* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Interchange Transfer Station Complex

စာေရးသူ © မိုးေပါက္ |

ေျမေအာက္ ရထားလုိင္းမ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ျဖတ္သြားေသာ လမ္းဆံုေနရာမ်ားရွိ ေျမေအာက္ ဘူတာမ်ားတြင္ ဘူတာတစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းႏုိင္ရန္ အတြက္ ေျမေအာက္ အတြင္းမွာပင္ Transfer passageway မ်ားကို တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အဓိက ေဆာက္လုပ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေျမေအာက္ ရထားလုိင္း တစ္ခုမွ တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းရာတြင္ ေျမျပင္ေပၚသို႔ အတက္ အဆင္း ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သြားလာမည့္ ခရီးသည္မ်ား အခ်ိန္ကုန္ သက္သာေစရန္ႏွင့္ လူပင္ပန္းမႈ မရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ေျမေအာက္ ရထားလုိင္း ဆံုေသာေနရာရွိ Station အေရအတြက္ႏွင့္ Stations မ်ား တည္ရွိေနမႈ အေနအထား အေပၚ မူတည္၍ passageway တည္ေဆာက္မႈမ်ား ကြဲျပား ႏုိင္ပါတယ္။ အဆိုပါ Stations မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ထားမႈ တည္ေဆာက္ပံု အားလံုးကို အၾကမ္းအားျဖင့္ Interchange transfer station complex ေခၚဆုိႏုိင္ပါတယ္။

ေျမေအာက္ ရထားလုိင္းေပၚရွိ Stations မ်ား တစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ ခရီးသည္မ်ားကို Tranfer လုပ္တဲ့အခါ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ transfer passageway tunnel မ်ားရဲ႕ မတ္ေစာက္မႈ အနိမ့္အျမင့္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေလွကားထစ္မ်ား သို႔မဟုတ္ စက္ေလွကားမ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဒီလုိဆက္သြယ္ရာမွာ passageway tunnel မ်ားဟာ အလြန္ရွည္လ်ားေနပါက ခရီးသြားမ်ားအတြက္ သက္ေတာင့္သက္သာ မျဖစ္ျခင္း၊ အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေျမေအာက္ရထား လမ္းဆံုေနရာမ်ားရွိ ေျမေအာက္ဘူတာမ်ား တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ဆက္သြယ္ၾကရာမွာ Passageway မ်ားကို အလြန္ရွည္လ်ားျခင္း မရွိေစရန္ စနစ္တက် Design ျပဳလုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။



ဒီပို႔စ္မွာ အဆုိပါ Interchange transfer station complex Design ျပဳလုပ္ပံုမ်ားကို ေလ့လာႏုိင္ဖို႔ အတြက္ တင္ျပ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ ေျမေအာက္ရထားလုိင္းမ်ားဆံုေသာ Interchange Stations မ်ား အေရအတြက္ကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဇယားမွာ ႏိႈင္းယွဥ္ ေဖာ္ျပ ေပးထားပါတယ္။ (၁၉၉၆ ခုနစ္ အထိသာ ျဖစ္ပါတယ္။)



ေျမေအာက္ရထားလုိင္း လမ္းဆံုေနရာမ်ားရွိ ဘူတာမ်ားကို Transfer Passageway မ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ ၾကရာမွာ ရထားလုိင္းမ်ားရွိ ဘူတာ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အနိမ့္အျမင့္ ကြာျခားခ်က္၊ ဘူတာတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အကြာအေဝး၊ ဆက္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္မည့္ transfer station complex တစ္ခုလံုး၏ ေျမအတိမ္အနက္ စသည္တုိ႔ အေပၚ မူတည္၍ စဥ္းစား တြက္ခ်က္ကာ တည္ေဆာက္ၾကရပါတယ္။

ေျမအနက္ မတူညီေသာ ရထားလုိင္း ဆံုေသာေနရာမ်ားရွိ Stations မ်ားကို တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္သြယ္ရာမွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္။


(ပံု-၁) Station Platform အဆံုးႏွင့္ အျခား Station Platform ၏ အဆံုးကို ဆက္သြယ္ျခင္း(end-to-end)


(ပံု-၂) Station Platform တစ္ခု၏ အလယ္ႏွင့္ အျခား Station Platform ၏ အဆံုးကို ဆက္သြယ္ျခင္း (middle-to-end)


(ပံု-၃) Station Platform တစ္ခု၏ အလယ္ႏွင့္ အျခား Station Platform ၏ အလယ္ကို ဆက္သြယ္ျခင္း (middle-to-middle)

Station မ်ား ေနရာခ်ထားပံု၊ ေျမျပင္ႏွင့္ Undergorund Stations မ်ားကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ စက္ေလွကား ဥမင္(သို႔) ႐ိုး႐ုိးေလွကားဥမင္ အေရအတြက္၊ Passenger Traffic Flow ႏွင့္ Station မ်ား တည္ေဆာက္ ထားရွိမႈ Design စသည္တုိ႔အေပၚမူတည္၍ Stations မ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။

End-to-end ဆက္သြယ္ထားေသာ Stations မ်ားတြင္၏ အဓိကဆုိးက်ိဳးမွာ Station Platform end တစ္ခုစီကို ဆက္ထားေသာေၾကာင့္ ေျမျပင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားေသာ စက္ေလွကားဥမင္မ်ားကို Station Platform မ်ားတြင္ တစ္ခုစီသာ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈအရ ေရရွည္ကို စဥ္းစားရာတြင္ Passenger current မ်ားလာႏုိင္တဲ့အခါမွာ စက္ေလွကားဥမင္ကို Platform အဆံုးတစ္ဖက္မွာ ထပ္မံ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

Middle-to-middle ဆက္သြယ္ထားေသာ Station မ်ားတြင္မူ Station Platform အဆံုးမ်ားတြင္ လုိအပ္ပါက ေျမေပၚပိုင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ စက္ေလွကားဥမင္မ်ားကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။

Middle-to-end ဆက္သြယ္ထားေသာ Station မ်ားတြင္ Station ႏွစ္ခုအနက္မွ တစ္ခုတြင္ ေျမေပၚပိုင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးမည့္ စက္ေလွကား ဥမင္ကို Platform ႏွစ္ဖက္လံုးတြင္ တပ္ဆင္ႏုိင္ပါတယ္။ Platform end တြင္ဆက္ျခင္းခံရေသာ Station ဘက္တြင္ ေျမေပၚပိုင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ စက္ေလွကား ဥမင္တစ္ခုသာ တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။




ေယဘုယ်အားျဖင့္ interchange transfer station complex တည္ေဆာက္မႈကို ခြဲျခားရာမွာ ရထား လုိင္းမ်ားေပၚရွိ သီးျခားဘူတာမ်ား တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ဆက္သြယ္ထားပံု (Isolated transfer station complex) ႏွင့္ ရထားဘူတာ တစ္ခုတည္းတြင္ ရထားလုိင္းမ်ား စုစည္း၍ တည္ေဆာက္ထားေသာ ေပါင္းစပ္ဘူတာ (Combined transfer station complex ) ဆုိၿပီး ခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္။



ပံု(၄)

(၁) Isolated transfer stations complex

ဒီအပိုင္းမွာ ေျမ Level ေပၚမူတည္ၿပီး stations မ်ား ဆက္သြယ္မႈကို ထပ္မံခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္။

ေျမအနက္တူေသာ Stations ႏွစ္ခုကိုဆက္သြယ္ရာတြင္ ပံုတြင္ျပထားသည့္အတုိင္း Station မ်ား၏ အေပၚပိုင္းမွလည္းေကာင္း၊ Station မ်ား၏ေအာက္ပိုင္းမွ လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

ပံု(၅)


ပံု(၆)

ေျမအနက္မတူေသာ Staions မ်ားကိုဆက္သြယ္ရာတြင္ ပံုတြင္ျပထားသည့္အတုိင္း ခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္။


ပံု(၇)

(ပံုတြင္ေဖာ္ျပထားေသာ interchange transfer tunnel မ်ားကို column-type stations ႏွင့္ pillar-tpye (pier-type) stations မ်ားအတြက္ Stations အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ရာမွာ အသံုးျပဳၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမိုးခံုးတစ္ခုပါ Stations မ်ားတြင္ Station platform ၏အလယ္မွ interchange transfer tunnel မ်ားကို တည္ေဆာက္ အသံုးျပဳပါတယ္။)

အေပၚပိုင္း သို႔မဟုတ္ ေအာက္ပိုင္း ဆက္သြယ္ထားတဲ့ နည္းလမ္းမ်ား၏ ဆုိးက်ိဳးမွာ bearing ခံႏုိင္မႈ က်ဆင္းလာႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕တည္ေဆာက္မႈ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားအရ ေပါင္းစပ္နည္းလမ္း မွာေတာ့ ဒီဆုိးက်ိဳးကို မ်ားစြာ ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။ အေပၚပိုင္း သို႔မဟုတ္ ေအာက္ပိုင္းမွ ဆက္သြယ္တဲ့အခါမွာ ပံုမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အတိုင္း ရထားရပ္နားမယ့္ ဥမင္တစ္ခု၏ အေပၚမွျဖစ္ေစ ေအာက္မွျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ရာမွာ ရထားျဖတ္သြားမယ့္ ဒဏ္ေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ေအာက္ပိုင္းမွ ျဖတ္သန္းမယ့္ ေနရာေတြမွာ တုန္ခါမႈဒဏ္ကို ေရရွည္ခံရမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆုိးက်ိဳးကို မျဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ ျဖတ္သန္းသြားမယ္ interchange tunnel ကို ရထားလမ္းေအာက္ အကြာအေဝး တစ္ခုမွာ ထားၿပီးတည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။



ပံု(၈) - ေျမအနက္မတူေသာ ဘူတာမ်ားကို Interchange Transfer Passageway Tunnel မ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ထားပံု

၁- ၾကားခံဆက္သြယ္ေပးသည့္ အခန္း
၂- ရထားလမ္းကူးတံတား
၃- ေလွကားငယ္
၄- ေလွကား(သို႔မဟုတ္) စက္ေလွကား

Safety ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ တည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေအာင္ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ အေပၚပိုင္း Station ၏ ရထားလမ္းေအာက္မွာ ျဖတ္သြားမည့္ interchange tunnel ၏ ၾကမ္းျပင္ Level ႏွင့္ အေပၚပုိင္း Station ၏ Platform Level အၾကား(HH)၊ ေအာက္ပိုင္း Station ရထားလမ္းအေပၚပုိင္းမွ ျဖတ္သြားမည့္ interchange tunnel ၏ ၾကမ္းျပင္ Level ႏွင့္ ေအာက္ပိုင္း Station ၏ Platform Level အၾကား (HB) ရွိ စုစုေပါင္း အကြာအေဝး (Hп) ကို အဓိက စဥ္းစား တြက္ခ်က္ၾကပါတယ္။ စံသတ္မွတ္ထားတဲ့ စုစုေပါင္း အကြာအေဝး (Hп) မွာ အနည္းဆံုး (၈)မီတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ပံု-၈ မွာ ၾကည့္႐ႈပါရန္။)




Interchange transfer tunnel မ်ား တည္ေဆာက္ပံုသည္ Station မ်ား၏ ေျမအနက္ တည္ရွိမႈ အေပၚ မ်ားစြာ မူတည္ပါတယ္။ ေျမတိမ္ပိုင္းမ်ားတြင္ ေျမအနက္တူေသာ Station မ်ားအၾကား interchange transfer tunnel မ်ားကိုျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ station platform မ်ား၏အစြန္းမွ ေျမေအာက္ပိုင္းရွိ Vestibule မ်ားကို ဆက္သြယ္ၿပီး ၎ Vestibule မ်ားမွတဆင့္ ေနာက္ Station မ်ားကို ကူးေျပာင္း ဆက္သြယ္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ Stations မ်ား တည္ရွိပံုေပၚ မူတည္၍ Stations မ်ား၏ Platform အလယ္ပိုင္း အခ်င္းခ်င္း ရထားလမ္းကို အေပၚပိုင္းမွ ျဖစ္ေစ၊ ေအာက္ပိုင္းမွျဖစ္ေစ ျဖတ္၍လည္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။ (ပံု-၅ တြင္ၾကည့္႐ႈပါရန္။) ေျမအနက္မတူေသာ Stations မ်ားဆက္သြယ္ရာတြင္လည္း ပံု-၇ တြင္ ျပထားသည့္အတုိင္း ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။


ပံု(၉)

ေျမနက္ပုိင္း Stations မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ရာမွာလည္း အထက္ေဖာ္ျပပါ ပံုမ်ားအတုိင္း Interchange transfer tunnel မ်ားကို Design ျပဳလုပ္ စဥ္းစားႏုိင္ပါတယ္။

Pillar-type Station မ်ားႏွင့္ Column-type Station တခ်ိဳ႕တြင္ Transfer Passageway tunnel မ်ားကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အလယ္ပင္မ ဥမင္ႏွင့္ ေဘးရထားလမ္း ဥမင္ အၾကားမွာ ေလွကားထစ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ၿပီး ေဘးဥမင္၏ ရထားလမ္းအေပၚပိုင္းတြင္ တံတားပံုစံျပဳလုပ္၍ Passageway မ်ားႏွင့္ ဆက္ကာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ Transfer passageway tunnel မ်ားကို အထက္ပါအတုိင္း ျပဳလုပ္ဆက္သြယ္ရာမွာ ခရီးသည္မ်ား အတက္အဆင္းကို ခြဲျခားေပးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အဆုိပါေလွကားထစ္ႏွင့္ တံတားမ်ားကို Transfer tunnel မ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္ အရြယ္အစားကို မူတည္ၿပီး (၂)ခု၊ (၃)ခု သို႔မဟုတ္ (၄)ခုထိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ (ပံု-၁၀၊ပံု-၁၁ မွာ ေလ့လာနုိင္ပါတယ္။)


ပံု(၁၀)


ပံု(၁၁)

Passageway tunnel မ်ားကို တည္ေဆာက္ရာမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမိုးခံုးတစ္ခုပါ (Arched-type) ဥမင္မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ခရီးသည္မ်ား အသြားအျပန္ အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ယ္ကို ၆ မီတာမွ ၈ မီတာအထိ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ Tunnel Linging မ်ားကို ျပဳလုပ္ရာတြင္ သံကူကြန္ကရစ္ ဘေလာက္တံုးမ်ား၊ သံျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ အေခါင္းပါ Lining မ်ား (Cast-iron tube) မ်ားကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အမိုးခံုးဥမင္အတြက္ bearing support ကို ကြန္ကရစ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ပါတယ္။ (ပံု-၁၂ ကို ၾကည့္႐ႈပါရန္။)


ပံု(၁၂)

ေနာက္ပို႔စ္မွာေတာ့ Combined Transfer Station Complex ကို ဆက္လက္တင္ျပေပးပါ႔မယ္။

အခုပို႔စ္မွာေတာ့ Interchange Transfer Station Complex ကို သေဘာေပါက္ နားလည္ေစရန္ အတြက္သာ အဓိက ေဖာ္ျပေပးထား ပါတယ္။ Construction Design ပိုင္းအတြက္ကိုလည္း သီးျခား ေရးသား ေဖာ္ျပ ေပးပါ႔မယ္။

Related Posts
ေျမေအာက္မီထ႐ိုဘူတာမ်ားႏွင့္ ေျမေပၚပိုင္းကို ဆက္သြယ္ျခင္း
ေျမေအာက္ရထားႏွင့္ ေျမေအာက္ဘူတာ တည္ေဆာက္ျခင္း နည္းလမ္းမ်ား

Print ပရင့္ထုတ္ရန္
5 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. စိုးထက္ - Soe Htet ! April 12, 2008 at 1:27 PM  

    မဂၤလာပါ ခင္ဗ်ာ ... ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ အဆင္ေျပပါေစ ... :)

  2. ဘလူးဖီးနစ္ April 14, 2008 at 5:42 AM  

    very good post :) .

  3. မိုးေပါက္ April 14, 2008 at 5:51 AM  

    လာေရာက္ဖတ္႐ႈတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ာ...
    ႏွစ္သစ္မွာ အားလုံး အဆင္ေျပၾကပါေစ......

  4. Ottersenator May 2, 2008 at 6:49 PM  

    အားထည္႕ထားတာပဲ ထင္ေပၚ။ အခ်ိ္န္ေတြ ေတာ္ေတာ္ပုိလာ ေတာ့ ေရးအားတတ္လာတာေပါ့။ ဟဲဟဲ ။ အခ်ိန္ပုိေအာင္ဘယ္လို လုပ္ရတယ္ဆုိတာေလ..ပ႕ုိစ္တစ္ပုဒ္ေလာက္တင္ပါလား။ အားလုံး ..အတုယူရတာေပါ့။

  5. မိုးေပါက္ May 3, 2008 at 6:49 AM  

    သယ္ခ်င္း... အခ်ိန္က ပိုေအာင္လုပ္လို႔ ရဘူးေလ။ ေရးခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးရွိလုိ႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေရးျဖစ္တာပါ။ သူမ်ားေတြကိုလည္း မီထရိုနဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ သိေစခ်င္တာေလးေတြ သိေစခ်င္တာပါ။ စိတ္ဝင္စားသူေတြ အတြက္ ေလ့လာရတာ လြယ္တာေပါ႔။ ေလ့လာမိတာေလးေတြ စာနဲ႔ေရးထားေတာ့ ကိုယ္လည္း ျပန္ဖတ္ရလြယ္တယ္ေလ။ က်န္တဲ့သူေတြလည္း ကိုးကားရတာလြယ္ကူတာေပါ႔။ သယ္ခ်င္းလည္း ထပ္ေရးဦးေလ။ စာတမ္းနဲ႔ပတ္သတ္တာေလး တစ္ခုေလာက္ေပါ႔။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.