* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Think positive. Together we are building the future

စာေရးသူ © MyMetro |

ေန႔ကမာၻေပၚ၌ လူဦးေရ တစ္သန္းႏွင့္ အထက္ေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီးျဖစ္သလို ထိုကဲ့သိုေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား အေရအတြက္ သည္လည္း အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းႏွင့္ လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္လာေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ကုလသမဂၢမွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းဇယား မ်ားအရ ကမာၻ႔လူဦးေရမွာ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ သန္းေလးေထာင္ခန္႔သာ ရွိရာမွ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္တြင္ သန္းငါးေထာင္၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ သန္း ေျခာက္ေထာင္အထိ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး ထိုႏႈန္းအတိုင္းသာ ႏွစ္စဥ္တိုးလာပါက ၂၀၂၉ ခုႏွစ္အေရာက္တြင္ ကမာၻ႔လူဦးေရမွာ ၇.၅ ဘီလီယံ အထိ ေရာက္ရွိလာမည္ ျဖစ္သည္။


ထို႔အတူ ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ လူဦးေရသည္လည္း အလြန္ လ်င္ျမန္ေသာ ႏႈန္းျဖင့္ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕ျပ ဧရိယာမွာလည္း တကမာၻလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ မရပ္မနား က်ယ္ျပန္႔ လာေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ၁၈၃၀ ခုႏွစ္မ်ားက ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူဦးေရမွာ စုစုေပါင္း လူဦးေရ၏ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ ရွိရာမွ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္တြင္ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရ ၃၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္လာခဲ့သည္။ ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားအရ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ လူဦးေရ၏ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ေနထိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရမွာ ၅၇.၆ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရ တိုးပြားလာမႈႏွင့္အတူ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ လုိအပ္ခ်က္ကလည္း ပိုမိုျမင့္မားလာပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္အတြင္း မကၠဆီကိုၿမိဳ႕၏ ဧရိယာမွာ ၁၃၀ မွ ၁၂၅၀ စတုရန္းကီလိုမီတာ အထိ က်ယ္ျပန္႔လာခဲ့သည္။ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕၏ ဧရိယာမွာလည္း ၃၂၆ မွ ၉၉၄ စတုရန္း ကီလိုမီတာအထိ က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ က်ယ္ျပန္႔လာမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ ေခတ္မီၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု (Underground facilities) မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာက္လုပ္လာခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳး ႀကီးထြားမႈပံုစံသည္ အလ်ားလိုက္ ျပန္႔ကားေနရာမွ ေဒါင္လိုက္ ပံုသ႑ာန္သို႔ ေျပာင္းလဲလာျခင္းလည္းျဖစ္၏

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလ ၿမိဳ႕ျပအိုးအိမ္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊ ေဆာက္လုပ္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အထူးသျဖင့္ လူဦးေရ သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေသာ မီဂါပိုလစ္ (Mega polis) ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ ဧရိယာကို အသံုးခ်ႏိုင္မႈ၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈႏွင့္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ထုတ္ယူသံုးစြဲမႈ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ အခ်က္မ်ား၊ လက္ရွိၿမိဳ႕ ဧရိယာအတြင္း အေဆာက္အအံုမ်ား ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္မႈ အလားအလာမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာ စနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲ တိုးတက္လာမႈ၊ လူေန/ မေနေသာ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ႏိုင္မႈ စသည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ အဓိကထား စဥ္းစားလာၾကသည္။

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု နည္းပညာဆိုင္ရာ အဖြဲ႔ႀကီး (ITA-AITES)၏ ဥကၠ႒ေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ပါေမာကၡ စီ၊ ပီလစ္ဇာ က ၂၁ ရာစု၏ ပထမ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ေျမေအာက္ကမာၻကို အသံုးခ်မႈမ်ား ပိုမိုတိုးတက္လာလိမ့္မည္ဟု ေအာက္ပါ အဓိက အခ်က္သံုးခ်က္ျဖင့္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ထားပါသည္။

  • လူဦးေရထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုတိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာရန္ႏွင့္ လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္တင္ရန္ လိုအပ္လာျခင္း (ျမန္ဆန္ထိေရာက္ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္၊ ေရဆိုး စြန္႔ထုတ္/သန္႔စင္စနစ္မ်ား မြမ္းမံရန္ လိုအပ္မႈ စသည္)။
  • ၿမိဳ႕လယ္ပိုင္းႏွင့္ ေရရွားေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ေသာက္သံုးေရပမာဏ ပိုမိုပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ရန္ႏွင့္ ၎ေရကို ရယူႏိုင္ရန္ေနရာမ်ား လိုအပ္လာျခင္း။
  • ရထားႏွင့္ ကားကို အဓိက အသံုးျပဳေသာ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ရန္ လုိအပ္လာသည္ႏွင့္အမွ် သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ကိုလည္း အဆင့္ျမွင့္တင္ရန္ လိုအပ္လာျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ားသည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ႐ႈခင္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္သည့္အျပင္ အေဆာက္အဦးမ်ားျဖင့္ ျပည့္က်ပ္ေနၿပီး ျဖစ္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေနာက္ထပ္ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ေျမေအာက္သို႔ တိုးဝင္ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ ေျမဧရိယာ လိုအပ္မႈကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေျမေအာက္ က႑ကို ေကာင္းစြာ အသံုးျပဳေနၿပီး ျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား နည္းတူ၊ ဖြ႔ံၿဖိဳးေနဆဲျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္လည္း ၿမိဳ႕ျပ ေျမေအာက္အိုးအိမ္ စီမံခ်က္မ်ားကို ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း လူဦးေရ သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာေနၿပီျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားနည္းတူ အထက္ေဖာ္ျပပါ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို အေႏွးႏွင့္ အျမန္ဆိုသလို ရင္ဆိုင္လာရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ကမာၻ႔ေပၚရွိ ၿမိဳ႕ျပအိုးအိမ္ဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈမ်ား၊ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္က႑ နည္းပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာသင္ယူရင္း လာမည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ျဖစ္ေပၚလာမည့္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ ပံုသ႑ာန္မ်ားအတြက္ ႀကိဳတင္ႀကံဆ ျပင္ဆင္ထားရန္ လုိအပ္လာပါသည္။

သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဤနည္းပညာရပ္ နယ္ပယ္၌ ပညာရွင္၊ နည္းပညာႏွင့္ စက္မႈစြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား လိုအပ္ေနေသးသည္ ျဖစ္ရာ လတ္တေလာ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ေသးေသာ ကာလမ်ားတြင္ မိမိတို႔၏ သင္ယူေလ့လာမႈမ်ား မေမ့မေပ်ာက္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေနေသာ ကမာၻ႔ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု နည္းပညာကို မ်က္ေျခမပ်က္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ ေနာင္ထြက္ေပၚလာမည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ အသိပညာမ်ား၊ နည္းပညာမ်ား မွ်ေဝဖလွယ္ႏိုင္ရန္မွာ လက္ရွိကာလ၏ လိုအပ္ခ်က္သဖြယ္ ျဖစ္လာၿပီး ၎အခ်က္မ်ားသည္ နည္းပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား ပုိမိုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာသင္ၾကားေရးတို႔တြင္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မ်ား အျဖစ္လည္း မွတ္ယူမိပါသည္။

လက္ရွိ မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အတိုင္းအတာအတြင္း အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္မွာ ၾကားခံမီဒီယာတစ္ခုျဖစ္ေသာ ဘေလာ့ဂ္ (weblog) ကို အသံုးျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ရွည္လ်ားစြာ နိဒါန္းခ်ီလာရသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကဲ့ နည္းပညာနယ္ပယ္မွ လူအမ်ား ဘေလာ့ဂ္ႏွင့္ စတင္ပတ္သက္လာျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားကို ေစ့ငွစြာေဖာ္ျပလို၍ျဖစ္ၿပီး အျခားနယ္ပယ္မ်ားတြင္လည္း ဘေလာ့ဂ္လုပ္ရျခင္း၏ အရင္းခံအခ်က္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကဲ့သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္အားျဖင့္ မ်ားစြာ ကြာဟမႈ မရွိႏိုင္ေပ။

ဝဘ္ဆိုက္ တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းပညာမ်ား အထူးကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္စရာမလိုေသာ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေၾကး မ်ားစြာစိုက္ထုတ္စရာမလိုေသာ အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ေသာ ဘေလာ့ဂ္ေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္-
  • မိမိတို႔သင္ၾကားခဲ့ရေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို ျပန္လည္ေဝငွျခင္း၊
  • ေလ့လာမိသမွ် နည္းပညာဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားျခင္း၊
  • နည္းပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္စာတမ္း၊ အသံုးခ်ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ား ေဝငွျခင္း၊
  • အျငင္းပြားဖြယ္ရာ နည္းပညာဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ျငင္းခံုျခင္း (သို႔မဟုတ္) ပူးေပါင္းညွိႏိႈင္း အေျဖရွာျခင္း၊
  • ကမာၻ႔ နည္းပညာတိုးတက္ ျဖစ္ေပၚမႈမ်ား၊ လက္ရွိ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၏ သတင္းမ်ားကို ေလ့လာသူမ်ားအၾကား ျဖန္႔ေဝေပးျခင္း
စသည္မ်ားကို အလြယ္တကူ ျပဳလုပ္လာႏိုင္ၿပီး မိမိတို႔၏ အရည္အေသြးမ်ား အစဥ္တိုးတက္ေနေအာင္ လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္ၾက၏။

အေမရိကန္၊ အဂၤလန္ အစရွိေသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း အလားတူ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုႏွင့္ ဥမင္ဆိုင္ရာ ဘေလာ့ဂ္မ်ား၊ ဝဘ္ဆိုက္မ်ား ေရးသား လႊင့္တင္ထားၾကၿပီး နည္းပညာႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ဖလွယ္ၾကသည္ကို ေလ့လာမွတ္သား ရပါသည္။

ဥပမာအေနျဖင့္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ London Underground ဘေလာ့ဂ္သည္ လန္ဒန္ေျမေအာက္ရထားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သတင္းမ်ား၊ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား၊ underground အတြင္းျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ လတ္တေလာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ တင္ျပေရးသားေနေသာ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် လူေပါင္းမ်ားစြာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈေနၾကၿပီး အားကိုးအားထားျပဳစရာ ဘေလာ့ဂ္ေကာင္း တစ္ခုျဖစ္သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရ၏။ သို႔ကလို အျခားေသာ ဥမင္နဲ႔ မီထ႐ိုပိုလီတန္ဆိုင္ရာ ဘေလာ့ဂ္မ်ားစြာကိုလည္း အင္တာနက္တဝန္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။

ဘေလာ့ဂ္၏ အျခားအသံုးဝင္ပံုမ်ားစြာ (ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆိုးက်ဳိးမ်ား)ကို နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ပညာရွင္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔က အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ထပ္မံ မတင္ျပလိုေတာ့ေပ။

အေျခခံအခ်က္မ်ား အေနျဖင့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သင္ယူ ေလ့လာျခင္း အဆင့္တြင္ ဘေလာ့ဂ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔သည့္ မိမိတို႔၏ သင္ခန္းစာမ်ား၊ ပညာရပ္ စာတမ္း၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားေဝငွျခင္း၊ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အမွားမ်ားကို ေထာက္ျပ ေျဖရွင္းျခင္း စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္အတြက္ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈ စြမ္းရည္ကို ျမွင့္တင္ရာလည္း ေရာက္ပါသည္။ သာမန္ဖတ္မွတ္ ေလ့လာ႐ုံ အဆင့္မွသည္ မိမိတုိ႔ နားလည္ သေဘာေပါက္သည့့္အတိုင္း ျပန္လည္ ေရးသားျခင္းျဖစ္၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ပိုမိုမွတ္မိသြားကာ ထိုဘာသာရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တျခားလိုအပ္ေနေသးသည္မ်ား၊ သိသင့္သည္မ်ားကိုလည္း တျခားသူမ်ားက ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘာသာရပ္အေပၚ ရွင္းလင္းေၾကညက္ သြားသည္အထိ အက်ဳိးေက်းဇူးရပါ၏။

မိခင္ဘာသာစကားျဖင့္ ရွင္းလင္း ေရးသားၾကေသာေၾကာင့္ ဤဘာသာရပ္ႏွင့္ စိမ္းေသာသူမ်ားပင္ တထိုင္တည္းႏွင့္ နားလည္သြားေစႏိုင္ၿပီး ေနာက္ထပ္ မသိေသးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပိုမိုစူးစမ္း ေလ့လာလိုစိတ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာေစသည္္။ တဖန္ အျခားေသာ နည္းပညာဆိုင္ရာ ဘေလာ့ဂ္မ်ားႏွင့္ လင့္ခ္မ်ား ခ်ိတ္ဆက္ ထားေသာေၾကာင့္လည္း နည္းပညာဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ အသစ္ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ သိရွိမွတ္သားႏိုင္ေပသည္။

ဤကဲ့သို႔ သင္ယူေလ့လာမႈမ်ားသည္ ေနာင္တခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြင္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ေကာင္းစြာ အသံုးဝင္လာမည္ျဖစ္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ ဘေလာ့ဂ္ေပၚမွ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ စီမံကိန္း စားပြဲဝိုင္းမ်ားအတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္သဖြယ္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။

ထို႔ျပင္ လက္ေတြ႔ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားမွ ေပၚေပါက္လာေသာ ျပႆနာမ်ား၊ ရရွိလာေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း ဘေလာ့ဂ္ေပၚမွတဆင့္ သင္ယူေလ့လာေနသူမ်ားထံ ျပန္လည္ ေဝငွေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ရာ စာေတြ႔ႏွင့္ လက္ေတြ႔ ေပါင္းစပ္ႏိုင္သည့္အတြက္ ပညာရွားမွီးသူမ်ားအဖို႔ လြန္စြာ အက်ဳိးမ်ားေစႏိုင္ပါသည္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ေနသူမ်ားသည္လည္း ဘေလာ့ဂ္ေပၚမွတဆင့္ ပညာရပ္နယ္ပယ္မွ အသစ္ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ား၊ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ အစဥ္မပ်က္ ထိေတြ႔ေနေစမည္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နည္းပညာ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ဘေလာ့ဂ္မွ အခမဲ့ အေထာက္အကူျပဳေနျခင္း (သို႔မဟုတ္) အိုင္တီေခတ္၏ စြမ္းပကားဟူ၍ မွတ္ယူႏိုင္ပါသည္္။ ဘေလာ့ဂင္းသည္ မိမိ၏ ဖတ္မွတ္ေလ့လာလိုစိတ္၊ သိလိုစိတ္မ်ားကို ႏႈိးဆြေပးၿပီး မိမိသိရွိသမွ်ကိုလည္း ျပန္လည္လက္ဆင့္ကမ္း မွ်ေဝလိုစိတ္ကို ျဖစ္ေပၚလာေစေသာေၾကာင့္ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ ေကာင္းေသာ အစဥ္အလာ စာသင္ခန္းထဲမွ သင္ၾကားမႈ ပံုစံကို ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု နည္းပညာ က႑သည္ ရာစုႏွစ္တစ္ခုစာမွ် ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံတြင္မူ အစိမ္းသက္သက္မွ်သာ ရွိေသးသည္ဟု ႐ႈျမင္သံုးသပ္မိပါသည္။ ေျမေအာက္က႑ကို ေကာင္းစြာ အသံုးခ်ႏိုင္မႈ မရွိေသးသည့္အျပင္ ႀကံဳေတြ႔လာရေတာ့မည့္ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္အစြမ္းျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္စြမ္း မရွိေသးေခ်။ ႏိုင္ငံအတြင္း၌ ေရအားလွ်ပ္စစ္ဆိုင္ရာ ေရယူ/ေရထုတ္ ဥမင္မ်ားႏွင့္ ၁.၈ ကီလိုမီတာနီးပါးရွိေသာ ပံုညာေတာင္ မီးရထားလမ္းဥမင္တို႔ကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား ရွိသည့္တိုင္ေအာင္ ပညာရပ္နယ္ပယ္အေနျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ အားနည္းေနပါေသးသည္္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းပညာမ်ား ယခုထက္မက ပိုမိုျပန္႔ပြား ထြန္းကားလာၿပီး ေျမေအာက္က႑ကို အက်ဳိးရွိစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ တနည္းအားျဖင့္ ဤပညာရပ္နယ္ပယ္ကို ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ သိမ္းပိုက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ပညာရွင္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား၊ စီမံကိန္း ေရးဆြဲသူမ်ား၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား၊ အစိုးရနဲ႔ဌာနဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္စြာျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ယခုထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ တီထြင္ႀကံဆႏိုင္ၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဤအခ်က္မ်ားကသာ ေအာင္ျမင္မႈဆီသို႔ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါေၾကာင္း “အေကာင္းျမင္၍ တြဲလက္ညီ၊ အနာဂတ္ကို တည္ေဆာက္မည္” ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ဘေလာ့ဂင္းလုပ္ရင္း ဤအဆိုကို တင္သြင္းလိုက္ပါသည္။


အကိုးအကား
В. П. Абрамчук, С. Н. Власов, В. М. Мостков - Подземные сооружения – М.: ТА Инжиниринг, 2005 – 464 с.

Related Posts
Congratulation for New Generation of Metropolitan
Engineers are Ingenious

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.