* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Transatlantic Tunnel

စာေရးသူ © မိုးေပါက္ |

T

ransatlantic Tunnel ဟာ Theoretical tunnel တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ tunnel ကို ေျမာက္ အေမရိက တုိက္နဲ႔ ဥေရာပ တုိက္ကို ဆက္သြယ္ ေပးႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး စဥ္းစားထားတဲ့ Tunnel ျဖစ္ပါတယ္။ Atlantic သမုဒၵရာကို ျဖတ္ၿပီး New York City နဲ႔ Landon City ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ Tunnel ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီကမွတဆင့္ Channel Tunnel နဲ႔ Europe Network ကို ဆက္သြယ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတဲ့ Tunnel တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

အခု ဒီ Tunnel ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ Jules Verne က ၁၈၉၅ ခုႏွစ္မွာ စတင္ စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဦးစြာ စဥ္းစားခဲ့စဥ္က Tunnel လမ္းေၾကာင္းကို Greenland ကၽြန္းေတာင္ဘက္ပုိင္းမွတဆင့္ အုိက္စလန္ကၽြန္း၊ ထုိမွတဆင့္ စေကာ့တလန္နဲ႔ ျပင္သစ္ကုိ ဆက္သြယ္ဖုိ႔ စဥ္းစားခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Greenland ကၽြန္းရဲ႕ Weather condition နဲ႔ Ice sheet မ်ားေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔နဲ႔ Tunnel Maintenance ျပဳလုပ္ဖို႔ ေရရွည္မွာ ခက္ခဲမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ New York ၿမိဳ႕နဲ႔ Landon ၿမိဳ႕ကို တုိက္႐ိုက္ေဖာက္လုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစား လာခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး ဒီဇုိင္းျပဳလုပ္ထားတဲ့ Tunnel ရဲ႔အရွည္ဟာ မုိင္ ၃၁၀၀ ရွိၿပီးေတာ့ Tunnel အတြင္း သြားလာမယ့္ Vac-Train (Theoretical type of Maglev Train) ရဲ့ Speed ဟာ 5000 Miles per hour (8000 kilometers per hour) နဲ႔ေျပးဆြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ New York City နဲ႔ Landon City ကို တစ္နာရီအတြင္း ေရာက္ရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ Tunnel ကုိ စဥး္စားတဲ့အခါမွာ ယခုလက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ England နဲ႔ France ၾကားမွာ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ Channel Tunnel ကို အေျခခံၿပီးေတာ့ စဥး္စားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

Tunnel ကို စတင္ စဥ္းစားစဥ္က ပထမဦးစြာ သမုဒၵရာ ေအာက္ပိုင္းကေန ေဖာက္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ေရအနက္ Pressure နဲ႔ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ငလ်င္ဒဏ္မ်ားကို Tunnel ဟာ ခံႏုိင္စြမ္း မရွိႏုိင္တာမို႔လုိ႔ ဒီအခ်က္ကို ဖယ္ၿပီး ေနာက္တစ္ခုကို စဥ္းစားခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳး စဥ္းစားမိတာက Tunnel အတြက္ ေျမေပၚမွာ လုိအပ္တဲ့ Tunnel Sections ေတြကို ႀကိဳတင္ ျပဳလုပ္ၿပီးေတာ့ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ကို ခ်ၿပီး အပိုင္းလုိက္ ဆက္ကာ ျပဳလုပ္ဖုိ႔စဥ္းစားခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒီလုိျပဳလုပ္ျခင္းဟာ ပထမစဥ္းစာတဲ့ အခ်က္တဲ့ ေကာင္းမြန္ေပမယ့္ သမုဒၵရာ ေအာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အနက္ မ်ားတဲ့အတြက္ Pressure ဒဏ္ကို ခံႏုိင္ဖုိ႔ လံုးဝမလြယ္ကူေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး စဥ္းစားမိၾကတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ tunnel ကုိ ေရေအာက္မွာလည္း မထား ေရမ်က္ႏွာျပင္မွာလည္း မထားဘဲနဲ႔ ျပဳလုပ္ဖို႔ စဥ္းစားမိၾကပါတယ္။ Tunnel ကို ေရမ်က္ႏွာျပင္ေအာက္ မီတာ ၅၀ အကြာမွာ ထားရွိျခင္း (Submerged Floating Tunnel ) အားျဖင့္ ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားလာၾကပါတယ္။

ဒီလုိ ျပဳလုပ္တဲ့ အခါမွာ Suspension Bridge မ်ားကို အေျခခံ စဥ္းစားခဲ့ၾကပါတယ္။ Submerged Floating Tunnel ပံုစံစဥ္းစားၿပီး Tunnel Section မ်ားကို Section အလုိက္ Stable ျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ Cable ႀကိဳးမ်ားနဲ႔ သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္ကေန Anchor ျပဳလုပ္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Tunnel shape ကို Cylinder Shape စဥ္းစားထားၿပီး Tunnel Lining ပတ္လည္အားလံုးကို Stainless Steel မ်ားနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားၿပီး အတြင္းပုိင္းမွာလည္း Super Reinforced Concrete မ်ားကိုထည့္သြင္းထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္တဲ့ Heavy Waves မ်ား၊ Ships မ်ားသြားလာမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္တဲ့ Current Load မ်ား၊ သမုဒၵရာ ေအာက္မွာ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္တဲ့ Pressure မ်ားကို ခံႏုိင္ရည္ရွိမယ္လုိ႔ Design Engineers မ်ားက ယံုၾကည္ေနပါတယ္။

Tunnel အတြင္းပုိင္းမွာ Level ၃ခုနဲ႔ ဒီဇုိင္း ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ အေပၚပိုင္းနဲ႔ ေအာက္ပုိင္းမွာ Tunnel အတြက္ လုိအပ္ေသာ Electrical Power ေပးႏုိင္ဖို႔အတြက္ Service Tubes မ်ား၊ Communication System မ်ား၊ Repairment မ်ားၿပဳလုပ္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ စဥ္းစားထားပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ tunnel ေအာက္ပိုင္းမွာ Main Tunnel အတြင္းမွ ေလမ်ားကို Vacuum ျပဳလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ Vacuum Pump မ်ားကိုထားရွိပါတယ္။

Tunnel အတြင္း Vacuum ျပဳလုပ္ရတာကေတာ့ Maglev Train မ်ားကို Speed 8000 kilometers per hour ရရွိႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလထုအတြင္းသြားလာတဲ့ Maglev Train နဲ႔ ေလဟာနယ္ အတြင္းသြားလာတဲ့ Maglev Train မ်ားရဲ႕ Speed ဟာ မ်ားစြာကြာဟတာကို ပညာရွင္ႀကီးက အေျခခံစဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဒီအခ်က္ကို Tunnel အတြင္းမွာ အသံုးျပဳဖို႔ စဥး္စားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ Super High Speed ကို အသံုးျပဳတဲ့အခါမွာ ရထားအတြင္းမွာ ခရီးသယ္မ်ား သက္ေတာင့္သက္သာ Stability က်က် လုိက္ပါႏုိင္ေအာင္ ရထားကို Design ဆြဲဖို႔ပါစဥး္စားထားၾကပါတယ္။

Tunnel ကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ သမုဒၵရာအတြင္း တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးစြာ ေျမေပၚမွာ Watertight Section တစ္ခုစီကုိ ႀကိဳတင္ပံုသြင္းၿပီးေတာ့ Pontoon Boat ႀကီးမ်ားနဲ႔ Tunnel Section မ်ားကို သမုဒၵရာထဲသို႔ သယ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ Pressure နဲ႕ ေရထဲသို႔ ႏွစ္ၿပီး Tunnel Section တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုကို ဆက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Tunnel Section အားလံုးေပါင္း ၅၄၀၀၀ ရွိပါမယ္။

ဒါ႔အျပင္ Tunnel အတြင္းျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ Fire safety နဲ႔ Terrorist Attack အတြက္လည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားထားပါတယ္။ Tunnel ဟာ ေရထဲမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ size ကိုျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ေျမေအာက္ Tunnel မ်ားကဲ့သို႔ High Level Security ကိုမရႏုိင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း လာမယ့္ ႏွစ္ ၃၀ အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ Scientists မ်ားရဲ႕ တီထြင္မႈမ်ားနဲ႔ Brand new materials မ်ားေပၚေပါက္လာမႈ၊ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ၿပီး ေစ်းသက္သာမယ့္ Steel မ်ားရရွိမႈ ၊ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းလာမႈႏွင့္အတူ Terrorist Attack မ်ား ေလ်ာ႔နည္း လာႏုိင္မႈမ်ားေၾကာင့္ Tunnel Safety အတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားၾကပါတယ္။

ဒီ tunnel ကို စတင္စဥ္းစားခဲ့စဥ္က Jules Verne ကို စိတ္ကူးနဲ႔ ႐ူးသြပ္သူလုိ႔ ထင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔မွာဆုိရင္ Latest Techniques မ်ားနဲ႔အတူ အရာအားလံုးဟာ အမွန္တကယ္ကုိ ျဖစ္လာပါၿပီ။ မၾကာေသးခင္ ႏွစ္အနည္းငယ္က Engineers မ်ားနဲ႔ Scientists မ်ားဟာ ဒီ Tunnel အတြက္ ျဖစ္လာမယ့္ပံုစံ ဒီဇုိင္းကို Detail က်က် ေဆြးေႏြး တင္ျပလာခဲ့ပါတယ္။

ဒီ project အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ဟာ ကမာၻ႔သမုိင္းမွာ Construction အတြက္ အရမ္းကို မ်ားျပားတဲ့စရိတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ Steel တန္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တည္ေဆာက္ေရး အကူပစၥည္းမ်ားစြာ သံုးစြဲရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိေစ်းမ်ားနဲ႔ တြက္ခ်က္မႈအရ ၁၂ ထရီလီယန္ ေဒၚလာ ကုန္က်မွာျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ Business Center ႀကီး ႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ America နဲ႔ Europe တို႔ဟာ အခ်ိန္ကုန္ လူသက္သာမယ့္ ဒီဆက္သြယ္ေရး ကြန္ရက္ Project ကို စိတ္ပါဝင္စားမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ ဒီ Tunnel Construction ဟာ Engineers မ်ားနဲ႔ Scientists မ်ားအတြက္လည္း နည္းပညာ စိန္ေခၚမႈႀကီး တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

Europe နဲ႔ American တုိ႔ဟာ ဒီ Project ကို လုပ္ေဆာင္ၾကမွာလား ဆိုတာကေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္သြားရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဗဟုသုတ အလုိ႔ငွာ တင္ျပ လုိက္ရပါတယ္။

Transatlantic Tunnel အတြက္ စဥ္းစားပံု အဆင့္ဆင့္ ကို Video မွာ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ပါတယ္။



Print ပရင့္ထုတ္ရန္
8 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Mhaw Sayar January 29, 2008 at 8:13 AM  

    အရမ္းကို စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဘာမွ မႀကံစည္ပဲ ထိုင္ေနတာနဲ႔ စာရင္ေတာ့ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စတင္ႀကံစည္လိုက္ျခင္းက ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုဆီကို ဦးတည္သြားေစႏိုင္တာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။

    ဒီ Project ႀကီးမွာဆိုလဲ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြ ကအမ်ားႀကီးပဲဗ်။ ေလထုမဟုတ္တဲ့ ဟာလာဟင္းလင္း ေရထုထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္ဖို႔ အတြက္ ပစ္မွတ္က အထူးတလယ္ ရွာေဖြ ေရြးခ်ယ္ေနစရာ မလိုပဲ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းလို႔ ေျပာလို႔ရသလို ေရေၾကာင္းသြားလာေရး လမ္းေၾကာင္းဇုန္ေတြ အတြက္လဲ ထပ္မံ စဥ္းစားဖို႔ လိုဦးမွာပါ။

    ဒီပို႔စ္အတြက္ ေက်းဇူးဗ်ိဳ႔။

    ဆက္လက္ၿပီး အက်ိဳးျပဳပို႔စ္ေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ေရးသားႏိုင္ပါေစဗ်ာ။

  2. Anonymous January 29, 2008 at 10:25 AM  

    Discovery Channel မွာ Extreme Engieering နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ အစီအစဥ္လာဘူးတယ္။ ဘာေတြပါလည္းဆိုရင္ Tokyo sky city တုိ႔ ၊အာရွနဲ႔ ေျမာက္အေမရိကကို ဆက္မဲ့တံတား တို႔ ၊ေနာက္ျပီးေတာ့ အစ္ကို အခုေျပာတဲ့ Transatlantic Tunnel တို႔ေပါ့။ Extreme Engineering လို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့အတိုင္းပဲ Engineering ပညာပိုင္းရဲ႕အလြန္ သိပၸံပညာပိုင္းဆိုင္ရာတြက္ခ်က္မွဳေတြလည္း အမ်ားၾကီးလိုမယ့္ ပေရာ့ဂ်က္မ်ိဳးေတြေပါ့။ ဒီအထဲမွာမွ Transatlantic Tunnel ကေတာ့ Challenging အျဖစ္ဆံုးပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုရင္ အခုလက္ရွိနည္းပညာပိုင္းအရ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ထက္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကပိုမ်ားေနလို႔ပဲ။ ကုန္က်စရိတ္ကလည္း တစ္ျခား Extreme Engineering projects ေတြထက္စာရင္အဆေပါင္းမ်ားစြာ ျမင့္မားတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ.. မိုင္ ၃၀၀၀ ေလာက္ရွည္တယ္၊ Atlantic သမုဒၵရာထဲက Floating-Tunnel အမ်ိဳးအစား၊ ျပီးရင္ Tunnel ထဲမွာ ေျပးစြဲမယ့္ 5000mph နဲ႔သြားမယ့္ Maglev Train ေတြ...ျပီးေတာ့ new york ကေန london ကို 54 မိနစ္ထဲနဲ႔ေရာက္ႏိုင္တယ္။ က်န္ေသးတယ္တျခားအခ်က္ေတြ..... သူျဖတ္ေဆာက္မယ့္ေနရာက Earthquake area, တစ္ႏွစ္ကို 1 meter ေလာက္ျပန္႔ထြက္ေနတဲ့ eurasian plateအေပၚမွာ ဆိုေတာ့ဒီအပိုင္းေတြကိုလည္း အမ်ားၾကီးထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ္။

    *ေနာက္အခုဟာက Europe and America စကားေျပာရမယ့္အပိုင္း.... EU နဲ႔ US ညိွလို႔ကအဆင္ေျပပါ့မလား..
    *supersonic scramjet powered flight ေတြေပၚလာဖို႔ေနာက္ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ပဲေစာင့္ရမွာ။ အဲ့ဒီ့ Plane ေတြနဲ႔ဆို NewYork to London 40 mins ပဲၾကာမွာ..။ Will they risk the challenge and cost for the tunnel?
    *ျပီးေတာ့ Safety ပိုင္း , =) က်ေနာ္ကဒါမပါျဖစ္ဗ်...။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ- Atlantic Ocean ၾကီးအလယ္၊ ကမာၻ႔တိုက္ၾကီး ၂ လံုးၾကား တစ္ခုခုျဖစ္မယ္လို႔ေတြးလိုက္တိုင္းေက်ာခ်မ္းစရာ...။ (အနည္းဆံုးလူေတြ ေလယဥ္ပ်ံေတြစေပၚတုန္းကလိုပဲ Fear ေတြေတာ့ရွိၾကဦးမွာေလ..)

    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္က်ေနာ္တို႔ Generation မွာမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ပေရာ့ဂ်က္တစ္ခုလို႔ေတာ့ထင္တယ္။ Anyway, thanks for this interesting post.. Cheers! =)

  3. Anonymous January 29, 2008 at 1:35 PM  

    စိတ္ဝင္တစား လာဖတ္တဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

  4. Anonymous January 29, 2008 at 7:02 PM  

    ကိုမိုးေပါက္.. ဘယ္လုိလည္းဗ်။ က်ေနာ္ကအရွည္ၾကီးေဆြးေႏြးေပးထားတာေနာ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ တစ္ခြန္းထဲလားဗ်ာ..ခင္ဗ်ားကလည္း..။ =P

  5. Anonymous February 1, 2008 at 11:15 AM  

    စိတ္မရွိပါနဲ႔ဗ်ာ...။ကၽြန္ေတာ္လည္း အလုပ္႐ႈပ္ေနလုိ႔ပါ။ အမ်ားႀကီး ေဆြးေႏြးထားတာကို ျမင္လို႔ ေက်းဇူးတင္တယ္လုိ႔ အရင္ေျပာလုိက္တာပါ။ စိတ္ဝင္တစားေဆြးေႏြးထားတာ ေကာင္းပါတယ္္။
    ဒီ Project ႀကီးက ျဖစ္မျဖစ္ကေတာ့ ေသခ်ာမေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ခက္ခဲတာမွန္ပါတယ္။ ေငြ၊ လုပ္အား၊ အခ်ိန္ ေပးဆပ္ရ႐ံုသာမက ျပဳလုပ္ရမယ့္ နည္းလမ္းကလည္း အရမ္းကို ခက္ခဲၿပီး အႏၱရာယ္လည္း အလြန္မ်ားပါတယ္။ နည္းပညာတုိးတက္မႈအဟုန္နဲ႕ ဒီထက္ ပိုၿပီးေျဖရွင္းလုိ႔ ေကာင္းတဲ့ Technique ေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာဦးမွာပါ။ Eurotunnel (Channel Tunnel) ကို ၁၈၀၂ ခုနစ္ ၊ နပိုလီယံ လက္ထက္ကတည္းက ဒီဇုိင္းလုပ္ၿပီးေတာ့ စ စဥ္းစားခဲ့တာပဲမလား။ ၾကားထဲမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိခဲ့တာပဲေလ။ ၁၉၉၄ ေရာက္ေတာ့မွ အားလံုး အဆံုးသတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရာစုႏွစ္ ၂ ခု ေလာက္ကို ၾကာခဲ့တာပဲေလ။ အခ်ိန္ တစ္ခုေတာ့ ေစာင့္ရမွာပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မ်ိဳးဆက္ ဒီ Construction ကို မမီွေတာ့တာပါပဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ စီးခြင့္ၾကံဳမွာလည္း မဟုတ္ေတာ့ ေက်ာမခ်မ္းပါနဲ႕ဗ်ာ... =) အားလံုးအတြက္ ဗဟုသုတေလး တစ္ခု အျဖစ္ ျဖန္႔ေဝေပးရတဲ့ အခြင့္အေရးေလး ရတယ္၊ ဖတ္သူေတြလည္း စိတ္ဝင္တစားရွိတယ္ ဆိုရင္ပဲ ေက်နပ္ပါတယ္ဗ်ာ။ Channel Tunnel အေၾကာင္း ေရးထားတာလည္း ရွိပါတယ္ ။ ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ နာမည္ကို Clip လုပ္လုိက္ပါ။

  6. စိုးထက္ - Soe Htet ! February 3, 2008 at 1:36 PM  

    လာဖတ္တာဗ် .. မွတ္ခ်က္ က မေရး ျဖစ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတာ့ မမွီ ေတာ့ဘူး ... မွရင္ေတာ့ သြားစီး ၾကည့္မလို႕ :D

  7. MyMetro February 4, 2008 at 12:41 AM  

    ရန္ကုန္မွာ ဒလနဲ႔ ရန္ကုန္ကူးရင္ အဲလို ေရေအာက္က လုပ္မယ္ေလ။ အဲဒါေတာ့ မီွမယ္ထင္တာပဲ။ ကိုစိုးထက္ႀကီးလဲ လာစီးလို႔ရတာေပါ့။ မမွီေတာ့လည္း ကိုစိုးထက္ သမီးေလးတို႔ ေခတ္ဆိုရင္ စီးလိုရၿပီ။

  8. Water Lion November 17, 2015 at 7:24 PM  

    Đến với giao nhận 247 chúng tôi việc mua hàng từ nước ngoài ship về Việt Nam vô cùng dễ dàng và đơn giản. Chẳng hạn nếu bạn muốn mua hàng bên Nhật Bản thì có thể sử dụng dịch vụ ship hàng từ Nhật Bản về Việt Nam của chúng tôi.Ngoài ra nếu bạn muốn order hàng Nhật thì chúng tôi luôn luôn sẵn sàng hổ trợ giúp bạn. Không chỉ là chuyển hàng từ nước ngoài về Việt Nam, chúng tôi còn có Dịch vụ vận chuyển gửi hàng từ Việt Nam đi Nhật để phục vụ nhu cầu gửi hàng đi Nhật. Ngoài ra chúng tôi còn có trang fado nhằm phục vụ nhu cầu mua hàng ở nước ngoài cho quý khách hàng.

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.