* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး(၁)

စာေရးသူ © MyMetro |

ဇူ

လိုင္လ ၃ ရက္ေန႔က ဘြဲ႔ယူၿပီးတာနဲ႔ မနားဘဲ ခ်က္ျခင္းဆိုသလို ဒီေန႔ ဇူလိုင္လ ၄ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Tunnel and metropolitan engineer အဖြဲ႔ CNC-611 ဟာ လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနတဲ့ မီထ႐ို ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ေတြ ရွိရာကို လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး ခရီးထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အရင္ ေက်ာင္းသား ဘ၀တုန္းက လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရးခရီးမ်ားကို မၾကာခဏ ထြက္ခဲ့ရေပမယ့္ ဒီတစ္ခါကေတာ့ အရင္အေခါက္မ်ားနဲ႔ မတူေအာင္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မီထ႐ိုနဲ႔ ဥမင္ အင္ဂ်င္နီယာ အသစ္စက္စက္ေလးမ်ား အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ပထမဆံုးေသာ အေတြ႔အႀကံဳတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္ၾကားခဲ့ရတဲ့ စာမ်ား၊ နည္းစနစ္မ်ားကို တကယ့္ မီထ႐ို ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ နဖူးေတြ႔၊ ဒူးေတြ႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရတာျဖစ္လို႔ အထူးကို ၀မ္းသာဂုဏ္ယူၾကရပါတယ္။ ဘာနဲ႔မွ တန္ဖိုးမျဖတ္ ႏိုင္ေအာင္လည္း ခံစားရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို လုပ္ငန္းခြင္မ်ဳိးကို ၀င္ေရာက္ ေလ့လာခြင့္ရဖို႔ဆိုတာ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ မဟာ အခြင့္အေရး တစ္ရပ္ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေလ့လာခ်င္ေစအံုးေတာ့ ေဆာက္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းကလည္း ရွိအံုးမွ ဒါမ်ဳိးကျဖစ္မွာပါ။





နံနက္ ၉ နာရီမွာ တကၠသိုလ္ေရွ႕မွာ လူစုၿပီးေတာ့ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္မယ့္ ဌာနမွ ဆရာမ်ားနဲ႔တကြ မီထ႐ို ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ရွိရာကို ေျခက်င္ပဲ သြားေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၅ မိနစ္သာသာခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾက ၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းခြင္ရွိရာကို ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သြားေရာက္ ေလ့လာရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ကေတာ့ ေမာ္စကို မီထ႐ိုတို႔ခ်ဲ႕ေရး စီမံကိန္းထဲက Lyublinsko- Dmitrovskaya Line ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ Dostoevskaya ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းျဖစ္ပါတယ္။ Syvarov square နဲ႔ ႐ုရွားတပ္မေတာ္ ကဇာတ္႐ုံ ၾကားမွာ တည္ရွိၿပီး အ၀ိုင္းပတ္ ေျမေအာက္ ရထားလိုင္းနဲ႔ Syvarov Square ေျမေအာက္ဘူတာ (မတည္ေဆာက္ရေသး)မွာ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ေျမေအာက္ဘူတာမွာ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု တစ္ခုပါ၀င္မွာ ျဖစ္ၿပီး Dostoevskaya လမ္းနဲ႔ Seleznevskaya လမ္းေထာင့္မွာ တည္ရွိပါတယ္။ ဒီကားလမ္းမမ်ားရဲ႕ တဖက္တခ်က္စီမွာ underground passage မ်ားနဲ႔ ေျမေပၚထြက္ေပါက္မ်ား ထားရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္းထြက္ေပါက္ ေလးခုရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျမေအာက္ ဘူတာ႐ုံ အမ်ဳိးအစားကေတာ့ Column-wall type station အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ဥမင္မ်ား (interstation tunnels) နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ေျမေအာက္ ခ်ဥ္းကပ္ဥမင္မ်ားကို တည္ေဆာက္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံကို ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရၿပီး ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ ဘ႑ာေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ရပ္နားထားခဲ့ရမွ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းက်မွ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ စတင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတာ႐ုံ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုလံုးကို SMU-6 (Construction and Assembling Administration) မွတာ၀န္ယူ ေဖာက္လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ အဆိုပါအဖြဲ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ တံတား/လမ္း အထူးအဖြဲ႔မ်ားလို႔ အဖြဲ႔မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ထိုကဲ့သို႔ မီထ႐ုိ ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔မ်ား မ်ားစြာ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာေရး အဖြဲ႔မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ဆရာမ်ား စုစုေပါင္း ၁၆ ဦးပါ၀င္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ ေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းနဲ႔ ေျမေအာက္ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရာ ေနရာမ်ားကို SMU-6 အဖြဲ႔မွာ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး ကိုယ္တိုင္ လိုက္လံရွင္းလင္း ျပသေပးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မဟာဘြဲ႔ယူ စာတမ္းကို အတည္ျပဳ လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးခဲ့သူမွာလည္း အဆိုပါ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျမေပၚမွာ ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဧရိယာကေတာ့ မီတာ ၁၀၀၊ ၁၅၀ သာသာ က်ယ္၀န္းၿပီး အေဆာက္အဦးမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို က်စ္လစ္စြာ ဖြဲ႔စည္းထားရွိတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ေရာက္လာတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာေရး အဖြဲ႔ဟာ ေရာက္တာနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ ၀တ္စံုမ်ားကို လဲလွယ္ ၀တ္ဆင္ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးမွ ဦးေဆာင္ၿပီး ေျမေအာက္ လုပ္ငန္းခြင္မ်ား ရွိရာကို Vertical shaft မွတဆင့္ ဓာတ္ေလွကားနဲ႔ ဆင္းၾကရပါတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးက Construction site ရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံု၊ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြကို ရွင္းလင္း ေျပာျပသြားပါတယ္။ အခုေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံဟာ ေျမေအာက္ အနက္ မီတာ ၆၀ မွာ တည္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဓာတ္ေလွကားက ထြက္လိုက္ေတာ့ ေျမေအာက္ဥမင္ လိုဏ္ေခါင္းထဲကို ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ ဒီဥမင္လိုဏ္ေခါင္းက ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံဥမင္ ေဖာက္လုပ္ရာမွာ လိုအပ္တဲ့ ကနဦး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ဖို႔ တနည္းအားျဖင့္ တူးၿပီးသား ေျမစာမ်ား ေျမေပၚကို တင္ပို႔ျခင္း၊ ေျမေပၚမွ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား၊ lining segments မ်ားကို ေျမေအာက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္တဲ့ ဧရိယာ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ၅.၅ မီတာ အခ်င္းရွိတဲ့ ဒီလိုဏ္ေခါင္းမွာ ေျမသယ္တြဲမ်ား၊ စက္ေခါင္းမ်ား၊ အျခား ဥမင္ေဖာက္ ကိရိယာမ်ားနဲ႔ ႐ႈပ္ေနပါတယ္။

ဥမင္အတြင္းမွာ ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ အထူးျပဳလုပ္ထားၿပီး ေျမေပၚမွာထက္ ပိုမိုေအးစိမ့္ေနတာကို သတိျပဳမိပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးလံုးမ်ားကိုလည္း ဥမင္တေလွ်ာက္ တန္းစီထြန္းထားၿပီး အလင္းေရာင္လည္း ေကာင္းစြာရရွိပါတယ္။ ေျမေအာက္ထဲမွာ လုပ္ကိုင္ရတဲ့ အေျခအေနမ်ား၊ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ပံုမ်ားကို အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးက ရွင္းျပေပးပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ lectures မ်ားအတိုင္း မကြာျခားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာမ်ားကလည္း သင္ခန္းစာမ်ားနဲ႔တကြ လက္ေတြ႔မွာ ျမင္ရပံုမ်ားကို ရွင္းျပေပးၿပီး တလက္စတည္း စာေတြလည္း ျပန္ေမးပါေသးတယ္။

ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ တည္ရွိရာ ေျမအမ်ဳိးအစားကေတာ့ ခံႏိုင္၀န္အား အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ ၄ ရွိတဲ့ ရြံ႕ေက်ာက္ဆန္တဲ့ ေျမမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ Drilling and blasting method ကိုအသံုးျပဳကာ တူးေဖာ္ၿပီး ဥမင္ lining segment မ်ားကို Erector ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ တပ္ဆင္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ဘူတာ႐ုံ ေဖာက္လုပ္မယ့္ ဥမင္ရွိရာကို သြားတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္ဥမင္ငယ္မ်ား ကို ဘူတာ႐ုံ ထိပ္တဖက္ တခ်က္စီကေန vertical shaft နဲ႔ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားပါတယ္။ ခ်ဥ္းကပ္ဥမင္ငယ္ ႏွစ္ခုမွာ တစ္ခုကိုေတာ့ ဥမင္အတြင္ ေလေပးစနစ္ Ventilation အတြက္ အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အခ်င္း ၅.၅ မီတာရွိတဲ့ စက္၀ိုင္းျခမ္းပံု ဥမင္ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္ ခ်ဥ္းကပ္ဥမင္ကေတာ့ ထိပ္ပိုင္းက်ဥ္းသြားတဲ့ ေလးေထာင့္ ဥမင္ငယ္ျဖစ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ lining နဲ႔ ျပဳလုပ္ထားကာ ဘူတာ႐ုံ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းၿပီးပါက ေျမျပန္ဖို႔ပစ္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ဟာ ဘူတာ႐ုံ Lateral tunnel ေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ေနရာကို ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မိုင္းခြဲျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးလို႔ ေျမသားမ်ား သယ္ထုတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းကို ခဏရပ္နားခိုင္းၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးက လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သတ္တာေတြကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားမွ ေမးျမန္းသည္မ်ားကိုလည္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားေပးပါတယ္။ အသံုးျပဳေနတဲ့ စက္မ်ားမွာလည္း စာအုပ္ထဲ၊ ဓာတ္ပံုထဲမွာသာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ဖူးတာမို႔လို႔ အခုလို မ်က္ျမင္ေတြ႔ရွိရတဲ့ အခါမွာ အလြန္ကို အံ့ၾသ၀မ္းသာရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္ပံုစံေတြကို Drawing ဆြဲခဲ့တုန္းက မွန္းဆြဲခဲ့တာေတြလည္း ပါေတာ့ အခုတကယ့္အစစ္ကို ေတြ႔ရေတာ့မွ အခ်င္းခ်င္း ျပန္ေျပာၿပီး ရီရပါေသးတယ္။

အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ပင္မဘူတာ႐ုံႀကီးရဲ ေဘးဘက္ဥမင္ကို စတင္ေဖာက္လုပ္ ေနခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ဥမင္ ထိပ္ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္တစ္ခုလံုးမွာ အဓိက အသံုးျပဳတဲ့ lining အမ်ဳိးအစားကေတာ့ Cast iron segment မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ဟာ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ဥမင္ထိပ္ ႏွစ္ဖက္စလံုးကို သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ေျမေအာက္ အတြင္းပိုင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ရတာ အလြန္ကို စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းၿပီး ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေလ့လာခြင့္ရလို႔လည္း ၀မ္းသာၾကည္ႏူး အားတက္မႈကိုပါ တၿပိဳင္တည္း ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ေျမေအာက္မွ ျပန္တက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေျမေပၚမွာ ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းတခ်ဳိ႕ကိုပါ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးက ယေန႔ေလ့လာခဲ့တဲ့၊ ေရာက္ခဲ့တဲ့ ေနရာမ်ားနဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျပန္လည္ေျပာၾကားေပးၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ဆရာမ်ားက စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သိလိုသည္မ်ားကို ေမးျမန္းၾကပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီးက သေဘာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားေပးၿပီး ပထမေန႔ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

အခုလို လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး ခရီးမ်ားကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ စီစဥ္ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္မွာ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ Tunnels and metropolitans ဌာနမွာ ပါေမာကၡနဲ႔ ဆရာမ်ားကို ေက်းဇူးဥပကာရ အထူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ဒီပို႔စ္ေလးနဲ႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ေျမေအာက္လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းပိုင္းပံုမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုမ်ားနဲ႔တကြ ဗီဒီယိုဖိုင္မ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ဓာတ္ပံုေတြက ပံု ၁၀၀ နီးပါး ရွိတာေၾကာင့္ loading လုပ္တာ နည္းနည္းၾကာပါလိမ့္မယ္။ သည္းခံၿပီး ၾကည့္႐ႈေပးပါခင္ဗ်ား။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္။

ဗီဒီယိုဖိုင္မ်ား


Related Posts
လုပ္ငန္းခြင္ ေလ့လာေရး(၂)

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.