တ
႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးေသာ ယန္စီျမစ္ကူး ေရေအာက္ ကားလမ္းဥမင္ကို ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္ေန႔က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေၾကာင္း ဆင္ဟြာ သတင္းဌာနတြင္ ေဖာ္ျပသည္။ အဆိုပါ ေရေအာက္ကားလမ္း ဥမင္သည္ ၃.၆ ကီလိုမီတာ (၂.၂ မုိင္) ရွည္လ်ားၿပီး ေလးလမ္းသြား ကားလမ္းပါရွိသည္။ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကုိ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ရန္ပုံေငြ ယြမ္ ၁ ဒသမ ၇ ဘီလီယံ (ေဒၚလာသန္း ၂၅၀) က်ခံသုံးစြဲခဲ့ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္သည္။
ဥမင္အတြင္း တစ္နာရီ ၅၀ ကီလိုမီတာႏႈန္းျဖင့္ ယာဥ္စီးေရ ငါးေသာင္းအထိ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ၿပီး ဥမင္ကို ေရလႊမ္းမိုးမႈဒဏ္ (ႏွစ္ ၃၀၀ ဒီဇိုင္း) ခံႏိုင္ရည္ႏွင့္ ငလ်င္ဒဏ္ကိုလည္း ၆ ရစ္ခ်္တာစေကးအထိ ခံႏိုင္ရည္ ရွိေအာင္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ တည္ေဆာက္ထားသည္ဟု သိရသည္။
ယန္စီျမစ္ေအာက္ပုိင္းမွ ျဖတ္သန္းေသာ ဥမင္လမ္းသည္ ဟူေဘးျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဝူဟန္ၿမိဳ႕ရွိ တကၠသုိလ္ႏွင့္ အစိုးရ႐ုံးမ်ားကုိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား တည္ရွိရာေဒသႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးထားသည္။ လူဦးေရ ရွစ္သန္းေက်ာ္ ေနထုိင္ေသာ ဝူဟန္ၿမိဳ႕သည္ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ား ေပါင္းစံုရာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနည္းပါးေသာ ေဒသမ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ႏုိင္သည့္ ေနရာတြင္ တည္ရွိသည္။
ေရေအာက္ကားလမ္းဥမင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီးပါက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအလယ္ပုိင္း ဝူဟန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာမွ ေလ်ာ့ပါးသက္သာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥမင္လမ္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ယခင္က နာရီ၀က္ၾကာ သြားရသည့္ ခရီးကုိ ခုနစ္မိနစ္အတြင္း သြားေရာက္ႏုိင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဆင္ဟြာက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အကယ္ဒမီမွ အဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဝမ္မင္ရွဴး (Wang Mengshu) က ယခု ယန္စီျမစ္ကူး ေရေအာက္ဥမင္သည္ အဆင့္ျမင့္ အင္ဂ်င္နီယာ နည္းပညာမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ အလြန္ရႈပ္ေထြးလွေသာ ဘူမိေျမအေနအထားတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာင္တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ အလားတူ ဥမင္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္လည္း တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား ရရွိသည္ဟု ၎က ထပ္မံေျပာၾကားသည္။
ကီလိုမီတာ ၆၃၀၀ (မုိင္ ၄၀၀၀) အရွည္ရွိ ယန္စီျမစ္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ဖက္ကို ဆက္သြယ္ေပးထားသည့္ အဓိက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး ထိုျမစ္ကို ျဖတ္၍ ျမစ္ကူး တံတားအစင္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတဝွမ္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ အလားတူ ယန္စီျမစ္ကူး ေရေအာက္ဥမင္ ႏွစ္ခုကို ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။
ယန္စီျမစ္ေအာက္ပုိင္းမွ ျဖတ္သန္းေသာ ဥမင္လမ္းသည္ ဟူေဘးျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဝူဟန္ၿမိဳ႕ရွိ တကၠသုိလ္ႏွင့္ အစိုးရ႐ုံးမ်ားကုိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား တည္ရွိရာေဒသႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးထားသည္။ လူဦးေရ ရွစ္သန္းေက်ာ္ ေနထုိင္ေသာ ဝူဟန္ၿမိဳ႕သည္ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ား ေပါင္းစံုရာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနည္းပါးေသာ ေဒသမ်ားသုိ႔ ဝင္ေရာက္ႏုိင္သည့္ ေနရာတြင္ တည္ရွိသည္။
ေရေအာက္ကားလမ္းဥမင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီးပါက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအလယ္ပုိင္း ဝူဟန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာမွ ေလ်ာ့ပါးသက္သာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥမင္လမ္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ယခင္က နာရီ၀က္ၾကာ သြားရသည့္ ခရီးကုိ ခုနစ္မိနစ္အတြင္း သြားေရာက္ႏုိင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဆင္ဟြာက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အကယ္ဒမီမွ အဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဝမ္မင္ရွဴး (Wang Mengshu) က ယခု ယန္စီျမစ္ကူး ေရေအာက္ဥမင္သည္ အဆင့္ျမင့္ အင္ဂ်င္နီယာ နည္းပညာမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ အလြန္ရႈပ္ေထြးလွေသာ ဘူမိေျမအေနအထားတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာင္တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ အလားတူ ဥမင္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္လည္း တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား ရရွိသည္ဟု ၎က ထပ္မံေျပာၾကားသည္။
ကီလိုမီတာ ၆၃၀၀ (မုိင္ ၄၀၀၀) အရွည္ရွိ ယန္စီျမစ္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ဖက္ကို ဆက္သြယ္ေပးထားသည့္ အဓိက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး ထိုျမစ္ကို ျဖတ္၍ ျမစ္ကူး တံတားအစင္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတဝွမ္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ အလားတူ ယန္စီျမစ္ကူး ေရေအာက္ဥမင္ ႏွစ္ခုကို ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။
Sources:
1. http://news.xinhuanet.com/english/2008-12/28/content_10570182.htm2. http://news.xinhuanet.com/english/2008-12/29/content_10577543.htm
ပရင့္ထုတ္ရန္
တည္ေဆာက္တဲ့ ကာလ ၄ ႏွစ္ဆိုေတာ့ ျမန္တယ္လို႕ ေျပာရမလားမသိဘူးေနာ္။ ေရေပၚကေန တံတား တစင္းထပ္ေဖာက္တာ နဲ႕ အခု လို ေရေအာက္ကေန ဥမင္နဲ႕ ျဖတ္တာ ဒီေကာင္က investment of capital နဲ႕ staff ေတြအမ်ားႀကီး သံုးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ advantage ေတြ အမ်ားႀကီး ပိုရမယ္ ထင္တယ္။ ပိုစ္ အသစ္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အကိုၾကီးေရ။
Bridge-tunnel
အေရးပါေသာ ေရေအာက္ဥမင္မ်ား