စကၤာပူၿမိဳ႕ရဲ႕ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္ (MRT) မွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆.၇ ဘီလီယံတန္ အဝိုင္းပတ္လိုင္း (Circle line) ကို အပိုင္း ၅ ပိုင္းနဲ႔ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္လ်က္ ရွိတယ္ဆိုတာ ယခင္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလက သတင္း အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးသြားတဲ့ လမ္းပိုင္း (Stage 4) အေၾကာင္း သတင္းအက်ဥ္းနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ေဖာ္ျပသြားပါမယ္။
အဝိုင္းပတ္လိုင္း၊ လမ္းပိုင္း-၄ (Circle line – Stage 4) ကို Taisei cooperation မွ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး Thomsom station, Bukit Brown station, Botanic Gardens station, Farrer Road station စတဲ့ ေျမေအာက္ ဘူတာေလးခုနဲ႔ အျခားလမ္းပိုင္း (stage) မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္တဲ့ ဥမင္လမ္းပိုင္းမ်ား ပါဝင္ပါတယ္။ လမ္းပုိင္း တည္ေဆာက္ကာလ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအထိ ေလးႏွစ္နဲ႔ သံုးလ ၾကာျမင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့ စက္ကေတာ့ Slurry TBM ျဖစ္ၿပီး အခ်င္း ၆.၆၃ မီတာရွိပါတယ္။
TBM ကို စတင္တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္။
TBM တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္ (Shaft) အတြင္းပိုင္း။
Overview of TBM backup gantries to Tunneling
TBM တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္ (Shaft) အတြင္းပိုင္း။
Overview of TBM backup gantries to Tunneling
ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားကိုေတာ့ Cut & Cover tunneling method ကို အသံုးျပဳ ေဖာက္လုပ္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥမင္မ်ားကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္က ေျမေအာက္ ဘူမိအေနအထား အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရလို႔ ဥမင္ေဖာက္လုပ္သူေတြအတြက္ စိန္ေခၚမႈ အႀကီးအက်ယ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
Soil & Rock profile. ဥမင္လမ္းေၾကာင္းကို မ်ဥ္းပါးေလးနဲ႔ ျပထားပါတယ္။
Thomson Station တည္ေနရာ။
Bukit Brown Station တည္ေနရာ
Farrer Road Station တည္ေနရာ
Botanic Gardens Station တည္ေနရာ
Bukit Brown Station Construction. Cut & Cover method နဲ႔ ေဖာက္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
Thomson Station Construction. Cut & Cover method.
ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္၊ lining block တပ္ဆင္ေနပံု။
lining block မ်ား ဥမင္တူးေဖာ္ တပ္ဆင္ရာသို႔ သယ္ေဆာင္ပံု။
ဥမင္အတြင္း၊ ၾကမ္းခင္းပိုင္း တပ္ဆင္အၿပီး ျမင္ရပံု။
TBM Breakthrough. ဥမင္တူးေဖာ္ျခင္း ၿပီးဆံုးသည့္အဆင့္။ ဥမင္လုပ္ငန္း၏ ေအာင္ပြဲ အခမ္းအနားတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ lining ring ႏွင့္ TBM ျပန္ျဖဳတ္ျခင္း။
TBM တပ္ဆင္ေနပံု။ Bukit Brown Station အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ဥမင္အဝင္။
Backup car behind TBM
TBM ကို shaft ထဲသို႔ ခ်ေနစဥ္။
Cutting wheel. Shield မ်က္ႏွာျပင္ရွိ ေျမသားကို ျဖတ္မည့္ ဘီးမ်ား။ Conventional reaming technology။
ဥမင္အတြင္း ရထားသံလမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္း။
ရထားသံလမ္းႏွင့္ ဇလီဖားတံုးၾကားတြင္ တုန္ခါမႈဒဏ္ခံ ေပၚလီမာ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားပံု။
Thomson Station တည္ေနရာ။
Bukit Brown Station တည္ေနရာ
Farrer Road Station တည္ေနရာ
Botanic Gardens Station တည္ေနရာ
Bukit Brown Station Construction. Cut & Cover method နဲ႔ ေဖာက္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
Thomson Station Construction. Cut & Cover method.
ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္၊ lining block တပ္ဆင္ေနပံု။
lining block မ်ား ဥမင္တူးေဖာ္ တပ္ဆင္ရာသို႔ သယ္ေဆာင္ပံု။
ဥမင္အတြင္း၊ ၾကမ္းခင္းပိုင္း တပ္ဆင္အၿပီး ျမင္ရပံု။
TBM Breakthrough. ဥမင္တူးေဖာ္ျခင္း ၿပီးဆံုးသည့္အဆင့္။ ဥမင္လုပ္ငန္း၏ ေအာင္ပြဲ အခမ္းအနားတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ lining ring ႏွင့္ TBM ျပန္ျဖဳတ္ျခင္း။
TBM တပ္ဆင္ေနပံု။ Bukit Brown Station အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ဥမင္အဝင္။
Backup car behind TBM
TBM ကို shaft ထဲသို႔ ခ်ေနစဥ္။
Cutting wheel. Shield မ်က္ႏွာျပင္ရွိ ေျမသားကို ျဖတ္မည့္ ဘီးမ်ား။ Conventional reaming technology။
ဥမင္အတြင္း ရထားသံလမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္း။
ရထားသံလမ္းႏွင့္ ဇလီဖားတံုးၾကားတြင္ တုန္ခါမႈဒဏ္ခံ ေပၚလီမာ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားပံု။
ယခု အဝိုင္းပတ္လိုင္းဟာ Dhoby Ghaut station ကေန စတင္ၿပီး HarbourFront station မွာ အဆံုးသတ္မွာျဖစ္ကာ စုစုေပါင္း လိုင္းအရွည္ ၃၃.၃ ကီလိုမီတာနဲ႔ ဘူတာ႐ုံေပါင္း ၂၉ ခုပါဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္မွာ လံုးလံုးလ်ားလ်ားတည္ရွိမယ့္ လိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ လာမယ့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အားလံုး ၿပီးစီးႏုိင္ဖို႔ ခန္႔မွန္းထားၿပီး စကၤာပူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ထဲကို ဝင္ေရာက္ခ်ိတ္ဆက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Construction Methods
1. Top-Down Construction (applicable only to Dhoby Ghaut, Museum, Convention Centre, Millenia, Nicoll Highway, Lorong Chuan and Holland stations)
2. Construction of Contiguous Bored Pile Wall
3. Construction of Secant Pile Wall
4. Construction of Diaphram Wall (front page, back page)
5. Construction of Sheet Pile Wall (front page, back page)
အဝိုင္းပတ္လိုင္း ၿပီးစီးသြားပါက ျမင္ရမည့္ပံုမ်ား
Dhoby Ghaut Interchange (Concourse area)
Bras Basah station (View at road level)
Esplanade Station (Concourse level)
Esplanade Station (Entrance view)
Promenade Station (Entrance view)
Promenade view, level 2
Promenade Platform view
Promenade Entrance view
Kim Chuan Depot (Operation Control Centre)
Paya Lebar Station (Bridge view)
Macperson Station (Entrance view)
Bishan Interchange(External view)
Bishan Interchange (External view - Entrance 1)
Lorong Chuan Station (Entrance)
Marymount Station (Entrance)
Thomson Station (Platform view)
Farrer Road Station (Concourse view)
Botanic Gardens Station (Entrance)
Holland Village Station (Entrance 1)
Holland Village Station (Entrance 1)
Buona Vista Station (View from taxi drop-of point)
One-North Station (Station Entrance)
One-North Station (Concourse view)
Kent Ridge Station (3 level station entrance view)
Labrador Park Station (Entrance view)
Telok Blangah Station (Entrance view)
Harbourfront Station (Concourse view)
Harbourfront Station (Platform view)
Source LinkBras Basah station (View at road level)
Esplanade Station (Concourse level)
Esplanade Station (Entrance view)
Promenade Station (Entrance view)
Promenade view, level 2
Promenade Platform view
Promenade Entrance view
Kim Chuan Depot (Operation Control Centre)
Paya Lebar Station (Bridge view)
Macperson Station (Entrance view)
Bishan Interchange(External view)
Bishan Interchange (External view - Entrance 1)
Lorong Chuan Station (Entrance)
Marymount Station (Entrance)
Thomson Station (Platform view)
Farrer Road Station (Concourse view)
Botanic Gardens Station (Entrance)
Holland Village Station (Entrance 1)
Holland Village Station (Entrance 1)
Buona Vista Station (View from taxi drop-of point)
One-North Station (Station Entrance)
One-North Station (Concourse view)
Kent Ridge Station (3 level station entrance view)
Labrador Park Station (Entrance view)
Telok Blangah Station (Entrance view)
Harbourfront Station (Concourse view)
Harbourfront Station (Platform view)
1. Land Transport Authority
2. UrbanRail.Net
Related Post
1.Metro Tunneling In Singapore
Credit to Danpauk ပရင့္ထုတ္ရန္
အကိုေရ.. စင္ကာပူ ရထားလမ္းဓါတ္ပံုေတြ လာေလ့လာတယ္ေနာ္။ အဲဒါၾကီးဖြင့္ရင္ ဓါတ္ပံုသြားရိုက္ဖို႔ ေနရာေတြ ၾကိဳၾကည့္ထားတယ္ ....:P
အစ္ကုိႀကီး..ဒီrealဓာတ္ပံုေတြ ဘယ္ကရတာပါလဲ။ ညီမတုိ့ project လုပ္ဖုိ့သြားရုိက္ေတာ့ ရုိက္ခြင့္မရွိလုိ့ ျပန္ခဲ့ရတယ္။ Mrt station ထဲမွာ ဓာတ္ပုံရုိက္ေတာ့လဲ rules and regulation ေတြေႀကာင့္ ရဲစခန္းေတာင္ ေရာက္ခဲ့ရတယ္....အစ္ကုိႀကီးဆီမွာ ဒီလိုတန္ဖုိးရွိတဲ့ပုံေတြရွိေသးရင္ ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ေပးပါဦး အစ္ကုိႀကီး....
ဟုတ္ကဲ့..လုိခ်င္ပါတယ္ အစ္ကုိႀကီး..ေပးလုိ့ရရင္ mail နဲ ့ပုိ့ေပးလုိ့ျဖစ္နိုင္မလား...အစ္ကုိႀကီးအားတဲ့ အခ်ိန္မွပါ......
အစ္ကုိႀကီးဆီမွာ ဒီလိုတန္ဖုိးရွိတဲ့ပုံေတြရွိေသးရင္ အစ္ကုိႀကီး ရဲ့ဘေလာ့ဂ္မွာ ထက္တင္ေပးပါဦး အစ္ကုိႀကီး. ေလ့လာခ်င္လိုပါ ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္