* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *


ေျမေအာက္ ရထားမ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး အမ်ားစုမွာ ရထားသံလမ္းမွ ဓာတ္အား ေပးသည္ ဟုသာ ထင္မွတ္ ေနတတ္ပါသည္။ ေျမေအာက္ ရထားမ်ား ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ရယူျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေျခခံ အက်ဆံုး အရာမွာ contact rail ေခၚ ရထားသံလမ္း ႏွစ္ခုေဘးရွိ အပိုသံလမ္းကုိ အသံုးျပဳျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၎ကုိ third rail ဟုလညး္ ေခၚဆုိေလ့ရွိပါသည္။

Contact rail မ်ားကုိ လွ်ပ္စစ္စီးကူးမႈေကာင္းေသာ low-carbon steel ကုိ အသံုးျပ၍ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ contact rail မ်ားကုိ အလုပ္လုပ္သည့္ မ်က္ႏွာျပင္ (working surface) ေပၚမူတည္၍ rail ၏ အေပၚယံမ်က္ႏွာျပင္ (upper surface) ကို အသံုးျပဳေသာ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ ေအာက္ဖက္ မ်က္ႏွာျပင္ (lower surface) ကုိ အသံုးျပဳေသာ အမ်ိဳးအစားဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲျခားႏိုင္ပါသည္။

Contact rail မွ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားကုိ ရထားဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ ၾကားခံအျဖစ္ pantograph ေခၚ လွ်ပ္စစ္ ျဖတ္သန္း စီးဆင္းေစေသာ framework ကုိ အသံုးျပဳပါသည္။ pantograph ၏ shoe အပိုင္းႏွင့္ contact rail ၏ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ (သို့မဟုတ္) ေအာက္ဖက္ မ်က္ႏွာျပင္ ထိေတြ႔ျခင္းျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကုိ ရထားဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ပါသည္။


ပံုတြင္ Contact rail မ်ား၏ ေအာက္ဖက္မ်က္ႏွာျပင္ (lower surface) ကုိ အသံုးျပဳေသာ အမ်ိဳးအစားကုိ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။ ၎ အမ်ိဳးအစားတြင္ contact rail သည္ metallic arm တစ္ခုတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သည္။ pantograph ၏ shoe အပိုင္းႏွင့္ contact rail ၏ ေအာက္ဖက္ မ်က္ႏွာျပင္ ထိေတြ႔ျခင္းျဖင့္ ရထားသို႔လွ်ပ္စစ္ ေပးပို႔ျခင္းျဖစ္သည္။ Contact rail မ်ားသည္ high voltage ကုိ အသံုးျပဳျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္ အတြက္ rail တေလွ်ာက္ အေပၚဖက္ႏွင့္ ေဘးဖက္တြင္ လွ်ပ္ကာ အကာအကြယ္မ်ား ထားရွိေပးရသည္။ ယခုအခါတြင္ ထုိအကာအကြယ္မ်ားကုိ flame-proof fiberglass plastic မ်ားႏွင့္ ့ေျပာင္းလဲကာ သံုးစြဲလာၾကသည္။


အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ပံုတြင္ contact rail မ်ား၏ အေပၚယံ မ်က္ႏွာျပင္ (upper surface) ကုိ အသံုးျပဳေသာ အမ်ိဳးအစားကုိ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ shoe ႏွင့္ contact rail ၏ အေပၚ မ်က္ႏွာျပင္ ထိေတြ႕ျခင္းျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားကို ရထားဆီသုိ႔ ေပးပို႔ေသာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည္။

ေျမေအာက္ ရထားမ်ားတြင္ ရထား ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ pantograph ၏ shoe သည္ contact rail ေပၚသို႔ ဖိအား 250 နယူတန္ (N) သက္ေရာက္လ်က္ ရွိသည္။ ထုိဖိအားသည္ contact rail ႏွင့္ shoe ကို အဆက္မျပတ္ ထိေတြ႔မွဳ ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါသည္။ contact rail မ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရထား ေရြ႕လ်ားရာ လမ္းေၾကာင္း၏ ဦးတည္ရာ (moving direction) ၏ ဘယ္ဖက္ အျခမ္းတြင္ ရွိတတ္ပါသည္။

ထုိအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ႀကိဳးစား၍ ယခု ပို႔စ္ကုိ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ အမွားအယြင္း လုိအပ္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိခဲ့ပါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေလ့လာမွဳ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
4 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. စိုးထက္ - Soe Htet ! February 14, 2008 at 5:39 PM  

    ကၽြန္ေတာ္ ဒီမွာေတာ့ တတိယ သံလမ္း မေတြ႕ ဘူးဗ် ... အေပၚက တန္းလန္းႀကီး နဲ႕ သြားေနတာပဲ ေတြ႕ တယ္ :D

  2. Mingalabar February 16, 2008 at 6:49 AM  

    Hi, very useful knowledge . If it is possible , we would have a good chance to know more detail. We are now working in Singapore.Thanks

    SWA

  3. kim February 16, 2008 at 7:09 AM  

    ကို leostar ႀကီးကေတာ့ စြယ္စံုပဲေနာ္ .. ဗ် ။ ပညာေရး ၊ လူမႈေရး ၊ ဘာသာေရး ... အဲၿပီးေတာ့ ဘာအေရးမ်ား က်န္ဦးမလဲ မသိဘူး .. ။ :)

  4. Ottersenator February 19, 2008 at 6:49 AM  

    hey..leo...buddy!
    It's a nice post. I know u r sure what u know in this field. So there is no addational technical comment but congratulation. But i wanna know alittle more detail. I'll come to ask u personally. I think it'll be the nice if there is a cup of coffee for me. :P

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.