* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Gotthard Base tunnel

စာေရးသူ © မိုးေပါက္ |

G

otthard Base Tunnel ဟာ ရထားဥမင္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး တည္ေဆာက္ဆဲ ဥမင္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ၎ဥမင္ဟာ Switzerland ႏုိင္ငံ အတြင္းမွာ တည္ရွိုပါတယ္။ ဒီဥမင္ဟာ အရွည္ ၅၇ ကီလုိမီတာ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဥမင္ ၿပီးစီးသြားရင္ လက္ရွိ ဂ်ပန္မွာရွိတဲ့ အရွည္ဆံုး ဥမင္ Seikan (၅၃.၈၅ ကီလုိမီတာ) ထက္ ပိုရွည္ၿပီး ကမၻာ့အရွည္ဆုံး ဥမင္တစ္ခု အျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ကို အသြား အျပန္ သီးျခား ဥမင္လမ္းမ်ား (Tunnel system with two single- track) အေနနဲ႔ ခြဲၿပီး ေဖာက္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ဟာ Alp Transit project ရဲ႕အပိုင္း တစ္ပုိင္း ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီ Gotthard Base Tunnel Project ဟာ New Railway Link through the Alps (NPLA) အျဖစ္ လူသိမ်ားၿပီးေတာ့ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီနဲ႕ အီတလီ ႏုိင္ငံမ်ားရွိ ရထားလမ္း ကြန္ယက္မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိေစရန္ ဆြစ္ဇာလန္ ႏုိင္ငံ အတြင္းရွိ Alps ေတာင္တန္းကို ျဖတ္ၿပီး ရထားဥမင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ ဆြစ္အစိုးရကေန အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာက္ရြက္ေနတဲ့ Project တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ project ထဲမွာ Berne နဲ႔ Valais ၿမိဳ႕မ်ားကို ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ Lötschberg Base Tunnel (LBT) လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ဟာလည္း (၃၄.၅၅ ကီလုိမီတာ) ရွည္လ်ားၿပီး ကုန္းတြင္းပုိင္းမွာ အရွည္ဆံုး ဥမင္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုနစ္၊ ဇြန္လ (၁၅) ရက္ေန႔မွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။


အခုု Gotthard Base tunnel ဟာလည္း Lötschberg Base Tunnel ကဲ့သို႔ ေတာင္တန္းေအာက္မွ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ အျမန္ရထားမ်ားနဲ႔ ကုန္တင္ရထားမ်ား သြားလာရန္အတြက္ ေဖာက္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ ၿပီးသြားရင္ ဆြစ္ဇလန္ႏုိင္ငံ ဇူးလစ္ၿမိဳ႕မွ အီတလီႏုိင္ငံ မီလန္ၿမိဳ႕ကုိ သြားတဲ့အခ်ိန္ကို တစ္နာရီေလာက္ ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သံုးနာရီ အတြင္းမွာ ေရာက္ရွိႏုိင္မယ္လုိ႔ ရည္မွန္းထားပါတယ္။

Gotthard Base Tunnel Project ကို ၂၀၁၅ မွာၿပီးစီးမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးေတာ့ Construction Delay Time မ်ားေၾကာင့္ ၂၀၁၇ မွာ အၿပီးသတ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။



ဒါ႔အျပင္ ဒီဥမင္ဟာ Alps ေတာင္တန္းကို ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့အတြက္ ဥေရာပ ေျမာက္ပိုင္းနဲ႔ ေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ေပးရာမွာ အေရးပါတဲ့ ဥမင္တစ္ခု ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးသြားတဲ့အခါမွာ ဆြစ္ဇာလန္ ႏုိင္ငံဟာ စီးပြားေရးအရ ပိုၿပီး အခ်က္အျခာ က်လာမွာ ျဖစ္ၿပီး ဥေရာပ ႏုိင္ငံအားလံုးနဲ႔ High-Speed Network ကို ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီဥမင္ကို AlpTransit Gotthard AG အဖြဲ႕က တာဝန္ယူ ေဖာက္လုပ္ေနပါတယ္။ ဥမင္ တည္ေဆာက္တဲ့ အခါမွာ Construction Time ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အပိုင္းလုိက္ခြဲၿပီး ေဆာက္လုပ္ေနပါတယ္။ တည္ေဆာက္မယ့္ အပိုင္းကို Sites ၅ခု ခြဲထားၿပီး အပိုင္းလုိက္ကို တၿပိဳင္တည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။ ခြဲထားတဲ့ အပုိင္းမ်ားကေတာ့ (Erstfeld, Amsteg, Sedrun, Faido and Bodio) စတဲ့ေနရာမ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ဥမင္အတြင္းမွာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ားကို အသံုးျပဳမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အသြားအျပန္ သီးျခား ဥမင္လမ္း (Tunnel system with two single-track tunnels) အျဖစ္ တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ဒီဥမင္ႏွစ္ခု၏ အကြာအေဝးမွာ ၄၀ မီတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဥမင္ လမ္းေၾကာင္း တေလွ်ာက္ကို အတက္အဆင္းမ်ား မရွိေစဘဲ Flat way မ်ားအျဖစ္ တူးေဖာ္ေဆာက္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသြားအျပန္ ဥမင္ႏွစ္ခုကို လမ္းေၾကာင္း တေလွ်ာက္ ၃၂၅ မီတာ အကြာအေဝးတုိင္းမွာ Galleries မ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေပးထားပါတယ္။ ဥမင္ဟာ ရွည္လ်ားတဲ့ အတြက္ ၾကားမွာ (Sedrun and Faido) Multifunction Stations ၂ ခု ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ ဒီ Stations ၂ ခုဟာ ဥမင္အတြင္း ေလဝင္ေလထြက္ ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ တျခားေသာ Technical Infrastructure မ်ား ေဆာက္လုပ္ ထားရွိဖုိ႔ အေထာက္အကူျပဳမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ရထား အေရးေပၚ ရပ္တန္႔ျခင္းမ်ားႏွင့္ အေရးေပၚ ကိစၥမ်ားအတြက္ ရထား လမ္းေၾကာင္းလႊဲျခင္းမ်ားမွာ အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္ဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။



ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေဖာက္လုပ္ေနဆဲ အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ၿပီးစီးမႈမ်ားကို ပံုမ်ားနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပသြားပါ႔မယ္။

Erstfeld (section from Erstfeld to Amsteg) အပိုင္းမွာ ၇.၄ ကီလုိမီတာ ရွိပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို TBM စက္ႀကီး ႏွစ္လုံးႏွင့္ တူးေဖာ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပုိင္းကိုေတာ့ Amsteg (section from Amsteg to north of Sedrun) အပိုင္းတူးေဖာ္ၿပီးမွ TBM စက္ႀကီးမ်ားကို ျပန္လည္အသံုးျပဳၿပီး ေဖာက္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။



Amsteg (section from Amsteg to north of Sedrun) အပိုင္းဟာ ၁၁.၄ ကီလုိမီတာ ရွိပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို တူးေဖာ္ရာတြင္ TBM စက္ႀကီး ႏွစ္လုံးကို အသံုးျပဳၿပီး ေဖာက္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။



Sedrun (section immediately north and south of Sedrun) အပိုင္းဟာ ၆.၈ ကီလုိမီတာ ရွိပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို တူးေဖာ္ရာမွာ Blasting method ကို အသံုးျပဳၿပီး ေဖာက္လုပ္ေနပါတယ္။ Sedrun station ေဆာက္လုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ ေျမတူးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ရာမွာ အခက္အခဲမ်ားကို ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ၾကပါတယ္။ Station Level ကို ေရာက္ေအာင္တူးဖုိ႔အတြက္ Sedrun အနီးရွိ ေတာင္ေျခမွ Access tunnel တူးလွ်င္ တစ္ကီလုိမီတာ ကြာေဝးမွာျဖစ္ၿပီး၊ Vertical Shaft မ်ားနဲ႔ တူးရာမွာ ေဒါင္လုိက္တူးတဲ့အခါ မီတာ ၈၀၀ အထိတူးရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။





Faido (section from south of Sedrun to Faido) အပုိင္းမွာ ၁၄.၆ ကီလုိမီတာရွိၿပီး ေဖာက္လုပ္မယ့္ Method ကေတာ့ Blasting method နဲ႔ ေဖာက္လုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။





Faido ရွိ Multifunction Station Site

Bodio (section from Faido to Bodio)အပိုင္းမွာ ၁၆.၆ ကီလုိမီတာ အရွည္ရွိၿပီး ေဖာက္လုပ္တာကေတာ့ မုိင္းခြဲနည္းလမ္းနဲ႔ တူးေဖာ္တာျဖစ္ပါတယ္။




Assembly of TBM at Bodio

Bodio အနီးရွိ Construction site တစ္ေနရာ

ဒီ Gotthard Base Tunnel ဟာ အရွည္ဆံုးဥမင္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အပိုင္းလုိက္ကို စနစ္တက် အဖြဲ႕မ်ားခြဲၿပီး လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒီ Project ကို စဥ္းစားခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း၅၀ ၾကာၿပီးမွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ ၁၉၆၂ ခုနစ္မွာ Swiss Federal Department of Home Affairs ေတာင္ျဖတ္ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ဖုိ႔ စတင္ စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ေျမတိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ လမ္းေၾကာင္းေဖာ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၆ ခုနစ္မွာ စတင္တူးေဖာ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။


Scale model of the TBM S-210



TBM စက္ႀကီးမ်ားနဲ႔ တူးေဖာ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ေတာ့ ၂၀၀၃ ခုနစ္မွ စတင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဤဥမင္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမွာ Blasting method ၊ TBM အသံုးျပဳေသာ Mechanical Excavation Method မ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ ပါတယ္။ TBM စက္ႀကီး ၄ ခုကို ဒီ Project မွာ အသံုးျပဳ ေနတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒီ စက္ႀကီးမ်ားဟာ အခ်င္း ေပ ၃၀ ရွိၿပီး ကမၻာ့ အႀကီးဆံုး TBM အမ်ဳိးအစားမွာ ပါဝင္ပါတယ္။



Gotthard Base Tunnel ဥမင္တစ္ခုလုံးကို တူးေဖာ္ရာတြင္ ထြက္ရွိလာမယ့္ ေျမထုနဲ႔ ေက်ာက္သားမ်ား ပမာဏကေတာ့ ၂၄ မီလီယံ တန္ ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကုန္က်ေငြ ပမာဏဟာ ခန္႔မွန္းတန္ဖုိး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆.၄၂၈ ဘီလီယံ ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။



Gotthard Base Tunnel ဟာ ရွည္လ်ားတဲ့အတြက္ ဥမင္္အတြင္း မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ႐ုတ္တရက္ ျဖစ္လာႏုိင္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ားမွ ကင္းေဝးေစရန္ Safety concept ကို ေအာက္ပါပံု အတုိင္း စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမင္ အလ်ား၏ သံုးပံုတစ္ပံုမွာ Multifunction Station မ်ားကို ထားရွိပါတယ္။ ဥမင္ႏွစ္ခုအၾကားကို ဆက္သြယ္ေရး ဥမင္ငယ္မ်ားနဲ႔ ၃၂၅ မီတာၾကား ဆက္သြယ္ေပးထားပါတယ္။



ဥမင္လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို တုိင္းတာတဲ့အခါမွာ GPS စနစ္ကို သံုးျပဳၿပီး ေျမတုိင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ ၾကပါတယ္။ ဥမင္တူးစဥ္အတြင္း လမ္းေၾကာင္းထိန္း လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း Stallite System ကို အသံုးျပဳၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။



၎အျပင္ ဥမင္မ်ားတူးေဖာ္စဥ္ ကာလအတြင္းမွာလည္း သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မထိခိုက္ေစရန္အတြက္ လုိအပ္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို construction sites မ်ားအလုိက္ ျပဳလုပ္ထားရွိတာကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဥမင္တူးေဖာ္ရာမွ ထြက္ရွိလာမယ့္ ေက်ာက္သားမ်ားကို Conveyer မ်ား၊ train မ်ား၊ ေျမသယ္ကားမ်ားျဖင့္ စနစ္တက် သယ္ေဆာင္ၿပီး Temporary Storage မ်ားအျဖစ္ Embedment မ်ား ျပဳလုပ္၍ ထားရွိပါတယ္။ Concrete မ်ားကို Plant မ်ားတြင္ စနစ္တက် ေဖ်ာ္ျခင္း၊ Workshops ၊ Warehouses မ်ားတြင္ စနစ္တက်ထားရွိျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ပါတယ္။ concrete ေဖ်ာ္ရည္မ်ား၊ ေက်ာက္သားမ်ားကို convey0r
belt မ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ရာမွာလည္း အဖံုးမ်ားကို ထားရွိကာ သယ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။



Construction လုပ္ငန္း ျပဳလုပ္ေနစဥ္အတြင္း Air Pollution အနည္းဆံုး ျဖစ္ေစရန္အတြက္ Transport ယာဥ္မ်ားအားလံုးမွာ Filters မ်ားကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳတာကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ေတာင္မ်ားမွ စီးဆင္းလာမယ့္ ေရမ်ား၊ တူးေဖာ္စဥ္ ဥမင္အတြင္းသို႔ စိမ့္ဝင္စီးဆင္းလာေသာ ေရမ်ားသည္ construction sites မ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ စက္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္။ ထုိေရမ်ားကို လည္း သန႔္စင္ၿပီးမွာသာ ျမစ္မ်ားအတြင္းသို႔ စီးဆင္းေစပါတယ္။ Swiss Federal Government က ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဆုိင္ရာ ပညာရွင္မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေစၿပီး လုိအပ္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ေစပါတယ္။ ဤသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဥမင္ႀကီး တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ပတ္ဝန္းက်င္တြင္လည္း ၎တုိ႔၏မူလ သဘာဝအတုိင္း ထိန္းသိမ္း ထားရွိႏုိင္ၿပီး စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ သဘာဝ ဝန္းက်င္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပံုမွန္အတုိင္း ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

water purification plant at Amsteg



၎အျပင္ လုပ္ငန္းခြင္ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရးသည္ ပထမ (Safety first) ဆုိတဲ့အတုိင္း လုပ္သားမ်ား အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစဖုိ႔အတြက္ လည္း စနစ္တက် စဥ္းစားၿပီး လုပ္ေဆာင္တာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ၁၉ ရာစုအကုန္ထိ ဥမင္မ်ားကို တည္ေဆာက္ၾကရာမွာ လုပ္သားေပါင္းမ်ားစြာ ေသဆံုးမႈမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။ ေျမေအာက္အတြင္း ေက်ာက္မ်ားၿပိဳက်ျခင္း၊ ႐ုတ္တရက္ ေျမေအာင္း ေရမ်ားစိမ့္ဝင္စီးဆင္းျခင္း၊ မွားယြင္းေသာ ေဖာက္ခြဲမႈမ်ားျပဳလုပ္မိျခင္း စသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ အသက္မ်ားဆံုး႐ံႈးခဲ့ရပါတယ္။

Driving with a tunnel boring machine (TBM) (above) and blasting (below)

ဒါ႔အျပင္ ဥမင္အတြင္းရွိ ေျမမႈန္႔မ်ား၊ ဖုန္မႈန္႔မ်ား၊ မသန္႔ရွင္းေသာ ေလမ်ားကို ႐ႉ႐ိႈက္ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အဆုတ္ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ပြား၍ နာတာရွည္ ေရာဂါမ်ားကို ခံစားၾကရပါတယ္။ ယေန႔မွာေတာ့ ဒီလုိအႏၱရာယ္ ျပႆနာမ်ား မျဖစ္ပြားရေအာင္ အထူးဂ႐ုျပဳ လုပ္ေဆာင္ေနတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒီဥမင္လုပ္ငန္းမွာလည္း Construction site မ်ားမွာ Safety measurement မ်ားကို တပ္ဆင္ထားရွိၿပီး Ventilation System၊ Cooling System မ်ားကို စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ေပးတာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။

Fadio material processing plant

ဥမင္အတြင္း construction ျပဳလုပ္စဥ္အတြင္း Gas အႏၱရာယ္ကိုလည္း ၾကံဳေတြ႔ၾကရပါတယ္။ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ ေအာင္ဆီဂ်င္မ်ား ေရာေႏွာၿပီး Firedamp ဟုေခၚေသာ Explosive gas မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ပါတယ္။ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႔မ်ားသည္ ေလထုတြင္ ၄% အထိရွိတတ္ၿပီး အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ Concentration ကုိ Ventilation လုပ္ျခင္းျဖင့္ ၁% ထိေရာက္ေအာင္ ေလ်ာ႔ခ်ေပးဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕မ်ားႏွင့္ တျခားေသာ အႏၱရာယ္ေပးႏုိင္သည့္ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားပါဝင္မႈကို သိရွိႏုိင္ရန္ အတြက္ ဥမင္ မ်က္ႏွာျပင္မ်ားတြင္ Gas Sensors မ်ားကို ထားရွိ ေပးထားပါတယ္။



ေက်ာက္မ်ား၏ အပူခ်ိန္ဟာလည္း ေျမနက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ျမင့္တက္ လာတတ္ပါတယ္။ ဒီ Gotthard Base Tunnel ဟာ ေတာင္ေအာက္ မီတာ ၂၀၀၀ အထက္ အနက္မွာ ရွိေသာေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ ၄၅ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ ရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဥမင္ တူးစက္ႀကီးမ်ားနဲ႔ အျခားေသာ စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ားကို သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ ေက်ာက္သားမ်ား၏ အပူခ်ိန္ကို ပိုၿပီးျမင့္တက္ ေစပါတယ္။ ထိုသို႔ ဥမင္အတြင္း အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္ျခင္းသည္ ဥမင္တူး လုပ္သားမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ မသက္မသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။



Ventilation ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အပူခ်ိန္ ပမာဏကို အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီဥမင္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမွာေတာ့ Swiss Accident Insurance Fund(SUVA) အဖြဲ႕က ဥမင္ မ်က္ႏွာျပင္မ်ားမွာ Extra Cooling System မ်ားကို တပ္ဆင္ထားရွိေပးပါတယ္။ ပိုက္မ်ားအတြင္း Circulate လုပ္ေနတဲ့ ေရမ်ားေၾကာင့္ စက္မ်ားနဲ႕ ေက်ာက္သားမ်ား အတြင္းရွိအပူကုိ ေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ဥမင္အတြင္း ေလထုအပူခ်ိန္ကို ၂၈ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ အထိ ထားရွိႏုိင္ပါတယ္။



ဒါ႔အျပင္ ဥမင္တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ဥမင္အတြင္း Temperature နဲ႔ Humidity ကုိ ထိန္းထားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လုိအပ္တဲ့ constructional measures မ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ထားရွိပါတယ္။ ဥမင္ဟာေျမႀကီး အနက္တြင္ ရွိေသာေၾကာင့္သာမက ဥမင္အတြင္း သြားလာမႈျပဳလုပ္မယ့္ ရထားမ်ားေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ဟာ အလြန္ကို ျမင့္တက္ လာႏုိင္ပါတယ္။ ဥမင္အတြင္း ေလကို အဝင္အထြက္ မျပဳလုပ္ႏုိင္ပါက အပူခ်ိန္ဟာ မ်ားစြာ ျမင့္တက္ လာႏုိင္ၿပီး အႏၱရာယ္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။



ဒါ႔ေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ ventilation ကို ျပဳလုပ္ ေပး႐ံုသာမက ဥမင္ရဲ႕ Lining ကို ျပဳလုပ္တဲ့ အခါမွာ Continuous Inner Linner ျပဳလုပ္ ထားပါတယ္။ ဒီ Lining ဟာ Cast-in-place Concrete Lining အမ်ဳိးအစားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Lining ဟာ ဥမင္အတြင္း Natural Air Circulation ကိုျပဳလုပ္ရာမွာ ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ Humidity ကုိလည္း ေလ်ာ့ခ်ေပး ႏုိင္ပါတယ္။ Groundwater Seepage ကိုလည္း ကန္႔သတ္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။


Gotthard Base Tunnel လုပ္ငန္းဟာ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမွာ မ်ားစြာေသာ ပညာရွင္လုပ္သားမ်ား၊ ကၽြမ္းက်င္ လုပ္သားမ်ားကို ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဒီလုပ္ငန္း တည္ေဆာက္မႈကို စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား လာေရာက္ ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ဖုိ႔ စီစဥ္ ေပးထားတာကိုလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိ ရပါတယ္။ Amsteg နဲ႔ Bodio construction sites မ်ားမွာ Construction Site မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ Information Data မ်ားကို ရယူႏုိင္ပါတယ္။ လာေရာက္ ေလ့လာႏုိင္တဲ့ Sites ေနရာမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကို Internet website မ်ားမွာ ေၾကညာ ေပးတာကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။


ဒါ႔အျပင္ Gotthard Base Tunnel ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း Internet website မွတဆင့္ ေတာင္းယူႏုိင္ၿပီး construction ၿပီးစီးမႈမ်ား အားလံုးကိုလည္း website မွာ တင္ေပးထားတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။


Gotthard Base Tunnel လုပ္ငန္း တစ္ခုလံုး ၿပီးစီးသြားပါက ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံ အတြင္းမွာ သာမက ဥေရာပ ႏုိင္ငံအားလံုးကို အခ်ိန္တုိတုိ အတြင္းမွာ သြားေရာက္ႏုိင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမင္ဟာ အသြားအျပန္ Separate way ျပဳလုပ္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရထားမ်ား ေမာင္းႏွင္ သြားလာရာမွာ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစပါတယ္။ အျခားေသာ မေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက ခရီးသည္မ်ားဟာ ဥမင္အတြင္း ပိတ္မိမေနေတာ့ပဲ Emergency Stop Stations မ်ား၊ ဥမင္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ထားေသာ Galleries မ်ား မွတဆင့္ လ်င္ျမန္စြာႏွင့္ လံုျခံဳစြာ ထြက္ေပါက္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားသို႔ သြားႏုိင္တဲ့အတြက္ ခရီးသည္မ်ား အတြက္ ၁၀၀ % လုံျခံဳမႈ ေပးႏုိင္မယ္လုိ႔ ေႂကြးေၾကာ္ထားပါတယ္။

Gotthard Base Tunnel ဥမင္ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သတ္သမွ်ကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ Video မွာ အေသးစိတ္ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ အနာဂတ္ ဥမင္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားနဲ႔ စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား ေလ့လာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လက္လွမ္းမီွသေလာက္ စုစည္းၿပီး တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
0 ထင္ျမင္ခ်က္၊

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.