* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

(က - ၁) ေျမေအာက္ရထားေျပးဆြဲရာတြင္အသံုးျပဳမည့္ ဆက္သြယ္မႈပံုစံမ်ား
ေျမေအာက္ရထား၏ ေျပးဆြဲမႈဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားအတြက္ ဆက္သြယ္ေရး နည္းစနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳရပါမည္။ ၎ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ နည္းစနစ္မ်ား အကူအညီျဖင့္ လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္သူ (traffic controller) မ်ားသည္ အျခားထိန္းခ်ဳပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို တပ္ဆင္ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ၿပီး ဘူတာမ်ား၊ ဘူတာ တခုႏွင့္တခုၾကား လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ နယ္ေျမမ်ားစြာကို ဆက္သြယ္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဆက္သြယ္မႈမ်ား ရွိေနရပါမည္။ ၎တို႔မွာ -
(၁) ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူမ်ားဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၂) ရထားပိုင္းဆိုင္ရာ ေရဒီယိုဆက္သြယ္မႈ၊
(၃) ဥမင္(tunnel)ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၄) လွ်ပ္စစ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၅) လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စက္အစိတ္အပိုင္းမ်ားဆိုင္ရာ (electro mechanic) ဆက္သြယ္မႈ၊
(၆) စက္ေလွကားပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၇) လမ္းခြဲမ်ားဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၈) ေျမေအာက္ရထားအတြင္း သတင္းျဖန္႔ေဝျခင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၉) ေနရာအသီးသီးရွိ အမႈထမ္းမ်ား အခ်င္းခ်င္းႏွင့္ Central Signalization Blocking မွ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၁၀) ေအာ္တိုမက္တစ္၊ တယ္လီမက္ဂနစ္ ဆိုင္ရာဆက္သြယ္မႈ၊
(၁၁) ေနရာအပိုင္းလိုက္ ဆက္သြယ္မႈ၊
(၁၂) အုပ္ခ်ဳပ္သူ Operator ၊ automatic telephone ၊ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူမ်ား အခ်င္းခ်င္း၊ ဘူတာတာ၀န္က်မ်ား အခ်င္းအခ်င္း အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုမႈမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ဌာနရွိ တာ၀န္က်မ်ား၊ ရထားတစီးလံုး ႀကံ့ခိုင္မႈစစ္ေဆးသည့္ ေနရာမ်ားမွ တာ၀န္က်မ်ားႏွင့္ စက္ေခါင္းမႉး၊ ဒုစက္ေခါင္းမႉးမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္စက္ျပင္ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ၊ အထက္ေဖာ္ျပပါ crew မ်ားအားလံုးၾကား အျပန္အလွန္သတင္း ျဖန္႔ေ၀ႏိုင္ရန္အတြက္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားအားလံုးတြင္ ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူမ်ားဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈစနစ္ ကို တပ္ဆင္အသံုးျပဳပါသည္။ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈအတြက္ ၾကားခံနယ္ (intermediate points)မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဆြဲအားဌာန (traction substation) မ်ားတြင္ ထားရွိပါသည္။

လွ်ပ္စစ္နည္းပညာႏွင့္ စက္ေလွကားပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္သူတဦးမွ အျခားေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ၾကည့္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ဆက္သြယ္ေရး ၾကားခံနယ္မ်ားကို ဥမင္ဆိုင္ရာ ေလဝင္ေလထြက္စနစ္ ေနရာမ်ား၊ ေရစုပ္စက္မ်ား၊ ဘူတာမ်ားအၾကားရွိ လမ္းမ်ား၊ စက္ေလွကား ေနရာခ်ထားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ေနရာခ်ထားပါသည္။

နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈတြင္မူ ဥမင္မ်ားအတြင္း သီးသန္႔ေခၚဆိုမႈ (selective call) မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ကိရိယာ ကိုအသံုးျပဳပါသည္။

ရထားေျပးဆြဲမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ား အားလံုးတြင္ ရထားႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေရဒီယို ဆက္သြယ္မႈမ်ား တပ္ဆင္ထားပါသည္။ ၄င္းဆက္သြယ္မႈသည္ ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူ (train controllers) မ်ားကို ေျပးဆြဲရထားမ်ားမွ စက္ေခါင္း(locomotive) ပိုင္းရွိ စက္ေခါင္းမႉး ႏွင့္ တြဲဖက္ စက္ေခါင္းမႉးမ်ား၊ ၎စက္ေခါင္းမႉးမ်ားမွ တဖန္ မည္သည့္ေနရာမွ မဆို ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူမ်ားကို ျပန္လည္ ေရြးခ်ယ္ေခၚယူႏိုင္မည့္ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ရထားေျပးဆြဲမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားေပးပါသည္။ ေရဒီယုိ ဆက္သြယ္မႈ အတြက္ကို ဆက္သြယ္မႈလိႈင္းမ်ား (signal waves)၊ ေျမေပၚလမ္းပိုင္း ေျပးဆြဲမႈအတြက္ သံုးစြဲေသာ ေရဒီယိုစေတရွင္မ်ားကို အသံုးျပဳသည္။

ေျမေအာက္ရထားအတြင္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိေသာ အမႈထမ္းမ်ား အခ်င္းခ်င္းၾကား ဆက္သြယ္မႈ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ operator ၊ automatic telephone ၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈ ကို စေတရွင္မ်ားအတြင္း ေအာ္တိုမက္တစ္ တယ္လီဖုန္းမ်ား၏ အကူအညီမ်ားျဖင့္ ထားရွိပါသည္။ ၎ဆက္သြယ္မႈ အတြက္ လိုအပ္ေသာ ေဒတာမ်ားကို အသံုးျပဳပစည္းမ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ား ထားရွိျခင္းျဖင့္ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးထားပါသည္။ ၎စနစ္ရွိ တခုတည္းေသာ ကိရိယာကို အျခား အသံုးျပဳ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္မွာ ေအာ္ပေရတာ-ကြန္ထရိုလာ ဆက္သြယ္မႈတြင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဥမင္အတြင္းဆက္သြယ္မႈသည္ ၀န္ထမ္းမ်ားအခ်င္းအခ်င္း ဆက္သြယ္မႈႏွင့္ အျပန္အလွန္ အသံုးခ်မႈမ်ားအတြက္ လိုအပ္ပါသည္။ ဘူတာရုံမ်ားတြင္ ဥမင္ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ တယ္လီဖုန္းမ်ားကို ရထားေခါင္းပိုင္း စက္ေခါင္းတြဲ ရပ္နားရာဘက္ အစြန္းမွ ခရီးသည္စႀကၤန္ (platform) မ်ား၏အဆံုးေနရာႏွင့္ Central Signalization Blocking ရီေလး ေနရာမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားပါသည္။

ဘူတာရုံမ်ား၊ ရထားလွည့္ (လမ္းေၾကာင္းတခုမွ အျပန္ (သို႔မဟုတ္) အျခားေနရာသို႔ အသြား ရထားေခါင္း လွည့္သည့္ေနရာ) မ်ား၊ ရထားတြဲျဖဳတ္ေနရာမ်ားမွ ၀န္ထမ္းမ်ားအျခင္းျခင္း သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ဖလွယ္ ႏိုင္ရန္၊ ရထားတြင္းရွိ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ဘူတာရုံမ်ားရွိ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ သတင္းဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္ loud speaker မ်ားကိုအသံုးျပဳပါသည္။

စေတရွင္မ်ား၏ ပလက္ေဖာင္းမ်ားမွ ခရီးသည္ မ်ားအတြက္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား အတြက္မႈ အသံက်ယ္ ၾကားႏိုင္ေေသာ ေရဒီယုိ မိုက္က႐ိုဖုန္းမ်ားကို အသံုးျပဳပါသည္။ လမ္းခြဲမ်ား၊ လမ္းခြဲစခန္းမ်ား၊ ဘူတာတာ၀န္က်မ်ား၊ လွ်ပ္စစ္နည္းပညာရွင္မ်ား ေနရာမ်ားတြင္ တယ္လီဖုန္းမ်ားရွိပါသည္။

ၿပီးျပည့္စံုေသာ ဆက္သြယ္မႈ (Complete Signalization) ျဖစ္ရန္ ေဖာ္ျပပါနည္းလမ္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ပါသည္။ အင္ဂ်င္နီယာ အေဆာက္အဦးေနရာရွိ ထိန္းခ်ဳပ္သူ ေနရာတြင္ စတူဒီယိုကို ေနရာခ်ထားသည္။ ၄င္းစတူဒီယိုသို႔ မီထ႐ိုထိန္းခ်ဳပ္မႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၊ အကြာအေ၀းမ်ား ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ ေျမေအာက္ရထား ထိန္းသိမ္းျခင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ စက္ျပင္ဌာနႏွင့္ အျခားစက္ပစၥည္း ထိမ္းသိမ္းမႈေနရာမ်ားကို ဆက္သြယ္ထားရွိပါသည္။

ေျမေအာက္ရထားတြင္း အနာဂါတ္ဆက္သြယ္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ တြက္ ေကဗယ္ႀကိဳး ဆက္သြယ္မႈအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ digital ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္မႈကို လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ထားရွိရပါမည္။ digital ဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္အသံုးခ်ႏိုင္ေရးသည္ လိုအပ္ေသာဆက္သြယ္မႈ လိုင္းခြဲမ်ားစြာ ရရွိရန္ အေထာက္အကူျပဳပါသည္။ ၎လိုင္းခြဲ (channels) မ်ားသည္ teleoperation ၊ telesignalization ၊ ဆိုင္ရာ အခ်ိတ္အဆက္မ်ား အတြက္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ၎ဒီဂ်ီတယ္စနစ္ ကို အသံုးခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မွာ ဘူတာအသီးသီး ရွိ digital လိုင္းခြဲမ်ား ပိုင္းျဖတ္မႈပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
1 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. whanseven December 29, 2008 at 5:26 AM  

    အားလံုး ေစာင္႔ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ႔ ပို႔စ္ေလး တစ္ခုကေတာ႔ ေရာက္လာပီလို႔ ထင္ပါတယ္ဗ်ာ .. ဆက္လက္ေဖာ္ျပမႈ ကို ေစာင္႔ႀကိဳ ေနပါတယ္ဗ်ာ ..
    ေနာက္ဆံုးေရးသားခ်က္(ေျမေအာက္ရထားတြင္း အနာဂါတ္ဆက္သြယ္မႈ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အတြက္ ေကဗယ္ႀကိဳး ဆက္သြယ္မႈအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ digital ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္မႈကို လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ထားရွိရပါမည္။) ကိုစိတ္ဝင္စားပါတယ္ခင္ဗ်ား.. ဘယ္လို digital system မ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္သြားမလဲ ဆိုတာကိုစိတ္ဝင္စားပါတယ္ ခင္ဗ်ား....

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.