* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Kuala Lumpur’s dual purpose tunnel is a world first

စာေရးသူ © MyMetro |

မုန္

တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ေရလြမ္းမိုးမႈ ခံရေလ့ရွိတဲ့ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ (SMART) ဥမင္လို႔ အတုိေကာက္ ေခၚေ၀ၚၾကတဲ့ ေရလႊမ္းမိုးမႈမွ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈတို႔မွ ေရွာင္ရွားႏိုင္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ ဥမင္တစ္ခုကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ပါတယ္။ ၎ဥမင္ အမ်ဳိးအစားမ်ိဳးကို ကမာၻေပၚမွာ ပထမဆံုး တည္ေဆာက္ ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွ မွာရွိတဲ့ ေရလႊမ္းမႈကာကြယ္ေရး အတြက္ ေဖာက္လုပ္ ထားတဲ့ ဥမင္ေတြထဲ မွာေတာ့ အရွည္ဆံုး ဥမင္တစ္ခုျဖစ္ကာ အာရွမွာေတာ့ ဒုတိယ အရွည္ဆံုး ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
အဆိုပါဥမင္ကို ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္း စီးဆင္းလွ်က္ရွိတဲ့ အဓိက ျမစ္ႏွစ္ခုအား ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေရလႊမ္းမိုးမႈမွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ၎ဥမင္ အတြင္းမွာပင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာႏုိင္ေအာင္ ကားလမ္း ႏွစ္ထပ္ကို ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ ထားတာေၾကာင့္ ႏွစ္မ်ိဳးသံုး ဥမင္အမ်ိဳးအစား (Dual-purpose tunnel) လုိ႔ေခၚေ၀ၚႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ၿမိဳ႕လည္ၾကားမွာရွိတဲ့ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကိုလည္း အေတာ္အသင့္ ေလွ်ာ့ခ် ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေပါင္ေငြ သန္းေပါင္း (၃၃၅) သန္း ကုန္က်ခဲ့တဲ့ ၄င္းဥမင္ တည္ေဆာက္ေရးမွာ ဥမင္ အရွည္ (၉.၇) ကီလုိမီတာရွိၿပီး အလယ္ပိုင္း မွာေတာ့ (၃) ကီလုိမီတာ အရွည္ရွိ ႏွစ္ထပ္ကားလမ္း ပါ၀င္ပါတယ္။ အဓိက အစိတ္အပိုင္းမ်ား အေနနဲ႔ ျမစ္အေပၚပိုင္း ေရယူ အေဆာက္အအံုမ်ား (upstream intake structure)၊ ေရထိန္းတမံ၊ ေရေလွာင္ကန္ (holding pond and storage reservoir)၊ ေရလႊဲဥမင္(diversion tunnel)၊ ကားလမ္းေအာက္ ပုိက္လုိင္း (twin box culvert) ႏွင့္ ဥမင္အတြင္း ကားလမ္းအ၀င္၊ အထြက္လမ္းမ်ား ပါ၀င္ပါတယ္။

ေရလႊဲျခင္းနည္းလမ္းမ်ား

SMART ကို နည္းလမ္းသံုးမ်ိဳးႏွင့္ အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။
သာမန္ အေနအထားမွာ တနည္း ေျပာရရင္ မိုးရြာသြန္းမႈဟာ ဥမင္အသံုးျပဳၿပီး ေရလႊဲရ ေလာက္ေအာင္ မမ်ားတဲ့ အေျခအေနမွာ ဆုိရင္ေတာ့ နည္းလမ္း(၁) ကို အသံုးျပဳ ပါတယ္။ နည္းလမ္း(၁) မွာေတာ့ ဥမင္ကို ယာဥ္သြားလာမႈ အတြက္သာ အသံုးျပဳၿပီး ေရလႊဲ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

မုန္တိုင္း အသင့္အတင့္ ရွိလာတဲ့ အေျခအေနမွာ ဆုိရင္ေတာ့ နည္းလမ္း(၂)ကို အသံုးျပဳႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ကားလမ္းေအာက္ရွိ ပိုက္လုိင္းမ်ားမွတဆင့္ ေရလႊဲသြားမွာျဖစ္ကာ ကားလမ္းကို ဖြင့္လွစ္ထားၿမဲ ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏွစ္စဥ္ တစ္ႀကိမ္ (သို႔) ႏွစ္ႀကိမ္ ျဖစ္တတ္တဲ့ အင္အားျပင္းမုန္တိုင္း တိုက္ခတ္ခ်ိန္မွာဆုိရင္ေတာ့ နည္းလမ္း(၃)ကို အသံုးျပဳရမွာျဖစ္ၿပီး ယာဥ္သြားလာမႈကို ပိတ္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္တစ္ခုလုံးကို ေရလႊဲဖို႔ သက္သက္ အသံုးျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရကုဗမီတာ (၃) သန္းကို လႊဲေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နည္းလမ္း(၃)ကို အသံုးျပဳႏုိင္ရန္အတြက္ အလုိအေလ်ာက္ ေရလံုတံခါးမ်ားကို မဖြင့္မွီ ေနာက္ဆံုးယာဥ္ကို ဥမင္အတြင္းမွ ထြက္သြားႏုိင္ေရးအတြက္ လုိအပ္တဲ့အခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ ေပးႏုိင္ေစရန္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနရာမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္ ထားရွိပါတယ္။ ကားလမ္းဥမင္ကို ေရလႊဲၿပီးေနာက္ (၄၈)နာရီၾကာ သန္႔ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ၿပီးပါက ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥမင္ေဖာက္လုပ္ျခင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား
ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရးကို (၂၀၀၃) ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ Tuah ႏွင့္ Gemilang လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဥမင္တူးစက္ ႏွစ္လုံးသံုးၿပီး ေဖာက္လုပ္တာကေတာ့ (၂၀၀၄) ခုႏွစ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂) ရက္ေန႕မွာ Tuah ရဲ႕ေဖာက္လုပ္မႈကို အၿပီးသတ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး (၂၀၀၆) ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၂) ရက္ေန႕မွာ Gemilang ရဲ႕ေဖာက္လုပ္မႈကို အၿပီးသတ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

ကားလမ္းအသံုးျပဳမႈကို (၂၀၀ရ)ခုႏွစ္ ေမလ (၁၄)ရက္ေန႔ ညေန (၃)နာရီ မွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ေရလႊဲျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၄င္းႏွစ္ ဇြန္လကုန္ မွာ စတင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ TBM shield မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥမင္ကို အလယ္ပုိင္းမွ စတင္ၿပီး အျခားဘက္သို႔ shield ႏွစ္လုံးကို အသံုးျပဳ ေဖာက္လုပ္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ၄င္း shield မ်ားရဲ႕အခ်င္းကေတာ့ (၁၃.၂) မီတာရွိၿပီး ကမာၻ႔အႀကီးဆံုး အခ်င္းရွိ shield မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္အတြင္း ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းေစဖို႔အတြက္ ventilation facilities မ်ားကုိ လည္းထည့္သြင္း တပ္ဆင္ထားပါတယ္။

ဥမင္အတြင္း ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းေစရန္အတြက္ ေလ၀င္ေပါက္မ်ားကုိ တစ္ကီလုိမီတာ ၾကားစီ ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ထုုိေလ၀င္ေလထြက္စနစ္ျဖင့္ ကားလမ္းမွာရွိတဲ့ ေလထုကို အၿမဲ သန္႕ရွင္းေနေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီး ထိန္းသိမ္း ထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရလႊမ္းခ်ိန္မွာ ထိုေလ၀င္ ေလထြက္စနစ္ကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ေလ၀င္ေပါက္ေတြကုိ အတန္းလုိက္ ထည့္သြင္းထားၿပီး ေလသြင္း၊ ေလထုတ္အတြက္ ပန္ကာမ်ားတပ္ဆင္ထား ပါတယ္။ ေလသြင္းေလထုတ္ ပန္ကာေတြကုိ SMART ဥမင္ရဲ႕ အျပင္မွာတည္ရွိေအာင္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားၿပီး ဥမင္အတြင္းကို ေဒါင္လုိက္ ေလသြင္းေလထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ေလ၀င္ေပါက္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုၾကားမွာ ေလထုကို အဆက္မျပတ္ သန္႔ရွင္းေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မီးေဘးအႏၱရာယ္ ျဖစ္ခ်ိန္မွာ ဆုိရင္ေတာ့ မီးခိုးမ်ားကို ရွင္းလင္းသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ More

နည္းပညာဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား
ေရလႊမ္းမႈထိန္းခ်ဳပ္ေရးဥမင္ (ေရလႊဲဥမင္)
တည္ေဆာက္ေရး ကုန္က်စရိတ္ -- မေလးရွား ရင္းဂစ္ (၁၈၈၇) သန္း၊ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၅၁၄.၆) သန္း။
ဥမင္အရွည္ ------------------- (၉.၇) ကီလုိမီတာ၊ (၆) မုိင္။
ဥမင္အခ်င္း ------------------- (၁၃.၂) မီတာ၊ (၄၃.၃) ေပ (အျပင္ပိုင္းထိ)
ဥမင္တူးေဖာ္ျခင္းနည္းစနစ္ ------ Tunnel Boring Machine (TBM)
TBM အမ်ိဳးအစား -------------- Slurry Shield

ကားလမ္းဥမင္

ဥမင္အရွည္ --------------- (၃) ကီလုိမီတာ
ကားလမ္းအမ်ိဳးအစား ------- ႏွစ္ထပ္
အ၀င္၊အထြက္လမ္း --------- (၁.၅) ကီလုိမီတာ (၀.၉၃) မိုင္ (Jalan Sultan ႏွင့္ Jalan Imbi)
ကားလမ္းအဆက္အရွည္ ---- (၁.၄) ကီလုိမီတာ (၀.၈၇) မိုင္ (Jalan Tun Razak)
ကားလမ္းခ်ိတ္ဆက္မႈ ------- (၁.၆) ကီလုိမီတာ (၁) မိုင္ (ကြာလာလမ္ပူ-ဆီရန္ဘမ္ အေ၀းေျပးလမ္း)

ေရလႊဲရန္အတြက္ ကားလမ္းေအာက္မွ ေရလႊဲပုိက္ တပ္ဆင္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သာမန္ကားမ်ားသာ ျဖတ္သန္း သြားလာႏုိင္ပါတယ္။ ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ျဖတ္သန္း သြားလားျခင္းကို ခြင့္မျပဳတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆက္လက္ေလ့လာရန္
http://www.smarttunnel.com.my/project_features.htm feature
http://www.smarttunnel.com.my/project_tunneling.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/SMART_Tunnel

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.