အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ နယူးေဒလီၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တည္ေဆာက္ေနေသာ မီထ႐ိုစီမံကိန္း၏ ေဆာက္လက္စ တံတားခန္းဖြင့္တစ္ခု တနဂၤေႏြေန႔ (၁၂ ရက္ေန႔)က က်ဳိးက်ခဲ့ရာ လူ ၅ ဦးေသဆံုးၿပီး ၁၃ ဦး ထိခုိက္ဒဏ္ရာ ရရွိသြားေၾကာင္း သိရသည္။
ဒဏ္ရာရသူမ်ားအနက္ ၂ ဦးမွာ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ အေျခအေနတြင္ ရွိေၾကာင္း ေဒလီမီထ႐ို ရထားေကာ္ပိုေရးရွင္းမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ေဒလီ မီထ႐ို ရထားလမ္း ကြန္ယက္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနသည္မွာ ၆ ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ မေတာ္တဆမႈမွာ တနဂၤေႏြေန႔ အေစာပိုင္းက ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေသဆံုးသူမ်ားအနက္ သံုးဦးမွာ ေနရာတြင္ ေသဆံုးသြားကာ ၂ ဦးမွာ ေဆး႐ုံေရာက္မွ ေသဆံုးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တံတားၿပိဳက်ခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ အလုပ္သမားမ်ားမွာ တံတားေပၚသို႔ ေလးလံသည့္ ကြန္ကရစ္ ၾကမ္းခင္းျပားမ်ား တင္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ပံုမ်ားအရ ကြန္ကရစ္ယက္မႀကီး တဖက္မွာ တံတားတိုင္ေပၚတြင္ တင္က်န္ေနၿပီး အျခားတစ္ဖက္မွာ ေအာက္သုိ႔ ျပဳတ္က်သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကြန္ကရစ္ယက္မႀကီး၏ ေအာက္တြင္ရွိေနေသာ သံမဏိယက္မလည္း က်ဳိးသြားသည္။
နယူးေဒလီ မီထ႐ိုသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ တတိယေျမာက္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ လူဦးေရ ၁၄ သန္းေက်ာ္ေနထိုင္ၿပီး ၃.၂ သန္းခန္႔ေသာ ယာဥ္မ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ႐ႈပ္ေထြးကာ ပရမ္းပတာျဖစ္ေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာမ်ားရွိရာ နယူးေဒလီၿမိဳ႕အတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ မီထ႐ိုကြန္ယက္လည္း ျဖစ္သည္။ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလက အလားတူ မေတာ္တဆမႈမ်ဳိး ျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးရာ လူ ၂ ဦးေသဆံုးၿပီး အနည္းဆံုး ၁၁ ဦးခန္႔ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ယခုေဆာက္လုပ္ေနေသာ မီထ႐ိုကြန္ယက္စနစ္တြင္ ရထားလိုင္း ၃ လိုင္းပါဝင္ကာ စုစုေပါင္း လမ္းအရွည္ ၄၅ မိုင္ (၇၅ ကီလိုမီတာ) ထိ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ က်င္းပမည့္ ဓနသဟာယႏိုင္ငံမ်ား အားကစားၿပိဳင္ပြဲမတိုင္ခင္ ရထားလိုင္းမ်ားကို မိုင္ ၆၀ (၁၀၀ ကီလိုမီတာ) အထိ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးႏိုင္ရန္ အာဏာပိုင္မ်ားက ဖိအားေပးလ်က္ရွိသည္။လူထုအသံ အြန္လုိင္းဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပၿပီး
ပရင့္ထုတ္ရန္
နယူးေဒလီ မီထ႐ိုသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ တတိယေျမာက္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ လူဦးေရ ၁၄ သန္းေက်ာ္ေနထိုင္ၿပီး ၃.၂ သန္းခန္႔ေသာ ယာဥ္မ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ႐ႈပ္ေထြးကာ ပရမ္းပတာျဖစ္ေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာမ်ားရွိရာ နယူးေဒလီၿမိဳ႕အတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ မီထ႐ိုကြန္ယက္လည္း ျဖစ္သည္။ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလက အလားတူ မေတာ္တဆမႈမ်ဳိး ျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးရာ လူ ၂ ဦးေသဆံုးၿပီး အနည္းဆံုး ၁၁ ဦးခန္႔ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ယခုေဆာက္လုပ္ေနေသာ မီထ႐ိုကြန္ယက္စနစ္တြင္ ရထားလိုင္း ၃ လိုင္းပါဝင္ကာ စုစုေပါင္း လမ္းအရွည္ ၄၅ မိုင္ (၇၅ ကီလိုမီတာ) ထိ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ က်င္းပမည့္ ဓနသဟာယႏိုင္ငံမ်ား အားကစားၿပိဳင္ပြဲမတိုင္ခင္ ရထားလိုင္းမ်ားကို မိုင္ ၆၀ (၁၀၀ ကီလိုမီတာ) အထိ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးႏိုင္ရန္ အာဏာပိုင္မ်ားက ဖိအားေပးလ်က္ရွိသည္။လူထုအသံ အြန္လုိင္းဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပၿပီး
အစ္ကို friction angle နဲ႕ cohesion ေတြက soil and rock strength မွာ ဘယ္လို သက္ေရာက္မွဳရွိလဲ သိရင္ေျပာျပေပးပါ ခင္ဗ်ာ။ ဥပမာ friction angle မ်ားရင္ ဘာျဖစ္လဲ နည္းရင္ဘာျဖစ္လဲ ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
http://www.myanmarengineer.org/forum/index.php/topic,4404.0.html