* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

New Station Construction

စာေရးသူ © MyMetro |

ဒီ

ပို႔စ္မွာေတာ့ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ မီထ႐ို Arbatsko- Pokrovskaya လိုင္းရဲ႕ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕လိုင္း ျဖစ္တဲ့ Strogino-Mitinskaya လမ္းပိုင္းမွာ တည္ေဆာက္ ေနတဲ့ Strogino ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံ ဒီဇိုင္းနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားကို တင္ျပသြားမွာပါ။ ဘူတာ႐ုံ အမ်ဳိးအစား ကေတာ့ အမိုးခံုးတစ္ခုတည္း ပါရွိတဲ့ ေျမေအာက္ အနက္ေပ သိပ္မမ်ားတဲ့ ဘူတာရုံ (mono arched, shallow depth station) အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံရဲ႕ အလ်ားဟာ ၁၆၂ မီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ပလက္ေဖာင္း အက်ယ္ ၁၂ မီတာ ရွိကာ အျမင့္ ၅ မီတာရွိပါတယ္။

အဆိုပါဘူတာ႐ုံကို လူေနထူထပ္တဲ့ ၿမိဳ႕လယ္ေနရာမွာ တည္ေဆာက္ေနတာ ျဖစ္ၿပီး ေျမေအာက္ ဘူတာထဲသို႔ ဆင္းဖို႔ ၀င္ေပါက္ ႏွစ္ေပါက္ပါရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ ၀င္ေပါက္မ်ားဟာ Stroginskaya bulvar လမ္းမႀကီးရဲ႕ တဖက္ တခ်က္စီမွာ တည္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံရဲ႕ အမိုးခံုးကို ေထာင့္ခ်ဳိးကြက္မ်ားပါတဲ့ အခန္းမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ႏွင္းျဖဴေရာင္ (snow color) သုတ္လိမ္း ထားကာ၊ ၾကမ္းျပင္ကိုလည္း မီးခိုးေရာင္နဲ႔ အျဖဴေရာင္ ဂရက္ႏိုက္ ေက်ာက္မ်ားနဲ႔ အလွဆင္ထားမွာ ျဖစ္လို႔ ဘူတာထဲကို ၀င္လာသူရဲ႕ စိတ္ကို လန္းဆန္း တက္ႂကြေစမွာ ျဖစ္ၿပီး ထုထည္ႀကီးမားသေယာင္ ခံစားရေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘူတာ႐ုံကို အလင္းေပးမဲ့ မီးေခ်ာင္းမ်ားကိုေတာ့ အမိုးခံုး ေထာင့္ခ်ဳိး အခန္းကြက္မ်ားမွာ တပ္ဆင္ထားကာ ပလက္ေဖာင္းေပၚကို အလင္းေရာင္မ်ား ျဖာက်ေနေစပါတယ္။ ပံုတြင္ၾကည့္ပါ။ ဒီဘူတာ႐ုံကို ဒီဇိုင္းဆြဲတဲ့ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ A.Y.Orlov နဲ႔ A.V.Nikrasov တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
































ယခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ Stroginskaya လမ္းမႀကီးေပၚရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ဓာတ္ပံုမ်ားကို အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ပံု နည္းစနစ္ကေတာ့ ပထမ ေျမက်င္းအျဖစ္ တူးထုတ္ၿပီးမွ ဒီဇိုင္းအတိုင္း ဆက္လက္ေဆာက္လုပ္ကာ အေပၚမွ ေျမႀကီးကို ျပန္လည္ဖံုးအုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အပိုင္းကေတာ့ ဥမင္အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ေရးပါပဲ။ လိုအပ္တဲ့ frame works မ်ားကို ပုံစံတက် ျပဳလုပ္ၿပီးမွ ၎အေပၚမွာ သံခ်ီသံေကြးလုပ္ငန္းမ်ား ဆင္ၿပီး အမိုးခံုးကို ကြန္ကရစ္ သြန္းေလာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမက်င္းနံရံကို ထိန္းသိမ္းဖို အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္ မ်ားကို အသံုးျပဳထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ပိုမိုရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
2 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. chitsuelay May 11, 2009 at 3:30 PM  

    ဒီ station ၇ဲ႔ depth က တိမ္သလိုပဲေနာ္။ ျပီးေတာ့ floor levels ေတြလဲအမ်ားျကီးမပါဘူးေနာ္။ တူးထုတ္၇တဲ႔ ေျမျကီးပမာဏ လဲ မမ်ားေတာ့ဘူးေပါ့။ Singapore မွာေတာ့ ေျမေအာက္ ဘူတာရုံေတြက အနည္းဆုံး ၂ထပ္ရွိျပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ 20m ေလာက္နက္တယ္။ ေျမျကီးတူးတဲ႔ အခါမွာလဲ strut level 5ခုေလာက္နဲ႔ ေထာက္ျပီးတူး၇တယ္။

    Singapore ၇ဲ႔ အေပၚပိုင္း ေျမလႊာေတြဟာ soft ျဖစ္တဲ႔ အတြက္Tunnel ေတြ ေဖာက္တဲ႔ အခါ stiff ျဖစ္တဲ႔ ေျမလႊာထဲကေန ေဖာက္၇တဲ႔အတြက္ 20m အနက္ေလာက္ကေန ေဖာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါဆိုေတာ့ station ေတြကလဲ tunnel နဲ႔ အနက္တူတူေလာက္မွာပဲ ရွိပါတယ္။

    အခုဒီ Strogino station က်ေတာ့သိပ္မနက္ရတာက tunnel alignment ကလဲသိပ္မနက္လို့လား ။ဒ ါမွမဟုတ္ တျခားအေျကာင္းေတြမ်ာရွိေသးလား ဆိုတာ သိပါ၇ေစ။

  2. MyMetro May 11, 2009 at 4:30 PM  

    အဲဒီဘူတာက အခုအသံုးျပဳေနပါပီ။ ဥမင္ေဖာက္တဲ့အခါ၊ ေျမေအာက္ဘူတာေတြ ေဆာက္တဲ့အခါ တတ္ႏိုင္သမွ် အနက္တိမ္ေအာင္ ေရြးၾကရပါတယ္။ ဒါမွ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာမယ္။ ခရီးသြားေတြအေနနဲ႔ ေျမေအာက္အနက္ႀကီးကို ဆင္းစရာ မလိုလို႔ အခ်ိန္ကုန္သက္သာမယ္၊ ေလဝင္ေလထြက္ စနစ္အတြက္ ကုန္က်မႈ သက္သာမယ္ စတဲ့ အက်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။ အနက္ ၇ မီတာကေန ၂၀ မီတာအထိကုိ shallow tunnel လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ၂၀ မီတာအထက္ကို deep tunnel လို႔ေခၚတယ္။ စကၤာပူက ဘူတာေတြက အမ်ားအားျဖင့္ မီတာ ၂၀ ေလာက္ပဲ နက္တယ္ဆိုေတာ့ သိပ္မနက္ေသးပါဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဥေရာပႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕မွာဆို မီတာ ၇၀-၈၀ ထိနက္တဲ့ ဘူတာေတြ၊ ဥမင္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဟိုးတုန္းက စစ္ေဘးဒဏ္၊ ဗံုးဒဏ္ခံႏိုင္ဖို႔၊ ျပည္သူေတြအတြက္ စစ္ျဖစ္တဲ့အခါ ဗံုးခိုက်င္းသဖြယ္ ရည္ရြယ္ပီးေဖာက္ခဲ့တာပါ။ ေဖာက္လုပ္တဲ့ ဥမင္၊ ဘူတာရဲ႕ အတိမ္အနက္ဟာ သူရွိေနတဲ့ ေျမႀကီးရဲ႕ လကၡဏာေတြ (ေျမအမ်ဳိးအစား၊ ေျမေအာက္ေရ)နဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ floors ေတြ မ်ားတာ၊ နည္းတာဆိုတာ ကိုယ္ေဆာက္တဲ့ ဘူတာရဲ႕ အမ်ဳိးအစား၊ (ဥပမာ transit station ေတြ၊ တျခား အေဆာက္အအံုေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ complex structures) အေဆာက္အအံုဒီဇိုင္း ပံုစံေတြေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခု ဘူတာက်ေတာ့ လိုင္းတစ္လိုင္းတည္းမွာ ရွိတဲ့ ၾကားဘူတာပါပဲ။ သူ႔အတြက္ ဘူတာ ပလက္ေဖာင္းရယ္၊ အဝင္အထြက္ အလယ္ခန္းမရယ္ ရွိရင္ ရပီေလ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ၿမိဳ႕လယ္အေဆာက္အအံုမ်ားတဲ့ ဧရိယာေတြမွာဆို အေဆာက္အအံုေတြရဲ႕ foundation pile ေတြလြတ္ေအာင္ ဥမင္ကို ထားရမွာမို႔ နက္နက္တူးဖုိ႔လိုပီး၊ ၿမိဳ႕ျပင္ဧရိယာေတြမွာဆို ေရွာင္စရာေတြ သိပ္မရွိလုိ႔ ခပ္တိမ္တိမ္ေဖာက္လို႔ ရတယ္ေလ။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.