* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေရွ႕ဘက္ ဇီဂ်ီအန္ (Zhejiang) ျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဟန္ဂ်ဳိး (Hangzhou) တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ရွိေသာ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း၏ ေဆာက္လုပ္ဆဲ ဥမင္တစ္ခု ၿပီးခဲ့သည့္ စေနေန႔က ၿပိဳက်ခဲ့မႈေၾကာင့္ လူ ၇ ဦးေသဆံုးၿပီး ၃၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိကာ ေပ်ာက္ဆံုး ေနသူမ်ားအား ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း ရွင္ဟြာ (Xinhua) သတင္းဌာနမွ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာသည္။

စေနေန႔ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ေန႔လည္ ၃ နာရီ ၂၀ မိနစ္၌ အဆုိပါ ေဆာက္လုပ္ဆဲ ဥမင္၏ အေပၚရွိ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းပိုင္းတစ္ခုွ ဥမင္အတြင္း ၿပိဳက်ရာမွ ၇၅ မီတာ အရွည္၊ ၅၀ မီတာအက်ယ္ႏွင့္ ၁၅ မီတာခန္႔ အနက္ရွိေသာ က်င္းခ်ဳိင့္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ထိုအထဲတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၁၃ စီးပိတ္မိေနခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ အလားတူ ၎ခ်ဳိင့္ထဲတြင္ ပိတ္မိေနခဲ့ေသာ ဘတ္စကားတစ္စီး အတြင္းရွိ ခရီးသည္ ၂၇ ဦးမွာလည္း ယာဥ္ေမာင္း၏ တံခါးဖြင့္ေပးမႈေၾကာင့္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရသည္။

ၿပိဳက်သြားေသာ ဥမင္ခ်ဳိင့္အတြင္းသို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းအနီးရွိ ျမစ္အတြင္းမွ ေရမ်ားလည္း စီးဝင္လာၿပီး ေရအနက္မွာ ၄ မီတာမွ ၅ မီတာ အထိရွိေနၿပီဟု ဆိုသည္။ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႔ဝင္ ၅၀၀ ခန္႔ကလည္း ခ်ဳိင့္အတြင္း ပိတ္မိေနဆဲျဖစ္ေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္သား ၁၄ ဦးကို ဆက္လက္ ရွာေဖြေနၿပီး ၎တို႔ကို အသက္ရွင္လ်က္ ေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႔၏ ကၽြမ္းက်င္သူ Yang Zhongjie က ေျပာၾကားသည္။ ျမစ္ေရ ဝင္လာသည့္အတြက္ ဥမင္အတြင္း ရွိသည့္ ရႊံ႕ႏြံအနက္မွာ ၇ မီတာခန္႔အထိ ရွိေနႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၿပိဳက်သြားေသာ ဥမင္ခ်ဳိင့္အတြင္း ပိတ္မိေနေသာ ယာဥ္မ်ားကို ဆယ္ထုတ္ေနၿပီး ဥမင္အတြင္း ဝင္လာသည့္ ေရမ်ားကိုလည္း စုပ္ထုတ္ေနရသည္။ ဥမင္ၿပိဳက်မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အာဏာပိုင္မ်ား ဘက္မွ ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာခ်က္ တစံုတရာ မရွိေသးဘဲ ၿပိဳက်ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဆဲ ျဖစ္သည္ဟုသာ သိရသည္။

ဟန္ဂ်ဳိးၿမိဳ႕ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ကြန္ရက္၏ ပထမအဆင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယခင္ႏွစ္ မတ္လက စတင္ခဲ့ၿပီး ရထားလိုင္း အမွတ္ ၁၊ အမွတ္ ၂ ႏွင့္ အမွတ္ ၄ လိုင္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္သည္။ ယခု ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဥမင္ၿပိဳက်မႈသည္ အမွတ္ ၁ လိုင္းတြင္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ပိုင္း Xiaoshan ခ႐ိုင္၊ Fengqing လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိသည္။

အဆိုပါ ရထားလိုင္းသည္ ၆၈.၇၉ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားကာ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္ျခမ္းကို ဆက္သြယ္ေပးထားၿပီး တ႐ုတ္ယြမ္ေငြ ၃၄.၉၄ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅.၁ ဘီလီယံ) ကုန္က်မည္ ျဖစ္ကာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးရန္ လ်ာထားသည္။

ရထားလိုင္းေပါင္း ၈ လိုင္း ပါဝင္ၿပီး စုစုေပါင္း ရထားလမ္းအရွည္ ၂၇၈ ကီလိုမီတာ ရွိမည့္ ဟန္ဂ်ဳိးၿမိဳ႕ မီထ႐ို စီမံကိန္းကို ၂၀၅၀ ခုႏွစ္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ တ႐ုတ္ယြမ္ ဘီလီယံ ၁၀၀ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ထားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။


အျခားေသာ အင္တာနက္ သတင္းတစ္ပုဒ္အရ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေသာ စီးပြားေရးေၾကာင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ လူေနအိမ္ရာမ်ားကို အမ်ားအျပား အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာၾကေသာ္လည္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး စံခ်ိန္စံညႊန္း အားနည္းမႈမ်ား၊ အသံုးျပဳသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းမ်ား အရည္အေသြး မျပည့္မီမႈမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေဆာက္လုပ္မႈမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေနေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ဥမင္ၿပိဳက်မႈမွာ ပထမဆံုး အႀကိမ္မဟုတ္ဘဲ အလားတူ ဥမင္ၿပိဳက်မႈမ်ား ေဘက်င္းႏွင့္ ရွန္ဟုိင္း ရထားလမ္းဥမင္မ်ား တည္ေဆာက္စဥ္ကလည္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Sources:
1. China subway tunnel collapse
2. China tunnel death toll rises to seven
3. Hangzhou Metro

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
11 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Anonymous November 18, 2008 at 4:04 AM  

    သူမ်ားေတြ ေဖာက္တာေတာ့ ၿပိဳက်ကုန္ပီ ကိုယ္ေဖာက္တဲ့အခါမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေအာင္ သတိထားရမယ္...

  2. Anonymous November 18, 2008 at 4:08 AM  

    အဲဒါကို ေသခ်ာ သိမ္းထား အဲဒီအထဲကေန ကိုယ္ေဖာက္တဲ့အခါ ဘာေတြ ေရွာင္ရမယ္ ဘယ္လိုသတိထားရမလဲဆိုတာ
    ပညာယူရတယ္

    ေနာက္ဆက္တြဲ ဆက္ျဖစ္တာေလးေတြပါ မ်ွေဝေပးပါ

    ေက်းဇူးဗ်ိဳ႕

  3. Anonymous November 18, 2008 at 4:17 AM  

    ျဖစ္ႏိုင္တာက
    ေျမသားရဲ့ ခံႏိုင္မွုစြမ္းရည္ နဲတာေၾကာင့္လည္းပါတယ္။
    အေပၚက လမ္းကကြ်ံၾကလာတာဆိုေတာ့ လမ္းရဲ့ အထူက သတ္မွတ္ထားတဲ့
    အထူမလံုေလာက္လို့ ျဖစ္တာလဲတပိုင္းပါမယ္ထင္တယ္။
    ေအာက္ကဥမင္ ရဲ့ အထက္မွာရိွတဲ့ လံုေလာက္တဲ့ ေက်ာက္အသား (ေျမသား)အထူမက်န္ေတာ့လို့ျဖစ္မယ္။

    ဒါနဲ့ ဟိုးတခါက တင္တဲ့ လန္ဒန္မွာျဖစ္တဲ့ ကိစၥရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြေရာ ဆက္မတင္ျဖစ္ဘူးထင္တယ္။
    ျဖစ္ႏိုင္ရင္ တင္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။

    အဲဒီလို အပ်က္ေတြထဲက ေနာက္ဘယ္လိုလုပ္တားဆီးကာကြယ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ သိမွာ။ ဒီလိုမ်ိဳးုေတြကို စနစ္တက် သီးသန့္စာအုပ္ေတြအေနနဲ့ သိမ္းထားရမွာ။

    tunnel failure in the world ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြ မရိွေသးဘူးလား
    dam မွာေတာ့ dam failure in the world ဆိုတဲ့ စာအုပ္ရိွတယ္။ျပန္ရွာရမယ္။ အရင္တုန္းက ဖတ္ဖူးတာ။

  4. Anonymous November 20, 2008 at 3:51 AM  

    ကိုမက္ထရုိခင္ဗ်ာ..ယခုဥမင္ၿပိဳက်ရၿခင္းအေၾကာင္းေနာက္ဆက္တြဲ သိရင္လဲ တင္ေပးဦးဗ်ာ..။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့ ေပါက္ေဖာ္ေတြ ဒီဇိုင္းတြက္တာကလဲလြဲ၊ သံုးတဲ့ပစၥည္းေတြကလည္း အရည္အေသြးမၿပည့္လို့ထင္တာပဲ။ ဒါ့အၿပင္ တရုတ္ေတြအေနနဲ ့instrumentation ကိုအေလးမထားလို ့ဒီေလာက္အထိၿဖစ္ရတာလို ့ ထင္ပါတယ္။ Instrumentation ကိုေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ထားရင္ ဒီေလာက္အထိ ထိခိုက္မွုေတြရွိခ်င္မွရွိမယ္ထင္တယ္။ တတ္လို ့ ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး..သိတာေလးနဲ ့၀င္ပြားၾကည့္တာပါ...

  5. MyMetro November 20, 2008 at 5:08 AM  

    ဒီသတင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ သိရရင္ တင္ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။ အခုေလာေလာဆယ္ သတင္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုေတြအရေတာ့.... ဥမင္တည္ရာအနီးနားမွာလဲ ျမစ္ရွိေနတယ္၊ ဥမင္ကိုလည္း cut & cover method နဲ႔ေဆာက္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာကေတာ့ ျမစ္ေရ seepage flow က ဥမင္အကာနံရံ Diaphragm wall ေအာက္ေျခကို လႈိက္စားမယ္။ အေပၚက ကားလမ္းရွိေတာ့ အဲဒီဝိတ္က ေအာက္ကို အိက်ၿပီး settlement ျဖစ္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ကတၱရာကားလမ္းက stability ပ်က္ၿပီး ဥမင္ထဲကို ပဲ့က်ပီး၊ ဥမင္ပါ ၿပိဳသြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ပံုေတြမွာ ျမင္ရတာ diaphragm wall ကိုထိန္းတဲ့ ကန္႔လန္႔ေဒါက္ struts ေတြျပဳတ္ထြက္ကုန္တာ ေတြ႔ရေတာ့ အေပၚက ေျမသားပဲ့က်တာမဟုတ္ဘဲ ေအာက္ေျခက လိႈက္စားၿပီးအိက်သြားလို႔ ၿပိဳရတာလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဒီဇိုင္း၊ ပစၥည္း၊ ဘူမိေျမအေျခအေန တြက္ဆတာ မွားယြင္းတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ့္ အေျခအေနမွန္ကို သိရရင္ ကၽြန္ေတာ္မွ်ေဝပါ့မယ္။ အခုလို ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

  6. Anonymous November 20, 2008 at 5:40 PM  

    ေနာက္ဆက္တြဲကို စိတ္၀င္စားတယ္

  7. MyMetro November 21, 2008 at 10:31 PM  

    Death toll rises to 10 in east China subway tunnel collapse
    http://news.xinhuanet.com/english/2008-11/21/content_10391727.htm

    The State Council Work Safety Committee said in a report issued on Wednesday that poor government surveillance and poor construction safety management were to blame for the accident.

    "Not implementing proper safety measures, not attending to hidden problems decisively, properly and on time, poor safety training, substandard labor management, messy on-site control and the local government's lax supervision" have been found, a circular posted on the State Administration of Work Safety website said.
    http://www.chinadaily.net/china/2008-11/20/content_7221570.htm

  8. MyMetro November 22, 2008 at 8:20 PM  

    Death toll rises to 12 in east China subway tunnel collapse

    http://news.xinhuanet.com/english/2008-11/22/content_10397101.htm

  9. MyMetro November 24, 2008 at 12:33 AM  

    Death toll rises to 17 in east China subway tunnel collapse

    HANGZHOU, Nov. 23 (Xinhua) -- Rescuers found five more bodies of the construction workers believed missing in the subway tunnel collapse in east China's Zhejiang Province, driving up the death toll to 17, with another four people still missing.

    The State Council Work Safety Committee said in a report issued last Wednesday that inadequate local government surveillance and poor construction safety management were to blame for the accident.

    Zhou Zhiping, company spokesman in charge of the compensation, said families of the dead would be compensated a minimum of 200,000 yuan (about 28,570 U.S. dollars) per person, with an additional 150,000 yuan (21,428 U.S. dollars) per person from the insurance company.

  10. MyMetro November 24, 2008 at 12:39 AM  

    More discussion about subway tunnel collapse on

    http://globalvoicesonline.org/2008/11/23/china-deadly-subway-tunnel-collapse-who-to-blame/

  11. Anonymous November 26, 2008 at 6:33 AM  

    i cannot read in English.plz translate .

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.