ယ
ခုေနာက္ပိုင္း ျမန္မာဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ အပတ္စဥ္လိုလို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းမ်ားကို ဖတ္႐ႈရပါသည္။ ယခု ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္ (အတြဲ ၁၆၊အမွတ္-၃၁၃) တြင္ ဖတ္လိုက္ရေသာ သတင္းမွာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တိုးပြားလာေသာ ခရီးသည္ႏွင့္ ယာဥ္စီးေရ မလံုေလာက္ ျဖစ္ေနသည့္ အေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ခရီးသြားလာသူေပါင္း တေန႔လွ်င္ ၄ သန္းရွိရာ ၂ သန္းမွာ မထသလိုင္းမ်ားကို မွီခိုေနၿပီး က်န္ႏွစ္သန္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ကား၊ အငွားယာဥ္ႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ ဒီလိုသတင္းမ်ဳိးကို ဖတ္႐ႈေနရသည္မွာ မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းလွပါ။ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိသည့္အတူ စိန္ေခၚမႈမ်ား ျဖစ္လာသည္ဟုလည္း ခံစားရပါသည္။ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္း တစ္ရပ္ကို ရွာေဖြႀကံဆ ေစခ်င္သလို မိမိတတ္ႏိုင္သည့္ဘက္မွ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ လုိစိတ္လည္း ျဖစ္မိပါသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ား ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ ျပႆနာမ်ားအနက္ ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားလာမႈ အခက္အခဲမွာ အဓိက ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနပါသည္။ အဆိုပါျပႆနာကို ေရတိုနည္းလမ္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ယာဥ္စီးေရမ်ား တို႔ခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းအသစ္မ်ား၊ လမ္းေၾကာင္း အသစ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲကာ လတ္တေလာ ကုစား၍ ရႏိုင္ေသာ္လည္း ေရရွည္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ေပၚလာျခင္း၊ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္း၊ ထပ္မံတိုးပြားလာမည့္ လူဦးေရႏွင့္ မလံုေလာက္ျခင္း စသည့္ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ထပ္မံ ႀကံဳေတြ႔လာႏိုင္ကာ မဆံုးႏိုင္ေသာ ျပႆနာမ်ားအျဖစ္ အဖန္တလဲလဲ ရင္ဆိုင္ေနရေပမည္။
အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္၍ ေကာင္းမြန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ စနစ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးရန္ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားက ေတာင္းဆိုေနပါၿပီ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္ပို႔စ္မ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးသည့္ အတိုင္း သင့္ေတာ္သည့္ စနစ္တစ္ခုျဖင့္ အစားထိုးေပးႏိုင္မည္ ဆိုပါက ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေသာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈကို ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အဆင့္အတန္းလည္း ယခုထက္ ပိုမို တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိ ပါသည္။
ေနာက္ထပ္သတင္းတစ္ပုဒ္မွာ ၎ျမန္မာတိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္တြင္ပင္ ပါရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္းက်င္ ေရရွည္ ဖြ႕ံၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္ေရးဆြဲသည့္ သတင္းျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္ကို မေလးရွားႏိုင္ငံမွ MIGHT group၊ Institute Sultan Inkandar (ISI) ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ပူးေပါင္း ေရးဆြဲခဲ့ၾကသည့္ သတင္းျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါစီမံခ်က္တြင္ ပါ၀င္သည့္ အဓိက စီမံကိန္းမ်ားမွာ လမ္းအေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား ျမွင့္တင္ရန္၊ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရွိလာမည့္ လူဦးေရအတြက္ ေခ်ာေမြ႔ ျမန္ဆန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္၊ ၿမိဳ႕ကို စနစ္တက် တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္မည့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲလုပ္ေဆာင္ရန္ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ သတင္း အေသးစိတ္ကို ျမန္မာတိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္၀ဘ္ဆိုက္မွာ ၀င္ေရာက္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
ဒီသတင္းေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားေစပါသည္။ ဒီလို မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ေတြ ေပၚလာတာကိုလည္း ၀မ္းသာအားရ ႀကိဳဆိုမိသည္။ အဲဒီအထဲကမွ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရွိလာမည့္ လူဦးေရအတြက္ ေခ်ာေမြ႔ျမန္ဆန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားမိပါ၏။ ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း အျခား အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား နည္းတူ မီထ႐ိုပိုလီတန္ ကြန္ယက္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ျမင္ခ်င္မိတာေတာ့ အမွန္ပင္။ လူအမ်ားအျပား ေနထိုင္၍၊ စီးပြားေရး အခ်က္အျခာက်၍ ၿမိဳ႕ျဖစ္လာရျခင္းမွ တကယ့္ၿမိဳ႕ျပ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာဖုိ႔လိုပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ အခုအခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ကနဦး လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေနပါၿပီ။ တစ္ဖက္မွ စဥ္းစားၾကည့္ ျပန္ေတာ့လည္း အဆုိပါ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားမွာ လုပ္ငန္းသေဘာအရ ႐ႈပ္ေထြးၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားျပားလြန္းသည့္ အျပင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုတည္းမွာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖုိ႔မလြယ္ပဲ ဌာနဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္း အမ်ားအျပား ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ သြားရမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုေတာ့ ယူရအံုးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ထိုကဲ့သို စီမံခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ အိပ္မက္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ နီးစပ္လာသည္ဟု ဆိုရပါေတာ့မည္။
အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္၍ ေကာင္းမြန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ စနစ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးရန္ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားက ေတာင္းဆိုေနပါၿပီ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္ပို႔စ္မ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးသည့္ အတိုင္း သင့္ေတာ္သည့္ စနစ္တစ္ခုျဖင့္ အစားထိုးေပးႏိုင္မည္ ဆိုပါက ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေသာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈကို ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အဆင့္အတန္းလည္း ယခုထက္ ပိုမို တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိ ပါသည္။
ေနာက္ထပ္သတင္းတစ္ပုဒ္မွာ ၎ျမန္မာတိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္တြင္ပင္ ပါရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္းက်င္ ေရရွည္ ဖြ႕ံၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္ေရးဆြဲသည့္ သတင္းျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္ကို မေလးရွားႏိုင္ငံမွ MIGHT group၊ Institute Sultan Inkandar (ISI) ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ပူးေပါင္း ေရးဆြဲခဲ့ၾကသည့္ သတင္းျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါစီမံခ်က္တြင္ ပါ၀င္သည့္ အဓိက စီမံကိန္းမ်ားမွာ လမ္းအေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား ျမွင့္တင္ရန္၊ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရွိလာမည့္ လူဦးေရအတြက္ ေခ်ာေမြ႔ ျမန္ဆန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္၊ ၿမိဳ႕ကို စနစ္တက် တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္မည့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲလုပ္ေဆာင္ရန္ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ သတင္း အေသးစိတ္ကို ျမန္မာတိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္၀ဘ္ဆိုက္မွာ ၀င္ေရာက္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
ဒီသတင္းေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားေစပါသည္။ ဒီလို မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ေတြ ေပၚလာတာကိုလည္း ၀မ္းသာအားရ ႀကိဳဆိုမိသည္။ အဲဒီအထဲကမွ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရွိလာမည့္ လူဦးေရအတြက္ ေခ်ာေမြ႔ျမန္ဆန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားမိပါ၏။ ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း အျခား အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား နည္းတူ မီထ႐ိုပိုလီတန္ ကြန္ယက္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ျမင္ခ်င္မိတာေတာ့ အမွန္ပင္။ လူအမ်ားအျပား ေနထိုင္၍၊ စီးပြားေရး အခ်က္အျခာက်၍ ၿမိဳ႕ျဖစ္လာရျခင္းမွ တကယ့္ၿမိဳ႕ျပ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာဖုိ႔လိုပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ အခုအခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ကနဦး လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေနပါၿပီ။ တစ္ဖက္မွ စဥ္းစားၾကည့္ ျပန္ေတာ့လည္း အဆုိပါ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားမွာ လုပ္ငန္းသေဘာအရ ႐ႈပ္ေထြးၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားျပားလြန္းသည့္ အျပင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုတည္းမွာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖုိ႔မလြယ္ပဲ ဌာနဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္း အမ်ားအျပား ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ သြားရမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုေတာ့ ယူရအံုးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ထိုကဲ့သို စီမံခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ အိပ္မက္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ နီးစပ္လာသည္ဟု ဆိုရပါေတာ့မည္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
Bro.. 2020 mh lar??? A way gyi lo thay tal. Myan myan lote par bro ya. Yangon mhar MRT gyi see chin hla pi.