* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Modeling Of Metro Station (by using of Reinforce Concrete segments)

စာေရးသူ © မိုးစဲေန |



ေျမေအာက္ရထား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ လွဳပ္ရွား လည္ပတ္ ႏုိင္ရန္ အတြက္ “Construction of Metro Station” မ်ားသည္လည္း အဓိက အေရးပါေသာ အခန္း က႑ တစ္ခု တြင္ ပါ၀င္ေန ေပသည္။ ထုိသို႔ အေရးပါေသာ “Metro Station” ေဆာက္လုပ္ျခင္း အခန္း က႑မ်ားကိုလည္း ယခင္ပို႔စ္မ်ားတြင္ အတန္အသင့္ ေဆြးေႏြး တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ တိုးတက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေသာ ေခတ္ကာလ၌ ကမာၻ႔ နယ္ပယ္ အရပ္ရပ္တြင္ “Metro Station” ေဆာက္လုပ္ ျခင္းမ်ားအား နည္းလမ္း အဖံုဖံု အလွဆင္ယင္မူ အသြယ္သြယ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ ထုိသို႔ေသာ ေဆာက္လုပ္ပံု နည္းလမ္းမ်ား အနက္မွ “Concrete Lining Block” တံုးမ်ားအား အသံုးျပ၍ ေဆာက္လုပ္ျခင္းအား တင္ျပ ေဆြးေႏြး သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သာမန္အားျဖင့္ “Metro Station” တစ္ခု ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေျမေအာက္ရထား ဆိုက္္ကပ္ ရပ္နားရန္ ေဘးဘက္ “Tunnel” ႏွစ္ခုႏွင့္ အလယ္တြင္ (Station Hall) အတြက္ “Tunnel” ဟူ၍ “Tunnel”(သံုးခု) ေဆာက္လုပ္ရန္ လုိအပ္မည္ ျဖစ္ပါမည္။ ထိုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ ဤပို႔စ္တြင္ "Modeling Of Metro Station" တစ္ခုအား Tunnel သံုးခုျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းကာ “Concrete Lining Block” တံုးမ်ားအား ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳ ေဆာက္လုပ္ သြားပါမည္။ ပံု(၁)

ပံု(၁)

ေျမေအာက္ရထား ဆုိက္ကပ္ ရပ္နားႏုိင္ရန္အတြက္ လုိအပ္ေသာ ‘Lateral Tunnel’ ၏ အတုိင္းအတာကို အျပင္ဘက္ အခ်င္း (မီတာ)၊ သို႔မဟုတ္ အျပင္ဘက္ အခ်င္း၀က္ (မီတာ) မ်ားျဖင့္ တုိင္းတာသတ္မွတ္ပါသည္။ ၎ “Lateral Tunnel” ၏ အရြယ္အစားမွာ ေဆာက္လုပ္မည့္ “Metro Station” ၏ အရြယ္အစားေပၚတြင္ တိက်စြာ မူတည္ေနေပမည္။ သာမန္အားျဖင့္ "Lateral Tunnel" တစ္ခု၏ အျပင္ဘက္ အခ်င္းမ်ားသည္ (၅.၅) / (၆.၀) / (၇.၅) / (၈.၅) / (၉.၅) / (၁၀.၅) မီတာ စသည္ျဖင့္ ရွိၿပီး အသံုးအမ်ားဆံုး "Lateral Tunnel" ၏ အျပင္ဘက္ အခ်င္းမွာ (၈.၅ မီတာ) ျဖစ္ပါသည္။

Lateral Tunnel ၏ အေပၚဘက္တြင္ သံျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ (Single-Frequency Network Upper Beam) ႏွင့္ ေအာက္ဘက္တြင္ သံကူကြန္ကရစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ Supporting Beam တို႕က Construction တစ္ခုလံုးအား အဓိကထား ေထာက္ပံ့ ေပးထားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ “Method of Internal bearing Structure” အား အသံုးျပဳ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

‘Steel Cantilever Beam’ ႏွစ္ခု၊ ထို ‘Beam’ အား ေထာက္ပံ့ေပးထားေသာ ‘Column’၊ ၎ ‘Column’ တုိင္အား ေထာက္ပံ့ ေပးထားေသာ ‘Steel Plate’ ျပား ၊ ‘Continuous Reinforce Supporting Beam’ ႏွင့္ ေအာက္ဘက္တြင္ ‘Supporting Block’ တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားပါသည္။ ‘Lateral Tunnel ႏွင့္ Station Hall (middle Tunnel)’ တို႔၏ အမိုးခံုးမ်ားအား ခ်ိတ္ဆက္ ေပးရန္အတြက္ ‘Cast-iron’ ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ‘Joint Segments’ မ်ား တပ္ဆင္ရပါမည္။

အတြင္းဘက္ ‘Tunnel’ မွက်ေရာက္မည့္ ‘Lining-Ring-Load’ မ်ားသည္ အေပၚဘက္ရွိ ‘Steel-Cantilever Beam’ ေပၚသို႕ က်ေရာက္ၿပီး ထိုမွ Column၊ Column မွတဆင့္ ေအာက္ေျခရွိ “Cylindrical Hinge ” မွတဆင့္ ‘Supporting-Block’ ေပၚသို႕ အဆင့္အဆင့္ က်ေရာက္ေစၿပီး ‘Construction’ ၏ အတြင္းပိုင္္းတြင္ ျဖစ္ေပၚ လာေစမည့္ ‘Moment’ မ်ားအား ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ပံု(၂)

ပံု(၂)

"Steel Cantilever Beam" ႏွင့္ 'Column' တုိင္ မ်ားအား စက္ရံုမွ အသင့္ သံုးစြဲႏုိင္ရန္အတြက္ အခ်ိဳးက် အတိုင္းအတာျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး သာမန္အားျဖင့္ (75mm Thickness) ရွိေသာ High-Strength 'Steel Plates' မ်ားအား အသံုးျပဳ၍ ဂေဟဆက္ကာ “Box-Type” ျပဳလုပ္ ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သာမန္အားျဖင့္ အသံုးမ်ားေသာ Column တစ္ခု၏ အတိုင္းအတာမွာ (600 x 6၀၀)mm ႏွင့္ ၎ Column တိုင္၏ အျမင့္မွာ 3m ခန္႔ရွိပါမည္။ (ပံု) ၃ တြင္ ၾကည့္ရွဴ႕ရန္။

(ပံု) ၃

'Middle Tunnel' ရဲ႕ အေပၚဘက္ အမိုးခံုး၏ အခ်င္းသည္ 'Station Hall' ၏ အက်ယ္ေပၚတြင္ မူတည္ေနၿပီး သာမန္အားျဖင့္ 'Lateral Tunnel' (၈.၅ မီတာ) ရွိေသာ 'Station' အတြက္ (၉.၈ မီတာ) ျဖစ္ပါသည္။ 'Station Hall' ၏ အေပၚဘက္ အမိုးခံုးအား “Concrete Lining Block” ၆ခု ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းကာ အလယ္တြင္ Key Block တစ္ခု တပ္ဆင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ Key Block ႏွင့္ ေဘးတဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ 'Lining Blocks' တံုးမ်ား အား (Metal Plates) ျပားမ်ားျဖင့္ သပ္ထိုး၍ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားႏုိင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ 'Lining Blocks' မ်ား အေပၚမွ က်ေရာက္လာမည့္ 'Soil Loading' အား ခုခံထားႏုိင္မူ ျမင့္မားေစရန္ႏွင့္ 'blocks segments' အခ်င္းခ်င္းပိုမို ၿမဲၿမံေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ပံု(၄) တြင္ ၾကည့္႐ွဴ႕ပါရန္။

ပံု(၄)

'Middle Tunnel' ၏ ၾကမ္းျပင္ေအာက္ခံအခုံုး (Foundation Arch) ၏အတိုင္းအတာသည္ 'Station Hall' ၏ အက်ယ္၊ Tunnel ၏ ေအာက္ေျခဘက္တြင္ ထားရွိမည့္ ေရစုတ္ကန္မ်ား၊ 'Pumps' မ်ား၊ 'Station' အတြက္ အျခား လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားထားရွိရန္ ဂိုေဒါင္ (Store) နွင့္ အျခား ျဖည့္စြက္လုပ္ငန္းမ်ား ထားရွိရန္ေနရာ ေပၚတြင္ မူတည္၍ သတ္မွတ္ပါသည္။ သာမန္အားျဖင့္ အျပင္ဘက္ အခ်င္း (၉.၈မီတာ)ရွိေသာ အေပၚဘက္ အမိုးခံုးအား “Upper Arch Station Hall” အတြက္ 'Foundation Arch' ၏ အတိုင္းအတာအား (၁၂.၄မီတာ) ထားၿပီး ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ပါသည္။

'Foundation Arch' အား 'Abutment blocks' တံုးမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားကာ အေပၚဘက္ အမိုးတပ္ဆင္ သကဲ့သို႔ ပင္ ခ်ိတ္ဆက္ တပ္ဆင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုၾကမ္းျပင္၏ အလယ္ပိုင္း (Flat Section) သည္ Tunnel ၏ Compression ဒဏ္ခံႏုိင္မူအတြက္ ျဖစ္ၿပီး Tunnel အတြင္း ၀င္ေရာက္လာႏုိင္ေသာ ေရမ်ားအား သြယ္ထုတ္ စြန္႔ပစ္ႏုိင္ရန္ အတြက္ ေရေျမာင္း တခုပါရွိပါသည္။ 'Block' တံုး တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ‘Normal Force’ မ်ားအား ခံႏုိင္ရန္အတြက္ 'Block' တံုးမ်ားၾကားတြင္ 'Elastic Plastic Liner' မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း တပ္ဆင္ ရပါမည္။

'Middle Tunnel' ၏အေပၚဘက္ အမိုးပိုင္းႏွင့္ေအာက္ဘက္ပုိင္း 'Abutment Blocks' တံုးမ်ား၏လုပ္ငန္းတာ ၀န္ မွာ 'Lateral Tunnel' တြင္ သုိ႔က်ေရာက္ေသာ 'Loading' မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ 'Compression' မ်ားသည္ 'Column' တုိင္မ်ား 'Middle Tunnel' ၏အတြင္းဘက္သို႔ ယိုင္နဲ႔ မသြားေစရန္အတြက္ ခံထားေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ပံု အဆင့္ဆင့္
အဆင့္(၁)။ ။ Lateral Tunnel မ်ား တူးေဖာ္ျခင္း၊ Lining Blocks မ်ားတပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ Lateral ႏွင့္ Station Hall တို႕အား ခ်ိတ္ဆက္ေပးထားေသာ ၀င္ေပါက္ မ်ားေဆာက္လုပ္ျခင္း။
  1. “Lateral Tunnel” အတြက္ ေျမတူးျခင္း လုပ္ငန္းသည္ ေျမသား မာေက်ာမူေပၚတြင္ မူတည္၍ သတ္မွတ္ ပါသည္။ သာမန္အားျဖင့္ မီတာ (၃၀-၅၀) တိုင္ေအာင္ တူးထုတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး (၀.၇၅) မီတာ ေျမလႊာထုကို တူးထုတ္ၿပီးတိုင္း “Concrete Lining Block” တံုးမ်ားအား တပ္ဆင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
  2. ျဖည့္စြက္လုပ္ငန္းအျဖစ္ “Side Tunnel” ႏွင့္ “Station Hall” တို႔အား ဆက္သြယ္ေပးမည့္ “Side Tunnel” ၏ အတြင္းဘက္ ေအာက္ေျခေနရာ ေနရာတြင္ “Supporting Blocks” တံုးႏွင့္ ၄င္း၏ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ “Hinge Supporting Beam” မ်ား ထပ္မံ တပ္ဆင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
  3. ထို႕ေနာက္ Steel Plate ျပားမ်ားေပၚတြင္ Column ေထာက္တုိင္မ်ား ကိုတပ္ဆင္ပါမည္။
  4. “Side Tunnel” ၏ အေပၚဘက္ အမိုးခံုးတြင္ေတာ့ “Steel Cantilever Beam” အား တပ္ဆင္ပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ “Base Foundation” အျဖစ္ “Supporting Beam” မ်ားအား “RC” ေလာင္းႏုိင္ရန္အတြက္ “Formwork” မ်ား တပ္ဆင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ လံုေလာက္ေသာ “Concrete strength” ရလွ်င္ ၄င္း “Supporting beam” မ်ားေပၚတြင္ “Column” တိုင္မ်ား ႏွင့္ အေပၚဘက္တြင္ “Steel Cantilever Beam” မ်ားအား တပ္ဆင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံု(၅) / ပံု (၅-က)တြင္ ၾကည့္ရွဴ႕ပါရန္။

ပံု(၅)


ပံု (၅-က)

အဆင့္(၂)။ ။ အတြင္းဘက္ Station Hall အတြက္ ေျမသားထု တူးထုတ္ျခင္း၊ Lining Block တံုးမ်ား တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းအဆင့္ ျဖစ္ပါသည္။
  1. အတြင္းဘက္ Station Hall ၏ အေပၚဘက္ မ်က္ႏွာျပင္ အမိုးပိုင္းရွိ သက္မွတ္ထားေသာ Boundary Line အတိုင္း ေျမသားထုအား တူးထုတ္ရပါမည္။
  2. အေပၚဘက္ အမိုးအတြက္ Lining Blocks တံုးမ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖစ္ပါမည္။ ထိုသို႔တပ္ဆင္ရာတြင္ Lining Block တံုးမ်ား ေျမသားနံရံအား ခုခံထားႏိုင္ရန္ႏွင့္ တပ္ဆင္ေနခ်ိန္အတြင္း ေဆာက္လုပ္ တပ္ဆင္သူမ်ား အတြက္ လံုျခံဳမူ ရရွိေစရန္ “Hydraulic Jack” ၏ အကူအညီျဖင့္ “Lining Block” တံုးမ်ားအား အလွည့္ က် ( ဘယ္ညာ ေအာက္ေျခ မွ အလယ္ဘက္ အမိုးေပၚသို႔ ) တပ္ဆင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အလယ္တြင္ “Key-Block” အား တပ္ဆင္ရပါမည္။
  3. အလယ္ပို္င္း “Station Hall” ေနရာအတြက္ ေျမသားတူးထုတ္ျခင္း လုပ္ငန္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း ေျမသားထု မ်ားအား ေဘးဘက္ “Side Tunnel” မ်ားမွ တဆင့္ ထုတ္ယူစြန္႔ပစ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ မွတ္ခ်က္။ ။ Lining Blocks မ်ားတပ္ဆင္ေနခ်ိန္တြင္ Key block တပ္ဆင္ရန္အတြက္ အမွန္တကယ္ ေနရာက်န္လပ္ မူမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ 'Hydraulic Jack' ၏ အကူအညီျဖင့္ Lining Blocks အား တြန္းထုတ္၍ ေဘးဘယ္ညာသို႔ တိုးသြားေစၿပီး Key-blocks ကို Horizontal Direction အတုိင္း Hydraulic Jack အကူအညီျဖင့္ပင္ တပ္ဆင္ပါမည္။ ပံု(၆)
  4. ထို႔ေနာက္ Temporary တပ္ဆင္ထားေသာ Lining Blocks တံုးမ်ားအား ျပန္လည္ ျဖဳတ္ႏုိင္ပါမည္။

ပံု(၆)

အဆင့္(၃)။ ။ Station Hall ၏ ေအာက္ဘက္ ေျမသားထုအား တူးထုတ္ျခင္းႏွင့္ အျခား ျဖည့္စြက္လုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
  1. Station Hall ၏ ေအာက္ဘက္ ေျမသားထုအား တူးထုတ္ျခင္း လုပ္ငန္းအား ေယဘုယ်အားျဖင့္ မီတာ ၂၀-၃၀ တစ္ဆုိင္း တူးထုတ္ႏုိင္ပါသည္။
  2. ေျမသားတူးထုတ္ျခင္း ၿပီးစီးပါက ေအာက္ေျခရွိ ဥမင္ေအာက္ေျခရွိ (Foundation Arch) အား ေဆာက္လုပ္ပါမည္။
  3. Lining Blocks ႏွင့္ Key-Block တပ္ဆင္ပါမည္။ (အထက္ပါ နည္းအတုိင္း)
  4. ထုိ႔ေနာက္ အတြင္းဘက္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအား အဆံုးသတ္ေစပါမည္။ ပံု(၆-က)

ပံု(၆-က)

အဆင့္(၄)။ ။ ေနာက္ဆက္တြဲလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
  1. Box-Type ျပဳလုပ္ထားေသာ Column ႏွင့္ Beam မ်ား၏ အတြင္းဘက္ လြတ္ေနေသာ ေနရာမ်ား၌ သဲႏွင့္ဘိလပ္ေျမ (Cement Motor) ေဖ်ာ္ရည္မ်ား ထည့္ေလာင္းျခင္း။
  2. Platform Slab ေလာင္းျခင္း ၊ ေျမေအာက္ရထားအတြက္ သံလမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ Metro Station အား အလွဆင္ယင္မူ တို႔ ပါရွိပါမည္။ ပံု(၇)

ပံု(၇)

အသံုးျပဳႏုိင္ေသာေနရာ ႏွင့္ ျဖစ္ေပၚႏုိင္ေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မူမ်ား
Metro Station အား Reinforce Concrete Segments မ်ားအား အသံုးျပဳ ေဆာက္လုပ္ျခင္းအား မာေသာ ေျမေနရာႏွင့္ ေရစိမ့္၀င္မူမရွိေသာ(နည္းေသာ) ၊ Hydrostatic Pressure မရွိေသာ ေျမေနရာမ်ိဳးတြင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ သင့္ေတာ္္ပါသည္။
  1. အခ်ိဳးက် Lining Block တံုး သံုးစြဲမူ့ မမာဏျမင့္မားျခင္း ။
  2. Lining Block တံုးမ်ားအား ထည့္သြင္းတပ္ဆင္မည့္ ေနရာအလိုက္ အခ်ိဳးက် ပံုသြင္းျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ျခင္း (Key-Block) အပါအ၀င္။
  3. Lining Block မ်ားအား တပ္ဆင္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား။ (Block Erector မ်ား အသံုးျပဳတပ္ဆင္ျခင္း အပါအ၀င္)
  4. ‘Station Hall’ ၏ အလ်ားအား ‘Traffic flow’ ေပၚမူတည္၍ ‘Side Tunnel’ ၏ အလ်ားထက္ ေလွ်ာ့နည္း ထားႏုိင္ပါသည္။
  5. ေဆာက္လုပ္ၿပီးေသာ Lining Concrete Segments မ်ား ပိုမို ခိုင္ၿမဲေစရန္ (Strengthening) ၊ Tunnel အတြင္းသို႔ ေရစိမ့္၀င္မူ မရွိေစရန္ (Water Proof) အတြက္ အတြင္းဘက္ နံရံမ်ားတြင္္ (Metal Plate) ျပားမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ တပ္ဆင္ ရမည္ ျဖစ္ၿပီး Monolithic Concrete ေဖ်ာ္ရည္မ်ား ထည့္သြင္းေပးရန္ လုိအပ္ေပမည္။

ေဆာက္လုပ္ ၿပီးစီးသြားေသာ မီထရိုဘူတာ႐ုံ တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။


Metro Station တစ္ခု အား ‘Reinforce Concrete Segments’ မ်ား အသံုးျပဳ၍ ေဆာက္လုပ္ထားပံု မ်ားကို စုစည္း၍ ႀကိဳးစား တင္ျပလိုက္ပါသည္။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
8 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. စိုးထက္ - Soe Htet ! February 14, 2008 at 5:28 PM  

    ေသခ်ာေတာ့ နားလည္သြားတယ္ ... နဲနဲ ေမးမလို႕ ... ၾသစေၾတးလ်၊ မဲလ္ဘုန္း မီထရို လည္း ဒီနည္းနဲ႕ ပဲလား ... နည္းနည္းေတာ့ ဆင္တယ္ :D

  2. pisihero February 15, 2008 at 3:02 AM  

    ပင္ပန္းသြားၿပီေနာ္.. ကိုမိုးစဲေနေရ..
    ဒီလို..ပို႔စ္ေလးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပံုေလးေတြနဲ႔တကြ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပထားတာ.. တကယ္ပဲ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ေနာ္.. Civil ပညာကို ေလ့လာလိုက္စား၊ သင္ယူေနတဲ့ သူေတြအတြက္ တကယ့္အဖိုးတန္နည္းပညာေတြပဲ.. ေနာက္လည္း.. ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားသြားပါလို႔ အားလံုးရဲ႕ကိုယ္စား အားေပးပါတယ္ေနာ္..

  3. မိုးစဲေန February 16, 2008 at 2:19 AM  

    ဟုတ္ကဲ့.... ကိုစိုးထက္..!
    Column type ျဖစ္ၿပီး.. RC Segments တံုးေတြကိုလည္း...သံုးထားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုးနီးပါးတူပါမယ္....
    comment အတြက္ေက်းဇူးပါ...

  4. မိုးစဲေန February 16, 2008 at 2:24 AM  

    ဟုတ္ကဲ့.. pisihero..ေက်းဇူးပါဗ်ာ... !
    ႀကိဳးစားၿပီး..ေနာက္ထပ္ ပို႔စ္ေလးေတြ တင္ေပး ပါအံုးမယ္.. :)

  5. kim February 16, 2008 at 6:52 AM  

    station ထဲက lighting ကိုပိုၿပီး သေဘာေတြ႕တယ္။ ျမန္မာျပည္က အိမ္ဧည့္ခန္းထဲမွာ ခ်ိတ္ခ်င္လို႕။ :)

  6. Anonymous February 17, 2008 at 10:53 PM  

    လူၾကီးေရ.. ပိစိလာဖတ္သြားတယ္..
    အားေပးပါတယ္..ဆက္ၾကိဳးစားပါ..

  7. မိုးစဲေန February 18, 2008 at 8:45 PM  

    ဟုတ္ကဲ့အမ... အားေပးမူကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္....။ အျပင္မွာေတြ႕မွပဲ မုန္႔၀ယ္ေကၽြးခုိင္းပါမည္။ :P

  8. Anonymous February 19, 2008 at 2:58 PM  

    ကုိကုိမိုးစဲေနေရ.. AutoCAD ဆြဲထားတာ ေတာ္ေတာ့္ ေကာင္းေကာင္း.. အခ်ိန္ရရင္.. ခ်စ္... ကိုလည္း သင္ေပးဦးေနာ္.. ေနာက္တင္မယ့္ Post ေတြကိုလည္း ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ေနာ္..

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.