* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Construction Management for tunnelling

စာေရးသူ © zyh |



က

မာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ တိုးတက္လာတဲ့ လူဦးေရႏွင့္အညီ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပႆနာဟာ ေခတ္မီ ၿမိဳ႕ျပတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီလုိ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ transportation system ေတြကို စဥ္းစား တည္ေဆာက္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ တည္ေဆာက္ရာမွာ နည္းပညာဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား လုိအပ္သလုိ မိမိတုိ႔ လုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ ေငြေၾကးပမာဏအရ လည္း စဥ္းစားသံုးသပ္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

လ်င္ျမန္မႈ၊ သက္ေသာင့္သက္သာရွိမႈ၊ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရမႈ စတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ transportation system တစ္ခုရဲ႕ အသက္ျဖစ္သလုိ၊ အဲဒီအခ်က္ေတြႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိေအာင္ ေဖာက္လုပ္ရမယ့္ လမ္း၊ အသံုးျပဳရမယ့္ ယာဥ္၊ အသံုးျပဳရမယ့္ စြမ္းအင္၊ ျပန္လည္ ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္ စတာေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း ေဖာက္လုပ္ေတာ့မယ္ ဆုိတာနဲ႔ ပရမ္းပတာ လုပ္လုိ႔မရပါဘူး။ plan ေတြခ်၊ schedule ေတြဆဲြ၊ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို တခါတည္း ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ Management လုပ္တာက ဘယ္လုပ္ငန္းမွာမဆုိ ရွိပါတယ္။ အခု ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ Construction Management တစ္ခုကို ျမင္သာေအာင္ ဥမင္တစ္ခု ေဖာက္လုပ္ရာမွာ လုိအပ္မယ့္ အခ်က္ေလးေတြကို theoretical နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Construction တစ္ခုကို schedule ဆဲြရာမွာ အဓိက ကေတာ့ အခ်ိန္ ႏွင့္ အလုပ္ (တစ္နည္း ေျပာရရင္ စက္ေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈ၊ အလုပ္သမား ေတြရဲ႕ လုပ္အား) ကို optimum လုပ္ေပးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကို လိုက္ၿပီးေတာ့ အလုပ္တစ္ခုကို ၿပီးစီးေအာင္လုပ္ဖို႔္ ရည္ရြယ္ေရးဆဲြၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကာလ အပိုင္းအျခားတစ္ခု အတြင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု (သို႔) အမ်ားအတြက္ လုိအပ္မယ့္ လူအင္အား၊ စက္အင္အား ကို အေကာင္းဆံုး အေနအထား ျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားတာျဖစ္ပါတယ္။ Construction step ေတြကလည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ေနပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႕ ႀကိဳတင္တိုင္းတာမႈ (preliminary survey) ေတြ ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွသာ အျခား လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လုိ႔ ရပါမယ္။ ဘယ္လုပ္ငန္းစဥ္ ၿပီးရင္ ဘယ္လုပ္ငန္းစဥ္ လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ဘယ္လုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ ဘယ္လုပ္ငန္းစဥ္ အတူတကြ လုပ္ေဆာင္လုိ႔ ရတယ္ ဆုိတာကေတာ့ Construction project အလုိက္ ေျပာင္းလဲေနမွာပါ။

အဲဒီလုိ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ Management လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ အတြက္ကို Theory ေတြထုတ္လာ ပါတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ Gantt chart လုိ႐ိုးရွင္းလြယ္ကူတဲ့ Bar chart method ကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ PERT ( Program Evaluation and Review Technique ) method နဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းလုိပဲ Critical path method ေတြေပၚလာပါတယ္။ သေဘာ သဘာ၀ခ်င္းကေတာ့ ခပ္ဆင္ဆင္ပါ။ PERT method မွာ uncertainty ေတြ အတြက္ကို အေကာင္းဆံုး အေနအထား၊ အဆိုးဆံုး အေနအထားႏွင့္ သာမန္အေနအထား ဆုိၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် အခ်ိန္ (၃) မ်ိဳးကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ကြာျခားတာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းအရာေတြ ကိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသြားပါမယ္။

အခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဥမင္ project တစ္ခုကို schedule ဆဲြၿပီး Management လုပ္ၾကည့္ ပါမယ္။ အရမ္း ႐ႈပ္ေထြးသြားမွာစိုးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ project ေသးေသး တစ္ခုေလာက္ ကိုပဲ ေရးဆဲြပါမယ္။ Metropolitan network တစ္ခုလံုးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ Metro Station ႏွစ္ခုကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္မႈ ( Construction of interstation tunnel ) အတြက္ကို ေရးဆဲြပါမယ္။ ပထမဆံုး စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ကေတာ့ ေဖာက္လုပ္ရာမွာ လုိအပ္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ (project activities , PERT မွာ ဆုိရင္ေတာ့ event လို႔ သံုးပါတယ္) ေတြကို စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ (pre-defined objective) ေတြကို ျပည့္မွီဖုိ႔အတြက္ အရင္းအျမစ္ေတြကို အေကာင္းဆံုး အေနအထား အသံုးျပဳႏုိင္ေအာင္ ေရးဆဲြရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
CPM အေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ work breakdown structure တည္ေဆာက္တယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။

လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုကို လုပ္ငန္းငယ္ေလးေတြ ခဲြခ်လိုက္တာပါ။ ပံုကို ၾကည့္ရင္ ရွင္းသြားမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့ Construction of interstation tunnel က WBS မွာ ပထမအဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ပါ၀င္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အဆင့္လိုက္ ခဲြခ်ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္ တစ္ခုခ်င္းဆီမွာ သက္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ပါ၀င္ပါေသးတယ္။ အဆင့္(၂)၊ အဆင့္(၃)၊ အဆင့္(၄) အစရွိသျဖင့္ ခဲြျခားႏုိင္ၿပီး တစ္ခုခ်င္းဆီ ကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ schedule ဆဲြၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ Contract စနစ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ တည္ေဆာက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင့္ တစ္ခုခ်င္းဆီကို သက္ဆုိင္ရာ Sub contractor ေတြကို တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေစ ႏုိင္ပါတယ္။ ယခု project မွာ ဘယ္အဆင့္ ေတြပါတယ္ ဆိုတာ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပံုေလးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သိႏုိင္ပါတယ္။ ပံုအႀကီးကို ၾကည့္ရန္ ပံုမ်ားကို click လုပ္ပါ။



ပထမ အဆင့္ အေနနဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အစီအစဥ္ ခ်ၿပီးတဲ့ေနာက္ မွာေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ method ကုိလုိက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ schedule ဆဲြတဲ့ အလုပ္ကို စတင္ လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အရွင္းလင္းဆံုး Bar chart နဲ႔ စတင္ ဆဲြၾကည့္ပါမယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ တစ္ခုၿပီးမွ တစ္ခုလုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္ လုပ္ငန္းေတြ ရွိသလုိ အၿပိဳင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ အခ်ိန္ delay တစ္ခုကို ေစာင့္ဆုိင္းၿပီးမွ လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ ဥမင္ lining ကို concrete ေလာင္းၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ 7-day compression strength 75% ရတဲ့ အခ်ိန္ထိကို ေစာင့္ဆုိင္းၿပီးမွ သာလွ်င္ lining ႏွင့္ ေျမသားနံရံ ၾကားကို cement injection လုပ္ရပါတယ္။ concrete ေလာင္းၿပီး ၇ ရက္အၾကာမွာ အလုပ္ကို ႏွစ္ခုကို တစ္ၿပိဳင္တည္း လုပ္ေဆာင္လုိ႔ရၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခ်က္ေတြ ေပၚမွာ မူတည္ ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အစီအစဥ္ ခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေနရာ ခ်ၿပီးသြားတဲ့ ေနာက္မွာ အလုပ္ေတြအလုိက္ အသံုးျပဳရမယ့္ အရင္းအျမစ္ (လုပ္သား၊ စက္ပစၥည္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္း၊ ေငြေၾကး၊ အခ်ိန္) စတာေတြကို ဆက္လက္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္သားအေနႏွင့္ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ project အစအဆံုး လုိအပ္မယ့္ Project engineer ၊ Site engineer ၊ Safety supervisor ၊ ေတြအျပင္ အခ်ိန္ပိုင္းအေနနဲ႔ လိုအင္မယ့္ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ား၊ အကူမ်ား စတာေတြကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ပိုင္း လုိအပ္တဲ့ အလုပ္သမားေတြကို အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ျခင္းျဖင့္ လုိအပ္တဲ့ optimum ကိုေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေျမေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရတာနဲ႔ ေျမေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ ရတာဟာ မတူပါဘူး။ အလုပ္သမား တစ္ေယာက္ကို ေျမေအာက္မွာ တစ္ဆက္တည္း (၆) နာရီထက္ပိုၿပီး မခိုင္းသင့္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ schedule ဆဲြတဲ့အခါမွာ အလုပ္ဆုိင္း တစ္ဆုိင္းအတြက္ (၆) နာရီၾကာ ေရးဆဲြပါတယ္။

လုပ္ငန္းတစ္ခုခ်င္း အတြက္ လုိအပ္မယ့္ အလုပ္သမားနဲ႔ စက္ပစၥည္း အေရအတြက္ ကိုေတာ့ theoretical မွာ ျပထားတာႏွင့္ လက္ေတြ႔မွာ အမွန္တကယ္ available ျဖစ္တဲ့ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွာ ျပထားတာကေတာ့ ခု Project ရဲ႕ Bar chart ျဖစ္ပါတယ္။ Bar chart ကို အသံုးျပဳၿပီး schedule ဆဲြျခင္းရဲ႕ေကာင္းက်ိဳး ကေတာ့ အလုပ္သမား အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ရန္ အတြက္ detail က်တဲ့ အခ်ိန္ အတုိင္းအတာ ေတြကို ျမင္ေတြ႔ အသံုးျပဳ ႏုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္သမား တိုးျခင္းျဖင့္ construction period ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါတယ္။ လုပ္အားကို အားျဖည့္ၿပီး အခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ တက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ part time labour ေတြတုိးရင္ ကုန္မယ့္ ကုန္က်စရိတ္ကို လက္ရွိအတုိင္း အခ်ိန္ၾကာေအာင္ ေစာင့္ဆုိင္း လုပ္ကိုင္ရင္ ကုန္က်မယ့္ permanent labour ေတြ အတြက္ ထပ္ေဆာင္းေပးရမယ့္ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ သံုးသပ္ၿပီး လုိအပ္သလုိ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပံုအႀကီးကို ၾကည့္ရန္ ပံုမ်ားကို click လုပ္ပါ။



ဆက္လက္ၿပီး CPM method နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ပါမယ္။ CPM နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ theory နဲနဲေလာက္ေရးခ်င္ပါတယ္။ အလုပ္ေတြကို activities ေတြနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ အလုပ္တုိင္းအတြက္ Duration ကို activity arrow ေပၚမွာ ျပေလ့ရွိပါတယ္။ အလုပ္ အစ (သို႕) အဆံုးကုိ node ေတြနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ node တစ္ခုမွာ activity တစ္ခုရဲ႕ early start time၊ early finish time၊ late start time၊ late finish time စတာေတြပါ၀င္ပါတယ္။ ပံုအႀကီးကို ၾကည့္ရန္ ပံုမ်ားကို click လုပ္ပါ။


အဲဒါေတြက အလုပ္တစ္ခုရဲ႕ အေစာဆံုး စႏုိင္တာနဲ႔ ေနာက္အက်ဆံုး ၿပီးႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ျပပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို သိဖို႔လုိအပ္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အလုပ္ေတြရဲ႕ dependencies ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေတြရဲ႕ dependencies ေတြေၾကာင့္ CPM network မွာ dummy activities ေတြလည္း ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ Dummy activity မွာ Duration မရွိပါဘူး။ ေနာက္လုပ္ေဆာင္ ရမယ့္ အလုပ္အတြက္ အဲဒီ့အလုပ္ကၿပီးၿပီးသား ျဖစ္ေနဖို႔ လုိအပ္တာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ခ်ိတ္ဆက္ ေရးဆဲြရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အလုပ္ေတြရဲ႕ dependencies ေတြေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ေစာလုပ္လုိ႕ ရသလုိ ေနာက္က်မွလည္း လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ Limit တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ limit ကို float လုိေခၚပါတယ္။ float = LF-EF (or) LS-ES ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာ labour ကိုလုိအပ္သလုိ ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းေစႏုိင္ပါတယ္။ စတင္ လုပ္ေဆာင္မယ့္ အခ်ိန္ကို ဆံုးျဖတ္ ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က activities ေတြၾကားမွာ ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ပိုေလး တစ္ခုပါ။ စိတ္ႀကိဳက္ ကစားလုိ႔ရပါတယ္။ အဲဒီစကားလံုး ကေနပဲ float ႐ိုက္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္လာတာလား ေတာ့မသိပါဘူး။ း) ပံုအႀကီးကို ၾကည့္ရန္ ပံုမ်ားကို click လုပ္ပါ။



ပံုမွာျပထားသလုိ CPM အတြက္ အလုပ္အားလံုးကို အစီအစဥ္ ခ်ၿပီးေတာ့ Network တစ္ခုကို ေရးဆဲြဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ Duration ေတြကို အားလံုး ထည့္သြင္းေရးဆဲြၿပီး အခ်ိန္ေတြကို တြက္ခ်က္ရပါတယ္။ တြက္ခ်က္လုိ႔ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို လုိက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ရပါတယ္။ Network ထဲမွာ အသံုးျပဳႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ Critical path ဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ အားလံုးထဲမွာ Duration အရွည္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ့လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ float မရွိပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီ Critical Path ကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လ်ာထားခ်က္နဲ႔ အညီ အခ်ိန္မွီ ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ အခ်ိန္တိုအတြင္း ၿပီးစီးရန္ လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ Construction period ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါတယ္။ လူအင္အား၊ စက္စၥည္း အင္အားကို တုိး အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်လုိ႔ရပါတယ္။ ေန႔ဆိုင္း၊ ညဆုိင္း ခဲြၿပီး အခ်ိန္ကိုလည္း တုိးအသံုးျပဳလုိ႔လည္း ရပါတယ္။ အဲဒီလုိ Construciont period ေလွ်ာ့ခ်တာကို Crushing လို ေခၚေ၀ၚ သံုးစဲြပါတယ္။ Crushing လုပ္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေပမယ့္ ကုန္က်စရိတ္ကို တက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခု ဥမင္ ေဆာက္လုပ္ေရးမွာ Duration ယူထားတာကေတာ့ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းအလုိက္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းပမာဏအရ လုပ္သား အင္အား၊ စက္ပစၥည္းမ်ားရဲ႕ စြမး္ေဆာင္ႏုိင္မႈ ေတြ အျပင္ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ မေသခ်ာမႈ (lack of labour & materials, machine maintenance) ေတြ အတြက္ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားၿပီး ယူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

Project Management Triangle ျဖစ္တဲ့ Time၊ Cost၊ Scope စတဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ကို ခ်ိန္ခြင္ညီေအာင္ အေကာင္းဆံုး ညိႈႏႈိင္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ (၃) ခ်က္ကို စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္မွသာ သင့္ေလ်ာ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ Project Management တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီး end result ရဲ႕ quality ကို အေကာင္းဆံုး ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Construction တစ္ခုမွာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ management ကိုေကာင္းမြန္စြာ စီမံေဆာင္ရြက္ ႏုိင္မွသာ အခ်ိန္တုိ အတြင္း စီးပြားေရးအရ တြက္ေခ် အကုိက္ဆံုး construction တစ္ခုကို ေဆာက္လုပ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပ အပ္ပါတယ္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
3 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. စိုးထက္ - Soe Htet ! February 14, 2008 at 5:47 PM  

    ေရရွည္မွာ ျဖစ္ထြန္းလာမယ့္ စီးပြားေရး ဆန္းစစ္ ခ်က္ေလးပါ ေဆြးေႏြးေပးပါလား ခင္ဗ်ာ ... ေက်းဇူးဗ်ိဳ႕ :D

  2. kim February 14, 2008 at 7:07 PM  

    ဒီလို Management အရမ္းကၽြမ္းတဲ့သူကို ေကာင္မေလးေတြ သတိထားသင့္တယ္ ။မေတာ္လို႕ အဲဒီလိုလူနဲ႕မ်ား အိမ္ေထာင္က်ရင္ အားလပ္ခ်ိန္မရေအာင္ Managementပိုင္ပိုင္နဲ႕ ခိုင္းခံရလိမ့္မယ္ ။ :)

  3. Anonymous February 16, 2009 at 5:40 PM  

    Good job!
    It's right what he said..
    Building of transit tunnels involves very high costs and often causes considerable disruption to surface streets during the construction period which can last 1 to 2 years.

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.