* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

MyMetroworld ရဲ႕ ၁၀၀ ေျမာက္ပို႔စ္အေနနဲ႔ စာဖတ္ ပရိတ္သတ္မ်ား အက်ဳိးရွိေစဖို႔ ဖန္တီးေပးခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ ေရးသား ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ကမာၻတစ္လႊားမွာရွိတဲ့ မီထ႐ို စနစ္မ်ားရဲ႕ ဗိသုကာဒီဇိုင္းမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗဟုသုတ တိုးပြားေစဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ေရးသားထားပါတယ္။ ဖတ္႐ႈၿပီး ေဝဖန္ အႀကံဳျပဳခ်က္မ်ား ေပးၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ ပို႔စ္က ရွည္လြန္းတဲ့ အတြက္ သံုးပိုင္းခြဲၿပီး ေရးသားတင္ဆက္ သြားပါမယ္။
ေျမေအာက္ရထား Metro (သို႔) subway သည္ ယေန႔ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး၏ အလြန္အေရးပါေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိေခ်။ ေျမေအာက္ရထား၏ အေရးပါပံု၊ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းပံုႏွင့္ ၎၏ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အေၾကာင္းကို ယခင္ပို႔စ္မ်ားတြင္ အေတာ္အသင့္ ေရးသားခဲ့ၿပီးျဖစ္သလို႔ စာ႐ႈသူတို႔လည္း ေျမေအာက္ရထားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အတန္ငယ္ သေဘာေပါက္ နားလည္ၾကၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ယခုပို႔စ္တြင္ ေျမေအာက္ရထား Metro ၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းေသာ ေနာက္ထပ္ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုကို ထပ္မံတင္ျပပါမည္။

ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္တစ္ခု၏ အဓိက တာဝန္မွာ လူအမ်ားအျပားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း လုိရာခရီးသို႔ ေရာက္ေအာင္ ျဖန္႔ခြဲ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ေရးျဖစ္သည္။ အျခားေသာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကဲ့သို႔ ေႏွာင့္ေႏွးမႈ၊ ၾကန္႔ၾကာမႈ၊ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မရွိသည့္အျပင္ အခ်ိန္အနည္းငယ္မွ်အတြင္း မိမိလိုရာကို ေရာက္ရွိႏိုင္သျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ မရွိမျဖစ္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ေျမေအာက္ရထား Metro ကြန္ယက္မ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ေျမေအာက္ထဲတြင္သာ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအတြက္ အဓိက ေမးစရာ အခ်က္ျဖစ္လာသည္။ ေျမေအာက္ထဲတြင္ တည္ရွိေသာေၾကာင့္ ေဘးဒုကၡ တစ္စံုတစ္ရာ (ဥပမာ - ဥမင္ၿပိဳက်မႈ၊ မီးေလာင္မႈ၊ ေရႀကီးမႈ၊ စသည္) မျဖစ္လာႏိုင္သေလာ။ တေနရာမွာ တေနရာသို႔ ေျမေအာက္ထဲမွာ သြားလာရသျဖင့္ ပ်င္းရိညည္းေငြ႕မႈ၊ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈ မျဖစ္ႏိုင္သေလာ၊ စသည္တို႔သည္ ေျမေအာက္ရထား အေပၚ သံသယ ျဖစ္စရာမ်ား ျဖစ္လာပါသည္။

ယေန႔ တိုးတက္ေနေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာမ်ားႏွင့္ အသံုးျပဳထားသည့္ ပစၥည္းမ်ား၊ မီးေဘး၊ ေရေဘးအတြက္ ႀကိဳတင္ ဒီဇိုင္းတြက္ခ်က္ ထားမႈမ်ားေၾကာင့္ အဆိုပါ စိုးရိမ္ဖြယ္ သံသယမ်ားကို အလြယ္တကူ ေခ်ဖ်က္ပစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေျမေအာက္ရထား Metro ကို အသံုးျပဳ စီးနင္းၾကသူ ခရီးသည္မ်ား၏ အျမင္တြင္ ၎ Metro ကြန္ယက္အေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈမွာ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားထက္ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္၏ ဗိသုကာပိုင္းဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္မႈကသာလွ်င္ အေလးသာေၾကာင္း ေတြ႕ရေပသည္။ ထိုအခ်က္ကပင္ ဤပို႔စ္၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ပါသည္။

ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေျမေအာက္ ဘူတာတစ္ခုထဲသို႔ ဆင္းလိုက္သည့္အခါ အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည့္ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈ တစံုတရာမွ် ျဖစ္ေပၚမလာဘဲ ထုိေျမေအာက္ရထား ဘူတာကပင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္သြားသည္ကို ခံစားရေပလိမ့္မည္။ ဥမင္အတြင္း ျဖတ္သန္းတုိးေဝွ႕လာေသာ တမူထူးျခားေသာ ေလ၏ အနံ႕၊ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ၏ ဖြဲ႔စည္းပံု၊ ဒီဇိုင္း၊ အလွဆင္ထားေသာ မီးေရာင္စံုမ်ား၊ အဆင္အျပင္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္စရာ ျမင္ကြင္း၊ ႐ႈကြက္မ်ားက ရထားေစာင့္ဆိုင္းေနစဥ္ အခ်ိန္ေလးအတြင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ပ်င္းရိျခင္း မျဖစ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားသည္ကို ႀကံဳဖူးၾကေပလိမ့္မည္။

ေျမေအာက္ဘူတာ႐ံုတစ္ခု၏ အေျခခံဒီဇုိင္းမွာ တစ္နာရီအတြင္း အမ်ားဆံုးျဖစ္လာႏိုင္သည့္ ခရီးသြားဦးေရႏွင့္ ရထားစီးေရတို႔ အေပၚတြင္ အေျခခံ တြက္ခ်က္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရာက္လာသည့္ ခရီးသည္မ်ားကို လုိရာသို႔ အျမန္ဆံုး ျဖန္႔ခြဲပို႔ေဆာင္ႏိုင္ေရးမွာ အဓိက တာဝန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား သက္ေတာင့္သက္သာႏွင့္ စိတ္ႏွလံုး ခ်မ္းေျမ့စြာ ခရီးသြားလာႏိုင္ေရးမွာလည္း ေျမေအာက္ရထား ဘူတာတစ္ခု၏ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ေျမေအာက္ရထားစီး ခရီးသည္မ်ားကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေစရန္ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲသူမ်ား ဘက္ကလည္း ပို၍ ဆန္းသစ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို တီထြင္ႀကံဆ အသံုးျပဳလာၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ အတြင္းပိုင္း အဆင္အျပင္မ်ား၊ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားအတြက္ ေျမေအာက္ရထားဘူတာ တစ္ခုသည္ သာမန္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုထက္ ေဆာက္လုပ္မႈစရိတ္ ပိုမိုကုန္က်သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း၊ ေနာက္ပိုင္း ၎ၿမိဳ႕အတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ဗိသုကာ လက္ရာတစ္ခု ျဖစ္လာျခင္းကိုေတာ့ ေငြေၾကးျဖင့္ တိုင္းတာ၍ မရႏိုင္ေပ။

ကမာၻ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေျမေအာက္ရထား ဘူတာအမ်ားစုသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဗိသုကာ၊ အႏုပညာ လက္ရာ ဒီဇိုင္း ဖြဲ႔စည္းမႈမ်ားေၾကာင့္ သာမန္ခရီသြားျခင္းထက္ အဆိုပါ ဘူတာမ်ားအတြင္းသုိ႔ တကူးတက သြားေရာက္ ေလ့လာခ်င္စရာ ေကာင္းသည့္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ အႏုပညာ ျပတိုက္ႀကီးမ်ား၊ ပန္းခ်ီျပခန္းမ်ား၊ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုရန္ ခ်ိန္းဆိုၾကေသာ ေနရာမ်ား၊ လူအမ်ား အနားယူ၊ အပန္းေျဖရန္ ေနရာမ်ား၊ ကြန္ျပဴတာ နည္းပညာႏွင့္ ဗိသုကာလက္ရာမ်ား ေပါင္းစပ္ထားသည့္ လွပေသာ ေျမေအာက္ နန္းေတာ္မ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

မိမိစီးရမည့္ ရထားအလာကို ေစာင့္ဆိုင္းရင္း၊ ဥမင္အတြင္းရွိ ေျမေအာက္အနံ႔ပါေသာ ေလကို႐ႈ႐ႈိက္ရင္း၊ ဥမင္နံရံမ်ားတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ပိုစတာမ်ား၊ ေက်ာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ႐ႈစားရင္း၊ ဘူတာအတြင္းေရာက္လာသည့္ အျခားလူမ်ားကို မ်က္စိကစားရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းရသည္ကို စာ႐ႈသူတို႔ ႏွစ္သက္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။

ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ေျမေပၚကဲ့သို႔ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားမ်ဳိး မရေသာ္လည္း ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ေျမေအာက္ဘူတာမ်ားမွာ အလြန္ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေသာ ဗိသုကာ ပညာမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ထားၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဤပို႔စ္တြင္ ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွ ဗိသုကာ ဒီဇိုင္းအရ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ အႏုပညာ လက္ရာေျမာက္ေသာ၊ ဒီဇိုင္းေခတ္မီွလွပ ဆန္းသစ္ေသာ ေျမေအာက္ဘူတာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ေဖာ္ျပေပးသြားပါမည္။ အဆိုပါ ေျမေအာက္ဘူတာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ -

၁။ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပၿပီး ဗိသုကာ အျမင္အရလည္း ေကာင္းမြန္ေသာ၊ ဘူတာ အမ်ားစုမွာလည္း တူညီေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုရွိေသာ မီထ႐ို စနစ္မ်ား (ဥပမာ - ဘီလ္ဘာအို၊ ဝါရွင္တန္ မီထ႐ို)

၂။ ဘူတာမ်ားမွာ သတ္မွတ္ ဗိသုကာ ဒီဇိုင္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ္လည္း ဘူတာ အတြင္းပုိင္း အဆင္အျပင္မ်ားမွာ ထူးျခားဆန္းသစ္လွပျခင္း။ (ဥပမာ - ျမဴးနစ္၊ ပရပ္ဂ္ မီထ႐ို)

၃။ ကြဲျပားျခားနားေသာ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားျဖင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ ဘူတာမ်ား ပါရွိသည့္ မီထ႐ို လိုင္းမ်ား ပါဝင္သည့္ မီထ႐ိုမ်ား။ (ဥပမာ - London Jubilee Line၊ Tokyo Oedo Line)

၄။ ေျမေအာက္နန္းေတာ္မ်ား၊ လူထုနန္းေတာ္မ်ားသဖြယ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး အဖိုးတန္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ ယခင္ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံမ်ား၏ မီထ႐ိုမ်ား (ဥပမာ - ေမာ္စကို၊ စိန္႔ပီတာစဘတ္၊ တာ့ရွ္ကင္)

၅။ ဘူတာအတြင္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည့္ အႏုပညာပညာ လက္ရာ၊ အထိမ္းအမွတ္ ပစၥည္းမ်ားကို ျပခန္းသဖြယ္ ျပသထားသည့္ မီထ႐ိုမ်ား (ဥပမာ - ဘရပ္ဆဲလ္၊ မြန္ထရီရယ္၊ စေတာ့ခ္ဟုမ္း) စသည္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ထားပါသည္။

ဗိသုကာ ဒီဇိုင္းအားျဖင့္ အေကာင္းဆံုး၊ အႏုပညာ လက္ရာ အေျမာက္ဆံုး၊ သြားေရာက္ လည္ပတ္ၾကည့္႐ႈရန္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ေျမေအာက္ရထားဘူတာ ၄၀ ကို ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္္။ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိမည့္ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ စာဖတ္သူတို႔ လက္ရွိေနထိုင္ေနပါက အဆိုပါ မီထ႐ိုမ်ားသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာရန္လည္း တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ * (စတား) မ်ားမွာ ဗိသုကာ လက္ရာ အေကာင္းဆံုး၊ ဒီဇိုင္းေကာင္းမြန္ေသာ မီထ႐ိုမ်ားကို အဆင့္မ်ား သတ္မွတ္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။

**Athens, **Berlin, **Bilbao, **Brussels, *Budapest, *Frankfurt, *Genoa, *Hanover, *Hong Kong, *Kharkov, **Kiev, **Lille, **Lisbon, **London, *Los Angeles, *Lyon, *Madrid, *Minsk, **Montreal, ***Moscow, **Munich, *Naples, *Newcastle, *New York City, ***Paris, *Portland, **Porto, **Prague, *Rhine-Ruhr, *Rio de Janeiro, *Rotterdam, ***Saint Petersburg, **Santiago de Chile, *Sao Paulo, *Shanghai, *Singapore, ***Stockholm, **Tashkent, *Tehran, *Tokyo, *Toronto, *Valencia, *Vancouver, **Vienna, **Washington.

မီထ႐ို တစ္ခုျခင္းစီ၏ အေကာင္းဆံုး ဓာတ္ပံုမ်ားကို တပါတည္း ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ ဆက္လက္ ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈလိုပါက ေပးထားေသာ လင့္ခ္မ်ားမွ တဆင့္ ဝင္ေရာက္ ၾကည့္႐ႈၾကပါရန္။


ေအသင္(Athens)၊ ဂရိ။

အႏုလက္ရာမ်ားစြာျဖင့္ ဖန္တီးထားေသာ မီထ႐ို ဘူတာ မ်ားစြာရွိသည္။ ေနာက္ပိုင္းမွ တည္ေဆာက္ေသာ ဘူတာအသစ္မ်ားမွာ ေျမေအာက္ ျပတိုက္မ်ားအလား ထင္မွတ္ရသည္။ [tourtripgreece.gr] [ametro.gr]

ဓာတ္ပံု။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ Syntagma station [untergrundbahnen.de] ၏ အေပၚထပ္ ခန္းမတြင္ ျပသထားေသာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပစၥည္းမ်ားကို ႐ိုက္ကူးထားစဥ္။






ဓာတ္ပံု။ ပါသီႏြန္ (Parthenon) ေခတ္ လက္ရာ ပန္းပု႐ုပ္တုမ်ားကို ျပသထားေသာ Akropoli station ၏ ဝင္ေပါက္ခန္းမ တစ္ေနရာ။ အဆိုပါ ဘူတာကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။





ဓာတ္ပံု။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ Ethniki Amyna station [untergrundbahnen.de] ၏ အတြင္းပိုင္းတြင္ အလွဆင္ ထားေသာ ေျမေအာက္ ဥယ်ာဥ္ခန္းမ။


ဘာလင္(Berlin)၊ ဂ်ာမနီ။

ဘာလင္ၿမိဳ႕ရွိ ေျမေအာက္ႏွင့္ ေျမေပၚဘူတာေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ကို ဆြီဒင္ ဗိသုကာ ပညာရွင္ Alfred Grenander က ဒီဇိုင္းေရးဆြဲေပးခဲ့ၿပီး ၎လက္ရာမ်ားမွာ ၁၉၀၂ ခုႏွစ္မွ ၁၉၃၀ ႏွစ္မ်ားဆီက ေခတ္အမီဆံုး လက္ရာမ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားသည္။ [untergrundbahn.de], [berliner-untergrundbahn.de]

ဓာတ္ပံု။ ၁၉၁၃ ခုႏွစ္က Alfred Grenander တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Wittenbergplatz station ၏ ဝင္ေပါက္ခန္းမကို ျပန္လည္ မြမ္းမံထားစဥ္။






ဓာတ္ပံု။ ၁၉၁၃ ခုႏွစ္က Wilhelm Leitgebel ဖန္တီးခဲ့ေသာ Heidelberger Platz station [Daniel Erler, absence-of-fear.de]

ဘာလင္ၿမိဳ႕၏ ဘူတာ အသစ္အမ်ားစုမွာ Rainer G. Rümmler ၏ လက္ရာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဒီဇိုင္းမ်ားမွာ ၁၉၆၀ ႏွစ္မ်ားဆီက Minimalist style မ်ားႏွင့္ ၁၉၇၀ ႏွစ္မ်ား၏ ေပ့ါပ္အတ္ လက္ရာမ်ားမွသည္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ပံုစံမ်ားအထိ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါဝင္သည္။

ဓာတ္ပံု။ ဗိသုကာ ပညာရွင္ Rainer G. Rümmler မွ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ဖန္တီးခဲ့ေသာ ပို႔ေမာ္ဒန္ဒီဇိုင္းႏွင့္ ေျမေအာက္ဘူတာ တစ္ခု။


ဘီလ္ဘာအို(Bilbao)၊ စပိန္။

မီထ႐ို ဘူတာ အမ်ားစုမွာ ဗိသုကာ ပညာရွင္ Sir Norman Foster မွ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္အတြင္းက ဒီဇိုင္းေရးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေျမေအာက္ဘူတာ အဝင္ေပါက္ အမိုးခံုးမ်ားကို မွန္မ်ားျဖင့္ အလွဆင္ကာ တပ္ဆင္ထားသည္။ [arcspace.com], [metrobilbao.net], [urbanrail.fotopic.net]

ဓာတ္ပံု။ Abando station ၏ ဝင္ေပါက္တစ္ခု။








ဘီလ္ဘာအို မီထ႐ိုမွ စကားစု

"A tunnel dug by man through earth and rock is a very special place. Its shape is a reaction to the forces of nature and the texture of its construction bears the seal of man. This must be respected, not covered up to make the place look like any other building. One must be able to feel being underground, and make it a good, special experience"

ဓာတ္ပံု။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ Barakaldo station။

ဘီလ္ဘာအို မီထ႐ို ဓာတ္ပံုမ်ားၾကည့္ရန္


ဘရပ္ဆဲလ္(Brussels)၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ။

ၿမိဳ႕ေတာ္၏ မီထ႐ို ဘူတာတိုင္းလိုလို အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို အံ့ၾသဆန္းၾကယ္စြာ ေတြ႔ျမင္ရမည္။

ဓာတ္ပံု။ Paul van Hoeydonck ဖန္တီးခဲ့ေသာ Comte de Flandre station မ်က္ႏွာက်က္မွ အႏုပညာ လက္ရာမ်ား။






ဓာတ္ပံု။ Kruidtuin station အတြင္းရွိ Martin Guyaux ၏ "De Odyssee" အမည္ရွိ ပန္းပုလက္ရာ။

ဘရပ္ဆဲလ္ မီထ႐ို ဓာတ္ပံုမ်ားၾကည့္ရန္


ဘူဒါပတ္စ္(Budapest)၊ ဟန္ေဂရီ။

သန္႔ရွင္းၿပီး လွပေသာ ေျမေအာက္ဘူတာမ်ား ရွိသည့္ ဟန္ေဂရီၿမိဳ႕ေတာ္၏ မီထ႐ို စနစ္ျဖစ္သည္။ ဥေရာပတိုက္၏ ပထမဆံုး subway စတင္ခဲ့ရာ အျဖစ္ ဂုဏ္ယူၾကသည္။

ဓာတ္ပံု။ ၁၈၉၆ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Hösök Tere station [natureblink.com]


ဖရန္႔ခ္ဖက္(Frankfurt)၊ ဂ်ာမနီ။

ဖရန္႔ခ္ဖက္ ၿမိဳ႕ရွိ ထူးဆန္းေသာ subway ဝင္ေပါက္တစ္ခု။ ရထားတြဲ အပိုင္းတစ္ခု ေျမေအာက္ ပလက္ေဖာင္းမွ ထိုးထြက္လာသေယာင္ ထင္ရသည္။ ၎ဘူတာကို ဖန္တီးခဲ့ေသာ ဗိသုကာပညာရွင္ Zbiginiew Peter Pininski က surrealist အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ René Magritte ၏ အျမင္မ်ားအတိုင္း ခံစားေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

ဓာတ္ပံု။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Bockenheimer Warte station ဝင္ေပါက္။

ဖရန္႔ခ္ဖက္ မီထ႐ို ဓာတ္ပံုမ်ားၾကည့္ရန္…


ဂ်ီႏိုအာ(Genoa)၊ အီတလီ။

အဆိုပါ အီတလီၿမိဳ႕ငယ္ မီထ႐ိုေလး၏ ေျမေပၚႏွင့္ ေျမေအာက္ဘူတာ ဒီဇိုင္းမ်ားကို ဂ်ီႏိုအာၿမိဳ႕သား ကမာၻေက်ာ္ ဗိသုကာ ပညာရွင္ Renzo Piano က ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ [materia.it]

ဓာတ္ပံု။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ Brin station။

ဂ်ီႏိုအာ မီထ႐ို ဓာတ္ပံုမ်ားၾကည့္ရန္…


ဟန္ႏိုဗာ(Hanover)၊ ဂ်ာမနီ။

မီထ႐ို-ထရန္ ေအာ္ပေရတာ တစ္ဦးျဖစ္သူ Uestra က ကြန္ယက္တစ္ခုလံုး၏ ဒီဇိုင္းမ်ား ပိုမိုလွပလာေစရန္အတြက္ ကမာၻေက်ာ္ ဒီဇိုင္နာမ်ားႏွင့္ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚေရးဆြဲေစခဲ့သည္။ [uestra.de (PDF)]

ဓာတ္ပံု။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ Kröpcke station ။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္တြင္ ဒီဇိုင္းနာ Massimo Iosa Ghini က ယခုလက္ရွိပံုစံကို အၿပီးသတ္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။


ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္...

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.