* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Bridge-tunnel

စာေရးသူ © မိုးေပါက္ |

ဒီပို႔စ္မွာ ေဖာ္ျပမွာကေတာ့ Bridge- tunnel မ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ Bridge-tunnel ဆိုတာကေတာ့ အထူးသျဖင့္ ေရျပင္ က်ယ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ားျဖင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ သြားလာမႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ အတြက္ တံတားႏွင့္ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကို တြဲဖက္ တည္ေဆာက္ ထားေသာ Structure ကို ေပါင္းစပ္ ေခၚဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ တံတားႏွင့္ ေရေအာက္ ဥမင္ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳရာမွာ တံတားႏွင့္ ေရေအာက္ ဥမင္ ႏွစ္ခု ဆက္စပ္တဲ့ ေနရာကို ကၽြန္းတုမ်ား ဖန္တီး ေပးရန္ လုိအပ္ပါတယ္။

ေရအတား အဆီးမ်ားကို ျဖတ္သန္း ရာမွာ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းဟာ တံတားမ်ား ထက္စာရင္ တည္ေဆာက္တဲ့ စရိတ္ ပိုၿပီးေတာ့ ကုန္က်ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေရေၾကာင္း ဆုိင္ရာ အခ်က္ အလက္မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖုိ႔ လုိအပ္တဲ့ ေနရာမ်ားနဲ႔ တံတားမ်ားရဲ႕ အျမင့္ဆုိင္ရာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား၊ Drawbridge မ်ားတြင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းရာမွာ Span ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ရွိျခင္းေၾကာင့္ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကို တည္ေဆာက္ၿပီး သြားလာမႈဆုိင္ရာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ လုိအပ္ လာပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္- ဗာဂ်ီးနီးယား ျပည္နယ္ရွိ ပို႔စ္ေမာက္ (Portsmouth) နဲ႔ ေနာ္ေဖာ့ခ္ (Norfolk) ကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ Elizabeth River Tunnels မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။






ဒါ႔အျပင္ ေရျပင္ အကြာအေဝး ရွည္လ်ားတဲ့ ေနရာေတြမွာဆုိရင္ ေရေအာက္ဥမင္နဲ႔ တံတားမ်ားကို တြဲဖက္ အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ၿပီး ဥမင္မ်ားအတြင္း ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း သီးသန္႔ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ရွည္လ်ားေသာ ဥမင္မ်ားမွာထက္ ပိုမို လြယ္ကူတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒီအခ်က္မ်ားအေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ စရိတ္သက္သာတဲ့ Drawbridge မ်ားကို မျပဳလုပ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္ပုိင္းမွာ Bridge-Tunnel မ်ားကို ျပဳလုပ္လာၾကတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။



Hampton Roads Bridge-Tunnel ၊ Monitor-Merrimac Memorial Bridge-Tunnel ၊ Chesapeake Bay Bridge-Tunnel မ်ား တည္ေဆာက္ထားတဲ့ေနရာမ်ားဟာ ေရျပင္အက်ယ္ အကြာအေဝးလြန္စြာမ်ားတဲ့ အပုိင္းမ်ားမွာ တည္ေဆာက္ထားရွိၿပီး တံတားမ်ားနဲ႔ ဥမင္ကို အလယ္မွာ လူလုပ္ ကၽြန္းတုမ်ားနဲ႔ ဆက္စပ္ ေပးထားပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ တံတားမ်ားတြင္ Drawbridges မ်ား ကို အသံုးျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း ထားရွိႏုိင္ေသာ္လည္း စစ္ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား (အထူးသျဖင့္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား) ျဖတ္သန္းေနတဲ့ အတြက္ သြားလာရ လြယ္ကူေစရန္ အတြက္ ေရေအာက္ ဥမင္မ်ားကို အသံုးျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။



ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဆြီဒင္ႏုိင္ငံနဲ႔ ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံကို ဆက္သြယ္ထားေသာ Oresund Bridge-Tunnel ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ဆက္သြယ္တဲ့ ေနရာမွာ တံတားရဲ႕အရွည္က ၇.၈ ကီလုိမီတာ (၄.၈မုိင္) ရွိၿပီး တံတားနဲ႔ ေရေအာက္ ဥမင္ကို ဆက္ေပးမယ့္ လူလုပ္ကၽြန္းတုဟာ အလယ္မွာ တည္ရွိပါတယ္။ ေရေအာက္ ဥမင္ကေတာ့ ၄ ကီလုိမီတာ (၂.၅မိုင္) ရွိၿပီး ဒိန္းမတ္ ႏုိင္ငံဘက္ အျခမ္းမွာ တည္ရွိပါတယ္။ ဒိန္းမတ္ဘက္ အျခမ္းမွာ ကုိပင္ေဟဂင္ ေလဆိပ္နဲ႔ နီးတာေၾကာင့္ တံတားေဆာက္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။



Tokyo Bay Aqua-Line ဟာလည္း တံတားနဲ႔ ေရေအာက္ ဥမင္ ေပါင္းစပ္ထားတာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ တုိက်ဳိ ပင္လယ္ေကြ႕မွာ တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီ Bridge-tunnel ဟာ ကာဝါစာကီၿမိဳ႕နဲ႔ ကီစာရာဇူးၿမိဳ႕ မ်ားကို ဆက္သြယ္ ေပးထားပါတယ္။ Bridge-tunnel ရဲ႕စုစုေပါင္း အရွည္ဟာ ၁၄ ကီလုိမီတာ ရွိၿပီးေတာ့ တံတားဟာ ၄.၄ ကီလုိမီတာ အရွည္ရွိၿပီး ေရေအာက္ ဥမင္ကေတာ့ ၉.၆ ကီလုိမီတာ ရွည္ပါတယ္။ ေရေအာက္ ဥမင္ဟာ ပင္လယ္ေကြ႕ ေအာက္မွာ တည္ရွိၿပီး ကမၻာ့ ေရေအာက္ ကားလမ္း ဥမင္မ်ားအနက္ အရွည္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီ Bridge-Tunnel မ်ား တည္ေဆာက္ရာမွာ တံတားမ်ားနဲ႔ ေရေအာက္ဥမင္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳရတဲ့ အတြက္ ေဆာက္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားဟာ အလြန္႐ႈပ္ေထြးလွပါတယ္။ အႏၱရာယ္လည္း အလြန္ ႀကီးမားၿပီး ကုန္က်စရိတ္ အားျဖင့္လည္း မ်ားျပား လွပါတယ္။ ကၽြန္းတုမ်ားကို ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း ေရလယ္မွာ တည္ေဆာက္ရတဲ့အတြက္ ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္ၾကရာမွာလည္း အခက္အခဲမ်ားစြာနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ၾကရပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း လုိအပ္ခ်က္အရ ေတာင္းဆုိလာၾကတဲ့အခါမွာ နည္းပညာ တုိးတက္လာမႈနဲ႔အတူ စဥ္းစား တီထြင္ လုပ္ေဆာင္ လာခဲ့ၾကတာဟာ အတုယူဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။



တည္ေဆာက္ၿပီး Bridge-Tunnel မ်ားကို ေလ့လာႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ ေအာက္မွာ လင့္ခ္မ်ားနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပ ေပးထားပါတယ္။

United States

Hampton Roads Bridge-Tunnel completed in 1957
Chesapeake Bay Bridge-Tunnel completed in 1964
Monitor-Merrimac Memorial Bridge-Tunnel completed in 1992

Canada

Louis Hippolyte Lafontaine Bridge-Tunnel completed in 1967

Japan

Tokyo Bay Aqua-Line completed in 1997

Sweden and Denmark

Oresund Bridge completed in 2000
Johanneshovsbron and Söderledstunneln are directly connected to each other but have different names.


Print ပရင့္ထုတ္ရန္
3 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Emily February 17, 2008 at 3:44 PM  

    မိုက္တယ္ကြာ။ နာလဲ ေဆာက္မယ္ အဲဒီလိုမ်ဳိး။ =)

  2. Anonymous February 18, 2008 at 10:41 PM  

    အလြန္ကို အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ပေရာဂ်က္ႀကီးေတြပါ။ ဗဟုသုတ ျဖန္႔ေဝေပးတဲ့ ကိုမိုးေပါက္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

  3. Anonymous February 20, 2008 at 3:16 PM  

    လာဖတ္သြားပါတယ္.ကိုမုိးေပါက္ရွင့္

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.