* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Pontoon bridge - ေရေပၚတံတား ဆိုသည္မွာ ေရလံုေသာေဘာ (သမၺာန္)မ်ားကို ေအာက္ခံအျဖစ္ အသံုးျပဳ၍ ၎တို႔အေပၚမွ ျဖတ္လ်က္ တံတားကို တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ ဒီေရ အတက္အက် ရွိေသာ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ သေဘၤာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ျမစ္ကူး စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ ယာယီ တံတားမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း အသံုးျပဳၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေရေပၚ ေပၚေစႏိုင္ေသာ ဂုဏ္သတိၱ (buoyancy)ကို အသံုးျပဳ၍ တန္ ၆၀ အထက္ရွိေသာ ကုန္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာႏိုင္သည့္ တံတားတစ္စင္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါတံတားကို မႏၱေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္ ျပည္ေထာင္စု ကားလမ္းမႀကီးေပၚရွိ ဒု႒ဝတီျမစ္ကူး ေနရာတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ဒု႒ဝတီျမစ္ကူး တံတားမွာ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေဘလီတံတား အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး ခံႏိုင္ဝန္အား တန္ ၃၀ ရွိေသာ တစ္လမ္းေမာင္း တံတားသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တန္ ၃၀ အထက္ပိုေသာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းရာတြင္ ကုန္မ်ားကို ကဲ့ေျပာင္းတင္ခ် ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ ၎တံတားေဟာင္းေပၚမွ ျဖတ္သန္းႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေၾကးပိုမို ကုန္က်ျခင္းတို႔ ရွိခဲ့သည္။ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္အေျခအေနမ်ား ႏွင့္အညီ ပိုမိုျမန္ဆန္ ေကာင္းမြန္ေသာ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ေစရန္ အတြက္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ကို အဆင့္ ျမွင့္တင္ေပးရန္ ရည္ရြယ္၍ ထိုတံတားေဟာင္း အနီး၌ပင္ ခံႏိုင္ဝန္အား တန္ ၆၀ ရွိေသာ သံကူကြန္ကရစ္ သံမဏိေပါင္ ျမစ္ကူး တံတားသစ္ႀကီး တစ္စင္းကိုလည္း ယခုႏွစ္ ေမလ ၂ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ တည္ေဆာင္ေနၿပီျဖစ္ရာ လာမည့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရေပသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ တံတားသစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ မၿပီးစီးမီ ၾကားကာလ၌ ဆိုခဲ့ပါ တန္ ၃၀ ႏွင့္အထက္ ကုန္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာရာတြင္ လမ္းခရီး၌ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၍ ႀကံ့ၾကာျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ေစဘဲ လြယ္လင့္တကူ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ၿပီး ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေစရန္ အတြက္ တန္ ၆၀ ခံႏိုင္ဝန္အား ရွိေသာ ဒု႒ဝတီ ေရေပၚျမစ္ကူး (Pontoon bridge) တံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ တံတားသည္ ယာယီ တံတားမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပထမဆံုး တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳေသာ တန္ ၆၀ ခံႏိုင္ဝန္အားရွိ ေရေပၚတံတား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

ဤပြန္တြန္းတံတားကို သီေပါၿမိဳ႕၊ ျမစ္အေရွ႕ဘက္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း ေက်းရြာႏွင့္ ျမစ္အေနာက္ဘက္ ေစ်းရပ္ မေဟာ္ဂနီ လမ္းထိပ္သို႔ ဆက္သြယ္ ေပါင္းကူး တည္ေဆာက္ထားသည္။ ေလ့လာသူမ်ား အက်ဳိးမ်ားေစရန္ အတြက္ တံတားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား ႏွင့္တကြ တံတား တည္ေဆာက္ပံု အဆင့္ဆင့္ကိုပါ တဆက္တည္း ေရးသားေဖာ္ျပပါမည္။



တံတားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား
(က) Pontoon (15m x 4 m x 1.5m) အေရအတြက္ (၁၈ ခု)
(ခ) တံတားအခန္း (Pontoon ၂ ခုတြဲ၍ တည္ေဆာက္ထားျခင္း) (15m x 15m x 1.5m) ၊ အေရအတြက္ (၉) ခန္း
(ဂ) Pontoon ၂ ခုၾကားအကြာအေ၀း ________ ၆ မီတာ
(ဃ) ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ _____________ ၇ မီတာ
(င) ယာဥ္သြားလမ္းခင္း သံျပားအထူ ________ ၈ မီတာ
(စ) ႏွစ္ဘက္ထိပ္ခင္းမည့္ သံျပားအထူ _______ ၄ မီတာ
(ဆ) ေဘးကာသံျပားအထူ ______________ ၈ မီတာ
(ဇ) ေအာက္ခင္းသံျပားအထူ _____________ ၅ မီတာ
(စ်) ေဘးကာတန္း ___________________ (၅ × ၁၅၀/၆ × ၅၀ ) မီလီမီတာ
(ည) အတြင္းေဒါက္တိုင္မ်ား ______________ Φ ၇၆ မမ × ၄

ေရေပၚတံတား တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ား
တံတားတည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္-

(က)Pontoon မ်ားတပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ေရခ်ျခင္း

(၁) Pontoon မ်ား တပ္ဆင္ရာတြင္ အရြယ္အစား ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၊ ကူမင္းၿမိဳ႕မွ အပိုင္းလုိက္ျဖတ္၍ သီေပါၿမိဳ႕သုိ႔ သယ္ေဆာင္ၿပီး ယခုတံတား တည္ေဆာက္ထားေသာ ေနရာ၏အထက္ ေရမုိင္ ၂ မုိင္ခန္႔အကြာ (မူဆယ္-လားရွိဳး-သီေပါ) ကားလမ္းေဘးႏွင့္ ဒု႒၀တီျမစ္ကမ္း အၾကားတြင္ တံတား အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျပန္လည္ တပ္ဆင္ရန္အတြက္ လုပ္ငန္းဧရိယာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ထုိေနရာတြင္ Pontoon မ်ားကို ျပန္လည္ တပ္ဆင္ျခင္း ျပဳလုပ္ပါသည္။ တံတားခန္းဖြင့္ တစ္ခုစီအတြက္ Pontoon ႏွစ္ခုကို အသံုးျပဳၿပီး ၄င္းတုိ႔အေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႏွင့္ လူသြားလမ္းတုိ႔ကို တပ္ဆင္သည္။ တံတားတပ္ဆင္ပံုမ်ားကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

Pontoon မ်ားကို အပိုင္းလိုက္ တပ္ဆင္ေနပံုမ်ား

(၂)
အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီးေသာ တံတား အစိတ္အပိုင္းမ်ားအလုိက္ ေလအိတ္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေရခ်ျခင္းျပဳလုပ္ၿပီး စက္ေလွမ်ား၊ ၀ါးေဖာင္မ်ားျဖင့္ ဆုိင္းကာ တံတား တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာသို႔ သယ္ေဆာင္သည္။

(ခ) တံတားတည္ၿငိမ္မႈရွိေစရန္ ႀကိဳးဆုိင္းမ်ားခ်ိတ္ဆြဲျခင္း
(၁) တံတားအခန္းတိုင္းအား (၂ မီတာ × ၂ မီတာ × ၂ မီတာ) (၁၄-၁/၂ တန္) ရွိ ကြန္ကရစ္တံုးမ်ားကို ေရစီးလမ္းေၾကာင္းအေပၚတြင္ တံတားမွ ၅၀ မီတာ အကြာအေ၀း၌ ခ်ထားၿပီး သံႀကိဳးျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲ ရပ္တန္႔ေစသည္။
(၂) ကမ္းဘက္ရွိတံတား ၂ ခုတြင္ ေရစီးလမ္းေၾကာင္း အေပၚဘက္ ခ်ိတ္ဆြဲထားမႈအျပင္ တံတား လမ္းေၾကာင္းႏွင့္အၿပိဳင္ သံႀကိဳး ၂ ေခ်ာင္းစီျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲမႈလည္း ျပဳလုပ္ထားသည္။
(၃) တံတား တည္ၿငိမ္မႈရွိေစရန္ စုစုေပါင္း သံမဏိႀကိဳး ၁၃ ေခ်ာင္းျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါသည္။ အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီးေသာ Pontoon မ်ားကို ျမစ္ေရျပင္အတြင္း တည္ၿငိမ္မႈရွိေစရန္ ၈ ကုဗမီတာရွိေသာ ကြန္ကရစ္တံုးမ်ားကို ျမစ္ေရျပင္ အတြင္းသို႔ခ်၍ Pontoon မ်ားကို သံမဏိႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ဆုိင္းထားသည္။

(ဂ) တံတားခန္းဖြင့္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္သြယ္ျခင္း

(၁) တံတား အခန္း တစ္ခုႏွင့္တစ္္ခု ထိပ္တိုက္ ခ်ိတ္ဆက္ရန္ တြဲဆက္မႈအပိုင္း (၈) ခု တပ္ဆင္ထားၿပီး Rivet ျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားသည္။
(၂) တြဲဆက္မႈ အစိတ္အပိုင္းတြင္ အေပၚႏွင့္ေအာက္ အေပါက္ ၂ ခု ျပဳလုပ္ထားၿပီး လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ အေပၚေပါက္တြင္သာ Rivet တပ္ဆင္ထားရွိသည္။ ၎အေျခအေနတြင္ တန္ ၆၀ ကုန္တင္ကား ျဖတ္သန္းေစႏိုင္ၿပီး အေပၚႏွင့္ေအာက္ ၂ ခုစလံုး တပ္ဆင္ေပးပါက ၁၂၀ တန္ထိ ခံႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
(၃) အေပၚေပါက္ တစ္ခုတည္းသာ Rivet တပ္ဆင္ျခင္းသည္ တံတားခန္းဖြင့္မ်ား လြယ္ကူစြာ လႈပ္ရွားႏိုင္ၿပီး ေရရွည္ အသံုးျပဳႏိုင္ကာ အေပၚႏွင့္ေအာက္ အေပါက္ (၂) ခုလံုး တပ္ဆင္ျခင္းသည္ တံတားအခန္းမ်ား လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ထား သကဲ့သုိ႔ျဖစ္ကာ ေရရွည္ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္းမရွိေပ။ တံတားခန္းဖြင့္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု Rivet ခ်ိတ္ဆြဲထားပံုမ်ားကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ပြန္တြန္းတံတား ခန္းဖြင့္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုကို rivet မ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားရွိပံု။

တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာမႈအေျခအေနကိုေလ့လာျခင္း

တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာရာတြင္ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္-

(က)
ျမစ္ေရသည္ ေရအနက္ ၃ မီတာ ႏွင့္ ေရစီးႏႈန္း ၁.၅ မီတာ/စကၠန္႔ စီးဆင္းမႈမွ ေရအနက္ ၅ မီတာႏွင့္ ေရစီးႏႈန္း ၂.၅ မီတာ/စကၠန္႔ စီးဆင္းမႈ အေနအထားသို႔ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္။
(ခ) ေလ့လာေသာ အခ်ိန္တြင္ ေရအနက္ ၃ မီတာ ႏွင့္ စီးဆင္းႏႈန္း ၁.၅ မီတာ/စကၠန္႔ အေျခအေန၌ ကားျဖတ္သန္းမႈ မရွိစဥ္တြင္ Pontoon မ်ား၏ ေရေပၚ ေပၚေနမႈ ပမာဏမွာ ၁ မီတာ ခန္႔သာရွိၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားေသာအခါ ၀.၅ မီတာခန္႔သာ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
(ဂ) ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား တံတားေပၚသို႔စတင္ တက္ေရာက္ရာတြင္ ခံေဆာင္ရေသာ ပထမဆံုး Pontoon မွာမူ ကုန္တင္ယာဥ္ တံတားေပၚသို႔ စတက္သည္ႏွင့္ Pontoon တစ္ခုလံုး ျမဳပ္လုနီးပါး အေျခအေန ျဖစ္ေပၚသြားေသာ္လည္း တံတားေပၚသို႔ ကားေရာက္သြားသည့္ အခါတြင္ ၀န္အားကုိ Pontoon ခန္းဖြင့္ တစ္ခုစီမွ ခံေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းစဥ္တြင္ Pontoon မ်ား၏ ေရေပၚသို႔ ေပၚေလာေပၚေနမႈ ပမာဏမွာ ပံုမွန္ ေရေပၚတြင္ ေပၚေလာေပၚမႈ အေျခအေနအတုိင္းျဖစ္ၿပီး ၀.၅ မီတာခန္႔ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား တံတားေပၚသို႔ ျဖတ္သန္းမႈ အေျခအေနကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ပြန္တြန္းတံတားေပၚသို႔ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ား တက္ေရာက္ျဖတ္သန္းေနပံု။

တံတားဆုိင္ရာေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား

တံတားဆိုင္ရာ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါသည္-

(က)
တံတားဒီဇုိင္း ပံုစံျပဳလုပ္ရာတြင္ ျဖတ္သန္းသြားလာမည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ အေလးခ်ိန္၊ တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာရွိျမစ္အက်ယ္ႏွင့္ ေရစီးႏႈန္း၊ ရာသီအလုိက္ ျမစ္ျပင္၏ ေရအတိမ္အနက္ စသည္တုိ႔အျပင္ Pontoon မ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အေလးခ်ိန္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရသည္။
(ခ) တံတားသည္ ျမစ္ျပင္ကိုျဖတ္၍ ကန္႔လန္႔တည္ေဆာက္ထားသျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္္စြာ အသံုးျပဳမည္ ဆုိပါက ျမစ္ျပင္အတြင္း ေလွ၊ သေဘၤာသြားလာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ မျဖစ္မေန သြားလာရန္ လုိအပ္ပါက Pontoon မ်ားကို အေပၚသို႔ အပိုင္းလုိက္ အေပၚသို႔ ဆြဲတင္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ Pontoon အပိုင္းလုိက္ ျဖဳတ္ၿပီး ဖယ္ထုတ္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ၿပီး ျမစ္အတြင္း သြားလာမႈကို ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္ဟု သိရသည္။
(ဂ) တံတားအား ျဖတ္သန္းသည့္အခါတြင္ ယာဥ္ေမာင္းႏႈန္းမွာ ၁၀ ကီလိုမီတာ/နာရီ ႏႈန္းျဖင့္ တစ္သမတ္တည္း ေမာင္းႏွင္သြားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ Pontoon တံတားမ်ား၏ ခန္းဖြင့္မ်ားကို တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္ Rivet မ်ားျဖင့္သာ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာေၾကာင့္ တံတားေပၚသို႔ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းရာတြင္ သတ္မွတ္အေလးခ်ိန္ႏွင့္ သတ္မွတ္မိုင္ႏွဳန္းမ်ားျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ အကယ္၍ တံတားေပၚတြင္ ႐ုတ္တရက္ ယာဥ္မ်ားကို ေဆာင့္ရပ္လိုက္မည္ဆုိပါက အဆုိပါ ေဆာင့္အားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ယာဥ္မ်ား၏ အေလးခ်ိန္မွာ ရိွရင္းစြဲထက္ ပိုမိုလာသျဖင့္ တံတား၏ ခံႏိုင္၀န္အားကို ေက်ာ္လြန္ကာ အႏၲရာယ္ရိွႏိုင္ေပသည္။
(ဃ) ေရအတိမ္အနက္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ကမ္းကပ္ခံု Ramp ႏွင့္ ျမစ္ကမ္း အကြာအေ၀း အေနအထားတို႔မွာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္သျဖင့္ လူအားျဖင့္ သဲအိတ္မ်ားဖို႔ျခင္း၊ ကမ္းအေနအထား ျပင္ဆင္ေပးျခင္း၊ ကမ္းကပ္ခံု Ramp မ်ား၏ အရွည္အား ေျပာင္းလဲ ျပဳျပင္ေပးျခင္း စသည္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည္။
(င) Pontoon မ်ား ေရလံုမႈရိွမွသာ ၀န္အားကို ခံႏိုင္သျဖင့္ ေန႔စဥ္ ၎တို႔အား ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ ေမ်ာပါလာေသာ သစ္ပင္၊ သစ္တံုးမ်ား၊ ၀ါးေဖာင္ႀကီးမ်ား၊ သစ္ေဖာင္မ်ား ေရစီးႏွင့္အတူ ေမ်ာပါလာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ Pontoon မ်ား ထိခိုက္မႈ မရိွေစေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆး ဖယ္ရွားေပးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ေနရမည္။
(စ) Pontoon မ်ား၏ ေရဆန္ဘက္ ထိပ္ဦးပိုင္းတြင္ အခြၽန္ပံုစံျပဳလုပ္ျခင္း မရိွဘဲ ျပင္ညီပံုစံ ျပဳလုပ္ အသံုးျပဳ ထားသည္ကို ေတြ႕ရိွရပါသည္။ သေဘၤာမ်ားတြင္ ထိပ္ဦးအခြၽန္ပံုစံျပဳလုပ္၍ ေရြ႕လ်ားမႈကို လ်င္ျမန္ေစပါသည္။ တံတားတြင္မူ ေရြ႕လ်ားမႈကို ဦးစားမေပးေသာေၾကာင့္ ျပင္ညီပံုစံထိပ္ဦး ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ေဘးတိုက္လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ၿပီး Pontoon ကို ပိုမိုတည္ၿငိမ္မႈ ရရိွေစပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ေရဆန္ဘက္ ထိပ္ဦးပိုင္းေအာက္ေျခတြင္ ဆင္ေျခေလွ်ာ (၃း၁) ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ေရစီးႏွင့္ အတူေမွ်ာပါလာႏုိင္သည့္ ဒိုက္မ်ား၊ သစ္တံုးငယ္မ်ား၊ အမိႈက္မ်ားကို ၀မ္းဗုိက္ေအာက္ေျခမွ ေရစီးႏွင့္အတူ ေမ်ာပါသြားေစႏုိင္ပါသည္။
(ဆ) ေရက်ခ်ိန္ေရာက္၍ ေရအနက္တိမ္သြားသည့္အခါမ်ိဳးတြင္ Pontoon ၏၀မ္းဗိုက္ပိုင္းမွာ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ ထိေတြ႔မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ၀မ္းဗိုက္ႏွင့္ ၾကမ္းျပင္ၾကား၌ သဲအိတ္မ်ား ခံေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ Pontoon မ်ားအား ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းေပးရသည္။
(ဇ) Pontoon တံတားမ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ စစ္ဆင္ေရးတြင္ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ား ျဖတ္သန္းရာတြင္ ပိုမုိအသံုးျပဳၾကသည္ကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါသည္။ စစ္ပြဲမ်ားသမိုင္းတြင္ အဆုိပါ တံတားမ်ားကို ယာယီအသံုးျပဳၾကၿပီး တံတားမ်ားကို ျဖတ္သန္း အသံုးျပဳၿပီးပါက (မိမိရန္သူမ်ား အသံုးမျပဳႏုိင္ရန္) ဖ်က္ဆီးပစ္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) တစ္ခုစီ ျပန္လည္ျဖဳတ္၍ စစ္ခ်ီရာ တေလွ်ာက္ကို သယ္ေဆာင္သြားျခင္း စသည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္တတ္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။
(စ်) တံတားမ်ားကို ယခင္က သစ္သားမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေလွပံုစံအျဖစ္ အသံုးမ်ားခဲ့ၾကသည္။ စစ္ပြဲမ်ားတြင္ အသံုးျပဳရာတြင္လည္း စစ္သည္မ်ား ျဖတ္ကူးရန္ႏွင့္ အေပါ႔စား လက္နက္တင္ယာဥ္မ်ား အတြက္ အသံုးမ်ားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
(ည) ကမၻာ႔အရွည္ဆံုး Pontoon တံတားမွာ Evergreen Point Floating Bridge ျဖစ္ၿပီး အရွည္ ၇၅၇၈ ေပ (၂၃၁၀ မီတာ) ရွိကာ ၁၉၆၃ ခုနစ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည္။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ၀ါရွင္တန္ ျပည္နယ္အတြင္း တည္ရွိသည္။
(ဋ) အျခားေသာ ကမာၻ႔ေဒသမ်ားတြင္လည္း ေတြ႔ရွိရၿပီး တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ ယန္စီျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ဤတံတား အမ်ိဳးအစားမ်ားကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳေနၾကသည္ကို ေလ့လာသိရွိရသည္။
(ဌ) ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဤတံတား အမ်ိဳးအစားမ်ားကို စစ္ေျမျပင္ အင္ဂ်င္နီယာတပ္မ်ားတြင္ စစ္ဆင္ေရးကာလ အေရးေပၚလုိအပ္ခ်က္အရ အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း တန္(၆၀) အေလးခ်ိန္ ျဖတ္ကူး ႏုိင္ေသာ တံတားမ်ိဳးမ်ားကို အသံုးျပဳျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းႏွင့္ ဤတံတားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုး တန္(၆၀) အေလးခ်ိန္ ျဖတ္ကူးႏုိင္ေသာ ေရေပၚတံတားျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
(ဍ) ျမစ္ေၾကာင္း၏ ေရျပင္အေျခအေန ေျပာင္းလဲမႈမ်ား တံတားေပၚ ျဖတ္သန္းသြားလာေသာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ တံတား၏ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား စသည္တို႔ကို ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း ထားရိွၿပီး တံတား၏ ပ်က္စီးယိုယြင္းခ်က္မ်ားကို အခ်ိန္မီ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းျဖင့္ တံတားကို ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ အသံုးျပဳႏုိင္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ ျဖစ္သည္။

ဤေရေပၚတံတားကို သံကူကြန္ကရစ္ သံမဏိေဘာင္ ျမစ္ကူးတံတားႀကီး တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးသည္အထိသာ အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ခန္႔မွန္း အသံုးျပဳမည့္ကာလမွာ ၁၈ လခန္႔ ၾကာျမင့္မည္ဟု သိရွိရပါသည္။ တံတားသစ္ႀကီး ၿပီးစီးသြားပါက ဤေရေပၚတံတားကို အျခားလုိအပ္ေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ေရြ႕ေျပာင္း အသံုးျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္၍ မ်ားစြာအသံုးဝင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ထပ္ ေရေပၚတံတားမ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အေတြ႔အႀကံဳေကာင္းမ်ား ရရွိခဲ့သည့္အတြက္လည္း မ်ားစြာ အက်ဳိးေက်းဇူးရရွိပါေၾကာင္း ေလ့လာတင္ျပလုိက္ရေပသည္။

ဥမင္ႏွင့္ မီထ႐ိုပိုလီတန္ အေၾကာင္းမ်ား ေရးေနရာကေန တျခားလိုင္းေျပာင္းသြားတာ မဟုတ္ပါ။ ဒီဘေလာ့ဂ္ရဲ႕ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာမိုးေပါက္တစ္ေယာက္ ဤတံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ကို သြားေရာက္ေလ့လာခြင့္ရခဲ့လို႔ စာဖတ္သူမ်ားကို ပြန္တြန္းတံတားအေၾကာင္း မိတ္ဆက္ ေရးသားေပးပို႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

External Links
1.Pontoon Bridge (wikipedia)
2.သီေပါတံတားႀကီး ျပဳျပင္ရန္ စီစဥ္ေနၿပီ
3.ျပန္လည္ျပင္ဆင္သင့္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ တလမ္းသြား သီေပါတံတား

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
3 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Anonymous October 17, 2008 at 4:51 AM  

    အားကို

    ေက်းဇူးပါဗ်ိဳ႔

  2. Anonymous October 17, 2008 at 7:31 AM  

    ဗဟုသုတအမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ာ။

  3. KPZ October 17, 2008 at 12:50 PM  

    အကိုေရ.. တစ္ကယ္ကို ဗဟုသုတရပါတယ္။ ေသခ်ာရွင္းျပေရးသားတဲ့ ကိုမိုးေပါက္ကိုလည္းေက်းဇူးပါ

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.