ဒီ
ပို႔စ္ကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂ ရက္ေန႔က စတင္ခဲ့တာပါ။ အပိုင္း (၁) ကိုေရးၿပီး ဆက္လက္ မေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့တာ (၁) ႏွစ္ေတာင္ ျပည့္ပါေတာ့မယ္။ အခုေတာ့ က်န္တဲ့ အဆံုးသတ္ အပိုင္းမ်ားကို ဆက္လက္ ေရးသားၿပီး ၿပီးစီးသည္ အထိ တင္ျပေပးသြားပါမယ္။ အပိုင္း (၁) ကို ေအာက္ပါလင့္ခ္ မွာ ဖတ္႐ႈၿပီး အပိုင္း ၂ ကို ဆက္လက္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ေျမေအာက္လား၊ ေျမေပၚလား ? (၁)လိုအပ္ခ်က္မ်ား
တိုးပြားလာေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေန လူဦးေရကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မယ့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားရာမွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္အသစ္ (new transit system) ဟာ ေနာက္ထပ္ ထည့္သြင္းေရြးခ်ယ္စရာ နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းမွာလဲ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ (mobility) ကို အက်ဳိးျပဳတဲ့ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေနေပမဲ့ စနစ္အားလံုးရဲ႕ အဓိက စိန္ေခၚခ်က္ကေတာ့ ခရီးသည္မ်ားကို လိုက္ပါစီးနင္းဖို႔ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေရးလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကား၊ ရထားစတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ကိုသာ အားကိုးေနရတဲ့ ခရီးသည္မ်ားနဲ႔ အျခားေသာ သာမန္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ပံုစံမ်ားလည္း ရွိေနမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္သစ္ကို အားကိုးလာမယ့္ ခရီးသည္ဆိုၿပီး အလိုအေလ်ာက္ ရွိလာမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
အျခားေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တဲ့ ခရီးစရိတ္ႏႈန္းထား၊ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈနဲ႔ ျမန္ဆန္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္တို႔ဟာ အသစ္ ေဖာ္ေဆာင္မယ့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မွာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္လာပါတယ္။ တျခား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မယ့္ ခရီးစရိတ္ ႏႈန္းထားကလည္း ဒီစနစ္မွာ ထည့္သြင္း ျမႈပ္ႏွံထားတဲ့ အရင္းအႏွီး၊ ဝန္ေဆာင္မႈ စရိတ္မ်ား၊ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ စရိတ္မ်ား အေပၚမွာလည္း မွီတည္ေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈ နည္းနည္းနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေကာင္းေကာင္း ေပးႏိုင္မယ့္ စနစ္တစ္ခု အတြက္ အဆိုပါ မွ်ေျခဟာ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ခုလို ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါ့အျပင္ ေျမေပၚ (elevated)၊ ေျမျပင္ (at grade)၊ ေျမေအာက္ (Underground) စတဲ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား အၾကားမွာ ကနဦး ရင္းႏွီးရမယ့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား (ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္က်စရိတ္၊ လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈ၊ ရထားပိုင္းဆိုင္ရာ ကုန္က်စရိတ္မ်ား အပါအဝင္) ဟာ အလြန္ပဲ သိသာထင္ရွားစြာ ကြာျခားမႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခုအတြက္ ကနဦး ကုန္က်စရိတ္မ်ား အလြန္အမင္း မ်ားျပားျခင္းဟာ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ စနစ္တစ္ခုလံုး ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈမွာ အဓိက ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၎ကေန ျပန္လည္ရရွိလာမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကေတာ့ ကာလရွည္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား အျပင္ ျမန္ဆန္ ေကာင္းမြန္တဲ့ Transit system ေၾကာင့္ ရရွိလာမယ့္ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး ဆိုင္ရာ ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္မႈမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ေျမေအာက္ရထား စနစ္ဟာ တျခားေသာ စနစ္မ်ားထက္ ကြဲျပားစြာ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ အဲဒီလို ကြဲျပားတဲ့ အခ်က္ သံုးခ်က္ ရွိပါတယ္။
- ရထားအျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ ၃၀ ကီလိုမီတာမွ ၆၀ ကီလိုမီတာ ၾကားရွိၿပီး (ဘူတာ႐ုံမ်ားတြင္ ရပ္တန္႔ခ်ိန္မ်ား အပါအဝင္) ေျမေပၚ (elevated) သို႔မဟုတ္ ေျမေအာက္တြင္သာ လံုးဝ တည္ရွိေသာ ရထားလိုင္းမ်ား။
- ရထား အျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ ၂၀ ကီလိုမီတာမွ ၃၀ ကီလိုမီတာႏႈန္း ရွိေသာ ေျမေပၚ တစိတ္တပိုင္း ရထားလိုင္းမ်ား။ အျခားေသာ ယာဥ္ေၾကာမ်ား၊ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ၎ယာဥ္ေၾကာမ်ား၏ အေပၚမွ ျဖတ္သန္းထားေသာ လိုင္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္။
- ရထား အျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ ၁၂ ကီလိုမီတာမွ ၁၅ ကီလိုမီတာ အၾကားသာရွိေသာ အျခားကားလမ္းမ်ားႏွင့္ တြဲစပ္ အသံုးျပဳရေသာ ရထားလိုင္းမ်ား။ အဓိကဦးစားေပး ယာဥ္ေၾကာကို သတ္မွတ္ထားေသာ လိုင္းမ်ား ရွိသလို၊ သတ္မွတ္မထားေသာ လိုင္းမ်ားလည္း ရွိသည္။
၁။ အျပည့္အဝ ခြဲျခားသည့္ စနစ္ - Completely separated systems (ဥပမာ - မီထ႐ိုမ်ား၊ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလိုင္းမ်ားနဲ႔ ေအာ္တိုမက္တစ္ သယ္/ပို႔ စနစ္မ်ား)။ အဆိုပါ ရထားလိုင္းမ်ားဟာ အျခားလိုင္းမ်ားနဲ႔ မခ်ိတ္ဘဲ သီးျခားတည္ရွိတာေၾကာင့္ ရထားေျပးဆြဲရာမွာ ပိုမိုျမန္ဆန္တဲ့ အျမန္ႏႈန္းကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္နာရီအတြင္း ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ ပမာဏ ျမင့္မားတာေၾကာင့္ ၎ စနစ္ဟာ ခရီးသည္မ်ားကို အျပည့္အဝ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ တစိတ္တပိုင္း ခြဲျခားသည့္ စနစ္ - Partially separated systems (ဥပမာ - ထရန္ဘတ္စ္လိုင္းမ်ား၊ ထေရာ္လီ ရထားလိုင္းမ်ား)။ ကနဦး ကုန္က်စရိတ္ အရင္းအႏွီး နည္းသည့္အတူ ခရီးသြားလာမႈ အျမန္ႏႈန္းလည္း ေႏွးေကြးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခရီးသည္ အမ်ားအျပားကို စီးနင္းဖို႔ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မႈလည္း ေလ်ာ့နည္းပါတယ္။
၃။ ေရာေထြးယွက္ျဖာ စနစ္မ်ား - Non-grade-separated systems (ဥပမာ - ထရန္လမ္းမ်ား၊ ထေရာ္လီ စနစ္မ်ား)။ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏံွမႈ စရိတ္နည္းသလို ခရီးစဥ္ အျမန္ႏႈန္းကလည္း နည္းပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မႈ ႏႈန္းကလည္း အနည္းဆံုး စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ စနစ္ေဟာင္းတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး အေမရိကႏွင့္ ဥေရာပ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ အသံုးျပဳေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ား
၁။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေျမေပၚ(သို႔မဟုတ္) ေျမေအာက္ Mass transit စနစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ရာမွာ စီမံကိန္း ေရးဆြဲျခင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ၿမိဳျပရဲ႕ အခင္းအက်င္း (ဗိသုကာဆိုင္ရာ)၊ စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဆုိင္ရာ အခ်က္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္ျခင္း။
၂။ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ၿမိဳ႕လယ္ဧရိယာမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေနၿပီး သမိုင္းဝင္ အေဆာက္အအံုမ်ား၊ လူမႈေရးႏွင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အျခားအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္အသစ္ တစ္ခုအတြက္ တျခား ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ား မရွိျခင္း။
၃။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ Mass transit system တြင္ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံရမည့္ ကုန္က်စရိတ္သည္ ၎ႏိုင္ငံ (သို႔) ၿမိဳ႕၏ စီးပြားေရး ပမာဏႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အလြန္အမင္း မ်ားျပားေနျခင္း။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ၿပီး ကာလရွည္ အက်ဳိးအျမတ္အျဖစ္ ကုန္က်စရိတ္ကို ျပန္လည္ရယူႏိုင္ျခင္း။
၄။ ၿမိဳ႕သစ္မ်ားတြင္မူ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားမွာကဲ့သို႔ သမိုင္းဝင္ ေနရာမ်ား မရွိသည့္အျပင္ လမ္းမ်ားမွာလည္း က်ယ္သည့္အတြက္ ေျမေပၚ (elevated) လိုင္းမ်ားကို အျပည့္အဝ ခြဲျခားသည့္ စနစ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ကာ ေျမေအာက္လိုင္းမ်ားထက္ ကနဦး ကုန္က်မႈ အရင္းအႏွီးကို နည္းပါးေစႏိုင္ျခင္း။
၅။ ကနဦး ကုန္က်မႈ အရင္းအႏွီးသည္ transit system တစ္ခုလံုး အတြက္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ ကာလရွည္ ေငြေၾကးပမာဏ္ထဲမွ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္မ်ားထဲတြင္ ကြန္ယက္တစ္ခုလံုး လည္ပတ္ရန္ ကုန္က်မႈမ်ား၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ စရိတ္မ်ား၊ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး စရိတ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ပါဝင္သည္။
၆။ Transit system တြင္ ထည့္သြင္းမည့္ အရင္းအႏွီး၊ ကြန္ယက္တစ္ခုလံုး လည္ပတ္ရန္ ကုန္က်မႈမ်ား၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ စရိတ္မ်ား၊ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး စရိတ္မ်ားကို စဥ္းစားတြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္ျခင္း။
၇။ Transit system ကုိလည္ပတ္ရာမွ ျပန္လည္ ရရွိလာႏိုင္မည့္ တိုက္႐ုိက္ ႏွင့္ သြယ္ဝိုက္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား၊ ေရတို-ေရရွည္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရျခင္း။
၈။ ေျမေပၚ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး transit စနစ္ကိုျဖစ္ေစ၊ ေျမေအာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္ကိုျဖစ္ေစ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အနာဂတ္ စီးပြားေရး ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အလားအလာမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေရရွည္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္မႈ မျပဳျခင္း။
၉။ ေျမေပၚ သို႔မဟုတ္ ေျမေအာက္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေရတို-ေရရွည္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား၊ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာ စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ျခင္း။
၁၀။ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ အက်ဳိးအျမတ္တို႔၏ ဆက္ႏႊယ္မႈ ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အတိအက် သတ္မွတ္ရန္ ခက္ခဲသည္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ အေျခက်ၿပီး ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားအေပၚ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား၊ ေလ့လာခ်က္မ်ားကို ကိုးကားျခင္းျဖင့္ အေစာပိုင္း စီမံကိန္းေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ ဒီဇိုင္းဆြဲျခင္း အဆင့္တို႔တြင္ မ်ားစြာ အသံုးဝင္သည္ကို ေတြ႔ရွိရျခင္း။
၁၁။ ေျမေပၚ (elevated) လမ္ေၾကာင္းမ်ားအတြက္ အဓိက ျပႆနာမ်ားျဖစ္သည့္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ လမ္းေၾကာင္း ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မႈ၊ ေရရွည္တြင္ ျဖစ္လာမည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား၊ ၎ေျမေပၚလိုင္းေဆာက္လုပ္ရာ ေျမယာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္း။
၁၂။ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ အျပင္ဘက္ ေနရာမ်ားတြင္ ေျမျပင္ (at-grade)၊ ေျမေပၚ (elevated) transit လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို တူညီေသာ ကုန္က်စရိတ္ အရင္းအႏွီးျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သတ္မွတ္ပံုစံမ်ားအတိုင္း ကုန္က်စရိတ္ကို ေလ်ာ့ခ်ျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ပိုမိုရွည္လ်ားစြာ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း။
၁၃။ ေျမျပင္၊ ေျမေပၚႏွင့္ ေျမေအာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ အခ်ဳိးမွာ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ၁ း ၂ း ၄.၅ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။
၁၄။ ေလ့လာမႈမ်ားအရ ကုန္းေျမျမင့္မ်ား၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္မခံႏိုင္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္၏ ကုန္က်စရိတ္ ေျမျပင္ႏွင့္ ေျမေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ကြာျခားမႈ က်ဥ္းေျမာင္းလာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းစနစ္မ်ားကလည္း ကုန္က်စရိတ္ ကြာဟမႈ နည္းပါးလာေစသည္။
၁၅။ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္က်စရိတ္မ်ားဟာ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာမ်ား၊ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္မႈမ်ားကဲ့သို႔ အခ်ိန္ေပၚမွာလည္း မူတည္ေနျခင္း။
အႀကံျပဳခ်က္မ်ား
၁။ ေျမေအာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ သို႔မဟုတ္၊ ေျမေပၚ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ၿမိဳ႕၏ ဧရိယာ တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ၎တို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား၊ အေျခအေနမ်ားအားလံုးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္လုိသည္။
၂။ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္စနစ္ ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕မ်ား၏ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားအရ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ေဒသမ်ား၏ ေအာက္ေျခႏွင့္ အနီးနား၌ ေျမေအာက္ရထား လမ္းေၾကာင္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ေဖာက္လုပ္ရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္တစ္ခုယူကာ ေလ့လာဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လိုသည္။
၃။ အထက္ပါ အခ်က္အျပင္၊ စီမံကိန္း၏ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ကုန္က်စရိတ္ အခ်က္အလက္မ်ား အားလံုးကို ေသခ်ာစြာ ျပဳစုေဖာ္ျပၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္စနစ္ အသစ္တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ အတည္ျပဳမည့္သူအား အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ တင္ျပရမည္။
၄။ ေျမေအာက္ရထား ကြန္ယက္စနစ္ႀကီးအတြင္းရွိ လုပ္ငန္းအရပ္ရပ္၏ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို တာဝန္ယူ ေလ့လာေနေသာ၊ အထူးသျဖင့္ ေရရွည္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားႏွင့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားပါဝင္သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ေလ့လာေနၾကေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ေအဂ်င္စီမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ား၊ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားကို စီမံကိန္းကို အတည္ျပဳ အဆံုးအျဖတ္ေပးမည့္သူမ်ား၏ အက်ဳိးအလို႔ငွာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးရန္ လုိအပ္သည္။
၅။ ကနဦး ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံရမည့္ ကုန္က်စရိတ္မွာ ႀကီးမားလြန္းေသာေၾကာင့္ ေျမေအာက္ သို႔မဟုတ္၊ ေျမေပၚ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ား၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေပၚ ႏႈိင္းယွဥ္ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ရာတြင္ တိက်ေသခ်ာမႈ ရွိရန္လုိအပ္သည့္ အျပင္၊ တုိးတက္လာမည့္ ေရရွည္ လူေနမႈဆိုင္ရာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ ႐ိုက္ခက္မႈမ်ား၊ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဆိုင္ရာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကိုလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္တြင္ ပါဝင္ေစရမည္ ျဖစ္သည္။
၆။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ တစ္ခုခ်င္းအေပၚ ဆန္းစစ္ေလ့လာၿပီး အတည္ျပဳထားေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားတြင္ လက္ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ စီမံကိန္းမ်ား၊ ယခင္ စီမံကိန္းမ်ား (သက္တမ္းႏွစ္ ၂၀ အထက္ စီမံကိန္မ်ား အပါအဝင္) မွ ကိုးကားခ်က္မ်ားပါဝင္လ်က္ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္မ်ား၊ ပုံစံကားခ်ပ္မ်ားႏွင့္ တကြ ေဖာ္ျပပါရွိသင့္ၿပီး ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္မ်ား အားလံုး၊ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား အားလံုးကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ေျမယာ တန္ဖိုးေျပာင္းလဲမႈ အေပၚ ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ား၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအေပၚ ႐ႈျမင္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္ပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
Related Posts
ေျမေအာက္လား၊ ေျမေပၚလား ? (၃)
ေျမေအာက္လား၊ ေျမေပၚလား ? (၁)
ပရင့္ထုတ္ရန္
Post a Comment
::: Thanks for Your Comment :::
စကားလံုး၊ စကားစုေလးေတြမွာ space ေလးေတြ ျခားၿပီး ႐ုိက္ထည့္ေပးရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
@The MyMetroworld