ျမန္

ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုက္တည္-ထိန္ခ်ဳံး နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကားလမ္းသည္ စုစုေပါင္း ၂၂၄ ကီလုိမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ျမန္မာဘက္ျခမ္းရွိ ၉၆ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုက္တည္ လမ္းပိုင္းကို တ႐ုတ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးစီးခဲ့ကာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လက ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။
အဆုိပါ ကားလမ္းဥမင္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ ေက်ာက္တုိင္အမွတ္(၄)ရွိရာေတာင္၏ ေအာက္ေျခမွ ေဖာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ဥမင္သည္ အရွည္မီတာ ၅၀၀၊ အက်ယ္ ၈မီတာ၊ အျမင့္ ၉မီတာရွိၿပီး ႏွစ္လမ္းသြားဥမင္ ျဖစ္သည္။ ယူနန္ ဟိန္ရီကုမၸဏီမွ ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္သားတစ္ရာျဖင့္ ၂၀၀၆ခုႏွစ္က စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ကုန္က်ေငြ တ႐ုတ္ယြမ္ သိန္း ၄၅၀ ဟု သိရသည္။ (၁ ေဒၚလာလွ်င္ ၇.၂၄ ယြမ္ႏွင့္ ညီမွ်သည္) ယခုအခါ ဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးေနၿပီး လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားလည္း တပ္ဆင္ၿပီးျဖစ္ကာ အေခ်ာကိုင္ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕သာ ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ဥမင္ဖြင့္ပြဲကို ၂၀၀၈ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ၿပီး ဥမင္၏ အမည္ကို ျမန္မာ-တ႐ုတ္ခ်စ္ၾကည္ေရး ကားလမ္းဥမင္ဟု ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထိုးထားမည္ျဖစ္သည္။
Source:
- Yangon Times Journal
- Sina English
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld