ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားကို လမ္းေၾကာင္း အေျဖာင့္ ေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ ၾကၿပီး တည္ေဆာက္မည့္ ေဒသ၏ ပထ၀ီအေနအထား၊ ဘူမိေျမ အမ်ဳိးအစား၊ ေျမေအာက္ ေရတည္႐ွိမႈ၊ ၿမိဳ႕ျပ အေဆာက္အဦး တည္႐ွိမႈ စသည္တို႔ေပၚ မူတည္ၿပီး ေျမေအာက္ အနက္ပိုင္း၊ အတိမ္ပိုင္း ႏွင့္ ေျမေပၚ ဘူတာမ်ားအျဖစ္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ အလက္မ်ားေပၚ မူတည္ၿပီး ေျမေအာက္ အနက္မ်ားေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ တိမ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ ေျမေအာက္ ဘူတာ ပံုစံမ်ားစြာ႐ွိပါသည္။
ေျမေအာက္ဘူတာ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ မိုႏိုလစ္သစ္ ကြန္ကရစ္ (monolithic concrete)၊ သံကူကြန္ကရစ္ (monolithic reinforced concrete)၊ သံကူကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုးမ်ား(reinforced concrete blocks)၊ ပံုသြန္း သံထည္မ်ား (cast-iron tubes) ႏွင္ သံမဏိယက္မမ်ား (steel girders) စသည္တို႔အား အသံုးျပဳၾကသည္။
အမိုးခံုး တစ္ခုတည္းပါေသာပံုစံ (single arched) ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားကို ေျမေအာက္ အနက္မ်ားေသာ ေနရာမ်ား (20 မီတာထက္ မ်ားေသာ) တြင္သာမက ေျမေအာက္အနက္ တိမ္ေသာေနရာမ်ား (20 မီတာထက္ နည္းေသာ) တြင္ပါ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါသည္။ ေျမေအာက္အနက္ တိမ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ အမိုးခံုးတစ္ခုတည္းပါေသာ ဘူတာမ်ားစြာ႐ွိသည့္ အနက္ ေဘးႏွစ္ဘက္ monolithic support ေပၚတြင္ အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ထားေသာ ဘူတာေဆာက္လုပ္ပံုအား တင္ျပသြားပါမည္။
တစ္ဘက္ခံုးပံုစံ ေျမေအာက္ဘူတာ ေဆာက္လုပ္ပံုအဆင့္ဆင့္မွာ-
(၁) ေ႐ွးဦးစြာ Monolithic support တည္ေဆာက္ႏုိုင္ရန္ Tunnel Boring Machine (TBM) အား အသံုးျပဳၿပီး ဥမင္ငယ္ႏွစ္ခု ေဖာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ေျမေအာက္ဘူတာ တည္႐ွိမည့္ ေဒသ၏ ေက်ာက္ အမ်ဳိးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး အသံုးျပဳသင့္သည့့္ TBM အားေ႐ြးခ်ယ္ရမည္။
(၂) ေဖာက္ထားၿပီးေသာ ေဘးႏွစ္ဘက္႐ွိ ဥမင္ငယ္ ႏွစ္ခုအား အမိုးခံုးတည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ အမာထည္ရ႐ွိလာေအာင္ ကြန္ကရစ္ ေလာင္းေပးရမည္ျဖစ္သည္။
(၃) ၎ေနာက္ အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ေျမႀကီးတူးေဖာ္ျခင္း လုပ္ငန္းအား ေဆာင္႐ြက္ရမည္ ျဖစ္ရာ ေျမသားမ်ားကို အေပၚယံေျမလႊာမွ ဥမင္ငယ္မ်ား၏ အေပၚ အထိ bulldozer ၊ power shovel စသည္တို႔အား အသံုးျပဳၿပီး တူးေဖာ္ရမည္။ ေျမႀကီး တူးေဖာ္ျခင္းလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ေနစဥ္ ေဘးႏွစ္ဘက္႐ွိ ေျမသားမ်ားၿပိဳက်လာမႈ မ႐ွိေစရန္ ေျမထိန္းနံရံမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရမည္။ ေျမသားမ်ား ၿပိဳက်လာမႈ မ႐ွိႏိုင္ေစရန္ သံဇကာကြက္မ်ား ေျမသားနံရံသို႕ကပ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ ေဖ်ာ္ရည္မႈတ္ေပးျခင္း၊ anchor မ်ားျဖင့္ ေျမသားအတြင္းသို႕ ႐ိုက္သြင္းထားျခင္းမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါသည္။
(၄) Structural Analysis မွရ႐ွိလာေသာ ဒီဇိုင္းအတိုင္း အမိုးခံုး တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ သံခ်ည္၊ သံေကြး လုပ္ငန္းအားေဆာင္႐ြက္ရမည္။
(၅) ၎ေနာက္ ကြန္ကရစ္ ေဖ်ာ္ရည္ေလာင္းရမည္။
(၆) အမိုးခံုး၏အေပၚယံအလႊာ၌ ေရတားလႊာ တည္ေဆာက္ၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားေသာ concrete strength ျပည့္ပါက တူးေဖာ္ထားေသာ ေျမသားမ်ားအား ျပန္လည္ ျဖည့္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။
(၇) ၎ေနာက္ အမိုးခံုးေအာက္၌ က်န္႐ွိေနေသာ ေျမသားမ်ားအား ေဘးႏွစ္ဘက္႐ွိ ဥမင္ငယ္မ်ား၏ ေအာင္ေျခထိ တူးထုတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
(၈) ဥမင္ၾကမ္းခင္းပိုင္းအား သံကူကြန္ကရစ္ ေလာင္းရမည္။ ေအာက္ခံ ေျမအမ်ဳိးအစားႏွင့္ ေျမေအာက္ေရ တည္႐ွိမႈတို႔ေပၚ မူတည္ၿပီး ၾကမ္းခင္းပိုင္းအား ပံုစံႏွစ္မ်ဳိးျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါသည္။ မာျခင္း အဆင့္နည္းျပီး ေျမေအာက္ေရ တည္႐ွိေနေသာ ေအာက္ခံေျမမ်ဳိးတြင္ ဥမင္ၾကမ္းခင္း တည္ေဆာက္ရာ၌ flat type ပံုစံမ်ဳိး တည္ေဆာက္၍ မရပဲ arch ပံုစံမ်ဳိး တည္ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
(၉) ေနာက္ဆံုးအဆင့္၌ ဘူတာအတြင္းပိုင္း လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေသာ လူသြားစႀကၤန္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း ႏွင့္ သံလမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း အပိုင္းတို႔အား ေဆာင္႐ြက္ရမည္။ အထက္ ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ ေျမေအာက္ အနက္တိမ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္သာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ အမိုးခံုးတစ္ခုတည္းပါ ေျမေအာက္ ဘူတာတစ္ခု၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
ဆက္လက္ၿပီး ေျမေအာက္အနက္ တိမ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေသာ အျခားေသာ ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားအား အလ်ဥ္းသင့္သလို ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမည္။
ပရင့္ထုတ္ရန္
နည္းနည္းေတာ့ ရွင္းပါတယ္ ... ေဘးက လိုဏ္ ႏွစ္ခုကို ေသးၿပီး ေဖ်ာက္လိုက္တာ လိုပဲ ေနာ္ ... ဟုတ္လားေတာ့ မသိဘူး ... :D
station ကအက်ယ္ႀကီးလို႕ ထင္ရေတာ့ အသက္ရႈပိုေခ်ာင္သလိုပဲ .. ။ :)