* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Column Type Stations

စာေရးသူ © Anonymous |




နိဒါန္း

Column Type Stations မ်ားႏွင့္ တစ္ျခား Stations မ်ား ရဲ ့အဓိက ကြာျခားခ်က္မ်ား ရွိပါသည္။ Column Type Stations ဆိုသည္ မွာ ေျမေအာက္ ဥမင္ဘူတာသံုးခုကို တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ ထားေသာ ဘူတာ႐ုံ အမ်ဳိးအစား ကိုေခၚပါသည္။ ဥမင္၏ အမိုးမ်ားမွာ construction အတြင္း ပိုင္း တြင္ column တိုင္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ ေထာက္ေပးထားေသာ အသင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့့္ အမိုး (သို ့မဟုတ္) ရက္မမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားပါသည္။

Column Type Stations (ဘူတာ) (ပံု - ၁) မ်ားကို ပံုစံထုတ္လုပ္ရာတြင္ ေျမေအာက္ ဥမင္ဘူတာသံုးခု ကို အလ်ားတူညီစြာ ေဆာက္လုပ္ထားသည္ဟု ယူဆပါသည္။ တခါတရံတြင္ ခရီးသြားဦးေရ အေရအတြက္ေပၚမူတည္၍ အခ်ဳိ႕ေသာ ဘူတာ႐ုံမ်ားတြင္ အလယ္ဥမင္ကို က်ယ္၀န္းစြာ ေဆာက္လုပ္ရန္ မလိုအပ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေဘးဥမင္မ်ား၏ အလယ္တြင္ ရွိေသာ အလယ္ ဥမင္သည္ အေျခခံအားျဖင့္ ေျမေပၚထြက္ေပါက္မ်ား တည္ေနရာႏွင့္ ဆက္စပ္လွ်က္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

အလယ္ဥမင္ႏွင့္ ဓာတ္ေလွကားသြားမည့့္ ဥမင္ ဆက္စပ္ရာတြင္ ခရီးသြားစၾကၤန္ ေနရာ၌ သီးျခား ပံုစံ (သို႔) ေပါင္းစပ္ထားေသာပံုစံျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဖိအားဒဏ္ ခံႏုိင္သည့္ အခန္းကို ေဆာက္လုပ္ထား ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အလယ္ဥမင္၏ ၀င္ရုိးသည္ ဓာတ္ေလွကားသြားမည့္ ဥမင္၏ ၀င္ရုိးႏွင့္ တထပ္တည္း က်ရပါမည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ ဘူတာ႐ံု၏ ထြက္ေပါက္သည္ ၾကားခံအခန္းမွတဆင့္ ဓာတ္ေလွကား သြားမည့့္ ဥမင္သို႔သြားႏုိင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ရပါ သည္။ ဤေနရာတြင္ ဓာတ္ေလွ ကား သြားမည္ ့ ဥမင္သည္ ဘူတာ႐ုံ၏ ၀င္ရုိးအတိုင္း သတ္မွတ္ ထားေသာ slope ႏွင့္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါ သည္။ ၾကားခံအခန္းရွိ construction lining ၏ အနိမ့္ပိုင္း level သည္ interstation tunnel ၏ lining ထက္ ျမင့္ရပါမည္။

Column Type Stations (ဘူတာ) ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ inter-base lining သည္ cast-iron tube (သို႔) ကြန္ကရစ္ element မ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ပါသည္။ ဘူတာ႐ုံ ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးအပိုင္းတြင္ cast-in-place ကြန္ကရစ္ကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။

Column Type Stations (ဘူတာ) ၏ ေဆာက္လုပ္မႈပံုစံ သည္ ၎၏ ေဆာက္လုပ္မႈပံုစံ အယူအဆေပၚ မူတည္သည္။ ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ ေဘးဘက္ ဘူတာဥမင္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယ အဆင့္အေနျဖင့္ ပထမ အဆင့္ျဖင့္ ဆက္စပ္လွ်က္ရွိေသာ ဒုတိယဥမင္၏ က်န္ရွိေသာ working face ကို ၃၀ - ၅၀ မီတာ အထိ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ရပါမည္။ ထို႔အတူ က်န္ရွိေသာ အလယ္ ဘူတာ႐ုံ အခန္းကို လက္ေတြ႔တြင္ အဆင့္ ႏွစ္ဆင့္ျဖင့္ အၿမဲတမ္း ေဖာက္လုပ္ ၾကပါသည္။ ပထမ အဆင့္တြင္ ၎၏အေပၚပိုင္းအား စတင္ ေဖာက္လုပ္ပါသည္။ ၎ေနာက္တြင္ section တေလွ်ာက္လံုး ေရာက္သည္ အထိ profile ကို ေဖာက္လုပ္ပါသည္။ ၎ပံုစံသည္ ေျမေအာက္ဘူတာ၏ ေဘးဥမင္မ်ားတြင္ သက္ေရာက္မည့္ deformations ကို ကန႔္သတ္ထားႏုိင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေဘးဥမင္မ်ားမွ ဘူတာ၏ အလယ္ဥမင္နံရံမ်ားဆီသို ့ ေရြလ်ားမႈကိုပါ ေလ်ာ့က်ေစပါသည္။

Column Type Stations (ဘူတာ) အမဴိးအစားသည္ မာေက်ာခိုင္ခံ့ေသာ ေျမမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္မႈ မ်ားပါသည္။

ေျမေအာက္အလယ္ ဥမင္၏ ျဖတ္ပိုင္းပံုႏွင့္ ပႏၷက္ ပုံစံ

(ပံု-၁) - Column Type Stations (ဘူတာ) ၏ ပႏၷက္ ပံုစံ

1) ေျမေအာက္ အလယ္ ဘူတာ ဥမင္
2) ေျမေအာက္ ဘူတာ၏ ေဘး ဥမင္
3) Interstation tunnel
4) ဓာတ္ေလွကား ဥမင္
5) ဖိအား ဒဏ္ ခံႏုိင္သည္ ့ အခန္း
6) Columns
7) Camber arch (or) bulkhead



အခန္း (၁)
ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ား၏ Plan ႏွင့္ Profile လိုအပ္ခ်က္

ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အေျဖာင့္လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး လမ္းေၾကာင္း အေကြးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ အဓိိက လမ္းေၾကာင္း တြင္ Radius ၆၀၀ မီတာ ထက္ မငယ္ရပါ။ အကူလမ္းေၾကာင္း တြင္ ၅၀၀ မီတာ၊ အရံလမ္းေၾကာင္းတြင္ ၇၅ မီတာ ရွိပါသည္။ ခက္ခဲေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ လမ္းေၾကာင္း အေကြးမ်ား၌ Radius ကို ေလွ်ာ့ယူရန္ ခြင့္ျပဳုထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိက လမ္းေၾကာင္းတြင္ Radius ၃၀၀ မီတာ ထက္မငယ္ရပါ။ အကူလမ္းေၾကာင္းတြင္ ၁၀၀ မီတာ ၊ အရံ လမ္းေၾကာင္းတြင္ ၆၀ မီတာ ရွိရပါမည္။

ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ား၏ slope သည္ ၃% ထက္မငယ္ရပါ။ ႁခြင္းခ်က္ အေနျဖင့္ ေျမျပန္႔မ်ားတြင္ ၎ slope အတိုင္း ယူႏုိင္ပါသည္။ ေရႏႈတ္ေျမာင္း၏ slope သည္ ၂ % ထက္မငယ္ရပါ ။ ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ား၏ အျမင့္ဆံုး slope သည္ ေျမေအာက္ ဥမင္မ်ားတြင္ ၄၀ %၊ ေျမေပၚ ပိုင္း မ်ား တြင္ ၃၅ % ထက္ မပိုရပါ။ ေျမေအာက္ ဥမင္၏ အလ်ား ၁၅၀၀ မီတာ ထိ ရွည္လ်ား ေသာ ဥမင္ မ်ားတြင္ ၎ slope အား ၄၅ % အထိ တိုးျမွင့္ယူႏုိင္ပါသည္။

ေျမေအာက္ဥမင္ ဘူတာမ်ားတြင္ လမ္းေျဖာင့္မ်ား၌ နံရံေဘး တဘက္တခ်က္စီ၏ slope သည္ ၃% ရွိရပါမည္။ ခက္ခဲေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ ၅% ထိ ယူႏုိင္ပါသည္။ လမ္းေၾကာင္း အေကြးမ်ား၏ radius သည္ ၈၀၀ မီတာထက္ ငယ္ရပါမည္။ ျပန္႔ျပဴးေသာ ေျမျပင္ဧရိယာရွိသည့္ ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားတြင္ ေရႏူတ္ေျမာင္းမ်ား ထားရွိရန္ စီစဥ္ထားရပါမည္။

Longitudinal profile တေလွ်ာက္ရွိ element ႏွစ္ခုကို ဆက္စပ္ရာတြင္ ေဘးနံရံႏွစ္ဘက္၏ slope သည္ ၅% ထက္ပိုရပါမည္။ ၎ေနာက္ transitional (အကူးအေျပာင္း) element ၏ slope သည္ ၅% ထက္မပိုရပါ။

Related links
Column Type Stations အပိုင္း(၂)

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
4 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. စိုးထက္ - Soe Htet ! February 14, 2008 at 5:02 PM  

    ဖတ္တာက မၿပီးေသး သလိုပဲ ... ဆက္ေရးပါအံုး ... ကၽြန္ေတာ္က အင္ဂ်င္နီယာ မဟုတ္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ နည္းပညာ စကားလံုးေတြ မွန္းၿပီး ပဲ နားလည္ လိုက္တယ္ ... ေက်းဇူးဗ်ိဳ႕ :D

  2. kim February 16, 2008 at 6:49 AM  

    နမူနာ မီထရုိပံုေတြနဲ႕ဆိုရင္ ပိုေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္.. ။ just a suggestion ပါ။

  3. Anonymous June 24, 2008 at 8:18 PM  

    ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ posts ေလးေတြ ထပ္တင္ထားပါတယ္ .. လိုတိုး ပိုေလ်ာ့ ေလးေတြနဲ႔ ထင္ျမင္ခ်က္ေလးေတြ ေရးေပးၾကပါဦး ဗ်ာ...

  4. Wai Min November 18, 2011 at 4:19 AM  

    ရထားလမ္းရဲ ့radius ကိုဘယ္လို ယူဆျပီးတိုင္းတာရပါသလဲ..ပံုေလးနဲ ့ျဖစ္ျဖစ္ရွင္းျပပါလား...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.