ဒီ
ပို႔စ္မွာေတာ့ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ မီထ႐ို Arbatsko- Pokrovskaya လိုင္းရဲ႕ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕လိုင္း ျဖစ္တဲ့ Strogino-Mitinskaya လမ္းပိုင္းမွာ တည္ေဆာက္ ေနတဲ့ Strogino ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံ ဒီဇိုင္းနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားကို တင္ျပသြားမွာပါ။ ဘူတာ႐ုံ အမ်ဳိးအစား ကေတာ့ အမိုးခံုးတစ္ခုတည္း ပါရွိတဲ့ ေျမေအာက္ အနက္ေပ သိပ္မမ်ားတဲ့ ဘူတာရုံ (mono arched, shallow depth station) အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံရဲ႕ အလ်ားဟာ ၁၆၂ မီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ပလက္ေဖာင္း အက်ယ္ ၁၂ မီတာ ရွိကာ အျမင့္ ၅ မီတာရွိပါတယ္။
အဆိုပါဘူတာ႐ုံကို လူေနထူထပ္တဲ့ ၿမိဳ႕လယ္ေနရာမွာ တည္ေဆာက္ေနတာ ျဖစ္ၿပီး ေျမေအာက္ ဘူတာထဲသို႔ ဆင္းဖို႔ ၀င္ေပါက္ ႏွစ္ေပါက္ပါရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ ၀င္ေပါက္မ်ားဟာ Stroginskaya bulvar လမ္းမႀကီးရဲ႕ တဖက္ တခ်က္စီမွာ တည္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံရဲ႕ အမိုးခံုးကို ေထာင့္ခ်ဳိးကြက္မ်ားပါတဲ့ အခန္းမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ႏွင္းျဖဴေရာင္ (snow color) သုတ္လိမ္း ထားကာ၊ ၾကမ္းျပင္ကိုလည္း မီးခိုးေရာင္နဲ႔ အျဖဴေရာင္ ဂရက္ႏိုက္ ေက်ာက္မ်ားနဲ႔ အလွဆင္ထားမွာ ျဖစ္လို႔ ဘူတာထဲကို ၀င္လာသူရဲ႕ စိတ္ကို လန္းဆန္း တက္ႂကြေစမွာ ျဖစ္ၿပီး ထုထည္ႀကီးမားသေယာင္ ခံစားရေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘူတာ႐ုံကို အလင္းေပးမဲ့ မီးေခ်ာင္းမ်ားကိုေတာ့ အမိုးခံုး ေထာင့္ခ်ဳိး အခန္းကြက္မ်ားမွာ တပ္ဆင္ထားကာ ပလက္ေဖာင္းေပၚကို အလင္းေရာင္မ်ား ျဖာက်ေနေစပါတယ္။ ပံုတြင္ၾကည့္ပါ။ ဒီဘူတာ႐ုံကို ဒီဇိုင္းဆြဲတဲ့ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ A.Y.Orlov နဲ႔ A.V.Nikrasov တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ Stroginskaya လမ္းမႀကီးေပၚရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ဓာတ္ပံုမ်ားကို အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ပံု နည္းစနစ္ကေတာ့ ပထမ ေျမက်င္းအျဖစ္ တူးထုတ္ၿပီးမွ ဒီဇိုင္းအတိုင္း ဆက္လက္ေဆာက္လုပ္ကာ အေပၚမွ ေျမႀကီးကို ျပန္လည္ဖံုးအုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အပိုင္းကေတာ့ ဥမင္အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ေရးပါပဲ။ လိုအပ္တဲ့ frame works မ်ားကို ပုံစံတက် ျပဳလုပ္ၿပီးမွ ၎အေပၚမွာ သံခ်ီသံေကြးလုပ္ငန္းမ်ား ဆင္ၿပီး အမိုးခံုးကို ကြန္ကရစ္ သြန္းေလာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမက်င္းနံရံကို ထိန္းသိမ္းဖို အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္ မ်ားကို အသံုးျပဳထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ပိုမိုရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ဘူတာ႐ုံကို အလင္းေပးမဲ့ မီးေခ်ာင္းမ်ားကိုေတာ့ အမိုးခံုး ေထာင့္ခ်ဳိး အခန္းကြက္မ်ားမွာ တပ္ဆင္ထားကာ ပလက္ေဖာင္းေပၚကို အလင္းေရာင္မ်ား ျဖာက်ေနေစပါတယ္။ ပံုတြင္ၾကည့္ပါ။ ဒီဘူတာ႐ုံကို ဒီဇိုင္းဆြဲတဲ့ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ A.Y.Orlov နဲ႔ A.V.Nikrasov တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ Stroginskaya လမ္းမႀကီးေပၚရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ဓာတ္ပံုမ်ားကို အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ပံု နည္းစနစ္ကေတာ့ ပထမ ေျမက်င္းအျဖစ္ တူးထုတ္ၿပီးမွ ဒီဇိုင္းအတိုင္း ဆက္လက္ေဆာက္လုပ္ကာ အေပၚမွ ေျမႀကီးကို ျပန္လည္ဖံုးအုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အပိုင္းကေတာ့ ဥမင္အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ေရးပါပဲ။ လိုအပ္တဲ့ frame works မ်ားကို ပုံစံတက် ျပဳလုပ္ၿပီးမွ ၎အေပၚမွာ သံခ်ီသံေကြးလုပ္ငန္းမ်ား ဆင္ၿပီး အမိုးခံုးကို ကြန္ကရစ္ သြန္းေလာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမက်င္းနံရံကို ထိန္းသိမ္းဖို အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္ မ်ားကို အသံုးျပဳထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ပိုမိုရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
ဒီ station ၇ဲ႔ depth က တိမ္သလိုပဲေနာ္။ ျပီးေတာ့ floor levels ေတြလဲအမ်ားျကီးမပါဘူးေနာ္။ တူးထုတ္၇တဲ႔ ေျမျကီးပမာဏ လဲ မမ်ားေတာ့ဘူးေပါ့။ Singapore မွာေတာ့ ေျမေအာက္ ဘူတာရုံေတြက အနည္းဆုံး ၂ထပ္ရွိျပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ 20m ေလာက္နက္တယ္။ ေျမျကီးတူးတဲ႔ အခါမွာလဲ strut level 5ခုေလာက္နဲ႔ ေထာက္ျပီးတူး၇တယ္။
Singapore ၇ဲ႔ အေပၚပိုင္း ေျမလႊာေတြဟာ soft ျဖစ္တဲ႔ အတြက္Tunnel ေတြ ေဖာက္တဲ႔ အခါ stiff ျဖစ္တဲ႔ ေျမလႊာထဲကေန ေဖာက္၇တဲ႔အတြက္ 20m အနက္ေလာက္ကေန ေဖာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါဆိုေတာ့ station ေတြကလဲ tunnel နဲ႔ အနက္တူတူေလာက္မွာပဲ ရွိပါတယ္။
အခုဒီ Strogino station က်ေတာ့သိပ္မနက္ရတာက tunnel alignment ကလဲသိပ္မနက္လို့လား ။ဒ ါမွမဟုတ္ တျခားအေျကာင္းေတြမ်ာရွိေသးလား ဆိုတာ သိပါ၇ေစ။