ိုး အမာခံၾကမ္းျပင္ အျပင္ ေအာက္ေျခက ျပန္တက္လာမယ့္ ေျမေအာက္ေရအားကို ကာကြယ္ဖို႔ soil-concrete ေရာစပ္အသံုးျပဳထားတဲ့ အလႊာတစ္ခုကို ဖန္တီးအသံုးျပဳ ၾကပါတယ္။

အဲဒီအလႊာကို လုပ္ေဆာင္ပံုကေတာ့ ဖိအားျမင့္စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳၿပီး မိမိတို႔ ျပဳလုပ္မယ့္ေနရာမွာ ေျမႀကီးထဲကို ဘိလပ္ေျမကို အရည္ေဖ်ာ္ၿပီး injection လုပ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမသားေအာက္ခံ သိပ္သည္းမႈ ရရွိေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေျမႀကီးထဲကို အဆိုပါ ဘိလပ္ေျမေဖ်ာ္ရည္ ထည့္သြင္းၿပီးတဲ့ေနာက္ တခ်ိန္တည္းမွာ ေျမႀကီးန႔ဲ ဘိလပ္ေျမတို႔ ေရာသမသြားေအာင္(mix-in-place) ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဘိလပ္ေျမနဲ႔ ေျမသားတို႔ ေရာစပ္သြားၿပီး Soil-concrete ဆိုတဲ့ ျဒပ္ေပါင္းအသစ္ကို ျဖစ္ေစပါတယ္ အဲဒီ Soil-concrete အေရာအေႏွာဟာ မာေက်ာမႈ အဆင့္ျမင့္မားၿပီး ပံုသ႑ာန္ ပ်က္ယြင္းေစႏိုင္တဲ့ ဒဏ္ကိုလည္း ေကာင္းစြာခံႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိ ရွိပါတယ္။ တကယ္လို႔ လုပ္ငန္းခြင္တည္ရွိရာ ေအာက္ခံေျမသားဟာ သိပ္သည္းဆ အလြန္နည္းပါးတဲ့ ရႊံ႕ေျမ၊ ႏႈန္းေျမအမ်ဳိးအစားေတြ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အခုလို Soil-concrete အလႊာဖန္တီး ေပးထားျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔ ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုနဲ႔ သဘာ၀ေျမလႊာ တို႔ၾကားမွာ ေတာင့္တင္းခိုင္မွာတဲ့ ၾကားခံအလႊာ တစ္ရပ္ရွိေနသလို ျဖစ္ေစၿပီး ႐ုတ္တရက္ ေျမကၽြံ႕မႈ၊ ေျမလႊာနိမ့္က်မႈ ေတြကို တားဆီးေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Soil-concrete အလႊာကို ဖန္တီးတဲ့ အဆင့္ ၂ ဆင့္ရွိပါတယ္။ ဒီအဆင့္ေတြကို မေျပာခင္မွာ ၎အလႊာကို ျပဳလုပ္ဖို႔ ကနဦး လုပ္ေဆာင္မႈေတြက စရင္ ပိုမိုရွင္းလင္းပါလိမ့္မယ္။ အရင္ဆံုး မိမိတို႔ ေဆာက္လုပ္မဲ့ အေဆာက္အအံု ေျမေနရာ တဖက္တခ်က္မွာ အလ်ားလိုက္အတိုင္း Diaphragm walls ေတြကို တည္ေဆာက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ေျမသားတူးေဖာ္တဲ့ လုပ္ငန္းကို မလုပ္ေသးပဲ ယခုေျပာေနတဲ့ Soil-concrete အလႊာကို ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ဒီအလႊာကို ျပဳလုပ္ၿပီးေတာ့မွာ ေျမသားတူးထုတ္တဲ့လုပ္ငန္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ရတာပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ဒီအဆင့္ေတြဟာ ေျမသားကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အဆင့္ေတြပဲ ရွိပါေသးတယ္။ Soil-concrete အလႊာဟာ တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ေအာက္ခံ Pile တိုင္မ်ား ေဆာက္လုပ္ပံုနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္တူပါတယ္။ တံတားမွာ Pile တိုင္ေတြဟာ သီးျခားစီရပ္တည္ၿပီး အေပၚက က်လာမဲ့ ၀န္အားကို ထမ္းေဆာင္ပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ Pile တိုင္ေတြဟာ တံတားက Pile တိုင္ေတြေလာက္ မရွည္တဲ့အျပင္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုဟာလည္း ေရာစပ္ေနပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ ဧရိယာတစ္ခုလံုးကို အျပည့္စိုက္ထားတဲ့ သေဘာမို႔လို႔ အလႊာတစ္ခု အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာပါ။ Soil-concrete အလႊာ သို႔မဟုတ္ (Piles) အတူတူျဖစ္ပါတယ္။ ႐ႈပ္ေထြးသြားမွာ စိုးလို႔ တစ္ခါတည္း ရွင္းလင္း ထားတာပါ။

ဒီ Soil-concrete piles ေတြကို ျပဳလုပ္တဲ့ ပထမအဆင့္မွာ အလႊာျပဳလုပ္မဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာေရာက္ေအာင္ တြင္းမ်ားတူးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ တြင္းတူးတဲ့ လြန္သြားကို ျပန္ႏႈတ္လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ bore column ထိပ္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အခ်င္း ၁.၆ ကေန ၃ မီလီမီတာရွိတဲ့ nozzle ေခါင္းကေန ခုနက တူးထားတဲ့ တြင္းထဲကို ေရနဲ႔ ဘိလပ္ေျမ ေရာစပ္ထားတဲ့ မဆလာကို pressure 400-600 atm နဲ႔ မႈတ္ထည့္ေပးၿပီး ေျမႀကီးနဲ႔ ေရာေႏွာသမကာ Soil-concrete အလႊာကို ဖန္တီးလိုက္ပါတယ္။ ဒီ piles တိုင္မ်ားကို ျပဳလုပ္တဲ့ ေနရာမွာ တိုင္မ်ားကို တခါတည္း ဆက္ၿပီးျပဳလုပ္သြားတာ မဟုတ္ဘဲ တစ္တိုင္ေက်ာ္ စီျခားၿပီး ျပဳလုပ္သြားတာ ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အဆင့္က်မွ ခုနက က်န္ခဲ့တဲ့ ေနရာလြတ္မ်ားကို ထပ္ျဖည့္ၿပီး ျပဳလုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

View image

Soil-concrete အလႊာရဲ႕ ခံႏိုင္၀န္အား Strength အနည္းအမ်ားကေတာ့ ေျမသားအတြင္း ပါ၀င္တဲ့ grail-sizes ၊ Pile အလ်ား တစ္မီတာမွာ ပါရွိတဲ့ ဘိလပ္ေျမေဖ်ာ္ရည္ရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ Pile ထဲကို မႈတ္သြင္းလိုက္တဲ့ အရွိန္ႏႈန္းမ်ား ေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓိက သတိထားရမွာကေတာ့ မိမိတို႔ ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့ အလႊာရဲ႕ တစ္သားတည္းျဖစ္မႈ monolithic ပါပဲ။ ေရနဲ႔ ဘိလပ္ေျမ အခ်ဳိးကို ၁ း ၁ ကေန ၁ း ၁.၂၅ အတြင္းမွာ အသံုးျပဳပါတယ္။
မိမိတို႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ Soil-concrete အလႊာရဲ႕ Safety factor ကို ေအာက္ပါ ပံုေသနည္းနဲ႔ တြက္ထုတ္လို႔ ရပါတယ္။rs က အျမင့္ h1 ရွိတဲ့ အေပၚက ေျမသားထုရဲ႕ specific weight ပါ။
rj ကေတာ့ အျမင့္ h2 မွာရွိတဲ့ Soil-concrete ရဲ႕ specific weight ျဖစ္ပါတယ္။
rw က ေရရဲ႕ specific weight ျဖစ္ပါတယ္။
h ကေတာ့ ေျမေအာက္ေရရဲ႕ အျမင့္ျဖစ္ပါတယ္။
f ကေတာ့ Soil-concrete အလႊာရဲ႕ေဘးဘက္နံရံ ေျမႀကီးၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ specific friction force ပါ။
u,A ကေတာ့ Soil-concrete အလႊာရဲ႕ ဧရိယာနဲ႔ parameter ပါ။
မိမိတို႔လုပ္ငန္းရဲ႕ ေစ့စပ္ေသခ်ာမႈ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ အေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ Safety factor ဟာ ၁.၁ နဲ႔ ၁.၃ ၾကားမွာ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

View image

Soil-concrete အလႊာကို အဓိက သက္ေရာက္ေနတဲ့ အားကေတာ့ water pressure ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ဒီအလႊာဟာ tension force ကို ခံႏိုင္ရည္အား နည္းပါးတဲ့ အတြက္ သူ႔အေပၚကို tension stress သက္ေရာက္တဲ့ အခါမွာ အလြန္ အႏၱရာယ္မ်ားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ stress-strain state ကိုတြက္ခ်က္တဲ့ အခါမွာ structure ရဲ႕ပံုစံဟာ အလ်ားရွည္ၿပီး အထူနည္းပါးတာမို႔ beam တစ္ခုရဲ႕ ပံုစံအတိုင္းပဲ pure bending formula နဲ႔ အသံုးျပဳ တြက္ခ်က္ပါတယ္။
အမ်ားဆံုးေသာ bending moment ဟာ Simply supported beam ပံုစံမွာပဲ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ ဒီအားကို ေအာက္ပါ ပံုေသနည္းန႔ဲ တြက္ခ်က္ယူႏိုင္ပါတယ္။
a = 0,75q(L/h2)2
Soil-concrete အလႊာရဲ႕ ခံႏိုင္၀န္အား တက္လာေစဖို႔ ၎ရဲ႕ အထူကို တိုးျမွင့္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေဘးႏွစ္ဖက္မွ ေျမႀကီးရဲ႕ဖိအားကို ထည့္သြင္း၍ လည္းေကာင္း စဥ္းစားၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး သုေတသနျပဳ ေလ့လာေနၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ လက္ေတြ႕တူးေဖာ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း တူးေဖာ္တဲ့ စက္ကိရိယာပစၥည္းေတြ ေခတ္မွီတိုးတက္ လာတာရယ္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာပိုင္း တိုးတက္ လာတာရယ္ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာမွာ ပိုမိုလ်င္ျမန္ လြယ္ကူလာပါတယ္။ ဒီနည္းပညာကို အသံုးျပဳရာမွာ အားနည္းခ်က္ တခ်ဳိ႕လည္း ရွိေပမယ့္လည္း ေျမေအာက္ေရကို တားဆီးတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အထိေရာက္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုးနည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ ယေန႔ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳလ်က္ ရွိေနပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။

Related Posts
Diaphragm Walls ေဆာက္လုပ္ျခင္း

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.