* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

ဒူ

ဘုိင္းၿမိဳ႕တြင္ လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနေသာ အာရပ္ကမာၻ၏ ပထမဆံုး ေမာင္းသူမဲ့ ေျမေအာက္ရထားလမ္း စီမံကိန္းႀကီး ၿပီးစီးသြားပါက ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ လံုၿခံစိတ္ခ်၊ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ စီးနင္းႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စိုးစဥ္းမွ် စိုးရိမ္စရာ မရွိပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေဖာ္ျပခ်က္တစ္ခုကုိ အင္တာနက္ သတင္းတစ္ပုဒ္မွာ ဖတ္႐ႈလုိက္ရသည္။ ထိုေမာင္းသူမဲ့ မီထ႐ုိ၏ ပထမအဆင့္လမ္းပိုင္းကုိ လာမည့္ စက္တင္ဘာ ၉ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေျပးဆြဲမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ အရာရွိတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္ကို ကိုးကား၍ Gulf News မွ အဆုိပါသတင္းအား ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒူဘိုင္းၿမိဳ႕ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ (RTA)၏ ရထားေျပးဆြဲမႈဌာနမွ ဒါ႐ုိက္တာျဖစ္သူ Ramadon Abdullah Mohammad က “ခရီးသည္ေတြ လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ စီးနင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လံုၿခံဳမႈ စံႏႈန္းမ်ားနဲ႔အညီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလ့လာစမ္းသပ္ၿပီးေတာ့ သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ” ဟု ေျပာၾကားသြားသည္။ RTA မွ ဒါဟန္း (ယူေအအီးႏိုင္ငံသံုး ေငြေၾကး) ၁၅.၅ ဘီလီယံကုိ ၇၄.၆ ကီလုိမီတာ အရွည္ရွိမည့္ ေမာင္းသူမဲ့ မီထ႐ုိစီမံကိန္းအတြက္ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၎မီထ႐ုိစီမံကိန္းတြင္ အဓိက လုိင္း(၂)လုိင္း (အနီေရာင္နဲ႔ အစိမ္းေရာင္) ပါ၀င္မည္ဟု သိရသည္။

Gulf News သတင္းစာမွ ေမးျမန္းခဲ့ေသာ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမာင္းသူမဲ့ မီထ႐ုိ၏ လုံၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈအပိုင္းႏွင့္ လက္ရွိလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနမ်ားကုိ Mohammad မွ ျပည့္စံုစြာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။ လူအမ်ား၏ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈမ်ားျဖစ္သည့္ ရထားစီးနင္းစဥ္ roller coaster စီးရသကဲ့သုိ႔ ခံစားရမည္ကို စိုးရြံ႕ျခင္း၊ လမ္းေခ်ာ္ျခင္း၊ ဥမင္တည္ရွိရာ ေနရာမ်ားႏွင့္ ဘူတာမ်ား၏ လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လူအမ်ား၏ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ၊ မီထ႐ုိစနစ္ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း အဓိကထား ေျပာၾကားသြားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ Ramadon Abdullah Mohammad ႏွင့္ Gulf News သတင္းစာတုိ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ၾကသည္မ်ားကို ေလ့လာသူမ်ား အက်ဳိးအလို႔ငွာ ဘာသာျပန္ဆို ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။

Gulf News: ဒူဘုိင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ မီထ႐ုိမွာ စီးနင္းလုိက္ပါသူ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ဘယ္လုိမ်ိဳး ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈေတြ စီစဥ္ထားပါသလဲ...။

Mohammad: ခရီးသည္ေတြနဲ႔ မီထ႐ုိစနစ္တခုလံုးရဲ႕ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈဟာ RTA ရဲ႕ ထိပ္တန္း ဦးစားေပးကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻတဝွမ္းလံုးမွာ ေလ့လာစမ္းသပ္ ေအာင္ျမင္ၿပီးလုိ႔ အသံုးျပဳေနတဲ့ Automatic Train Protection (ATP) စနစ္ကုိ အသံုးျပဳၿပီး ရထားေျပးဆြဲမႈကို ကာကြယ္ထားပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ရထားတစ္စီးစီးဟာ လမ္းမွာ ပ်က္လို႔ ရပ္တန္႔ေနခဲ့ရင္ ထုိရထားရဲ႕ အေနာက္မွ ရထားအားလံုးကုိ အလုိအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရထားခ်င္းခ်င္း ေရွ႕ရထားကုိ ေနာက္ရထားမွ ဝင္ေရာက္တုိက္မိျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ATP စနစ္မွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ရထားမ်ားရဲ႕ ေရြ႕လ်ားမႈ၊ တည္ေနရာကို ေျပာျပေနမွာျဖစ္ၿပီး တကယ္လို႔ ျပႆနာတစံုတရာ ျဖစ္ပြားခဲ့ရင္ ၎စနစ္မွ ရထားကုိ အလုိေလ်ာက္ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစနစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ control room ထဲကေနၿပီး ရထားအားလံုးရဲ႕ တည္ေနရာကို သိရွိေနႏိုင္ပါတယ္။


Gulf News: လူအမ်ားစုက ဒီေမာင္းသူမဲ့ ရထားမ်ားကုိ စီးနင္းရမွာကုိ အနည္းငယ္ စိုးရြံ႕ ေနၾကပါတယ္။ ေမာင္းသူမဲ့ ရထားမ်ားရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပေစလုိပါတယ္...။

Mohammad: ဒါကအရမ္းကို ႐ိုးစင္းပါတယ္။ ရထားေတြကုိ central control room ကေနၿပီး computer မ်ားနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာမ်ားမွာလည္း extra protection အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ software backup စနစ္မ်ားရွိပါတယ္။ အကယ္၍ ရထားမွာ ျပႆနာတစံုတရာ ျဖစ္ပြားၿပီး control room မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္မရခဲ့ရင္ေတာင္ ရထားထဲမွာပါတဲ့ ရထားအမႈထမ္းမွ ရထားကုိ အနီးဆံုးဘူတာသို႔ manually ထိန္းသိမ္း ေမာင္းႏွင္သြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ားကုိ ကူညီဖို႔နဲ႔ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈစနစ္ကုိ ပိုမိုေသခ်ာေစဖို႔အတြက္ ရထားတုိင္းမွာ အနည္းဆံုး ရထားဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ ပါရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


Gulf News: ရထားမ်ားနဲ႔ ဘူတာမ်ားကုိ ဘယ္လုိေစာင့္ၾကည့္မွတ္သား စစ္ေဆးမွာပါလဲ…။
 

Mohammad: ရထားမ်ား၊ ဘူတာမ်ားနဲ႔ မီထ႐ိုလုိင္းမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္မွတ္သား စစ္ေဆးဖုိ႔ စနစ္တစ္ခု ရွိပါတယ္။ ရထားမ်ားရဲ႕ ပတ္ပတ္လည္နဲ႔ ဘူတာမ်ား၊ ဥမင္အတြင္းမွာ ကင္မရာမ်ားကို တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ အပူတုိင္းကိရိယာမ်ားႏွင့္ မီးသတိေပး အခ်က္ျပစနစ္မ်ားကုိလည္း တပ္ဆင္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဘူတာ (သို႔မဟုတ္) လမ္းပိုင္းတေနရာရာမွာ ျပႆနာတစံုတရာရွိခဲ့ရင္ ရထားမ်ားကုိ အလုိေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: ရထားမ်ား လမ္းေခ်ာ္သြားေစႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ားေရာ ရွိပါသလား...။

Mohammad: လမ္းေခ်ာ္သြားေစႏိုင္တဲ႔ အခြင့္အလမ္းကေတာ့ အရမ္းကုိ နည္းပါးပါတယ္။ အင္မတန္ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲပါ။ မီထ႐ုိ ေျပးဆြဲမႈကို တရား၀င္ စတင္မလည္ပတ္ခင္ ဇူလိုင္လကစၿပီး စတင္ဖြင့္လွစ္တဲ႔ေန႔အထိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ စီမံခ်က္အေနနဲ႔ စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကုိ အျပည့္အဝ လည္ပတ္ေမာင္းႏွင္ စစ္ေဆးၾကည့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ မနက္ခင္းတုိင္းမွာ ရထားလမ္းေတြရဲ႕ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈ အျပည့္အဝရွိတယ္ဆုိတာကို ပိုမုိေသခ်ာေစဖို႔အတြက္ sweeping train လုိ႔ေခၚတဲ့ ရထားအလြတ္တစ္စီးနဲ႔ လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စစ္ေဆးမွာျဖစ္ပါတယ္။


Gulf News: အေရးေပၚ အေျခအေနေတြမွာ မိုးပ်ံလမ္းပိုင္း (elevated tracks) မ်ားနဲ႔ ဥမင္အတြင္းမွ လူမ်ားကုိ ေဘးကင္းရာကို ရွင္းလင္းဖယ္ထုတ္မယ့္ evacuation plan အေၾကာင္းကိုလဲ သိခ်င္ပါတယ္...။


Mohammad: ဒူဘုိင္းမီထရိုမွာ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ evacuation plan တစ္ခုကုိ ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဦးစားေပး သတ္မွတ္ခ်က္အေနနဲ႔က ရထားကုိ manually ေမာင္းႏွင္ၿပီး အနီးဆံုး station ကို ပို႔ေဆာင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အဲဒီအစီအစဥ္ မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ရင္လည္း ခရီးသည္မ်ားကုိ ရထားလမ္း(track) မ်ားေပၚကို ဆင္းသက္ဖုိ႔ ခြင့္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရထားလမ္းေတြအေပၚမွာ ခရီးသည္မ်ား လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး အနီးဆံုး evacuation point ကို အေရာက္သြားႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ walkway မ်ားထားရွိပါတယ္။ evacuation point ေတြကို ႏိုင္ငံတကာ သတ္မွတ္စံႏွဳန္းမ်ားအရ အကြာအေ၀း ၇၀၀ မီတာတုိင္းမွာ ထားရွိေပးထားပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ခရီးသည္မ်ားဟာ မိုးပ်ံတံတား (elevated tracks) မ်ားေပၚမွာ ေရာက္ရွိေနခဲ့ရင္လည္း ေအာက္ကို အလြယ္တကူ ဆင္းသက္ႏိုင္ေစဖို႔ ေလွခါးမ်ားကုိ တပ္ဆင္ေပးထားပါတယ္။ ဥမင္မ်ားမွာလည္း ventilation funs မ်ားအသံုးျပဳၿပီး gas မ်ားကုိ ဖယ္ထုတ္တဲ့ စနစ္ကုိ အသံုးျပဳထားပါတယ္။

ရထားမွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ား အားလံုးကုိလည္း ဆုိးရြားတဲ့ မေတာ္တဆျဖစ္ရပ္ေတြမွာ ရဲမ်ားနဲ႔ ေဆးဘက္ဆုိင္ရာ အကူအညီမ်ား မေရာက္ရွိလာႏိုင္ေသးခင္မွာ ေရွးဦးသူနာျပဳ (first aid) အေနနဲ႔ ကူညီႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ first response team အျဖစ္ ႀကိဳတင္ေလ႔က်င့္ေပးထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Gulf News: Shaikh Zayed လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ အနိမ့္ျမင့္မတူညီတဲ့ မိုးပ်ံတံတားလမ္း (elevated track) ေတြကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ လူအမ်ားစုက ယံုၾကည္ေနသလုိ ဒူဘုိင္းမီထ႐ုိမွာ roller coaster စီးနင္းရသလုိ ခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္ေစမလား…။

Mohammad: (ရယ္လ်က္) မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာနားလည္မႈလြဲေနၾကတာပါ။ ဥမင္ေတြထဲမွာေတာင္ သံလမ္း(track) ေတြကို မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ဒီဇုိင္းေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ စီးနင္းလုိက္ပါသူမ်ားအေနနဲ႔ မေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ႔အျပင္ ခရီးသည္မ်ားဟာလည္း အဲဒီလုိ အနိမ့္အျမင့္ မညီညာစြာ ေမာင္းႏွင္ေနတာကုိလဲ မခံစားရပါဘူး။ ရထားရဲ႕ အရွိန္ဟာလည္း ပံုမွန္အရွိန္နဲ႔ပဲ ေမာင္းႏွင္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: ရထားေတြအတြက္ ေန႔စဥ္အလုပ္လုပ္တဲ့ operational hour နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ျမန္ျမန္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္တယ္ဆုိတာကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
 

Mohammad: ရထားေတြဟာ လုိင္းေပၚမွာ မနက္ ၅ နာရီကေန ည ၂ နာရီအထိ ရွိေနမွာျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္တမ္းမွာ နံနက္ ၆ နာရီကေန ည ၁၂ နာရီထိပဲ ေျပးဆြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရထားတစ္စီးဟာ တစ္နာရီကုိ ၁၁၀ ကီလုိမီတာႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေပမယ့္ ဘူတာ အေရအတြက္ မ်ားတဲ့အတြက္ ပ်မ္းမွ်အရွိန္ကေတာ့ တစ္နာရီကုိ ၄၀ ကီလိုမီတာကေန ၄၅ ကီလိုမီတာႏႈန္းေလာက္ထိပဲ ေမာင္းႏွင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ညပိုင္းမွာ ရထားေျပးဆြဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ၿပီးဆံုးတဲ႔အခါမွာ ရထားမ်ားဟာ Rashidiya၊ Al Qusais ႏွင့္ Jebel Ali Industrial area တုိ႔မွာရွိတဲ့ depots သံုးခုမွာ ရပ္နားၿပီး maintenance လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: မီထ႐ုိ ဘူတာရံုေတြမွာ pedestrian crossing လုိ႔ေခၚတဲ့ ေျခက်င္လမ္းျဖတ္ကူးရန္ ေနရာမ်ားကုိေရာ ဘယ္လုိထားရွိမွာပါလဲ…။
 

Mohammad: Pedestrians crossing မ်ားကုိ ၂၄ နာရီဖြင့္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံမ်ားပိတ္ၿပီး ရထားေတြသြားလာမႈေတြ ရပ္တန္႔ထားတဲ့ ညပိုင္းမွာေတာင္ pedestrians crossing ကုိဖြင့္ထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ crossing မ်ားကုိ ပလက္ေဖာင္းေတြမွာ သီးျခားတည္ေဆာက္ထားၿပီး လူတုိင္း အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ဒီဇုိင္း လုပ္ထားပါတယ္။
 

Gulf News: ဘူတာတခုကုိ ဆုိက္ေရာက္လာမယ့္ ရထားတစ္စင္းနဲ႔ တစ္စင္းၾကားက အခ်ိန္အပုိင္းအျခားကိုေရာ ဘယ္ေလာက္ထားရွိပါသလဲ…။
 

Mohammad: Peak hours (မနက္ခင္း၊ ေန႔လည္ခင္းနဲ႔ ညေနခင္း) ေတြမွာ ဘူတာတစ္ခုကုိ ဆုိက္ေရာက္လာမယ့္ ရထားႏွစ္စင္းၾကား အခ်ိန္အပိုင္းအျခားဟာ ၃ မိနစ္နဲ႔ ၄ မိနစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ အသြားအလာ နည္းခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ရထားႏွစ္စင္းၾကား ၾကာျမင့္ခ်ိန္ဟာ ၅ မိနစ္ကေန ၆ မိနစ္ထိ ျမင့္တက္သြားမွာျဖစ္ၿပီး လူအသြားအလာ အင္မတန္နည္းပါးတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာဆုိရင္ေတာ့ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ထိ ၾကာျမင့္ႏိုင္ပါတယ္။
 

Gulf News: ဘူတာႏွစ္ခုၾကားက link ပ်က္စီးသြားခဲ႔ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္…။
 

Mohammad: တကယ္လုိ႔ ဘူတာႏွစ္ခုၾကားမွာရွိတဲ့ link ဟာ အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ bus service နဲ႔ ေထာက္ပံ့ေပးပါမယ္။ အဲဒီ service ကုိ degraded operation လုိ႔ေခၚၿပီး အဲဒီအစီအစဥ္က ၁၅ မိနစ္အတြင္း အသင့္ျဖစ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: ရထားမ်ားနဲ႔ ဘူတာ႐ုံမ်ားကုိ ရမ္းကားဖ်က္ဆီးမႈေတြကိုေရာ ဘယ္လုိတားဆီး ကာကြယ္မွာပါလဲ…။
 

Mohammad: ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ခရီးသည္မ်ားကုိသာမက ရထားမ်ား၊ ဘူတာမ်ားႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈေတြအတြက္ကိုပါ ရည္ရြယ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ မီထ႐ိုရဲမ်ားကုိလဲ ဒူဘုိင္းရဲတပ္ဖြဲ႔ကေန ထုတ္ႏႈတ္ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ဘူတာ႐ုံမ်ားမွာ ေစာင့္ၾကပ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
 

ခရီးသည္မ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ဘူတာ႐ုံမ်ားနဲ႔ ရထားတြဲတုိင္းမွာ ကင္မရာမ်ားတပ္ဆင္ ထားရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာမ်ားနဲ႔ ရထားမ်ားမွာ အသံုးျပဳထားတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားဟာလည္း ေဟလုိဂ်င္နဲ႔ toxics မပါတဲ့ မီးခံပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားတြဲမ်ား၊ ဘူတာမ်ားကုိ ပ်က္စီးေစမႈနဲ႔ ခရီးသည္မ်ားကုိ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားအတြက္ ဒဏ္ေငြမ်ားနဲ႔ အျပစ္ဒဏ္မ်ားကုိ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေၾကညာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: မီထ႐ုိဘူတာရံုမ်ားနဲ႔ လမ္းပိုင္းမ်ားကုိ ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ေျမငလ်င္ဆုိင္ရာကုဒ္မ်ားကုိေရာ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ထားပါသလား…။
 

Mohammad: ဟုတ္ကဲ့။
 

Gulf News: မီထ႐ုိကုိ လည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေစဖုိ႔အတြက္ လူအေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား လုိအပ္မွာပါလဲ…။
 

Mohammad: ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ operation and maintenance အတြက္ လူဦးေရ ၃၂၀၀ ေလာက္ လုိအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
 

Gulf News: ရထားကို ေမာင္းႏွင္ေျပးဆြဲရန္အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ဘယ္ေလာက္လုိအပ္ပါသလဲ…။
 

Mohammad: ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လမး္ေၾကာင္းေတြကုိ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးႏိုင္တဲ့ စက္႐ုံအပုိတစ္ခု အပါအဝင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ ၃ ခုရွိပါမယ္။ လမ္းေၾကာင္းေတြေပၚက ဓာတ္အားလုိင္းေတြကိုေတာ့ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္လုိက္မႈမ်ား မျဖစ္ေစရန္အတြက္ လွ်ပ္ကာပစၥည္းမ်ားနဲ႔ အကာအကြယ္လုပ္ထားပါတယ္။
 

Gulf News: ရထားတစ္စီး ဘူတာမွာရပ္နားခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ၾကာျမင့္မွာပါလဲ…။
 

Mohammad: ပံုမွန္ရပ္နားခ်ိန္ကေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို အတင္အခ်လုပ္ဖုိ႔အတြက္ ၁၅ စကၠန္႔ကေန ၂၀ စကၠန္႔ေလာက္ထိၾကာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ အသြားအလာအရမ္းမ်ားတဲ့ ဘူတာ႐ုံေတြမွာေတာ့ စကၠန္႔ ၃၀ ေလာက္ထိေအာင္ ရပ္နားပါမယ္။ ပလက္ေဖာင္းေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ကင္မရာမ်ားကလဲ အေျခအေနအားလံုးကုိ ေစာင့္ၾကည့္မွတ္သားထားမွာျဖစ္ၿပီး ရထားတံခါးကုိ တမင္သက္သက္ ပြင့္ေစေအာင္ ျပဳမူမႈေတြအတြက္ ဒဏ္ေငြမ်ားေကာက္ခံရန္ ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။

Source: Don't worry about safety of metro
 

Related posts 
1. ဒူဘိုင္းမီထ႐ို Health Care City လမ္းပိုင္းၿပီးစီးမႈ အေျခအေန
2. Metro train test-run in Dubai
3. Dubai metro project news
4. Dubai Metro Station Construction
5. အာရပ္ကမာၻရဲ႕ ပထမဆံုး မီထ႐ို

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
2 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Anonymous May 11, 2009 at 11:47 AM  

    စိတ္၀င္စားစ၇ာ အ၇မ္းေကာင္းပါတယ္။ ေက်းဇူးလဲတင္ပါတယ္။

  2. Anonymous March 2, 2010 at 4:08 PM  

    very interesting article,
    thank you very much

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.