* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး(၂)

စာေရးသူ © MyMetro |

ဒီ

ေန႔ ဇူလိုင္လ ၅ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားခဲ့ရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ကေတာ့ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ ဘက္ပိုင္းမွာ တည္ရွိတဲ့ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ဥမင္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ ၉ နာရီမွာ ေက်ာင္းေရွ႕ကေန ဌာနက စီစဥ္ေပးတဲ့ မီနီဘတ္စ္ကားေလးနဲ႔ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ပါတယ္။ မိနစ္ ၄၀ ေလာက္ၾကာေအာင္ ကားစီးၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာမယ့္ လုပ္ငန္းခြင္ ရွိရာကို ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။




ဒီလုပ္ငန္းခြင္ကေတာ့ Filevskaya လိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ေဒသမ်ားနဲ႔ ၿမိဳ႕တြင္းကို ဆက္သြယ္ေပးထားတဲ့ လိုင္းကို တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ျဖစ္ပါတယ္။ Krylatskoe ဘူတာနဲ႔ Myakininskaya ဘူတာႏွစ္ခုၾကားကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးမဲ့ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း လိုဏ္ေခါင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ကို တာ၀န္ယူ ေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကေတာ့ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း အထူးအဖြဲ႔လို႔ ေခၚတဲ့ TO-6 အဖြဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္မွာ ေဖာက္လုပ္ၿပီး ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း အရွည္ ၁ ကီလိုမီတာခြဲ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္ကို Krylatskoe ဘူတာအနီးရွိ Starting shaft မွ LOVAT ကုမၼဏီထုတ္ Earth pressure balance shield နဲ႔ တူးေဖာ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တူးေဖာ္ၿပီး ေျမစာမ်ားကိုေတာ့ Herrenknecht ကုမၼဏီထုတ္ conveyor နဲ႔ သယ္ယူတာ ျဖစ္ၿပီး Starting shaft မွတဆင့္ ေျမသယ္ကားမ်ားနဲ႔ သယ္ထုတ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ လက္၀ဲဘက္ ဥမင္ကိုကေတာ့ ေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အားလံုးၿပီးစီးေနၿပီး ျဖစ္ၿပီး လက္ယာဘက္ဥမင္ကေတာ့ ေဖာက္လုပ္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရလံု သံကူကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုး lining ကို အသံုးျပဳတပ္ဆင္ထား အသံုးျပဳထားပါတယ္။ စက္စြမ္းအားျပည့္ လည္ပတ္ႏိုင္ေပမဲ့ လံုေလာက္တဲ့ ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုးမ်ားကုိ စက္႐ုံမွ အသင့္ မထုတ္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ တစ္လလွ်င္ ဥမင္တူးေဖာ္ၿပီးစီးမႈ ၂၉၀ မီတာေက်ာ္ပဲ ေရာက္ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ ဥမင္လုပ္ငန္း စတင္ရာ Starting shaft ကိုေရာက္ရွိတဲ့ အခါမွာ အဆိုပါ လုပ္ငန္းခြင္မွာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ႀကိဳဆိုၿပီး ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ေရး ေျမေပၚလုပ္ငန္းခြင္၊ ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုး ထုတ္လုပ္ေရး စက္႐ုံနဲ႔ အျခား အေဆာက္အဦးမ်ားကို လိုက္လံရွင္းလင္း ျပသပါတယ္။ ထို႔ေနာက္မွာ ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ Starting shaft ထဲကို ဆင္းၿပီး ေဖာက္လုပ္ၿပီး လက္၀ဲဘက္ ဥမင္ကို ဦးစြာ ေလ့လာၾကည့္႐ႈ ၾကပါတယ္။ ဥမင္အတြင္းပိုင္း လုပ္ငန္းမ်ား ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါၿပီးစီးေနၿပီး ရထားေျပးဆြဲရန္ အတြက္ လုိအပ္ေသာ လွ်ပ္စစ္လႊတ္ထားမည့္ လိုင္း (Third rail) ႏွင့္ အျခား cable pipe မ်ားသာ တပ္ဆင္ရန္ က်န္ရွိပါေတာ့တယ္။ ဥမင္အတြင္း တပ္ဆင္ထားေသာ ကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုးမ်ားကို အဓိက ေလ့လာၾကည့္႐ႈခြင့္ ရရွိၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ ျပည့္စံုစြာ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားေပးပါတယ္။

ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ဟာ လက္ယာဘက္ တူးေဖာ္ေနေသာ ဥမင္ လိုဏ္ေခါင္းထဲကို ၀င္ေရာက္ ခဲ့ပါတယ္။ ဥမင္အလ်ား ၁.၅ ကီလိုမီတာေက်ာ္ တူးေဖာ္ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္လို႔ ဥမင္တူးေဖာ္ရာ မ်က္ႏွာျပင္ (လုပ္ငန္းခြင္) အထိေရာက္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ေလး လမ္းေလွ်ာက္ ၾကရပါတယ္။ ဥမင္အတြင္း ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ထားေသာ္လည္း ကြန္ကရစ္ ဥမင္ျဖစ္သည့္အတြက္ အသက္႐ႈရတာ မေကာင္းလွပါ။ ဥမင္တေလွ်ာက္ ေရစိမ့္၀င္မႈမွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ဘိလပ္ေျမ မႈတ္သြင္းျခင္းလုပ္ငန္း (injection) လုပ္ကိုင္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ နာရီ၀က္ခန္႔ လွမ္းေလွ်ာက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ဥမင္တူးေဖာ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ မ်က္ႏွာျပင္ကို ေရာက္ရွိပါတယ္။ Mechanized complex တစ္ခုလံုးကေတာ့ LOVAT ကုမၼဏီထုတ္ complex ျဖစ္ၿပီး Shield နဲ႔ တဆက္တည္း ပါရွိပါတယ္။ ကြန္ကရစ္ lining ဘေလာက္တံုးမ်ားကို စက္၀ိုင္းပံု ဘေလာက္ erector နဲ႔ တပ္ဆင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကြန္ကရစ္ဘေလာက္တံုးမ်ား တပ္ဆင္ၿပီးစီးလို႔ complex နဲ႔ shield ကို ေရွ႕ကိုတိုးဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ တူးေဖာ္ေရးနဲ႔ တပ္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အလုပ္သမား ၅/၆ ေယာက္ခန္႔ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ EPB shield ေရွ႕ကို ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္တာ၀န္ရွိသူမ်ားက Shield နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းလင္းေျပာၾကား ေပးပါတယ္။

ဒီေန႔ ခရီးစဥ္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ဟာ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း တူးေဖာ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာ ရရွိလုိက္ ပါတယ္။ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္ကိုလည္း ယခင္ကထက္ ပိုမို သေဘာက္ေပါက္ နားလည္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အျပန္ ခရီးမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဖြဲ႔ဟာ စုေပါင္းဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ခဲ့ၾကၿပီး မီနီဘတ္စ္ကားနဲ႔ပဲ အေဆာင္ကို ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ လိုက္ပါ ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ေစတနာပါပါနဲ႔ လိုက္လံ ရွင္းလင္း ျပသေပးတဲ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကို အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ဒီပို႔စ္နဲ႔ ေရးသား ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္။

ဗီဒီယိုဖိုင္


Related Posts
လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး(၁)

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
2 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Unknown October 8, 2007 at 6:39 PM  
    This comment has been removed by a blog administrator.
  2. Anonymous April 15, 2009 at 8:38 PM  

    ေအးသာယာကမိတ္ေဆြေတြပါလား။က်ေနာ္က ကေနာင္ေဆာင္(B)က ကယားေလးပါ။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.